درمان زود انزالی - روش های خانگی و گیاهی + داروهای درمان انزال زودرس

انزال زودرس یا " زود انزالی "یکی از مشکلات جنسی مردانه است که می تواند کیفیت زندگی زناشویی را تحت تاثیر قرار داده و هم برای مرد و هم برای زن مشکل آفرین باشد. در این مطلب از سایت ، به دلایل انزال زودرس و روش های درمان طبیعی و خانگی زود انزالی اشاره شده است. درمان زود انزالی - روش های خانگی و گیاهی + داروهای درمان انزال زودرس درمان زود انزالی - روش های خانگی و گیاهی + داروهای درمان انزال زودرس

انزال زودرس (زود انزالی)چیست ؟

بر اساس گزارشات مربوط یه تحقیقات اخیر ، حدود 30 درصد از مردان از انزال زودرس رنج می برند که اکثر آنها در آستانه 40 سالگی قرار دارند.زود انزالی در مواردی می تواند حتی منجر به طلاق شده و در برخی از گزارشات بین المللی مواردی از خودکشی به دلیل زود انزالی نیز گزارش شده است.باید توجه داشته باشید که شما تنها کسی نیستید که این مشکل را دارید و می توانید با مشاوره پزشکی و تغییراتی در سبک زندگی و رژیم غذایی ، این مشکل را حل کنید.
توجه : در صورتی که دچار انزال زودرس هستید ، باید با همکاری همسر و یا شریک جنسی خود نسبت به درمان اقدام کنید.هرگونه درگیری و اضطراب و استرس در این مورد می تواند منجر به بدتر شدن مشکل شده و حتی به از هم پاشیدگی زندگی زناشویی بیانجامد !!
هر مردی دوست دارد در زندگی زناشویی و رابطه جنسی ،حداکثر لذت جنسی را به همسر خود انتقال دهد و این کار با نوعی حس مردانگی در مرد همراه است.زمانی که زود انزالی باعث می شود تا مرد این حس مردانگی را از دست دهد ، مشکلات بیشتر شده و اضطراب ، افسردگی و استرس بیش از حد حاصل از این مشکل می تواند باعث بدتر شدن انزال زودرس شود.در چند دهه گذشته این مشکل فقط مربوط به مردان مسن بود ولی متاسفانه در حال حاضر حتی مردان جوان نیز دچار زود انزالی می شوند.
نکته : اکثر مردان حداقل یک بار در طول عمر خود دچار انزال زودرس خواهند شد.
زود انزالی به دو حالت تعریف می شود. حالت اول و رایج این است که " به انزال شدن قبل از دو دقیقه یا انزال قبل از دخول در رابطه جنسی انزال زودرس یا زود انزالی گفته می شود " و تعریف دوم از زود انزالی که کمتر رواج دارد این است که " به انزال مرد قبل از انزال زن ، زود انزالی گفته می شود ."
دونوع انزال زودرس وجود دارد :
  • زود انزالی اولیه که در این مورد مشکل از همان ابتلای بلوغ وجود دارد که در این نوع از زود انزالی ، معمولا درمان سخت تر و طولانی تر است.
  • زود انزالی ثانویه یا اکتسابی که در این نوع از انزال زودرس ، این مشکل به مرور زمان و به دلیل مشکلاتی مانند مشکلات روحی و برخی از بیماری ها و مصرف برخی از داروها بوجود می آید .

دلایل زود انزالی

علت واقعی و قطعی انزال زودرس هنوز به صورت کامل مشخص نشده است.با این حال برخی از عوامل وجود دارند که می توانند در ابتلا به زود انزالی موثر باشند که اکثر این دلایل ریشه روانشناختی دارند.برخی از دلایل زود انزالی عبارتند از :

1 ) احساسات منفی

احساسات منفی می تواند بر روی انزال تاثیر گذار باشد. مثلا زمانی که به شما خیانت شده است به راحتی می توانید دچار زود انزالی شوید. یا ممکن است خود شما در حال خیانت کردن هستید که استرس و حس گناه می تواند منجر به انزال زودرس شود.البته این حالت به مرور زمان خودبخود رفع می شود.

2 ) مشکلات نعوظ

اضطراب و نگرانی حاصل از مشکلات نعوظ می تواند منجر به زود انزالی شود.

3 ) عدم تعادل هورمونی

دلایل زیادی وجود دارد می تواند منجر به عدم تعادل هورمونی در بدن شود .عدم تعادل هورمونی با تاثیر گذاری بر روی سیستم عصبی بدن می تواند منجر به زود انزالی شود.

روش های درمان خانگی و گیاهی زود انزالی (انزال زودرس)

برای درمان زود انزالی باید ذهن و بدن خود را به صورت همزمان درمان کنید.در ادامه این مطلب برخی از روش های خانگی برای درمان زود انزالی آورده شده است که علاوه بر این روش ها در صورتی که مشکل شما حاد است ، باید با یک پزشک نیز مشورت کنید.

1 ) برای درمان انزال زودرس از هندوانه استفاده کنید

از هندوانه در برخی از کشورها به عنوان "ویاگرای طبیعی" یاد می شود.یکی از خواص اصلی خوردن هندوانه ، آرام کردن عروق خونی است.برای استفاده از این خاصیت هندوانه می توانید علاوه بر خوردن هندوانه از روش زیر استفاده کنید :
  •  هندوانه را به قطعه های کوچک برش بزنید و کمی پودر زنجبیل و نمک به آن آضافه کرده و مصرف کنید .

2 ) استفاده از مارچوبه برای درمان انزال زودرس

مارچوبه به دلیل خواص دارویی و درمانی بسیار بالای آن طرافداران زیادی دارد.تقریبا تمام قسمت های گیاه مارچوبه خاصیت دارویی و درمانی دارد.یکی از خواص این گیاه دارویی درمان زود انزالی است. مارچوبه منبع خوبی از ویتامین ها ، پروتئین ها و مواد معدنی ضروری برای درمان زود انزالی است.مانند : ویتامین A، تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، اسید پانتوتنیک (B5)، نیاسین (B3)، فولات، ویتامین B6، ویتامین C ، ویتامین E و ویتامین K و مواد معدنی مانند: فسفر، پتاسیم، سلنیوم، روی، منگنز. روی و ویتامین A برای تولید تستوسترون ضروری است.ویتامین B3 باعث افزایش گردش خون در بدن می شود و سطح کلسترول را کاهش می دهد . ویتامین C می تواند تعداد اسپرم، جریان خون و فشار خون در آلت تناسلی را افزایش دهد.متابولیسم بدن نیز می تواند بر روی عملکرد جنسی مرد موثر باشد.خاصیت ضد التهابی ترکیبات موجود در مارچوبه مانند : پروتودیوسین، دیوسژنین، آسپارینین، ساراساپوژنین، ایزورامنتین برای تنظیم متابولیسم بدن مفید هستند. برای استفاده از این خاصیت می توانید از روش زیر استفاده کنید.
  •  دو قاشق چای خوری پودر مارچوبه را در یک فنجان شیر به مدت 10 دقیقه بجوشانید. این نوشیدنی را می توانید روزی سه بار مصرف کنید.
این نوشیدنی برای شما توصیه نمی شود اگر :
  • اگر به پیاز و لاله ها حساسیت دارید .
  • در صورتی که به شیر حساسیت دارید.

3 ) تاثیر زعفران در درمان زود انزالی

کاروتنوئیدهای (لیکوپن، α-کاروتن، β-کاروتن و زاکسانتین) موجود در زعفران خواص آنتی اکسیدانی دارند و می تواند برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید باشند.علاوه بر این مواد معدنی موجود در زعفران مانند : روی، فسفر، منگنز، آهن، سلنیوم و ... می تواند برای درمان زود انزالی بسیار مفید باشد.برای استفاده از این خاصیت می توانید نوشیدنی زیر را تهیه کنید.
  •  بادام زمینی را در یک فنجان شیر بجوشانید و کمی زعفران ، زنجبیل و هل به آن اضافه کرده و هر روز صبح قبل از صبحانه بنوشید.
فشار خون تاثیر زیادی بر روی سلامت جنسی مردان دارد. برای جلوگیری از افزایش فشار خون باید از مصرف بیش از حد خوراکی های حاوی سدیم خودداری کنید.بادام زمینی حاوی مواد شیمیایی مانند L-کارنیتین، ریبوفلاوین و فنیل آلانین است  که برای سلامت جنسی و درمان زودانزالی بسیار مفید است.زنجبیل نیز به دلیل داشتن روی، فسفر، منیزیم، پتاسیم و آهن و همچنین آنتی کاسیدان هایی مانند : کورکومین، سالیسیلات، اسید کافئیک، کپسایسین، بتا کاروتن و جینجرول برای درمان انزال زودرس می تواند استفاده شود. این نوشیدنی برای شما توصیه نمی شود اگر :
  • در حال کاهش وزن هستید . زیرا بادام موجود در این نوشیدنی می تواند موجب افزایش وزن شود
  • اگر یبوست دارید. زیرا بادام می تواند باعث تشدید یبوست و نفخ شود.
  • اگر داروهای درمان اختلال دوقطبی مصرف می کنید.
  • در صورتی که فشار خون شما پایین است
  • اگر شما مشکل سنگ کیسه صفرا دارید.
  • در صورتی که بیماری قلبی دارید
  • اگر دیابت دارید
روش های درمان خانگی و گیاهی زود انزالی (انزال زودرس) روش های درمان خانگی و گیاهی زود انزالی (انزال زودرس)

4 ) تاثیر دارچین بر درمان زود انزالی

از دمنوش دارچین نیز می توانید برای درمان انزال زود رس استفاده کنید. برای این منظور می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید.
  • 2 قاشق غذاخوری دارچین را در کمی آب بجوشانید و روزی دوبار بعد از وعده غذایی مصرف کنید.
این روش برای شما توصیه نمی شود اگر:
  • اگر سطح قند خون شما کم است.
  • اگر داروهای کاهش قند خون مانند متفورمین مصرف می کنید
  • اگر عمل جراحی ، دندانپزشکی در پیش دارید
  • در صورتی که داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین ، پلاویکس و آسپرین مصرف می کنید

5 ) برای درمان زود انزالی ، پیازچه بخورید

پیازچه برای درمان زود انزالی بسیار مفید است.پیازچه خواص ضد التهابی و انتی اکسیدانی دارد و نوعی آنتی هیستامین طبیعی است.همچنین حاوی ویتامین C ، پتاسیم ، مس ، منگنز ،فیبر و ...است.پیازچه فشار خون را کنترل می کند ، اسپرم را افزایش می دهد و برای افزایش میل جنسی و درمان انزال زودرس بسیار مفید است . مصرف پیازچه برای شما توصیه نمی شود اگر :
  • سوزش معده دارید
  • اگر ریفلاکس معده دارید

6 ) جنسینگ هندی یا آشواگاندا برای درمان زود انزالی مفید است

جنسینگ هندی یا آشواگاندا یکی از بهترین روش های درمان انزال زودرس است .از این گیاه در سراسر جهان برای درمان مشکلات جنسی ، افزایش قدرت جنسی ، ناباروری ، افزایش میزان منی و تعداد اسپرم و درمان زود انزالی استفاده می شود.این گیاه دارویی برای درمان استرس و اضطراب نیز بسیار مفید است . برای استفاده از خاصیت جنسینگ هندی یا آشواگاندا برای درمان زود انزالی می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید.
  • یک قاشق چای خوری جنسینگ هندی یا آشواگاندا را در یک لیوان شیر بجوشانید و کمی عسل به آن اضافه کرده و هر روز صبح مصرف کنید.
مصرف این نوشیدنی برای شما خوب نیست اگر :
  • دچار افسردگی هستید و داروهای درمان افسردگی مصرف می کنید
  • اگر فشار خون بالا دارید
  • در صورتی که دچار بی خوابی هستید
  • اگر دیابت دارید
  • اگر ناراحتی معده دارید و یا دچار اسهال و استفراغ هستید.
  • اگر زخم معده دارید و داروهای درمان زخم معده مصرف می کنید
  • در صورتی که در دو هفته آینده عمل جراحی و یا دندان پزشکی دارید
  • در صورتی که مشکلات قلبی دارید و داروهایی رقیق کننده خون مصرف می کنید
  • اگر مشکل تیروئید دارید
  • در صورتی که دچار مشکلات عدم تعادل هورمونی هستید

7 ) تاثیر زنجبیل برای درمان زود انزالی

زنجبیل خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد که یکی از این خواص ، درمان مشکلات جنسی مانند انزال زودرس می باشد.ترکیب زنجبیل با عسل به میزان زیادی تمایل جنسی مردانه را افزایش داده و از زود انزالی جلوگیری می کند.برای این منظور می توانید از روش پیشنهادی زیر استفاده کنید.
  • یک قاشق چای خوری زنجبیل را با کمی عسل اصل و طبیعی مخلوط کرده و روزی یک بار و برای حد اکثر یک ماه مصرف کنید.
این روش برای شما توصیه نمی شود اگر :
  • سابقه سنگ کلیه و سایر مشکلات کلیوی دارید
  • اگر به عسل و یا زنجبیل حساسیت دارید
  • در صورتی که دیابت دارید

8 ) آجیل بخورید

انواع آجیل و بخصوص مغز گردو و پسته می تواند برای درمان زود انزالی بسیار مفید باشد .

9 ) آووکادو بخورید

یکی از خواص دارویی و درمانی آووکادو ، درمان زودانزالی است.این خاصیت آووکادو به دلیل وجود ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آن است .مانند: ویتامین E ، روی ، ویتامین A ، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، آهن، فسفر ، پتاسیم و غیره . می توانید آووکادو را به صورت سالاد و همراه با ریحان و پرتقال مصرف کنید. آووکادو برای شما مناسب نیست اگر :
  • اگر به لاتکس و اووکادو حساسیت دارید

10 ) خرما بخورید

خرما علاوه بر درمان مشکلات قلبی ، اسهال ، یبوست و سرطان ، می تواند برای درمان زود انزالی نیز مفید باشد.خرما غنی از فیبر ، مواد معدنی و ویتامین های مختلف است که می تواند برای تقویت قوای جنسی و افزایش مقدار منی و افزایش تحرک اسپرم مفید باشد.برای این منظور می توانید قبل از خواب شیر خرما بنوشید و یا می توانید به شیر خرما ، عسل و هل اضافه کنید. خرما برای شما مناسب نیست اگر :
  • دچار اسهال ، نفخ ، درد شکم و یا سایر مشکلات گوارشی هستید
  • اگر دیابت دارید و داروهای کنترل قند خون مصرف می کنید

11 ) تخم کدو تنبل

دانه های کدو تنبل می تواند قدرت جنسی مردانه را افزایش داده و از انزال زودرس جلوگیری کند.دانه کدو تنبل حاوی مقدار زیادی منیزیم است که به بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و میزان تستوسترون خون را افزایش می دهد .علاوه براین چربی های موجود در دانه های کدو تنبل برای سلامت قلب و درمان مشکل نعوظ بسیار مفید است. چربی های غیر اشباع دارای اجزایی هستند که برای جریان خون و قلب مفید هستند و می توانند در کنترل عواطف و جلوگیری از انزال زودرس یا اختلال نعوظ کمک کننده باشند.

روش ها و تکنیک های عملی برای جلوگیری از انزال زودرس

1 ) توقف رابطه جنسی

یکی از ساده ترین روش های جلوگیری از انزال ، توقف رابطه جنسی است . بلافاصله در زمانی که احساس نزدیکی به انزال دارید ، رابطه جنسی را متوقف کنید و بعد از چند دقیقه دوباره ادامه دهید.

2 ) تکنیک کگل

تصور عموم بر این است که تمرینات کگل فقط برای مردان مفید است در حالی که این تمرینات می تواند برای زنان نیز مفید باشد.تمرین کگل می تواند به کنترل انزال در مردان کمک کند.

3 ) استفاده از کاندوم ضخیم تر

استفاده از کاندوم زخیم تر می تواند تحریک را کمتر کرده و به دیرتر انزال شدن کمک کند.

داروهای درمان انزال زودرس

در صورتی که روش های خانگی و گیاهی برای شما مفید نبود می توانید از روش های دارویی برای درمان زود انزالی استفاده کنید. از این روش ها نباید به صورت خودسرانه استفاده کنید و هرگونه مصرف دارو برای درمان زود انزالی باید زیر نظر متخصص و پزشک انجام شود. مطالب موجود در این مطلب فقط جهت اطلاع رسانی بوده و جایگزین تجویز پزشک نیست.این سایت هیچ مسئولیتی در این مورد ندارد. توجه داشته باشید که هیچ دارویی برای درمان انزال زودرس تولید نشده است و این داروهایی که در ادامه مطلب اشاره خواهند شد ، کاربرد دیگری دارند ولی برای درمان زود انزالی نیز می توان در شرایطی از آنها استفاده کرد.

برخی از داروهای درمان زود انزالی عبارتند از :

1 ) سرترالین

سرترالین نوعی دارو ضد افسردگی است که در مواردی می توان از ان برای درمان زود انزالی استفاده کرد.معمولا اثرات این دارو حداقل تا سه هفته بعد از شروع درمان آغاز می شود. درصورتی که بعد از 45 روز الی دو ماه از شروع مصرف سرترالین هیچ گونه علائمی از بهبود در خود مشاهده نکردید با پزشک خود مشورت کنید.

2 ) سیتالوپرام

سیتالوپرام نیز از داروهایی است که در شرایطی می تواند برای درمان انزال زودرس مورد استفاده قرار گیرد. تاثیرات این دارو نیز مانند سرترالین بعد از 3 هفته آغاز می شود .

3 ) فلوکستین

فلوکستین نیز نوعی داروی درمان افسردگی است که می توان از آن برای جلوگیری از زود انزالی استفاده کرد.مصرف تمام داروها می تواند عوارض جانبی در پی داشته باشد. برای اطمینان از اینکه این دارو برای شما مضر نیست ، قبل از مصرف فلوکستین برای درمان انزال زودرس ، با پزشک خود مشورت کنید.

4 ) پاروکستین

پاروکستین یکی از داروهای مهارکننده باز جذب سروتونین قدرتمند است که می تواند در مواردی برای درمان انزال زود رس مورد استفاده قرار گیرد. تاثیرات پاروکستین نیز دقیقا مانند سرترالین است .

5 ) ترامادول برای درمان زود انزالی

ترامادول از داروهای مخدر صنعتی است که عوارض جانبی زیادی دارد و بسیار اعتیاد آور است ولی در مواردی تحت نظر می توان از ترامادول برای درمان زود انزالی استفاده کرد. (اصلا توصیه نمی شود)

6 ) بی حس کننده های موضعی برای درمان زود انزالی

کرم ها و اسپری های بی حس کننده می تواند برای درمان زود انزالی مورد استفاده قرار گیرد. در صورتی که فرد نسبت به این داروها حساسیت نداشته باشد ، استفاده از کرم ها و اسپری های بی حس کننده مانند اسپری لیدوکائین می تواند یکی از موثرترین روش های درمان زود انزالی باشد.متاسفانه استفاده از این روش معایبی نیز دارد. بی حسی آلت مردانه می تواند باعث لذت نبردن مرد از رابطه جنسی و حتی باعث بروز مشکل نعوظ شود .  تهیه و ترجمه اختصاصی : گروه سلامت / pamuh.com©  
نظرات: 1 مشاهده