اولین نشانه های بارداری قبل از قطع شدن پریود

بسیاری از خانم ها ، قطع شدن دوره قاعدگی را به عنوان اولین علامت بارداری در نظر می گیرند در حالی که قبل از قطع پریود ، علائم دیگری نیز وجود دارند که می توانند نشانه ای از بارداری باشند. بسیاری از این علائم با نشانه های پیش از قاعدگی اشتباه گرفته شده و نادیده گرفته می شوند.

علائم بارداری قبل از قطع قاعدگی

بطور کلی می تواند گفت اولین علائم بارداری می تواند به این ترتیب باشد.
  • خونریزی لانه گزینی
  • گرفتگی ها و دردهای ناشی از لانه گزینی
  • حالت تهوع و احتمالا استفراغ
  • خستگی و بیحوصلگی
  • بالا رفتن دمای بدن
  • تاخیر قاعدگی
  • و در نهایت از دست دادن پریود و مثبت شدن تست بارداری
البته این علائم از یک زن به زن دیگر متفاوت هستند و برخی از زنان حتی بعد از قطع دوره قاعدگی و مثبت شدن تست بارداری هم ممکن است برخی از این علائم را مشاهده نکنند. در این مطلب به مهم ترین و رایج ترین نشانه های حاملگی اشاره خواهد شد.

اولین علائم بارداری

1 - خونریزی لانه گزینی

در صورتی که در روزهای اول تخمک گذاری ، لقاح انجام شده باشد معمولا 4 الی 5 روز قبل از زمان پریود بعدی ، خونریزی لانه گزینی اتفاق می افتد. به محض اینکه بارورسازی تخمک توسط اسپرم انجام می شود ، اولین علائم بارداری آغاز خواهد شد. در صورتی که چند روز قبل از زمان قاعدگی ، لکه بینی داشته باشید که همراه با درد زیر شکم بوده و با خونریزی قاعدگی تفاوت داشته باشد ، می تواند خونریزی لانه گزینی بوده و نشانه بارداری باشد. این خونریزی معمولا با پریود اشتباه گرفته می شود. خونریزی لانه گزینی سبک تر از قاعدگی است و خون خارج شده نیز به تیرگی خون پریود نیست.بسیاری از خانم ها با دیدن این خون تصور می کنند که پریود شده اند و باردار نیستند و بعد از چند روز با مثبت شدن تست بارداری ، متعجب می شوند. اولین نشانه های بارداری قبل از قطع شدن پریود اولین نشانه های بارداری قبل از قطع شدن پریود همزمان با مشاهده لکه بینی و خونریزی لانه گزینی ممکن است علائم دیگری نیز در سینه خود مشاهده کنید. نشانه هایی مانند :
  • سفت و متورم شدن
  • حساسیت به لمس
  • سوزن سوزن شدن
  • احساس سنگینی و پر بودن سینه
  • درد
در این زمان سطح پروژسترون افزایش پیدا کرده و باعث بروز احساس خستگی و بیحوصلگی می شود. تغییرات سطح هورمون استروژن نیز بر روی معده و سیستم گوارشی تاثیر گذاشته و باعث حالت تهوع خواهد شد.

2 - درد زیر شکم و گرفتگی کمر

این درد زیر شکم دقیقا مانند درد قبل از شروع خونریزی قاعدگی می باشد.در حالی که هنوز چند روز به زمان قاعدگی شما باقی مانده است و در حالت معمول نباید به این زودی دچار درد زیر شکم شوید. این درد زود هنگام نیز می تواند یکی از نشانه های زودرس بارداری باشد.این درد معمولا با دردهای قاعدگی اشتباه گرفته می شود. در صورتی که شدیدا در انتظار بارداری باشید ، با احساس این درد و تصور اینکه در حال تجربه علائم قبل از قاعدگی هستید و باز هم باردار نشدید ، معمولا فکر می کنید که این ماه هم موفق به بارداری نشدید ولی بعد از چند روز شاهد مثبت شدن تست بارداری خواهید بود.

3 - تغییر ترشحات واژن

علاوه بر خونریزی زودتر از موعد ، ممکن است متوجه وجود ترشحات غیر معمول به رنگ سفید شیری شوید. این ترشحات می تواند به دلیل تغییرات هورمونی ناشی از بارداری باشد. تقریبا بلافاصله بعد از خونریزی لانه گزینی ، این ترشحات سفید و غلیظ آغاز می شوند. در صورتی که این ترشحات بی بو هستند معمولا نیاز به اقدام خاصی ندارند و بدون درمان به مرور کم تر می شوند.ولی اگر بوی ناخوشایندی داشته باشند و همراه با سوزش و خارش باشد ، بهتر است به پزشک اطلاع دهید. علاوه بر این ترشحات ممکن است لخته های خون و یا لخته های سفید رنگ نیز مشاهده نمایید.

4 - تغیرات سینه

همزمان با لانه گزینی ، تغییرات هورمونی در بدن آغاز شده و یکی از اولین نشانه های تغییرات هورمونی در بدن زنان ، حساس شدن سینه می باشد. تورم ، احساس پر بودن ، دردناک شدن و حساسیت به لمس از اولین علائم بارداری است .

5 - حساسیت به بوها

یکی دیگر از اولین علائم بارداری ، حساس شدن به بوهاست . ممکن است حتی به بوی غذاها نیز حساس شوید و در زمان آشپزی دچار حالت تهوع و حتی استفراغ شوید. این حالت می تواند با بوی عطر و ادکلن نیز ایجاد شود. حتی برخی از خانم ها نسبت به بوی بدن همسر خود نیز حساس می شوند.

6 - خستگی و بیحوصلگی

خستگی نیز از رایج ترین علائم اولیه حاملگی است . احساس می کنید انرژی کافی ندارید . دوست دارید چرت بزنید . صبح ها به محض بیدار شدن از خواب احساس خستگی می کنید. تمام این علائم به دلیل افزایش سطح هورمون پروژسترون در اوایل بارداری است که به مرور بعد از سه ماهه دوم بارداری کمتر می شود.در سه ماهه سوم بارداری این حس خستگی و بیحوصلگی دوباره آغاز خواهد شد.

7 - تکرر ادرار

احساس نیاز مکرر به دفع ادرار نیز از علائم رایج بارداری است . این مشکل در طول دوران بارداری به دلیل فشار جنین بر روی مثانه بیشتر دیده می شود ولی در اوایل بارداری نیز به دلیل تغییرات هورمونی شدید ، مشاهده خواهد شد.

آیا همه زنان این علائم زودرس بارداری را تجربه می کنند ؟

بسیاری از زنان ممکن است این نشانه ها را داشته باشند ولی اکثرا آن را با علائم پیش از قاعدگی اشتباه می گیرند .در هر صورت ممکن است کسی هیچ کدام از این علائم را نداشته باشد ولی بارداری اتفاق افتاده باشد. حتی در برخی از موارد بعضی از خانم ها ادعا می کنند که با وجود اینکه پریود شده بوده اند و قاعدگی آنها قطع نشده بود، باز هم باردار هستند. جدول زمانی نشانه های حاملگی جدول زمانی نشانه های حاملگی

جدول زمانی نشانه های حاملگی

از لحظه انجام لقاح بین تخمک و اسپرم تغییرات گسترده ای در بدن زنان آغاز می شود که می تواند باعث بروز برخی از علائم شود . در این جدول زمانی ، برخی از علائم احتمالی از لحظه انجام لقاح تا پایان بارداری آورده شده است .
6 تا 12 روز بعد از لقاح احساس گر گرفتگی به دلیل تغییرات هورمونی
7 الی 14 روز بعد از لقاح متورم شدن سینه ها ، حساسیت به لمس ، احساس پر بودن پستان ، سوزن سوزن شدن ، دردناک بودن
بعد از روز 14 احساس خستگی و بیحوصلگی به دلیل افزایش سطح هورمون پروژسترون ، کاهش فشار خون ، افت قند خون
از روز هشتم الی دوازدهم افت دمای بدن ، لکه بینی ، تغییر ترشحات واژن
بعد از روز چهاردم گرفتگی شکم ، کمر درد ، حالت تهوع و استفراغ ، علائمی شبیه به نشانه های پیش از قاعدگی
بعد از یک ماه قطع پریود
بعد از ماه اول آغاز ویارهای بارداری ، تهوع صبحگاهی ، حساسیت پستان ، خستگی و بیحوصلگی
بعد از هفته 20 احساس حرکات جنین ، تکرر ادرار ، خارش بدن
 
نظرات: 0 مشاهده