تعبیر خواب افتادن و سقوط از جایی - بیش از 39 معنی مختلف

خواب افتادن از بلندی و سقوط کردن ، یکی از خواب های عجیبی است که تقریبا همه انسان ها چندین بار آن را تجربه کرده اند.آیا تا بحال توجه کرده اید که زمانی که شما در خواب سقوط می کنید ، قبل از برخورد با زمین ، از خواب بیدار خواهید شد ؟ دانشمندان هنوز دلیل اصلی این اتفاق را نیافته اند و نمی دانند که چرا دیدن افتادن از جایی در خواب ، با بیدار شدن و از خواب پریدن همراه است .برخی از محققان اعتقاد دارند این بیدار شدن ، ناشی از یک واکنش غریزی است چراکه انسان های اولیه ممکن بود در بالای درخت و یا صخره های بلند بخوابند و این احتمال بسیار بود که در زمان خواب در اثر تکان هایی که می خوردند ، از بلندی پرت شوند. بیدار شدن از خواب در حین سقوط نوعی سیستم دفاعی بدن انسان های اولیه بوده است تا قبل از برخورد با زمین ، هوشیاری خود را به دست آورده و در صورت امکان ، اقدامی انجام دهند!!! ولی از نظر روانشناسی غربی ، دیدن مکرر خواب افتادن از جایی و سقوط کردن می تواند بسیار پیچیده باشد.افتادن در جوامع مختلف نماد کاهش ارزش کسی یا چیزی است. معمولا زمانی فردی این خواب را می بیند که احساس کند ارزش او در بین اطرافیانش کمتر شده است و یا در خطر است . البته این تمام ماجرا نیست و دلایل بسیار پیچیده تری ممکن است در پشت پرده این خواب وجود داشته باشد .

تعبیر خواب افتادن از بلندی و سقوط کردن

معنی خواب سقوط می تواند این باشد که شما قصد کنترل کردن چیزی و یا کسی را دارید که در واقعیت قدرت کنترل کردن او را ندارید .ممکن است شما می خواهید چیزی و یا کسی را برای خود نگه دارید در حالی که می دانید نمی توانید این کار را انجام دهید. تعبیر خواب افتادن و سقوط از جایی - بیش از 39 معنی مختلف تعبیر خواب افتادن و سقوط از جایی - بیش از 39 معنی مختلف

اگر در خواب ببینید که در لبه پشت بام ، دیوار و یا یک ساختمان بلند در حال افتادن هستید

می تواند به این معنی باشد که شما احساس می کنید در حال شکست خوردن در کاری و یا از دست دادن چیزی و یا کسی هستید و احساس درونی شما این است که قدرت کافی برای جلوگیری از این مشکل را ندارید. شما ترس این را دارید که هر لحظه این اتفاق بیافتد در حالی که از حل این مشکل درمانده هستید و بسیار از این اتفاق وحشت دارید .

اگر در خواب ببینید که از پنجره اتاق خواب بیرون پریدید و سقوط کردید

زیگموند فروید می گوید « اگر در خواب ببینید که از پنجره به بیرون پرت شدید و سقوط کردید نشانه این است که به شما خیانت جنسی شده است و شما خودتان را در برابر آن ناتوان می بینید . شما احساس می کنید از لحاظ جاذبه های جنسی مشکلی دارید و رقیب شما از آن بابت ، قدرتمندتر از شماست » شما به شدت احساس ناامیدی می کنید و حتی ممکن است در فکر تلافی کردن باشید . شما اعتماد خود را نسبت به اطرافیان از دست داده اید و خودتان را در مقابل دشمنان و رقیبانتان بی دفاع و ضعیف می بینید. قلب شما شکسته است و روح و روان شما در هم ریخته است .ممکن است حتی گاهی به خودکشی کردن هم فکر کرده باشید . احتمالا اولین روشی که برای خودکشی کردن در نظر داشته اید ، پرش از ارتفاع بوده است. یا ممکن است دوست داشتید با یک خودکشی نمایشی ، خود را در چشم اطرافیانتان عزیزتر کنید. گاهی احساس پوچی می کنید ، احساس می کنید چیزی برای از دست دادن ندارید . حتی ممکن است فکر کنید بودن و یا نبودن شما فرقی به حال دیگران ندارد و کسی از نبودن شما ناراحت و یا دلتنگ نخواهد شد.

اگر در خواب سقوط می کنید و به محض شروع سقوط از خواب بیدار می شوید

می تواند به این معنی باشد که شما از روبرو شدن با ترس هایتان شدیدا وحشت دارید و حتی فکر کردن به آن نیز می تواند به شما استرس وارد کند .شما باید سعی کنید با ترس هایتان روبرو شوید و از آن فرار نکنید. سعی کنید ترسناک ترین و بدترین کاری که از آن وحشت دارید را اول از همه کارهای دیگر انجام دهید. این ترس به ذهن ناخودآگاه شما نیز نفوذ کرده است .حتی ممکن است شما در خواب ببینید که در لبه پرتگاه هستید و یا در پشت بام هستید و بدون اینکه از جایی سقوط کنید ناگهان حس سقوط به شما دست داده و از خواب بیدار می شوید.این مشکل به این دلیل است که شما ترس های خود را بیش از اندازه بزرگ کرده اید و گاهی از بابت اتفاقاتی که نیافتاده است نیز خیالبافی کرده و بیش از حد برای خود وحشت ایجاد می کنید.

اگر در خواب سقوط کنید و تا چند ثانیه از خواب بیدار نشوید و حتی به زمین برخورد کنید

آفرین !! شما فرد قدرتمندی هستید . مطمئن باشید اگر در خواب سقوط کنید و از خواب بیدار نشوید ، هیچگاه در خواب به زمین نخواهید خورد. در واقع خواب سقوط اگر به بیدار شدن ختم نشود معمولا با پرواز کردن و یا کلا عوض شدن صحنه خواب همراه است . شما هیچگاه در خواب با زمین برخورد نخواهید کرد. شما فرد قدرتمندی هستید و از رویارویی با مشکلات ترسی ندارید و همین ویژگی باعث شده است بسیاری از مشکلات خود را به راحتی حل کنید.

اگر قبل از خواب احساس سقوط کنید و از خواب بپرید !!

این حالت معمولا طبیعی است و می تواند به دلیل استرس . هیجان ، افسردگی ، ناراحتی شدید ، شوک ، ترس و حتی خواشحالی بیش از حد در طول روز باشد. در این حالت شما احساس می کنید درست زمانی که در حال فرو رفتن در خواب هستید ،‌از جایی می افتید و یا پایتان به چیزی گیر می کند و زمین می خورید.حتی مصرف بیش از حد شکر و کافئین نیز می تواند باعث این حالت شود.

از دست دادن تعادل و سقوط کردن از بلندی در خواب

به این معنی است که شما احساس می کنید اشتباهی انجام داده اید که برای شما مشکلی ایجاد کرده است . ممکن است به عشق خود خیانت کرده اید و او متوجه این خیانت شده و شما را ترک کرده است . یا ممکن است اشتباه و یا خیانتی در محیط کار خود کرده اید و شغل خود را از دست داده اید. ذهن شما کاملا متوجه است که اتفاق بدی که برایتان افتاده است حاصل اشتباه و ندانم کاری خود شما بوده است .

اگر در خواب ببینیدد که کسی شما را از بلندی به پایین هل داد

این می تواند به این دلیل باشد که شما احساس می کنید کسی کنترل زندگی شما را در دست گرفته است و شما اختیار زندگی خود را از دست داده اید . شما فکر می کنید او باعث شده است تا شما دچار مشکل شوید و یا آنطور که باید ، پیشرفت نکرده باشید. شما فکر می کنید کسانی در اطراف شما هستند که جلوی پیشرفت و آزادی عمل شما را گرفته اند.معمولا این فرد کسی است که شما به هر دلیلی نمی توانید او را از خود دور کنید . ممکن است شما عاشق او هستید و یا از لحاظ مالی به او وابسته هستید و منتظر هستید تا سر فرصت حساب او را برسید. یا ممکن است او مادر ، خواهر و یا یکی از عزیزان شماست .

اگر ببینید که از بلندی آویزان شده اید و نمی خواهید سقوط کنید

شما در لبه مرز شکست خوردن هستید و تلاش می کنید به هر نحوی که ممکن است خود را نجات دهید . اشتباه نکنید .شما نباید به هر روشی برای جلوگیری از شکست دست بزنید. شاید شکست خوردن به این سختی ها که فکر می کنید نباشد و شما بدون دلیل در حال اذیت کردن خودتان و روحتان هستید. خودتان را رها کنید و با مشکل روبرو شوید. شاید قبل از زمین خوردن ، اتفاق بهتری برای شما بیافتد.

تعبیر خواب سقوط آسانسور

این خواب هم تقریبا با سقوط آزاد هم معنی است . با این تفاوت که شما احساس می کنید در این مشکل بزرگ شما کاملا دست بسته هستید و کسی یا چیزی و یا حتی تقدیر در حال کشاندن شما به این پرتگاه است . شما حس می کنید هیچ راهی برای فرار ندارید و یک قربانی هستید .

تعبیر خواب افتادن پدر یا مادر از بلندی

ممکن است در خواب ببینید که پدر یا مادر و یا هر عزیز دیگری ، از بلندی یا پرتگاه سقوط کرد. این خواب نشان می دهد شما وابستگی زیادی به پدر و مادر خود دارید و شدیدا نگران هستید که آنها را از دست بدهید.

تعبیر خواب افتادن کسی و از بلندی و مردن او

این خواب نیز مانند دیدن سقوط پدر و مادر است .

اگر در خواب ببینید که از جایی سقوط کردید و از خواب بیدار شدید !!

توجه کنید. منظور ما این نیست که در خواب از جایی بیافتید و واقعا از خواب بیدار شوید. منظور این است که شما در خواب ببینید که از خواب بیدار شده اید ولی در واقع خواب هستید !!! این خواب نیاز به بررسی بیشتر دارد و شما باید سعی کنید جزئیات بیشتری از رویای خود را بیاد بیاورید. ولی به صورت کلی این خواب نشان دهنده این است که شما کاملا کنترل زندگی خود را از دست داده اید و خیانت ها و بدی ها و مشکلاتی که در زندگی شما وجود دارد باعث تسلیم شدن شما شده است . شما اعتماد بنفس خود را به صورت کامل از دست داده اید و برای هر شکست دیگری آماده هستید . احتمالا افسرده شده اید و مشکل روحی دارید. با یک متخصص مشورت کنید. شما به حمایت روحی و یا حتی حمایت مالی اطرافیان خود شدیدا احتیاج دارید.

اگر در خواب ببینید که کسی از بلندی سقوط کرد و مرد !!

این رویا نشان می دهد که شما از دیدن مشکلات کسی بسیار ناراحت شده اید و در ذهن خود اینگونه تصور کرده اید که اگر یک روز شما هم دچار همان مشکل شوید واکنش شما نسبت به این مشکل چگونه خواهد بود. اشما قادر به تحمل کردن آن مشکل نیستید. ولی جای نگرانی نیست .چرا باید از بابت مشکلی که هنوز به وجود نیامده است از حالا نگران و مضطرب باشید ؟

اگر ببینید که از جایی سقوط کردید ولی به زمین نمی رسید

اگر در خواب ببینید که از جایی سقوط کردید ولی آنجا به قدری بلند بود که مدت زیادی در حال سقوط کردن بودید ولی به زمین نمی رسیدید می تواند به این دلیل باشد که آن اتفاق وحشتناک که همیشه از آن می ترسیدید رخ داده است و شما در بین دو احساس متضاد گیر کرده اید. از طرفی فشار آن مشکل را تحمل می کنید و از طرف دیگر از ترس مبتلا شدن به آن مشکل خلاص شده اید و احساس راحتی می کنید. برای مثال ممکن است شما نگران از دست دادن پدر خود بوده اید و حالا پدر خود را از دست داده اید. شما در حال حاضر از مرگ پدر خود شوکه شده اید و ناراحت هستید ولی از طرف دیگر، ‏ ‏ دیگر نگران از دست دادن پدر خود نیستید !!!‌

اگر ببینید که از یک ارتفاع سقوط کردید و در آب افتادید

این خواب نشان دهنده این است که شما در حال افتادن در یک مشکل بزرگ هستید که اگر به آن مشکل گرفتار شوید هیچ گونه اختیار و قدرتی برای حل آن مشکل ندارید. شما این نکته را به خوبی می دانید و در حال دست و پا زدن برای فرار از این مشکل هستید. بر خلاف بسیار از مشکلات که معمولا توصیه می شود به قلب خطر حمله کنید و از مواجه شدن با مشکل نترسید ، در این مورد خاص توصیه می شود به هر طریقی که می توانید از این مشکل فرار کنید.

اگر در خواب ببینید که از درخت سقوط کردید

این خواب اصلا جای نگرانی و حتی فکر کردن ندارد . این یک حس طبیعی به ارث رسیده از اجداد غارنشین ماست .

دیدن خواب سقوط همسر

اگر در خواب ببینید که شوهر و یا همسر شما در حال سقوط کردن است به این معنی است که شما می دانید که او در حال انجام کاری است که می تواند به خود او و یا شما لطمه وارد کند. ممکن است می دانید که او در حال خیانت کردن به شماست و این خیانت می تواند زندگی شما را به کلی نابود کند.

دیدن سقوط کردن از آبشار

به این معنی است که شما عاشق کسی و یا چیزی شده اید که می دانید در نهایت برای شما دردسر خواهد شد و حتی می تواند زندگی شما را نابود کند.

اگر ببینید که در چاه افتادید

سقوط کردن در چاه نشان دهنده وجود یک بیماری حاد در بدن شماست . با پزشک مشورت کنید در ادامه این مطلب به برخی از تعبیر خواب های قدیمی در مورد افتادن اشاره شده است .

نظر منوچهر مطیعی در مورد سقوط :

این که در خواب ببینیم در حال افتادن هستیم و در این لحظه از خواب بیدار شویم بسیار رایج است . این خواب هیچ تعبیری ندارد و ناشی از یک ناراحتی عصبی است .اگر ببینید که بر روی کسی افتادید می تواند به معنی این باشد که در روزهای آینده با کسی دعوا و مشاجره خواهی کرد.اگر از افتادن وحشت داشته باشی نشان دهنده بلا و ناراحتی در آینده نزدیک است . اگر با زمین برخورد کنید یعنی شما مقام و ارزش خود را در بین مردم از دست خواهید داد.

نظر محمد ابن سیرین در مورد سقوط کردن

محمد ابن سیرین : این خواب نشان دهنده دشمنی و جنگ و خصومت است .

ابراهیم کرمانی در این مورد می گوید :

این خواب نشان دهنده ناامیدی و بلا و مشکلات است .اگر ببینی که بدن تو زخمی شد به اندازه همان زخم ، ضرر و زیان خواهی دید . سایر تعبیر های پیشنهادی : تعبیر خواب مرده تعبیر خواب گربه  تعبیر خواب سگ تعبیر خواب دندان تعبیر خواب مار  
نظرات: 35 مشاهده