درمان ناباروری - روش های گیاهی برای بارداری

ناباروری زنان در سراسر جهان در حال گسترش است و به دلیل سبک زندگی غلط روز به روز بر میزان نازایی زنان افزدوه می شود.زمانی که یک زن بعد از 1 سال تلاش برای باردار شدن موفق به حاملگی نمی شود ناباروری نامیده می شود.در حال حاضر تقریبا نیمی از زوج ها دچار مشکل ناباروری و یا نازایی هستند که حدودا 50 در صد از این موارد مربوط به مشکلات مرد و 50 درصد نیز مربوط به مشکلات زن است در صورتی که به اشتباه در بین مردم اینگونه تصور می شود که اکثر مشکلات بچه دار نشدن زوج ها مربوط به زن است . درمان ناباروری - روش های گیاهی برای بارداری درمان ناباروری - روش های گیاهی برای بارداری دلایل بسیار زیادی وجود دارد که می تواند باعث ناباروری زنان شود.در این مطلب به برخی از رایج ترین دلایل این مشکل اشاره شده است و در ادامه نیز روش های گیاهی ، خانگی و طبیعی برای باردار شدن توضیح داده خواهد شد. لطفا با ما همراه باشید .

دلایل ناباروری زنان

شایع ترین مشکلاتی که می تواند باعث ناباروری زنان شود عبارتند از : مشکلات مربوط به تخمک گذاری ، مشکلات مربوط به دهانه رحم ، آسیب به رحم یا لوله فالوپ ، مشکلات هورمونی ، سندرم تخمدان پلی کیستیک ، مشکلات تیروئید ، برخی از بیماریها و عفونت های منتقله از راه جنسی و حتی سیگار کشیدن و مصرف الکل .

روش های خانگی و گیاهی درمان ناباروری

به دلیل اینکه معمولا درمان های مربوط به ناباروری زنان گران قیمت و گاهی زمان بر است در حال حاضر بسیاری از خانم ها قبل از انتخاب روش های درمانی و دارویی شیمیایی تصمیم می گیرند که روش های گیاهی و خانگی را امتحان کنند. این روش ها معمولا کارساز هستند و بر خلاف روش های شیمیایی ، عوارض جانبی ندارند.

1 ) با استفاده از گیاه آشواگاندها

گیاه آشواگاندها یکی از اولین و مهمترین روش های درمان ناباروری زنان در جهان است که در ایران کمتر شناخته شده است . آشواگاندها با نام جینسینگ هندی نیز شناخته می شود و یکی از مهمترین خواص آن متعادل کردن هورمون های بدن و افزایش احتمال بارداری است.این گیاه علاوه بر افزایش احتمال حاملگی می تواند باعث کاهش استرس عمومی بدن زنان شود.برای استفاده از این خاصیت گیاه جینسینگ هندی می توانید از روش زیر استفاده کنید.
  • یک قاشق غذاخوری پودر گیاه آشواگانها را در یک کاسه آب ولرم مخلوط کنید
  • از این مخلوط دوبار در روز و هر بار یک لیوان استفاده کنید.
  • این روش را 14 روز ادامه داده و بعد از آن حداقل 1 هفته به بدن خود استراحت داده و دوباره شروع کنید
  • قبل از استفاده دارویی از این گیاه باید با پزشک خود و یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.
  • قبل از استفاده مطمئن شوید که به جینسنگ هندی حساسیت ندارید.

2 ) درمان خانگی ناباروری با استفاده از انار

انار یکی از بهترین و دم دست ترین روش های خانگی برای افزایش احتمال بارداری است.این میوه به ویژه برای رفع مشکلات بارداری زنان بسیار مفید است.انار جریان خون به رحم را افزایش داده و باعث ضخیم تر شدن دیواره رحم در زمان تخمک گذاری می شود.همچنین انار می تواند سلامت جنین را در دوران بارداری بهبود بخشیده و احتمال سقط جنین را کاهش دهد .برای استفاده از این خاصیت انار می توانید از روش زیر استفاده کنید.
  • یک قاشق چای خوری پودر دانه انار را در یک لیوان آب مخلوط کنید.
  • از این نوشیدنی دوبار در روز استفاده کنید.
  • این روش را دو هفته ادامه داده و سپس یک هفته قطع کنید.
روش دوم :
  • روزی نصف انار را به صورت تازه مصرف کنید.
  • این روش را دو هفته ادامه داده و سپس یک هفته استراحت کنید.
روش سوم :
  • انار را نصف کنید
  • دانه های آن را جدا کرده و در مخلوط کن با کمی آب مخلوط کنید.
  • این نوشیدنی را صاف کرده و روزی دوبار بنوشید .

3 ) درمان خانگی برای نازایی با استفاده از دارچین

دارچین نیز یکی دیگر از روش های درمان ناباروری است که معمولا در هر خانه ایرانی یافت می شود.دارچین علاوه بر اینکه باعث بهبود عملکرد تخمدان ها می شود ، می تواند برای درمان فیبروئیدهای رحمی و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز بسیار مفید باشد. درمان این مشکلات می تواند باعث افزایش احتمال بارداری شده و حاملگی سالمی را برای شما در پی داشته باشد. برای استفاده از این خاصیت دارچین می توانید از روش های زیر استفاده کنید. روش اول :
  • یک قاشق چای خوری دارچین اصل را در یک لیوان آب گرم حل کنید.
  • روزی یکبار از این نوشیدنی مصرف کنید.
  • این روش را 3 هفته ادامه داده و بعد از آن حداقل یک هفته استراحت کنید
  • دارچین می تواند با برخی از داروهایی که در حال مصرف کردن هستید تداخل ایجاد کند. داروهایی مانند , پلاویکس ، آسپرین ، وارفارین  و داروهای قلبی و کاهش فشار خون و ... / قبل از مصرف دارویی دارچین حتما باید با پزشک و یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.
  • قبل از استفاده دارویی از دارچین باید مطمئن شوید که به این گیاه دارویی حساسیت ندارید.
نکته : حداکثر میزان مصرف مجاز دارچین در روز یک و نیم الی دو قاشق چای خوری است .

4 ) درمان خانگی ناباروری با استفاده از گیاه پنج انگشت

بر اساس تحقیقات اخیر ، مصرف گیاه پنج انگشت می تواند با متعادل کردن هورمون های بدن زنان به درمان ناباروری ناشی از مشکلات هورمونی کمک کند. علاوه بر این ، گیاه پنج انگشت برای درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک نیز بسیار مفید است .این گیاه دارویی می تواند مشکلات قاعدگی را نیز رفع کرده و باعث منظم شدن پریود شود. زمانی که تخمک گذاری به صورت منظم انجام نمی شود مشکلات بارداری به وجود می آید. یکی از دلایل نامنظم بودن تخمک گذاری ، کمبود هورمون پروژسترون و افزایش هورمون پرولاکتین است . گیاه پنج انگشت می تواند سطح تولید هورمون پرولاکتین را در بدن کاهش داده و میزان هورمون پروژسترون را افزایش دهد و به همین دلیل روش مناسبی برای منظم کردن تخمک گذاری می باشد. برای استفاده از این خاصیت گیاه پنج انگشت می توانید از روش زیر استفاده کنید. روش اول : یک قاشق چای خوری میوه تازه و یا خشک شده گیاه پنج انگشت را در نیم لیتر آب آشامیدنی دم کنید و روزی یکبار بنوشید. از این روش می توانید به مدت 3 هفته استفاده کرده و سپس حداقل یک هفته استراحت کنید. قبل از مصرف دارویی این گیاه حتما باید مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.
توجه : افرادی که دچار سرطان پستان هستند نباید از این گیاه استفاده کنند. قبل از هرگونه مصرف دارویی گیاه پنج انگشت باید با پزشک خود مشورت کنید.

5 ) خرما بخورید

خرما به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن می تواند برای افزایش احتمال بارداری مفید باشد. خرما حاوی ویتامین A، ویتامین B، آهن و سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن است . برای استفاده از این خاصیت می توانید روزانه چند عدد خرمای تازه بخورید.

6 ) ریشه ماکا برای افزایش احتمال بارداری مفید است

ریشه ماکا برای افزایش احتمال بارداری مفید است ریشه ماکا برای افزایش احتمال بارداری مفید است ریشه ماکا یا جنسینگ پرویی یکی از معروف ترین و قدرتمندترین گیاهان دارویی برای افزایش احتمال بارداری است .این گیاه می تواند برای متعادل کردن هورمون های بدن بسیار مفید باشد.علاوه بر این ، ریشه ماکا می تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند. برای استفاده از این خاصیت ریشه ماکا می توانید از روش زیر استفاده کنید.
  • نصف قاشق چایخوری پودر ریشه ماکا را در یک لیوان آب گرم بریزید و خوب مخلوط کنید.
  • این نوشیدنی را هر روز صبح قبل از صبحانه بنوشید .
  • از این روش حداکثر به مدت سه هفته استفاده کرده و سپس یک هفته استراحت کنید.
بجای آب می توانید از شیر گرم استفاده کنید. قبل از مصرف دارویی ریشه ماکا باید با پزشک و یا متخصص طب سنتی مشورت کنید. مطمئن شوید که به این گیاه دارویی حساسیت ندارید .

7 ) ویتامین D بیشتری دریافت کنید.

ویتامین D یکی از ضروری ترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که کمبود آن می تواند مشکلات مانند مشکلات باروری و نازایی ایجاد کند.همچنین کمبود ویتامین D یکی از مهمترین دلایل سقط جنین است .برای تامین ویتامین D بدن می تواند روزانه 15 دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید و یا غذاهای حاوی ویتامین D مصرف کنید. مصرف مکمل های ویتامین D تحت نظر پزشک نیز می تواند برای افزایش احتمال بارداری و حاملگی مفید باشد .

8 ) ریشه درخت بانیان برای بارداری مفید است

درخت بانیان درخت ملی هندوستان است و از زمان های بسیار قدیم از ریشه درخت بانیان در هند برای افزایش احتمال بارداری استفاده می شده است .برای استفاده از این خاصیت می توانید از روش زیر استفاده کنید.
  • ریشه درخت بانیان تازه را از عطاری تهیه کنید.
  • آن را کاملا بشویید و چند روز در معرض نور خورشید قرار دهید تا کاملا خشک شود.
  • ریشه درخت بانیان را کاملا آسیاب کرده و پودر کنید.
  • نصف قاشق چای خوری از این پودر را به یک لیوان شیر گرم اضافه کنید
  • این نوشیدنی را 3 روز بعد از تمام شدن دوره قاعدگی روزانه یکبار مصرف کرده و حداکثر 3 روز قبل از شروع خونریزی پریود متوقف کنید
  • مصرف ریشه درخت بانیان در دوره قاعدگی و دوران بارداری مجاز نیست .
  • قبل از مصرف دارویی این ریشه ، حتما با پزشک خود مشورت کنید و مطمئن شوید که باردار نیستید

9 ) از گزنه استفاده کنید

گزنه یکی از گیاهان دارویی شناخته شده برای افزایش احتمال بارداری زنان است.برای استفاده از این خاصیت گزنه می توانید از روش زیر استفاده کنید.
  • نصف قاشق چای خوری گزنه پودر شده را در یک لیوان آب گرم محلوط کنید.
  • روی لیوان را بپوشانید و 20 دقیقه به حال خود رها کنید.
  • از این روش یکبار در روز و حداکثر به مدت سه هفته استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از این روش حتما با پزشک و یا متخصص طب سنتی مشورت کنید.
  • استفاده از این روش در دوران بارداری و پریود مجاز نیست . قبل از مصرف ، مطمئن شوید که به گزنه حساسیت ندارید .

10 ) از سرکه سیب استفاده کنید

سرکه سیب خواص بسیار زیادی برای سلامتی انسان دارد و می تواند برای افزایش احتمال حاملگی نیز مفید باشد. سرکه سیب طبیعی می تواند بدن را سم زدایی کرده و همچنین به تعادل هورمونی بدن زنان کمک کند.سرکه سیب سطح PH واژن را متعادل کرده و از عفونت های واژن و دستگاه تناسلی زنان جلوگیری می کند. برای استفاده از این خاصیت می توانید از روش زیر استفاده کنید.
  • دو قاشق چای خوری سرکه سیب قرمز را در یک لیوان آب خنک مخلوط کنید و روزی دوبار بنوشید .
  • از این روش می توانید 3 هفته استفاده کرده و سپس یک هفته استراحت کنید.
روش دوم :
  • سرکه سیب را به آب وان حمام اضافه کنید و حداقل 15 دقیقه و روزی یکبار در این آب بنشینید.

11 ) از روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون حوای مواد معدنی و ویتامین هایی است که برای افزایش احتمال بارداری زنان می تواند مفید باشد . مانند : اسیدهای چرب امگا3 ، اسیدهای چرب امگا6 ، ویتامین K ، ویتامین E ، انواع انتی اکسیدان های ضروری و ... روغن زیتون حاوی آنتی اکسیدان الیئین است که به میزان قابل توجهی می تواند احتمال حاملگی را افزایش دهد.استفاده از خاصیت روغن زیتون برای درمان ناباروری بسیار آسان است. فقط کافیست روغن زیتون را به غذای روزانه خود اضافه کنید.

12 ) درمان ناباروری زنان با رازیانه

رازیانه به علت داشتن آنتی اکسیدان های ضروری و فیتونوترینت ها معروف است .رازیانه می تواند مشکلات سیستم گوارشی زنان را بهبود بخشیده و به درمان و کنترل دیابت کمک کند.همچنین تاثیرات رازیانه در درمان ناباروری زنان از لحاظ علمی تایید شده است .رازیانه با افزایش استروژن در بدن زنان باعث افزایش احتمال حاملگی و همچنین باعث کاهش احتمال سقط جنین می شود. توصیه های بیشتر :
  1. حتما برای جلوگیری از بیماری های عفونی منتقله از راه جنسی ، همیشه از کاندوم استفاده کرده و از رابطه جنسی با افراد متعدد خودداری کنید. بیماری های عفونی یکی از مهمترین دلایل نازایی در زنان است .
  2. رژیم غذایی سالمی داشته باشید.
  3. غذاهای حاوی پروتئین بیشتر مصرف کنید .
  4. خوردن برنج قهوه ای می تواند مفید باشد .
  5. مواد غذایی و خوراکی های سرشار از آهن مصرف کنید .
  6. مصرف میوه ها و سبزیجات تازه را افزایش دهید .
  7. از خوردن غذاهای تند و غذاهای دریایی خودداری کنید .
  8. مصرف کافئین را کاهش دهید .
 
نظرات: 0 مشاهده