طرز تهیه "سمبوسه ساده سیب زمینی" اصل اهوازی برای 4 تا 6 نفر-فیلم پیچیدن سمبوسه آبادانی

مواد لازم برای تهیه سمبوسه ساده با سیب زمینی اصل اهوازی برای 4 تا 6 نفر

سیب زمینی آبپز شده 2 عدد بزرگ
پیاز نگینی خرد شده 1 عدد متوسط
تره ساطوری شده 4 ق غ
نان لواش 4 الی 6 عدد
نمک-زردچوبه-فلفل سیاه و قرمز به میزان دلخواه
روغن سرخ کردنی به میزان لازم

دستور پخت و مراحل طرز تهیه سمبوسه ساده با سیب زمینی اصل اهوازی برای 4 تا 6 نفر

  1. پوست سیب زمینی ها رو بعد از آب پز کردن بکنید و با قاشق له کنید و بذارید کنار، پیاز های خرد شده رو توی تابه با کمی روغن تفت بدین زمانی که نرم و طلایی شدن مقداری زردچوبه بریزید و تفت بدین.
  2. حرارت رو خیلی کم کنید و سیب زمینی له شده و  تره رو به پیاز ها اضافه کنید و به اندازه دلخواه نمک و فلفل اضافه کنید و 1 دقیقه مواد رو هم بزنید و تفت بدین تا ادویه به خوردِ مواد بره.
  3. حرارت رو خاموش کنید و بذارید مواد کمی خنک بشن بعد نون ها رو پر کنید، نون ها رو با کمک قیچی به صورت نواری صاف برش بزنید و روی سطح صاف بذارید.
  4. برای پیچیدن سمبوسه با توجه به عرض نون هاتون یک تا یک و نیم قاشق از مواد رو بردارید و یک سَمت نان بذارید و کمیخش کنید و به حالت مثلثی نان را بپیچید بعد داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم بذارید تا داغ بشه.
  5. وقتی روغن داغ شد به اندازه حجم تابه سمبوسه بذارید داخل روغن و هر دو طرفشون رو کامل سرخ کنید، حرارت رو کم کنید تا سمبوسه ها یکنواخت سرخ بشن.
  6. پس از سرخ کردن سمبوسه ها رو روی دستمال کاغذی حوله ای یا توری بگذارید تا روغن اضافیشون گرفته بشه، این سمبوسه های خوشمزه و ترد رو با انواع سس میتونید نوش جان کنید.
طرز تهیه سمبوسه اصل خوزستان-طرز تهیه سمبوسه رستورانی طرز تهیه "سمبوسه ساده سیب زمینی" اصل اهوازی برای 4 تا 6 نفر-طرز پیچیدن سمبوسه آبادانی چطور سمبوسه قارچ و سوسیس درست کنم؟ چطور “سمبوسه پیتزایی” خوشمزه درست کنم؟

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن سمبوسه ساده با سیب زمینی اصل اهوازی برای 4 تا 6 نفر

  • برای خوشمزه تر شدن سمبوسه می توانید مقداری پنیر پیتزا داخل مواد سمبوسه بریزید.
  • سعی کنید از روغن مخصوص سرخ کردنی برای سرخ کردن سمبوسه ها استفاده کنید.
  • سیب زمینی ها رو با قاشق له کنید تا تکه هایی داخلش بمونه و کاملا له و خمیر نشن، حتی میتونید سیب زمینی ها رو بعد از آبپز شدن و سرد شدن نگینی خرد کنید و له نکنید.
  • برای این کـه انتهای نان باز نشود میتوانید یکی دو قاشق آرد رو با کمی آب مخلوط کنید و مقداری خمیر رقیق درست کنید و از طرف داخل کمی از خمیر بزنید تا لبه ها راحت تر بچسبن و باز نشن.
  • سمبوسه اصیل جنوبی گوشت و‌ مرغ و سوسیس نداره و فقط با سیب‌زمینی و پیاز درست میشه.
  • پیاز ها رو توی روغنِ کم تفت بدین تا مواد میانی سمبوسه زیاد روغنی نشه و مواظب باشید پیاز ها نسوزن.
  • اگر میخواهید سمبوسه هاتون بزرگ و شکم پِر باشن باید نان ها را به صورت طولی برش بزنید ولی اگر سمبوسه های کوچک به تعداد زیاد میخواهید نان ها را به صورت عرضی برش بزنید.
  • برای پیچیدن سمبوسه میتوانید از نان لواش یا خمیر یوفکا استفاده کنید، استفاده از نان یوفکا یا فیلو باعث می شود که سمبوسه ها روغن کمتری به خود بگیرند و سریع تر سرخ شوند.
  • اگر ادویه مخصوص سمبوسه یا ادویه کاری داشته باشید برای خوشمزه تر شدن سمبوسه استفاده کنید.
  • سمبوسه اصل جنوبی باید تند باشه حالا یا از سسِ خیلی تند استفاده کنید یا فلفل قرمز به اندازه کافی داخل مواد بریزید.
  • مواد میانی نون ها رو با توجه به سایز نون ها پُر کنید تا هم پیچیدن نون ها راحت باشه براتون هم نون ها داخل روغن باز نشن.
  • اگر سمبوسه ها رو توی فر بپزین هم روغن کمتری به خوردش میره و هم نیاز به سرخ کردن نداره، هر دو طرف سمبوسه ها با کمی روغن چرب کنید و داخل سینی فر بچینین و سینی رو طبقه وسط فری که از 15 دقیقه قبل داغ کردید بذارید و حرارت رو روی 170 درجه بذارید و از شیشه فر کنترل کنید وقتی رنگ نون ها طلایی شد از فر دربیارید.
  • حتما از نان های تازه و نرم استفاده کنید تا زمان پیچیدن سمبوسه ها با مشکل مواجه نشوید و نان ها پاره نشوند.
  • برای اینکه سمبوسه ها باز نشن از سمتی که پیچیده شدن داخل روغن قرار بدین.
  • برای تهیه سمبوسه سیب زمینی بدون سبزی میتونید تره رو حذفش کنید، بعضی ها توی مواد سمبوسه سبزیجات معطر دیگه ای مثل جعفری، پیازچه و گشنیز ساطوری شده هم اضافه میکنن.
  • تعداد سمبوسه ها بستگی به اندازه موادی داره که داخل نان ها میریزین، ولی سعی کنید آنقدر مواد نریزید که از داخل نان بیرون بریزد
  • طول نون ها رو زیاد نکنید، سه چهار دور که پیچیدید کافیه.
  • نیاز نیس روغن اونقدر باشه که سمبوسه ها توش شناور باشن اما اونقدر هم کم نباشه که باعث بشه یکنواخت سرخ نشن.
طرز تهیه سمبوسه بندری با نون لواش-طرز تهیه سمبوسه آبادانی با سیب زمینی برای 4 تا 6 نفر طرز تهیه سمبوسه بندری با نون لواش-طرز تهیه سمبوسه آبادانی با سیب زمینی برای 4 تا 6 نفر طرز تهیه سمبوسه گوشت و قارچ طرز تهیه لازانیا گوشت و قارچ رستورانی برای 8 تا 10 نفر

مواد لازم و طرز تهیه سس مخصوص سمبوسه جنوبی

نصف استکان سرکه خرما ، 1 قاشق مربا خوری شکر ، نمک و فلفل قرمز و زردچوبه از هر کدام 1 قاشق چایخوری و 4 قاشق غذاخوری آب گوجه فرنگی رنده شده که از صافی گذرانده اید تا تخم گوجه ها گرفته شود. همه مواد رو داخل یک قابلمه کوچک بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و صبر کنید تا آب مواد بخار شده و یک سس نسبتا غلیظ بدست بیاید. طرز تهیه خمیر جادویی-طرز تهیه خمیر همه کاره-خمیر انواع پیتزا-خمیر پیراشکی طرز تهیه فلافل خانگی با نخود برای 8 الی 10 نفر-فلافل آبادانی و اهوازی اصل

فیلم طرز پیچیدن سمبوسه با نان لواش-بسیار ساده و راحت

نظرات: 0 مشاهده