طرز تهیه ژله رولی با بستنی و ژله رولتی با مارشمالو + 10 خواص ژله برای سلامتی

طرز تهیه ژله رولی با بستنی و ژله رولتی با مارشمالو + 10 خواص ژله برای سلامتی

ژله رولی بدون بستنی,ژله رولی با بستنی,چرا ژله رولی میشکند,نکات ژله رولی با مارشمالو ژله رولی بدون بستنی,ژله رولی با بستنی,چرا ژله رولی میشکند,نکات ژله رولی با مارشمالو

مواد لازم برای تهیه پاستیل (ژله) رولتی

  • پودر ژله  ۱ بسته
  • پودر ژلاتین  ۱ قاشق غذاخوری
  • بستنی   ۱-۲ قاشق غذاخوری
  • شکر  ۱ قاشق غذاخوری
  • گلوکز  ۱ قاشق غذاخوری
  • آب سرد  ۲/۳ پیمانه

طرز تهیه پاستیل ژله رولی روش اول

1- آب سرد را داخل ظرفی بریزید. 2- شکر، پودر ژلاتین و پودر ژله را به آب سرد اضافه کنید. 3- ظرف را روی کتری در حال جوش بگذارید تا با بخار آن مواد با هم ترکیب شده و کاملا یکدست شوند. 4- به داخل ظرف گلوکز را اضافه می کنیم و کاملا هم میزینیم تا مواد کاملا به خورد هم بروند. 5- ظرف را از روی کتری بر میداریم. 6- 2 قاشق بستنی به مواد اضافه می کنیم و کمی هم می زینیم تا بستنی با مواد یکدست شده و داخل مواد حل شود (بستنی را زیاد هم نزنید زیرا اگر زیاد هم بزنید لایه سفید روی ژله ایجاد نمی شود.) 7- یک نایلون را درون ظرفی قرار دهید و داخلش را کمی چرب کنید. 8- تمام مواد را درون نایلون بریزید، فقط یادتان باشد ارتفاع مواد باید کم باشد. 9- ظرف حاوی ژله را به مدت تقریبی یک ساعت در یخچال استراحت دهید تا مواد سفت شوند. 10- وقتی مواد ژله سفت شدند با چاقو به شکل نوار بریده و رول کنید.

طرز رول کردن ژله روش دوم

تمام مواد را طبق دستور بالا تهیه کرده و مواد را بدون ریختن در نایلون، مستقیما در ظرف از قبل چرب شده بریزید و داخل یخچال قرار دهید. بعد از اینکه قالب را از یخچال درآوردید با کمک چاقو لبه‌ های ژله را از دیواره قالب جدا کرده و طبق تصویر زیر ژله را به صورت رول درآورید. طرز تهیه ژله رولتی در منزل,خواص ژله برای سلامتی بدن,طرز تهیه ژله رولی با بستنی طرز تهیه ژله رولتی در منزل,خواص ژله برای سلامتی بدن,طرز تهیه ژله رولی با بستنی سپس با یک نخ ژله رول شده را به صورت رولت های کوچک برش دهید. آموزش تهیه پاستیل رول خانگی,طرز تهیه ژله رولی,نحوه تهیه پاستیل رول خانگی آموزش تهیه پاستیل رول خانگی,طرز تهیه ژله رولی,نحوه تهیه پاستیل رول خانگی نکته: از ژله رولی برای انواع جشن ها و تولد ها و تزیین سفره‌ یلدا می توانید استفاده کنید. همچنین از ژله رولی برای تزئین در سایر ژله‌ ها از جمله ژله سورپرایز می‌ توان استفاده کرد. طرز تهیه ژله رولتی در منزل,پاستیل و ژله دورنگ رولی,خواص ژله,ژله بستنی طرز تهیه ژله رولتی در منزل,پاستیل و ژله دورنگ رولی,خواص ژله,ژله بستنی

نکات کلیدی برای تهیه ژله رولتی در منزل

  • اگر ظرف ژله را زودتر از زمان موعد از یخچال خارج کنید، ژله شما هنگام رول شدن ترک خواهد خورد.
  • اگر می خواهید دسر ژله ای شما دو رنگ بشود، سعی کنید بعد از اضافه کردن بستنی تا حد امکان آن را هم نزنید.
  • می توانید دسر ژله ای خود را به شکل گل رز دربیاورید، برای انجام این کار می توانید موقع برش زدن ژله، آن را دالبری برش بزنید.
  • در تهیه ژله های نارنجی که تصویرش را در بالا می بینید بجای بستنی، مارشمالو اضافه کرده ایم، حواستان باشد مارشمالو‌ها را وقتی درون ژلاتین ریختید کاملا هم بزنید تا مارشمالو ها با مواد کاملا یکدست شوند.
  • اگر مارشمالو ها کاملا درون ژلاتین حل نشدند، به مدت 10 الی 15 ثانیه ظرف را روی حرارت (بخار کتری) قرار دهید.
  • توجه داشته باشید که مارشمالو ها نباید حرارت مستقیم و زیاد ببینند چون که باعث می‌ شود مارشمالو ذوب شده و نتیجه دلخواه برای دست یافتن به دو لایه رنگی حاصل نشود.
  • ژلاتین از استخوان گاو، خوک و گاهی هم پوست برخی از ماهی ها استخراج می شود، ژله های خارجی که روی آن واژه "حلال" درج نشده ممکن است با عصاره استخوان خوک تهیه شده باشند.
  • هنگام خرید حتما به تاریخ مصرف، پروانه بهداشتی و علامت استاندارد حک شده بر روی بسته بندی محصول توجه کنید.
  • تا زمانی که ژله ها از مواد خوب و سالم تهیه شده باشند، هیچ مشکلی برای سلامت بدن ندارند.

بهترین روش برای زود بستن ژله

بعد از اینکه ژله رو بن ماری کردید ، سه چهارم لیوان یخ رو بجای 1 لیوان آب سرد داخل ژله داغ بریزید. سپس خوب هم بزنید تا حل بشه. تا زمانی که یخ ها کاملا آب نشدن داخل یخچال نذارید، چون در این حالت خراب میشه. بعد از آب شدن یخ ها، ژله رو در طبقات بالاتر یخچال که خنک تر هست بزارید.

10 مهم ترین خواص ژله برای سلامتی بدن

1- درمان افسردگی: ژله حاوی آمینواسیدهای طبیعی است که برای پوست و سایر بافت های بدن مفید است و کالری آن بسیار کم و به دلیل داشتن ویتامین B برای افرادی که از افسردگی رنج می برند، مفید است. 2- حفظ سلامت استخوان ها: مهم ترین خاصیت ژله بخاطر ژلاتین موجود در آن است. ژلاتین نوعی پروتئین موجود در استخوان است، که می تواند به دلیل داشتن مقدار اسید آمینه ضروری، برای سلامت استخوان های بدن مفید باشد. همچنین استخوان‌ ها برای محکم ماندن به کلسیم احتیاج دارند که لیزین موجود در ژلاتین در جذب کلسیم مؤثر است. 3- کمک به کنترل قند خون: برخلاف دیگر محصولات شیرین ، قند ژله بسیار بالا نیست. اسید آمینه مهمی به نام گلیسین در ژلاتین وجود دارد که به کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع دوم کمک می‌کند. اگر اضافه وزن یا دیابت دارید یا حتی نمی خواهید کالری اضافی از شکر موجود در ژله ها را دریافت کنید، ژله های رژیمی یا بدون شکر برای شما مناسب تر هستند. 4- کمک به دستگاه گوارش: گلیسین موجود در ژله به سالم ماندن پوشش مخاطی معده کمک می‌کند. همچنین محرک تولید شیره معده است که گوارش صحیح را آسان می‌ کند. در غیر این صورت مشکلات امعا و احشاء مانند: رفلاکس اسید ممکن است ایجاد شود. از سوی دیگر به خاطر آبکی بودن، در حرکت مناسب غذا از درون سیستم گوارش مؤثر است. 5- کاهش درد مفاصل: درد مفاصل که با تورم همراه است را می توان با ژله خوردن پایین آورد چون کلاژنی که در ژلاتین وجود دارد برای استخوان ها بسیار مفید است. مصرف ژله برای افراد مبتلا به پوکی استخوان نیز بسیار توصیه شده است. همچنین افراد سالمند نیز معمولا از درد مفاصل رنج می‌برند. درد مفاصل توانایی انجام راحت حرکات بدنی را سلب می‌ کند. گاهی اوقات، مفاصل برخی از آدم‌ ها در هنگام حرکت کردن یا در حالت نشستن و برخاستن صدا می‌دهد که این صدا ها نشانه‌های وحشتناک ضعف مفاصل هستند. ماده‌ی روان‌ کننده‌‌ موجود در بین مفاصل از کلاژن تشکیل شده است، بنابراین با مصرف ژله، کلاژن مورد نیاز برای تقویت مفاصلتان را تامین کنید. 6- کاهش کلسترول بد: زمانی که سطح کلسترول بد در بدن افزایش می یابد می تواند منجر به حمله قلبی شود. خوردن ژله به کاهش کلسترول بد یعنی LDL کمک می کند و سطح کلسترول خوب بدن را افزایش می دهد و از بروز حملات قلبی جلوگیری می کند. 7- جلوگیری از نازک شدن و ریزش مو: ژله سرشار از اسید فولیک می باشد که این عنصر برای سلامت مو بسیار مفید است و از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری می کند. 8- افزایش ایمنی بدن: ژله از کربوهیدرات و ویتامین B غنی است.به افزایش ایمنی بدن کمک می کند. 9- کمک به کاهش وزن: ژلاتین یکی از کم کالری ترین خوراکی هایی است که دارای پروتئین کافی برای داشتن احساس سیری به شما را دارا می باشد، که این احساس سیری به شما کمک می کند که غذای کمتری میل کنید و در این صورت به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. ژلاتین همچنین هورمون‌ های مربوط به گرسنگی را به راحتی کنترل می کند. البته درآبنبات‌ های آدامسی و مارشمالو هم ژلاتین فراوان با قند زیاد وجود دارد. بهتر است از منابع سالم و کم شیرین ژلاتین استفاده کنید. 10- سلامت پوست: آمینواسید های طبیعی موجود در ژله برای کمک به سلامت پوست بسیار مناسب است. مصرف ژله به دلیل وجود کلاژن در آن به بازسازی سلولهای جدید بدن کمک می کند و همچنین از پیدایش علائم پیری پوست جلوگیری می کند.

موارد منع مصرف ژله

مصرف ژله های تهیه شده از پودرهای آماده به دلیل شکر فراوان و رنگ های مصنوعی به کار رفته در آنها به افراد مبتلا به بیش فعالی (مخصوصا کودکان زیر 3 سال)، کسانی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و همچنین افرادی که مشکلات گوارشی حاد دارند توصیه نمی شود.
نظرات: 0 مشاهده