فیلم طرز تهیه "باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا"-بسیار ترد و خوشمزه

باقلوا استانبولی یکی از خوشمزه ترین شیرینی های دنیاس که آدم از خوردنش سیر نمیشه، اونم اگر باقلوایی رو بخوری که بدونی خونگیه و خودت درست کردی و از مواد سالم برای درست کردنش استفاده کردی. خودتون میبینید که توی گرون قیمت ترین جای شهر، باقلوا میخری انگار خمیر رو داخل شربت کردن و گذاشتن جلوی آدم، نه گردویی نه پسته ای، معلوم نیست از چه روغنی استفاده کردن. شاید برای تعداد نفرات کم بگید باصرفه نیست که توی خونه باقلوا درست کنیم اما وقتی این باقلوا رو توی خونه درست کنید اونوقت طعم اصلی باقلوا استانبولی رو حس میکنید. در ضمن میتونید به اندازه نیاز بخورید و بقیشو داخل ظرف دربسته بچینید و توی فریزر بذارید و توی عصرهای پاییزی و شب های سرد زمستون همراه با چایی نوش جان کنید، حتما برای یکبار هم که شده امتحانش کنید.

مواد لازم برای تهیه باقلوا استانبولی با گردو یا فندق

شکر 3 لیوان دسته دار فرانسوی
آب 3 لیوان دسته دار فرانسوی
گردو یا فندق پودر شده 300 گرم
خمیر یوفکا مخصوص باقلوا 1 بسته
کره آب شده (برای روی خمیر) 250 گرم
پودر پسته برای تزیین به میزان دلخواه
روغن مایع یا کره آب شده (برای روی باقلوا) نصف لیوان دسته دار فرانسوی
آبلیمو 2 ق غ

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه باقلوا استانبولی حرفه ای با خمیر یوفکا

  1. درست کردن شربت باقلوا در اولین مرحله از طرز تهیه باقلوا استانبولی ترد و خوشمزه با خمیر یوفکا ابتدا شربت باقلوا رو درست کنید، چون باید تا حاضر شدن باقلوا، شربت کاملا سرد شده باشه، برای اینکار شکر و آب رو بریزین داخل یه قابلمه و قابلمه رو بذارید روی حرارت بالا تا بجوش بیاد. آبلیمو رو هم بریزید داخلش و صبر کنید تا بجوشه، وقتی بجوش اومد حرارت رو کم کنید و به مدت 15 دقیقه صبر کنید تا شربت کمی به قوام بیاد، بعد از این مدت حرارت رو خاموش کنید و شربت رو بذارید کنار تا سرد بشه.
  2. مخلوط کردن کره و روغن کره رو بریزید داخل یه قابلمه یا تابه و روی حرارت کم بذارید تا کره کاملا آب بشه، همین که کره آب شد از روی حرارت بردارید و بذارید کنار تا سرد بشه، منظور از سرد شدن این نیست که دوباره به شکل جامد دربیاد.
  3. آماده کردن خمیر یوفکا خمیر ها رو روی یک سینی بذارید و 3 عدد از خمیر ها رو آروم بردارید و روی میز بذارید، روی بقیه خمیر ها رو با یک دستمال تمیز بپوشونید تا خشک نشن. بعد روی خمیر رو با کره چرب کنید بعد قسمت پایینِ خمیر (عرض خمیر) 2 الی 3 قاشق غذاخوری از گردو یا فندق پودر شده رو بریزید بعد آروم و به صورت منظم خمیر رو رول کنید، خمیر رو نه سفت رول کنید نه شل. خمیر ها رو بعد از رول کردن داخل سینی بچینید و روی خمیر ها رو با کره یا  روغن دوباره چرب کنید باقیمانده روغن رو هم بریزید روی خمیر ها، با یک چاقوی تمیز باقلوا ها رو به اندازه دلخواه برش بزنید.
  4. پختن باقلوا فر رو حتما 15 دقیقه با دمای 180 درجه روشن کنید تا داغ بشه، بعد سینی رو طبقه وسط فر بذارید و 40 الی 50 دقیقه صبر کنید تا باقلواهاتون ترد و طلایی بشه. بخاطر اینکه حرارت فرها با هم تفاوت داره احتمال داره مدت زمان پخت باقلوای شما از این مدت کمی کمتر یا کمی بیشتر بشه، همین که روی باقلواها طلایی و قهوه ای شد سینی رو از فر دربیارید. بعد از 5 دقیقه شربت سرد رو روی باقلواهای داغ بریزید و سینی رو دو سه ساعت در دمای اتاق بذارید تا باقلوا شربت رو قشنگ جذب کنه، بعد با پودر پسته یا نارگیل یا گردو تزیین و نوش جان کنید.

عکس و فیلم طرز تهیه باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا

فیلم و طرز تهیه "باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا"-بسیار ترد و خوشمزه فیلم و طرز تهیه "باقلوا استانبولی با خمیر یوفکا"-بسیار ترد و خوشمزه نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه باقلوا ترکی با خمیر یوفکا (فیلو) نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه باقلوا ترکی با خمیر یوفکا (فیلو)

نکات ریز و فوت و فن مهم تهیه باقلوا ترکی با خمیر یوفکا (فیلو)

  1. برای درست کردن باقلوای ترد و خوشمزه، شربتتون باید سرد باشه، اما باقلوا داغ، 5 دقیقه که از حرارت افتاد شربت رو آروم آروم در همه جای باقلوا پخش کنید.
  2. خمیر یوفکاتون رو مخصوص باقلوا بخرید، خمیر هزارلا نباشه، خمیر یوفکا رو از لوازم قنادی فروشی ها میتونید تهیه کنید.
  3. نیاز نیست شربتتون خیلی غلیظ باشه، بعد از اینکه 15 دقیقه با حرارت ملایم جوشید از روی حرارت بردارید.
  4. کره رو سریع از روی حرارت بردارید اصلا نباید کره بجوشه، کف های روی کره رو هم جمع کنید.
  5. نیاز نیست سینی رو چرب کنید.
  6. یادتون باشه حتما قبل از اینکه سینی رو بذارید داخل فر باقلواها رو برش بزنید، بعد از پخت، برش زدن براتون خیلی سخت میشه.
  7. از هر مغزی برای داخل و روی باقلوا میتونید استفاده کنید، از مغز بادام، مغز گردو، پودر نارگیل، پودر پسته، مغز فندق، مقدارش رو هم به دلخواه کم یا زیاد بریزید.
  8. باقلوای اصل استانبول داخلش نه دارچین داره نه هل و گلاب و زعفرون، اما شما هر کدوم رو دوست داشتید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتون میتونید استفاده کنید.
  9. توی بعضی از رسپی ها به جای شربت از شیر عسلی غلیظ شده استفاده میکنن.
  10. گردو یا فندق و یا پسته ای که داخل خمیر میریزید سعی کنید تقریبا پودر شده باشه و تکه های درشتی داخلش نباشه.
  11. در صورت تمایل می توانید شربت را از یک روز قبل آماده کنید و بذارید در یخچال تا هم خنک شود و هم قوام بهتری پیدا می کند.
  12. مقدار شربت به مقدار باقلوا بستگى داره ،ميتونيد کم يا زیاد كنيد.
  13. برای اینکه باقلواهاتون ترد بمونه و نرم نشه، بعد از ریختن شربت روی باقلوا ها رو نپوشونید.
  14. اول ۱۵ دقیقه فقط حرارت از پایین باشه بعدش ۲۰ الی ۲۵ دقیقه حرارت همزمان از بالا و پایین باشه تا روش حسابی طلایی بشه، اما اگر فر شما همزمان روشن نمیشه اول 30 تا 35 دقیقه فقط پایین روشن باشه بعد 10 دقیقه هم بالا رو روشن کنید تا روی باقلواها سرخ بشه، حواستون باشه نسوزن.
  15. برای اینکه باقلواتون خیلی ترد و خوشمزه بشه کره رو اصلا حذف نکنید و مقدارش از روغن مایع بیشتر باشه.
  16. با این مقدار مواد راحت برای 15 تا 20 نفر میتونید باقلوا با خمیر یوفکا درست کنید، البته اگر مثل من عاشق باقلوا باشید لااقل نصفش روخودتون تنهایی میخورید.

طرز تهیه باقلوا با خمیر خانگی

برای درست کردن خمیر باقلوا روی مطلب چطور توی خونه خمیر باقلوا درست کنم؟ کلیک کنید. برای درست کردن انواع باقلوا با خمیر خانگی و خمیر یوفکا اینجا کلیک کنید.

چرا خمیر یوفکای من همیشە قبل استفادە خرد و شکنندە میشە؟

  1. حتما بذارید یخ خمیر یوفکاتون کاملا آب بشه، بعد استفاده کنید.
  2. بعد از اینکه خمیر ها رو از بسته در آوردین در معرض هوا قرار ندین چون زود خشک میشن.
  3. هر خمیری که مغز ریختین و رول کردین و گذاشتین داخل قالب یک دستمال مرطوبِ تمیز کنارتون باشه و بذارید رو خمیری که گذاشتین توی قالب، هر رولی که می ذارین دستمال و بندازین روش که خشک نشن.
نظرات: 2 مشاهده