تعبیر خواب کوه - بیش از 23 معنی مختلف خواب کوه و تپه

دیدن کوه و تپه در خواب معمولا نماد روابط اجتماعی و یا چالش های بزرگ زندگی است .چالش هایی مانند رسیدن به اهداف و آرزوها و حتی جاه طلبی های بزرگ و خودخواهانه .

تعبیر خواب کوه و تپه

بالای کوه تپه معمولا نماد آرامش و سکوت و همچنین خطرات ناگهانی و غیر منتظره است .رسیدن به بالای کوه با تلاش زیاد و خستگی همراه است و در حالت کلی می تواند به معنی تلاش سخت شما برای رسیدن به هدفی باشد که آن هدف می تواند زندگی راحت و خوشی را برای شما فراهم کند. تعبیر خواب کوه و تپه تعبیر خواب کوه و تپه

تنهایی و ترس در کوه

اگر در خواب ببینید که در کوه تنها هستید و از چیزی می ترسید به این معنی است که شما مشکلات بزرگی دارید و نگران هستید که نتوانید این مشکلات را حل کنید و در این راه شدیدا احساس تنهایی و ناامیدی می کنید.

 تعبیر خواب نگاه کردن به کوه از دور

اگر در خواب ببینید که به کوه نگاه می کنید ولی تمایلی ندارید که از آن بالا بروید به این معنی است که آرزوهای بزرگی در سر دارید ولی انگیزه کافی برای تلاش کردن و رسیدن به این آرزوها را ندارید و هیچ اقدام عملی انجام نمی دهید.

تعبیر خواب کوه زیبا و سرسبز

ظاهر کوه در خواب بسیار مهم است . اگر در خواب کوهی زیبا و سرسبز ببینید و از دیدن آن لذت ببرید نشانه این است که شما در حال تلاش شدید برای موفقیت هستید و از این تلاش خسته نمی شوید و لذت می برید. شما برای رسیدن به آرامش و آسایش بسیار تلاش می کنید و امیدوار هستید که روزی به هدف بزرگ خودتان برسید.

تعبیر خواب کوه تاریک و سنگی و زشت

اگر در خواب کوهی ببینید که اصلا زیبا نیست و خبری از سرسبزی در آن وجود ندارد می تواند به این معنی باشد که شما مشکلات بسیار زیادی در زندگی دارید که از مبارزه کردن در برابر آنها خسته شده اید. شما کمی به استراحت نیاز دارید و بهتر است از کسی که کاملا به او اعتماد دارید کمک بگیرید.احساس درماندگی و تنهایی می کنید و امیدی به پیروزی و رفع مشکلات ندارید.

تعبیر خواب کوه مه آلود و یا پر از برف

اگر در خواب ببینید که در یک کوه مه آلود و یا پر از برف هستید به این معنی است که تقریبا هیچ برنامه ریزی مشخصی برای آینده خودتان ندارید و بدون هدف زندگی می کنید. شما معمولا کارهایی انجام می دهید و در مسیرهایی قدم می گذارید که هیچ تصوری از آینده و نتیجه آن ندارید. بیشتر تصمیماتی که می گیرید ، ناگهانی و بدون فکر هستند. تعبیر خواب کوه مه آلود و یا پر از برف تعبیر خواب کوه مه آلود و یا پر از برف

تعبیر خواب بالا رفتن از کوه

این خواب نشان می دهد که شما اعتماد بنفس بالایی دارید و برای رسیدن به اهداف خودتان سخت تلاش می کنید و خستگی ناپذیر هستید. شما فرد شجاعی هستید و در راه رسیدن به اهداف و آرزوهای خودتان از چیزی نمی ترسید و اهل ریسک کردن هستید.

تعبیر خواب ایستادن در قله کوه

اگر در خواب ببینید که از کوه بالا رفتید و در قله کوه ایستاده اید به معنی موفقیت است . شما مدت های زیادی سخت تلاش کرده اید و در حال حاضر به هدفی که در سر داشتید رسیده اید. از این بابت احساس شور و شوق خاصی دارید.

تعبیر خواب کوه آتشفشان

اگر در خواب ببینید که کوه آتشفشان فوران می کند به این معنی است که برای رسیدن به هدفی خاص بسیار تلاش کردید ولی بعد از رسیدن به آن هدف متوجه شدید که اشتباه بوده است و ضرر و زیان بسیار زیادی تحمل کرده اید. برای مثال ممکن است تلاش می کردید تا شغل خودتان را تغییر داده و به شغل دیگری مشغول شوید ولی بعد از تغییر شغل متوجه شده اید که اشتباه کرده اید و همان شغل قبلی شما بسیار بهتر بوده است. یا ممکن است برای ازدواج کردن با کسی بسیار تلاش کرده اید ولی بعد از رسیدن به او و ازدواج کردن متوجه شدید که او فردی که فکر می کردید نیست و این اشتباه باعث ضرر روحی و مالی برای شما شده است .

تعبیر خواب پایین آمدن از کوه

این خواب نشان می دهد که شما به اهدافی که از پیش تعیین کرده بودید رسیده اید و در حال حاضر در حال آرامش و استراحت کردن هستید .شما از وضع فعلی خودتان رضایت دارید و ممکن است در حال برنامه ریزی برای رسیدن به اهداف جدید خودتان هستید.

تعبیر خواب افتادن و سقوط کردن از کوه

اگر در خواب ببینید که از کوه به پایین پرتاب شدید و یا در دره سقوط کردید معنی خوبی ندارد. شما در راه رسیدن به آرزوی خودتان موفق نبودید و حتی ممکن است دچار مشکلات بزرگی شده باشید. ممکن است کار جدیدی شروع کرده اید ولی در ان کار موفق نشدید و ورشکست شده اید. اگر در خواب ببینید که در ارتفاع کم و یا بدون اینکه از کوه بالا بروید ، سقوط کردید به این معنی است که برای رسیدن به هدفتان به اندازه کافی تلاش نمی کنید و سریع خسته می شوید. اگر در خواب ببینید که به بالای کوه نزدیک هستید ولی کسی شما را به پایین هل داد و شما سقوط کردید به این معنی است که کسی در زندگی شما وجود دارد که مانع پیشرفت شماست . این فرد بسیار به شما نزدیک است و شما به دلیل علاقه ای که به او دارید نمی توانید او را از زندگی خودتان دور کنید. تعبیر خواب های قدیمی در این مورد

نظر ابن سیرین در مورد خواب کوه :

  • اگر در خواب ببینی که در حال بالا رفتن از کوه هستی به این معنی است که به هدفی که در سر داری می رسی و حاجت تو برآورده خواهد شد.
  • اگر ببینی که در حال پایین آمدن از کوه هستی ، ضرر و زیان مالی به تو می رسد.
  • اگر ببینی که در کوه پنهان شده ای به این معنی است که کسی برای شما نقشه ای حیله گرانه کشیده است و شما شدیدا دچار مشکل شده اید.
  • اگر ببینی که در دامنه کوه نشسته ای ولی از انجا به پایین افتادی دچار غم و اندوه می شوی و باید برای دفع بلا و گرفتاری اقدامی انجام دهی .
  • اگر ببینی در حال کندن کوه و کندن سنگ های کوه هستی به این معنی است که از مرد بزرگ و ثروتمند و حیله گری ، ثروتی به دست خواهی آورد.

نظر امام صادق (ع) در مورد تعبیر خواب کوه

اگر در خواب ببینی که نمی توانی از کوه بالا بروری به این معنی است که به خواسته های خودت نمی رسی. تعبیر خواب های مرتبط : دیدن نوزاد در خواب دیدن برف در خواب تعبیر خواب بارداری تعبیر خواب دندان  
نظرات: 14 مشاهده