چطور "رولت خامه ای" درست کنم؟ طرز تهیه رولت خامه ای مجلسی برای 4 نفر

چطور برای 4 الی 6 نفر "رولت خامه ای" درست کنم؟ طرز تهیه رولت خامه ای مجلسی

دستور پخت رولت خامه ای و طرز تهیه رولت خامه ای و درست کردن رولت در خانه دستور پخت رولت خامه ای و طرز تهیه رولت خامه ای و درست کردن رولت در خانه توجه: فر رو 20 دقیقه زودتر در دمای 200 درجه روشن کنید تا زمانی که مواد شیرینی آماده می شود فر داغ باشد.

مواد لازم جهت تهیه خامه فرم گرفته

خامه 1 پیمانه
شکر 2 قاشق غذاخوری
وانیل 1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه خامه فرم گرفته

خامه و شکر و وانیل را با هم مخلوط کنید و تا زمانی که خامه فرم بگیرد هم بزنید.

مواد لازم جهت تهیه نان رولت خامه ای

آرد 5 قاشق غذاخوری
شکر 1/2 پیمانه
تخم مرغ 5 عدد
وانیل 1 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 1/4 قاشق چایخوری

آموزش مرحله به مرحله و طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه شیرینی رولت خامه ای" ، ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ ها رو از هم جدا کنید، سفیده ها رو داخل همزن ریخته و با دور تند آنقدر بزنید تا سفیده کاملا سفید رنگ و حجیم بشه و وقتی ظرف رو برمیگردونید از ظرف نریزد. 2- بعد زرده تخم مرغ، شکر و وانیل رو هم در کاسه ای جداگانه ریخته و خوب هم بزنید تا یک مخلوط کرمی و کشدار بدست بیاید، بعد مخلوط آرد و بیکینگ پودر را که 3 بار از قبل الک کرده بودید به آرامی داخل کاسه زرده ها بریزید. 3- با لیسک مواد رو به صورت دورانی هم بزنید تا زمانی که زرده و آرد کاملا با هم مخلوط شوند، بعد سفیده را اضافه کنید و دوباره به صورت دورانی با لیسک مواد رو قاطی کنید، اما توجه داشته باشید که در این مرحله اولا با لیسک مخلوط را هم بزنید ، دوما بعد از اضافه کردن سفیده تخم مرغ، مواد را زیاد هم نزنید چون پف سفیده از بین می رود. 4- قالب 30*40 سانت رو با کره چرب کنید و کاغذ روغنی انداخته و کاغذ رو هم با کره کمی چرب کنید و بعد خمیر بدست آمده رو روی کاغذ روغنی بریزید و با قاشق سطح خمیر رو با قطر 1 تا یک و نیم سانت صاف کنید. 5- قالب رو داخل فر با دمای 180 درجه به مدت 10 الی 12 دقیقه قرار بدین تا خمیرتون طلایی رنگ بشه، بعد قالب رو از فر دربیارین و روی خمیرتون رو با یک پارچه تمیز بپوشانید و به مدت 10 الی 15 دقیقه صبر کنید تا خمیرتان در دمای محیط خنک شود. 6- بعد روی یک سینی دیگر یک پارچه دیگر بیندازید و روی آن کمی پودر قند بپاشید سپس پارچه روی خمیر رولت رو بردارید و رولت رو روی پودر قندی که روی پارچه ریختین قرار بدین و کاغذ روغنی رو از خمیر جدا کنید، سپس با کمک پارچه خمیر رو رول کنید و به مدت 15 دقیقه داخل یخچال بگذارید تا بیشتر خنک بشه. 7- بعد خمیر رو از داخل یخچال دربیارین و پارچه رو ازش جدا کنین و خامه فرم گرفته رو کاملا روی خمیر بمالید و با ته قاشق همه جای خمیر رو یکدست بکنید ( به قطر 1 سانتی متر) و سپس خمیر رو به آرامی رول کنید تا خمیرتان پاره نشود و به مدت 3 ساعت دیگر داخل یخچال قرار دهید سپس برش زده و نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم برای تهیه رولت خامه ای در خانه

1- تخم مرغ ها رو حتما بیرون از یخچال قرار بدین تا به دمای محيط برسند. 2- کاغذ روغنی (کاغذ شیرینی پزی) رو که داخل قالب قرار میدین باید طوری پهن کنین که از طرف طول قالب مقداری کاغذ از هر دوطرف سینی بیرون باشه تا بعد راحت بتونید خمیر رولت رو از کاغذ جدا کنید. 3- قالب رو قبل از گذاشتن در فر چند بار آرام به روی میز بکوبید تا تمام حباب های داخل خمیر از بین برن و مخلوط یکدست ته نشین بشه. 4- برای چرب کردن سینی یا کاغذ مطلقا از روغن مایع استفاده نکنید میچسبه. 5- میتونید برای داخل رولت از موز، توت فرنگی، تمشک و گردوی خرد شده نیز استفاده کنید. 6- برای زیباتر شدن شکل رولت خامه ای و خوشمزه تر شدنش، روی رولت رو با خامه ای که به شکل شکوفه های کوچک با کمک قیف میریزید تزیین کنید و روی خامه ها حلقه موز یا برشهای کوچک از میوه های دیگر قرار بدین. 7- برای خوشرنگ شدن نون رولت میتونید داخل زرده تخم مرغتون 1 قاشق غذاخوری عسل بریزید. 8- دقت کنید تا کاسه همزنی که قراره سفیده ها رو داخل اون بریزید حتما خشک و تمیز باشه. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور شیرینی نخودچی درست کنم؟ چطور “شیرینی کشمشی” نرم و خوشمزه خانگی درست کنم؟ چطور “بامیه خانگی” خوشمزه و شربت “شیرینی بامیه” درست کنم؟ چطور “شیرینی لطیفه” درست کنم؟
نظرات: 2 مشاهده