چطور "خورش بادمجان با گوشت" مجلسی درست کنم؟ برای 6 نفر

چطور برای 6 نفر "خورش بادمجان با گوشت" مجلسی درست کنم؟

طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت,دستور پخت خورشت بادمجان با گوشت قرمز طرز تهیه خورش بادمجان با گوشت,دستور پخت خورشت بادمجان با گوشت قرمز

مواد لازم برای درست کردن خورش بادمجان با گوشت

بادمجان 6 عدد
گوشت خورشتی 600 گرم
گوجه فرنگی 3 عدد
رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری
آبغوره 1/2 فنجان
پیاز کوچک 1 عدد
سیر 3 حبه
نمک، روغن مایع مخصوص سرخ کردنی ، زردچوبه به میزان لازم

طرز تهیه و مراحل درست کردن خورش بادمجان با گوشت

1- گوشت ها را بعد از شستن خرد کنید (از گوشت خورش قورمه سبزی و قیمه بزرگتر باشد) پیاز را جداگانه در قابلمه خرد کرده و آن را با روغن، کمی تفت بدهید، سپس گوشت های خرد شده را داخل قابلمه بریزید و با پیاز ها خوب تفت دهید. مقداری نمک و زردچوبه نیز به گوشت ها اضافه کنید. در حدود 4 الی 5 پیمانه آب را داخل قابلمه بریزید و در قابلمه را بگذارید تا گوشت ها بپزند ، بعد از اینکه گوشت ها پختند آنها را از قابلمه خارج کرده و آب گوشت را صاف کنید. 2- همیشه وقتی میخواید غذایی رو با بادمجان درست کنید، این احتمال رو بدید که شاید بادمجان ها تلخ باشن، برای اینکه وقت و هزینه ای که بابت غذا میکنید هدر نشه ابتدا تلخی بادمجان ها رو بگیرید بدین منظور ، بادمجان ها را بشویید و پوست آنها را بگیرید، و از وسط برش بزنید. 3- بادمجان ها را داخل یک ظرف که حاوی آب و نمک است قرار دهید و به مدت 30 دقیقه کنار بگذارید تا تلخی بادمجان ها گرفته شود، بعد از نیم ساعت بادمجان ها را شسته و آبشان را با دستمال بگیرید. 4- بادمجان ها را ورقه ورقه کنید، در یک ماهی تابه روغن ریخته و بگذارید روی حرارت تا داغ شود، سپس بادمجان ها را در روغن سرخ کنید، توجه کنید بادمجان ها خشک باشند تا روغن داغ به اطراف نپاشد، همین که هر دو طرف بادمجان ها کمی سرخ شد آنها را از داخل تابه جمع کنید (اگر زیاد سرخ بشوند در آخر که آبِ گوشت را داخل آنها میریزید له خواهند شد). 5- داخل همان ماهی تابه روغن بریزید (تابه به اندازه 4 قاشق غذاخوری روغن داشته باشد)، رب را داخل تابه بریزید و با حرارت کم تفت دهید تا سرخ شود، سیر ها را به شکل ریز، رنده کنید و داخل رب بریزید و کمی تفت دهید، وقتی رب کاملا در روغن سرخ شد بادمجان ها را داخل تابه بریزید. 6- گوشت ها را هم به تابه اضافه کنید، بعد آبِ گوشت، آبغوره و کمی نمک را اضافه کنید و زیر حرارت را ملایم کنید تا آب به جوش بیاید و تبخیر شود ، اگر خواستید خورشت بادمجان شما آبکی باشد زمانی که به اندازه 1 الی 2 ملاقه آب داخل تابه ماند زیر شعله را خاموش کنید، اما اگر خواستید خورش بادمجانِ روغنی داشته باشید زیر شعله را کمی زیاد کنید تا خورش به روغن بیفتد. 7- گوجه فرنگی ها را شسته و جداگانه سرخ کنید سپس کنار خورش بادمجان داخل ظرف سرو قرار دهید و با برنج نوش جان کنید، اگر گوجه ها را داخل تابه بادمجان ها بریزید با آبِ گوشت له میشوند.

فوت و فن و نکات مهم برای درست کردن خورش بادمجان مجلسی با گوشت

1- اندازه بادمجان ها بستگی به خودتان دارد، من خودم عاشق خورش بادمجان هستم برای همین برای خودم 2 تا بادمجان استفاده میکنم. 2- سیر و آبغوره به عنوان طعم دهنده های بی نظیر برای خورش بادمجان محسوب میشوند برای همین حتما از این 2 مورد برای خوشمزه تر شدن خورشتتان استفاده کنید، در بعضی مناطق بجای آبغوره از خود غوره استفاده میکنند ولی من خودم فقط از آبغوره استفاده میکنم. 3- خورش بادمجان را با مرغ هم میتوانید درست کنید، اما در خورش بادمجان تبریزی معمولا از مرغ استفاده نمی کنند و فقط گوشت قرمز استفاده میکنند. 4- برای تهیه خورش بادمجان با گوشت چرخ کرده ، بجای گوشت خورشتی، میتوانید یا با گوشت چرخکرده کوفته قلقلی درست کرده و داخل بادمجان ها بریزید و یا کباب درست کرده و سرخ کنید و کنار بادمجان ها قرار دهید. 5- میتوانید بادمجان ها را به صورت درسته هم سرخ کنید، بعد از اضافه کردن آبِ گوشت مغز بادمجان ها هم میپزد. 6- میتوانید برای خوش رنگ تر شدن رب کمی زردچوبه به آن اضافه کنید، همچنین میتوانید برای طرز تهیه خورش بادمجان با سیب زمینی 1 سیب زمینی بزرگ را هم به شکل نازک خلالی کرده و سرخ کنید و همراه با خورش بادمجان میل کنید. 7- در بعضی مناطق داخل خورش بادمجان، لپه پخته میریزند و به آن خورش قیمه بادمجان می گویند. 8- برای اینکه خورش بادمجان خوشمزه ای داشته باشید بهتر است از گوشت سردست گوسفندی یا گوشت مغز ران گوساله استفاده کنید. 9- این مقدار مواد برای تعداد 6 نفر کافی میباشد، اما اگر برای تعداد کمتر یا بیشتر خواستید “خورش بادمجان مجلسی با گوشت” رستورانی درست کنید مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. گردآوری از مجله پاموه مطالب پیشنهادی چطور “خورش آلو مسما گیلانی” آلو قیسی درست کنم؟ چطور “خورش مرغ” خوشمزه درست کنم؟ چطور “خورش بامیه” درست کنم؟ چطور “خورش قلیه قاشقی” درست کنم؟
نظرات: 0 مشاهده