تعبیر خواب روح و جن - بیش از 49 معنی خواب ارواح و شیطان

دیدن روح و جن در خواب معمولا برای هیچ کس خوشایند نیست و اکثر افراد با دیدن این خواب وحشت کرده و از خواب بیدار می شوند و داشتن عرق سرد و نفس نفس زدن نیز دور از انتظار نیست.در برخی از موارد در ادامه این خواب ، بختک نیز اتفاق می افتد.حتی بعد از بیدار شدن از خواب ممکن است از اطراف خود نیز وحشت داشته باشید و مجبور شوید چراغ های اتاقتان را روشن کنید.

تعبیر خواب روح - معنی رایج ترین خواب های مربوط به روح

دیدن خواب روح بسیار ترسناک است و معمولا با دیدن این خواب ، از خواب خواهید پرید .

تعبیر خواب دیدن روح

اگر در خواب روح ببینید و یا احساس کنید که در اطراف شما ارواح وجود دارند ‏، این خواب معنی های مختلفی دارد و به رفتارها و اتفاقات روزانه و سلامت روحی شما می تواند بستگی داشته باشد .دیدن خواب روح می تواند به این دلیل باشد که شما از چیزی ترسیده اید و یا وحشت دارید .معنی دیگر این خواب این است که شما باید روش های زندگی روزمره خود را تغییر دهید و امتحان کردن چندباره ی غلط زندگی کردن باعث از بین رفتن آرامش روحیتان شده است.ممکن است زندگی زناشویی خوبی ندارید ولی به زور در حال تحمل کردن آن هستید.ممکن است محل کارتان برای شما مانند کابوس است ولی جرات تغییر شغل خود را ندارید.برای رهایی از این کابوس ها ، چاره ای جز تغییر شیوه زندگی ندارید . تعبیر خواب روح - معنی رایج ترین خواب های مربوط به روح تعبیر خواب روح - معنی رایج ترین خواب های مربوط به روح

تعبیر خواب دست زدن به روح - لمس کردن

اگر در خواب روح ببینید و به روح دست بزنید به این معنی است که شما وحشت ها و نگرانی هایی در زندگی دارید که در تلاش هستید تا از آنها خلاص شوید. اگر در خواب ببینید که به روح دست زدید و احساس ترس و وحشت زیادی در شما ایجاد شد و حتی حسی مانند حس برق گرفتگی داشتید به این معنی است که شما هنوز آمادگی تغییر سبک زندگی و غلبه کردن بر ترس های بزرگ وجودتان را ندارید.اگر ببینید که به روح دست زدید و روح ناپدید شد و شما احساس ارامش کردید به این معنی است که شما بر آن ترس و نگرانی بزرگ زندگی خود پیروز شده اید .

خواب حمله یک روح ترسناک

اگر در رویا ببینید که یک روح ترسناک به شما حمله می کند و شما توان فرار کردن ندارید و هر کاری می کنید نمی توانید سریع بدوید نشان دهنده این است که شما تحت فشار روحی بسیار شدیدی هستید و از آینده خود شدیدا وحشت دارید.این فشار روحی شدید می تواند باعث از بین رفتن سلامت شما شود. توصیه می شود با یک مشاور مشورت کنید.

تعبیر خواب روح مرده

اگر در خواب ببینید که روح یک مرده که او را می شناسید با شما حرف می زند و از دست شما ناراحت است نشان دهنده این است که شما در گذشته خود مشکلاتی داشته اید که شدیدا بر روی کیفیت زندگی فعلی شما تاثیر گذاشته است .شاید عقده ای در کودکی دارید و یا از انجام کاری خاطره بسیار بدی دارید . اگر در خواب ببینید که این روح فرد مرده به سمت شما می آید و شما از دست او فرار می کنید نشانه این است که شما ترس هایی در زندگی خود دارید که به جای حل کردن آنها ، از ان ترس ها و مشکلات فرار می کنید.اگر ببینید که روح به سمت شما می آید و شما از او فرار نمی کنید و یا حتی به سمت او می دوید نشان دهنده این است که شما با شجاعت تمام تصمیم گرفته اید بر ترس ها و مشکلات بزرگ زندگی خودتان غلبه کنید و در این راه از هیچ کس وحشتی ندارید.

تعبیر خواب روح ناشناس

اگر در خواب روح مرده ای را ببینید که او را نمی شناسید نشان دهنده این است که شما احساس می کنید کسانی وجود دارند که سعی می کنند برای شما مشکل ایجاد کنند.ممکن است این افراد رقیب کاری شما باشند و یا حتی ممکن است پای یک رقیب عشقی قدرتمند در میان است و شما حس می کنید که توانایی لازم را برای مبارزه با او را ندارید.
مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب مرده

تعبیر خواب روح کسی که هنوز نمرده است

اگر در خواب روح یکی از نزدیکان خود را ببینید که در زندگی واقعی زنده است ، نشان دهنده این است که شما نسبت به او کینه ای در دل دارید . ممکن است او خواسته و یا ناخواسته دل شما را  شکسته است و شما از این مورد در رنج و عذاب هستید .

خواب دوست شدن با روح

اگر در خواب روح ببینید و از آن روح نترسید و حتی با او صحبت و درد دل کنید نشان دهنده این است که شما فرد بسیار تنهایی هستید و شدیدا نیاز به یک همدم دارید.ممکن است در شبکه های اجتماعی دوستان زیادی داشته باشید و یا ممکن است در محیط کاری دوستان شما بسیار باشند ولی این مدل از دوستی معمولا چندان جالب نیست و شما نیاز به یک دوست واقعی دارید که بدون وابستگی شغلی و فامیلی ، فقط با شما رفیق باشد . اگر در خواب ببینید که در جایی هستید و در آنجا دنبال روح و شبح می گردید نشان دهنده این است که شما فرد شجاعی هستید و بر ترس های خود به خوبی غلبه می کنید. شما توانایی این را دارید که بر مشکلات زندگی خود به راحتی و با شجاعت غلبه کنید.

تعبیر خواب هندی درباره خواب ارواح

  • دیدن روح در خواب نشان می دهد که شما شدیدا نگران سلامت پدر و مادر خود هستید
  • دیدن روح دوستی که درگذشته مرده است نشان دهنده این است که شما ناامید هستید
  • اگر با روح صحبت کنید شما به راحتی فریب می خورید
دیدن خواب روح معمولا نشان دهنده مشکلات بزرگ حل نشده در گذشته است که هنوز باعث عذاب روحی شماست.این مشکلات ممکن است خاطرات دردناک از خانواده ، مرگ عزیزان ، خیانت ها و مشکلات عشقی و یا خاطره کسانی باشد که بدی به شما کرده اند و شما قادر به فراموش کردن این بدی ها نیستید.همچنین زمانی که یکی از عزیزان شما فوت می کند تا مدت ها شما قادر به قبول کردن مرگ او نیستید. در این زمان مغز شما ممکن است برای راحت تر کردن قبول این مصیب ، با تصویر سازی هایی شروع به عمل کند.
مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب بارداری
ممکن است قبل از مرگ یکی از عزیزان ، نتوانستید به خوبی با او ارتباط برقرار کنید و حرف های ناگفته زیادی با او داشتید که هیچگاه فرصت ابراز این احساسات را پیدا نکردید و یا ممکن است او را اذیت کرده بودید و احساس گناه می کردید ولی به دلیل مرگ او ، شما هیچگاه فرصت آشتی کردن و یا عذر خواهی پیدا نکردید .در این زمان دیدن خواب روح و حرف زدن با ارواح افراد مرده در خواب دور از انتظار نیست . یا ممکن است به تازگی عزیزی را از دست داده اید و دوست دارید بدانید که آیا در آن دنیا جای او راحت است یا خیر . در این زمان نیز مغز شما برای راحت کردن خیال شما ، شروع به تصویر سازی می کند و آن فرده مرده به خواب شما آمده و می گوید که « نگران نباش جای من راحت است » یا ممکن است شما او را در یک باغ سرسبز و زیبا ببینید و احساس کنید که او در بهشت است .این تصویر سازی فقط به این دلیل اتفاق می افتد که شما خیالتان از راحت بودن او راحت شود و مطمئن شوید که عزیز شما فرد خوبی بوده است .

تعبیر خواب خارج شدن روح از بدن

اگر در خواب ببینید که مرده اید و روح شما از بدن شما خارج شد نشان دهنده این است که بخاطر کار بسیار بدی که در حق کسی انجام داده اید احساس گناه و عذاب وجدان می کنید.اگر در خواب ببینید که تبدیل به یک روح سفید شدید نشان دهنده این است که شما کار اشتباه خود را جبران کرده اید و روح و روان شما به آرامش رسیده است . با وجود اینکه دیدن خواب روح بیشتر در کودکان رایج است ولی بسیاری از بزرگسالان نیز این خواب را میبینند.برخی از دلایل وجود دارد که می تواند احتمالا دیدن خواب ترسناک را افزایش دهد.برای مثال : نوشیدن الکل قبل از خوب اگر قبل از خواب از مشروبات الکلی استفاده کرده باشید ممکن است خواب ترسناک ببینید.به اعتقاد بسیاری از کارشناسان ، مصرف الکل یکی از بزرگترین دلایل دیدن خواب های ترسناک و خواب روح است.زمانی که الکل مصرف می شود ، تاثیر مستقیمی بر روی مغز دارد و باعث می شود در زمان خواب حرکات چشم بسیار زیاد و سریع باشد که همین امر یکی از دلایل دیدن خواب ارواح است . همچنین الکل باعث می شود در زمانی که خواب هستید تنفس شما بیش از حد کند شود و این حالت باعث می شود حسی شبیه به غرق شدن و خفگی در خواب به شما دست دهد.این حس خفگی می تواند باعث شود شما در خواب ببینید که در حال فرار کردن از کسی یا چیزی هستید ولی  قدرت کافی برای دویدن و فرار کردن ندارید . عوض کردن محل خواب زمانی که شما مهمان هستید و یا به مسافرت رفته اید و در هتل  یا مسافرخانه می خوابید ، به دلیل عوض شدن جای خواب ، احتمال دیدن خواب ترسناک افزایش پیدا می کند.اگر در اواسط شب و زمان نزدیک به صبح ، کابوس ببینید و یا ارواح وارد خواب شما شوند اصلا تعجب نکنید. خوردن شام سنگین اگر یکی دو ساعت قبل از خواب شام سنگین و پر چرب خوردن باشید احتمال دیدن کابوس و دیدن خواب ارواح بسیار زیاد است .زمانی که شما خواب هستید و به دلیل فعالیت زیاد معده برای هضم غذای چرب ، خون به سمت معده جریان پیدا می کند ، ممکن است باعث دیدن خواب ترسناک شود. تعبیر خواب روح تعبیر خواب روح زیر فشار شدید استرس هستید اگر نگرانی ها و استرس بیش از حدی در طول روز داشته باشید دیدن خواب ترسناک اصلا دور از انتظار نیست .استرس و اضطراب روزانه که بر اثر مشکلات مالی ، مشکلات محیط کار ، مشکلات خانوادگی ، بیماری های جدی یا سایر عوامل استرس زا ایجاد می شود ، علاوه بر مشکلات خواب می تواند باعث بروز بیماری های بسیار زیادی در بدن شود. بد می خوابید خوابیدن به پشت می تواند باعث اختلالات خواب ، اختلال تنفسی در خواب ، بختک و دیدن خواب ترسناک و ارواح شود.خوابیدن به پشت باعث می شود راههای هوایی شما تحت فشار باشند . مخصوصا اگر وزن زیادی دارید و شکم شما بسیار بزرگ است .بهتر است برای جلوگیری از دیدن خواب های ترسناک ، به پهلو بخوابید. خاطرات بد ممکن است در گذشته از چیزی به شدت ترسیده اید که این ترس می تواند تا مدت ها و حتی گاهی تا سال ها باعث شود که شما خواب های وحشتناک ببینید.ممکن است شاهد صحنه تصادف بوده اید ، ممکن است شاهد صحنه مرگ کسی بوده اید ، ممکن است شاهد خودکشی کسی بوده اید و یا حتی ممکن است کسی شما را به عنوان شوخی به شدت ترسانده است.همه این عوامل می تواند سلامت روحی شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث دیده خواب های ترسناک شود .برای این مورد درمان هایی وجود دارد که بهتر است به پزشک مراجعه کنید.
مطلب پیشنهادی : دیدن دندان در خواب نشانه مرگ هیچ کس نیست.» تعبیر خواب دندان
اشتباهات گذشته ممکن است شما در گذشته اشتباه بدی مرتکب شده اید که تاثیرات آن هنوز در روح و روان شما وجود دارد. ممکن است با کسی تصادف کرده اید و آسیب جدی به او وارد شده است .ممکن است هنگام بحث و دعوا با کسی به او آسیبی وارد کرده اید و یا هر اتفاق مشابه دیگری که می تواند باعث احساس گناه و ناراحتی وجدان در شما بشود. از دست دادن عزیزان ممکن است به تازگی عزیزی را از دست داده باشید.غم و ناباوری حاصل از این مرگ می تواند تا مدت های زیادی باعث شود تا شما خواب های ترسناک ببینید . دیدن فیلم های ترسناک دیدن فیلم ترسناک و حتی خواندن خبر مربوط به یک جنایت در روزنامه و تماشای بیش از حد اخبار می تواند باعث دیدن خواب های ترسناک شود. بیماری ترس ممکن است شما از نوعی بیماری روحی مربوط به ترس از ارواح و جن رنج می برید.اگر شما در زندگی روزمره خود از خانه خالی و کلا هرگونه مکان بسته خالی وحشت دارید ، از تاریکی می ترسید ، شبها نمی تواند به تنهایی بخوابید ، در حمام و جاهای بسته کوچک همیشه از بستن چشم خود وحشت دارید و همیشه نگران پشت سر خود هستید می تواند از علائم این بیماری باشد.حتی اگر در ساعات آخر روز از نگاه کردن به آیینه هم احساس وحشت می کنید می تواند یکی از نشانه های این بیماری باشد.بهتر است به پزشک مراجعه کنید.خواب های ترسناک بدون مشورت با پزشک هیچ وقت شما را رها نخواهند کرد. مصرف مواد مخدر و برخی از داروها داروهایی که بر روی انتقال دهنده های عصبی تاثیر می گذارند ، داروهای مخدر صنعتی ، مخدرهای سنتی ، داروهای ضد افسردگی و روانگردان می توانند باعث دیدن کابوس و خواب های وحشتناک شوند.داروهایی که بر روی خواب REM تاثیر می گذاردنی می توانند باعث دیدن کابوس شوند.در صورتی که به تازگی شروع به مصرف دارویی کرده اید و دچار کابوس های شبانه هستید حتما با پزشک خود مشورت کنید. افسردگی شدید افرادی که دچار افسردگی شدیدی هستن و همینطور افرادی که همیشه نگران هستند و دچار افکار منفی افراطی هستند نیز دچار کابوس های شبانه می شوند. ویژگی های شخصیتی افرادی که بسیار ریز بین هستند، افراد شکاک ، ترسو ، خلاق و کسانی که به هیچ کس اعتماد ندارند بیشتر از بقیه افراد کابوس می بینند. روش های جلوگیری از دیدن خواب های ترسناک و ارواح اگر شما مدام خواب های ترسناک می بینید و از دیدن پی در پی خواب روح در عذاب هستید می تواند با رعایت برخی از مسائل ، تعداد این خواب ها را بسیار کمتر کنید.هیچ کس دوست ندارد مدام خواب ترسناک ببیند مگر افراد محدودی که به شدت نیاز به هیجان دارند و از ترس لذت می برند!! 1 ) کیفیت خواب و محل خواب خود را اصلاح کنید برای کاهش خواب های ترسناک باید محل خواب و اتاق خوب خود را کمی تغییر دهید تا آرامش بیشتری در زمان خوابیدن داشته باشد.همچنین با اصلاح عادت های قبل از خواب نیز می توانید کیفیت خواب خود را بهبود بخشید.به صورت معمول بهتر است اتاق خواب حتما خنک ، تاریک و ساکت باشد.تا جایی که می توانید باید هیچ منبع نوری در اتاق خواب شما وجود نداشته باشد.حتی اگر بتوانید بدون چراغ خواب ، بخوابید بسیار عالی است .می توانید چراغ خوابی درکنار خود داشته باشید که خاموش باشد و در صورت نیاز به راحتی بتوانید آن را روشن کنید. همیشه سعی کنید سر ساعت معین به خواب بروید و سر ساعت خاصی از خواب بیدار شوید. حتی برای روزهای تعطیل نیز مانند روزهای کاری رفتار کنید. قبل از خواب نوشیدنی های کافئینی ، نیکوتینی و الکلی مصرف نکنید چرا که به شدن بر روی کیفیت خواب شما تاثیر گذار هستند.حداقل سه ساعت قبل از خواب از خوردن مواد غذایی و تنقلات خودداری کنید. سعی کنید در وعده شام غذاهای پر ادویه و چرب نخورید. خواب های خود را یادداشت کنید اگر زیاد خواب ترسناک و ارواح می بینید سعی کنید خواب های خود را بیاد بیاورید و سریع یادداشت کنید. اگر به دلیل دیدن خواب ترسناک از خواب پریدید سریعا خواب خود را یادداشت کنید.جزئیات خواب های شما می تواند برای رفع این مشکل بسیار مفید باشد. استرس های روزانه خود را کم کنید اگر زیاد خواب روح و جن می بینید می تواند به دلیل وجود اضطراب و استرس های شدید در طول روز باشد.اگر شغل شما استرس زا است سعی کنید استرس آن را کم کنید و یا حتی شغل خود را عوض کنید. اگر همسر شما باعث استرس شماست با او صحبت کنید تا مشکل را رفع کنید و یا حتی اگر مشکل شما رفع نمی شود حتما طلاق بگیرید .موسیقی گوش کنید ، عطر بزنید ، تفریح کنید ، برقصید و از هرگونه موقعیت استرس زا دوری کنید و هر کسی که باعث استرس شما می شوند را به صورت بی رحمانه ای از خود دور کنید.تا جایی که می توانید به اخبار روزانه موجود در روزنامه ها و تلویزیون بی توجه باشید . به پزشک مراجعه کنید اگر تعداد شب هایی که خواب های ترسناک و روح و جن می بینید بسیار زیاد است و بر روی کیفیت زندگی شما تاثیر گذاشته است ، برای رفع مشکل حتما به پزشک مراجعه کنید. در صورتی که بیماری دارید نسبت به درمان اقدام کنید برخی از بیماری ها می تواند بر روی خواب های شما تاثیر گذار باشد و باعث دیدن خواب های وحشتناک شود.مانند آپنه خواب ، سندرم پای بی قرار و نارکولپسی می تواند باعث اختلالات خواب و دیدن کابوس شود.در این مورد با پزشک خود مشورت کنید. فراموش نکنید که این فقط یک خواب است قبل از اینکه بخوابید خودتان را برای دیدن خواب روح و جن آماده کنید و مدام در ذهن خودتان صحنه های وحشتناک خواب های قبلی را مرور کرده و به خودتان یاداوری کنیدکه « این فقط یک خواب است» .به مرور زمان این تمرین باعث می شود که زمانی که شما در خواب روح می بینید ، قبل از اینکه بترسید ، چیزی در ذهن شما به شما یاداوری می کند که « نترس . این فقط یک خواب است » تنها نخوابید اگر تعداد این خواب های وحشتناک در شما بسیار زیاد است ، تا زمانی که درمانی برای آن پیدا نکرده اید ، سعی کنید که تنها نخوابید.ترسیدن بیش از حد به راحتی می تواند سلامتی شما را به خطر بیاندازد .حتی برخی از محققان اعتقاد دارند که ترسیدن می تواند سریعا باعث ابتلا به سرطان های مختلف شود. اگر کسی در کنار شما باشد می تواند شما را قبل از رسیدن به درجه وحشت ، از خواب بیدار کند .یک لیوان آب به شما بدهد و به شما یاداوری کند که این یک خواب است .تعریف کردن خواب ترسناک برای دیگران نیز می تواند از شدت ترس شما بکاهد.

در ادامه این مطلب به برخی از تعبیر خواب های قدیمی در مورد روح و شبح اشاره شده است .

در کتاب ها و تعابیر قدیمی معمولا دیدن روح و شبح در خواب نمایان گر خاطرات قدیمی و یا احساس گناه بخاطر کاری است که در گذشته انجام داده اید.این خواب نوعی ارتباط ذهن ناخودآگاهتان با شماست که به مشکلات روحی و ضربه های روحی گذشته شما اشاره می کند که ممکن است آنها را فراموش کرده اید و یا سعی دارید تا فراموششان کنید.

آنلی بیتون درباره تعبیر خواب روح می‌گوید:

دیدن روح در رویا نشانه مشکلی غیر منتظره است .اگر در خواب روحی با لباس سفید ببینید به این معنی است که یکی از بهترین دوستان شما در معرض بیماری است.اگر ببینید که روح لباس سیاه بر تن کرده است نشانه این است که از طرف دوستان بی وفایی خواهید دید . اگر با اشباح در خواب صحبت کنید نشان دهنده این است که برای تصمیم گیری های مهم زندگی خود عاقلانه رفتار می کنید و احساسی نیستید و همین امر باعث پیروزی شما خواهد شد . اگر در خواب ببینید که روح و یا جن به شما ضربه ای وارد کرد به این معنی است که دچار یک دردسر ناخواسته و ناگهانی خواهید شد .اگر روح یکی از نزدیکان یا دوستانتان در اتاق سرگردان است نشانه آن است که احساس نا امنی و ناامیدی می کنید .اگر روح کسی را ببینید که در واقعیت هنوز زنده است نشانه آن است که از طرف آن دوست به شما آسیب خواهد رسید . اگر در خواب ببینید که روح از بدن شما جدا شد و شما مردید ، نشانه آن است که شما افکار بیهوده زیادی در سر دارید که می تواند زندگی شما را نابود کند . اگر در رویا ببینید که روح کس دیگری وارد بدن شما شد ، کسی وارد زندگی شما خواهد شد و زندکی شما را نابود می کند . اگر در خواب ، روح پدر و مادر خود را ببینید ، نشانه آن است که با کسی همسفر شده و به یک مسافرت طولانی مدت می روید ولی در طول مسیر با نا امیدی و غم همراه هستید .اگر ببینید که یک روح در حال پرواز کردن به آسمان است نشانه این است که شما یکی از عزیزان خود را از دست خواهید داد و برای او بسیار غمگین و حتی احتمالا افسرده خواهید شد.
مطلب پیشنهادی : تعبیر خواب ماهی
سایر تعبیر خواب ها از سایر مفسرین
  1. دیدن روح در خواب نشانه این است که مشکل غیر منتظره ای در انتظار شماست .
  2. اگر روح را با لباس سفید ببینید نشانه این است که سلامت یکی از عزیزان و یا دوستان شما در خطر است
  3. اگر روح را با لباس سیاه ببینید نشانه بی وفایی از طرف دوست است
  4. دیدن روح سرگردان نشانه ناامنی و نا امیدی است .
دیدن روح در خواب در برخی از موارد به رابطه عاشقانه از دست رفته اشاره دارد.احتمالا به تازگی طلاق گرفته اید و یا رابطه عاشقانه شما به هم خورده است .

تعبیر خواب ارواح خبیثه

جابر مغربی در این مورد می گوید : اگر در خواب ببینید که با روح خبیث در حال صحبت کردن هستید به این معنی است که در زندگی واقعی با افرادی برخورد می کنید که نیت خیرخواهانه ای نسبت به شما دارند و همین افراد جلوی بسیاری از تصمیمات غلط شما را خواهند گرفت و باعث پیشرفت شما می شوند.. خالد اصفهانی در مورد خواب ارواح خبیثه می گوید : اگر ارواح خبیثه را با لباس سفید ببینید به علاومت بی نیاز بودن شماست و اگر با لباس سیاه ببینید علامت غم و اندوه است .

تعبیر خواب روح نوزاد

خالد اصفهانی در مورد تعبیر خواب روح نوزاد می گوید : دیدن روح نوزاد در خواب بیانگر این است که از طرف افراد بلند مرتبه و ثروتمند مورد حمایت قرار خواهید گرفت .

محمد ابن سیرین در مورد تعبیر خواب روح می گوید :

اگر در خواب از روح و شبح بترسی و فرار کنی و احساس کنی که روح تو را دنبال می کند تا به تو آسیب وارد کند به این معنی است که شما به مشکلات زندگی غلبه می کنید و بعد از آن در رفاه و شادی زندگی خواهی کرد.
نظرات: 24 مشاهده