تعبیر خواب ماشین - تعبیر متفاوت - دیدن اتومبیل در خواب

تعبیر دیدن ماشین در خواب چیست ؟

در کشورهای پیشرفته و در شهرهای بزرگ ، دیدن خواب ماشین بسیار رایج است .برای مثال رایج ترین خواب هایی که در ایران درباره ماشین دیده میشود می تواند به این شرح باشد :
  1. دیدن ماشین سفید در خواب
  2. دیدن ماشین مدل بالا و یا شاسی بلند در خواب
  3. ماشین سواری قرمز
  4. و رایج ترین خواب در مورد ماشین در حال حاضر «دیدن دزدیده شدن ماشین» است .
تعبیر دیدن ماشین در خواب چیست ؟ تعبیر دیدن ماشین در خواب چیست ؟ از لحاظ روانشناسی دیدن خواب ماشین می تواند به این معنی باشد که ما می خواهیم به طریقی به هدف خودمان در زندگی برسیم . در حقیقت ماشین نماد مادی گرایی و هدف در زندگی است . در ادامه این مطلب به معنی و تعبیر برخی از خواب های مرتبط با ماشین اشاره شده است.

معنی دیدن ماشین در رویا

نوع ماشین ، صندلی که در آن نشسته اید و حتی سرعت حرکت و مسیری که در حال طی کردن هستید همگی می توانند در معنی این خواب تاثیر گذار باشند. ماشین نماد نحوه زندگی شما و اهداف شماست .به اعتقاد فروید ، ماشین نمایان گر شخصیت بیرونی ماست که می تواند با شخصیت واقعی ما متفاوت باشد.کارل گوستاو یونگ اعتقاد دارد که ماشین نماد رفتار اجتماعی ما در برخورد با دیگران است .همچنین نوع رانندگی و سرعت حرکت ، نشان میدهد که ما چقدر بر رفتار و قدرت اجتماعی خود تسلط داریم. در زمان «تعبیر خواب ماشین» بسیار مهم است که به این سوالات پاسخ داده شود:
  •  در خواب شما در کدام صندلی ماشین نشسته بودی ؟

نشستن در صندلی راننده نشان دهنده این است که شما کنترل زندگی خود را به خوبی در دست دارید و همه تلاش خود را انجام می دهید تا به هدف خود برسید . البته نحوه رانندگی شما نیز در این مورد بسیار تاثیر گذار است .برای مثال تعبیر خواب تصادف کردن با ماشین می تواند کاملا متفاوت باشد.اگر شخص دیگری بجای شما در حال رانندگی کردن بود و شما در صندلی کناری او نشسته بودید نشان دهنده این است که شخص یا اشخاصی شدیدا بر روی زندگی شما تسلط دارند و کنترل امور را در دست گرفته اند .ذهن شما از این موضوع در رنج است و این مورد می تواند به ضرر شما تمام شود. تعبیر خواب دیدن ماشین شاسی بلند تعبیر خواب دیدن ماشین شاسی بلند در صورتی که در خواب ببینید در صندلی عقب و در بخش مسافر اتومبیل نشسته اید نشان دهنده این است که شما افسار زندگی خود را به دست دیگران سپرده اید و هیچ گونه دخالتی در زندگی خود و ساختن آینده خود ندارید.شما فرد بی اراده ای هستید و حتی قادر به تلاش کردن در جلوگیری از دخالت دیگران در زندگی شخصی خود نیز نیستید. این مورد بسیار به ضرر شما خواهد بود و شما هیچ وقت به موفقیت نخواهید رسید. شما فرد محتاجی هستید و هیچگونه استقلال عملی ندارید. شدیدا توصیه می شود حتی فکر ازدواج کردن را هم نکنید و اگر در حال حاضر ازدواج کرده اید ، به هیچ عنوان بچه دار نشوید.شما نه همسر خوبی هستید و نه پدر یا مادر خوبی .

اگر در خواب ببینید که در صندوق عقب ماشین هستید تعبیر و معنی آن شبیه به نشستن در صندلی عقب ماشین است ولی با شدت بیشتر .

  • در چه نوع جاده ای در حال رانندگی بودید ؟

جاده و راهی که در حال رانندگی در آن بودید می تواند تعابیر مختلفی داشته باشد . در صورتی که در خواب ببینید در یک جاده پر از موانع و سنگ در حال رانندگی کردن هستید این گونه تعبیر می شود که شما در زندگی برای رسیدن به اهداف خود با موانع و مشکلات زیادی روبرو هستید. اگر در خواب ببینید که در یک جاده پر از پستی و بلندی در حال ماشین سواری هستید می توانید به این معنی باشد که شما در راه رسیدن به اهداف خود شاهد موفقیت ها و شکست های بسیاری هستید .
مطلب مشابه : تعبیر خواب مار
  • در خواب سوار چه نوع ماشینی بودید ؟

در صورتی که در خواب ببینید سوار یک ماشین شاسی بلند و گران قیمت هستید ، می تواند این گونه تعبیر شود که شما اهداف بلند پروازانه ای در ذهن خود دارید .اگر ببینید که ماشین گران قیمت شما دچار نقص فنی شده است و یا یک چرخ آن پنچر شده است می تواند به این معنی باشد که این هدف بسیار دور از دست رس شما بوده است و شما برای رسیدن به آن رنج های بسیاری را تحمل می کنید. به جایی رسیده اید که با هدف شما فاصله دارد و شما از جایگاه فعلی خود رضایت ندارد (با وجود اینکه ممکن است جایگاه فعلی شما در حال حاضر بسیار خوب باشد) تعبیر خواب ماشین گران قیمت تعبیر خواب ماشین گران قیمت اگر در خواب ببینید که سوار ماشین قرمز رنگ شده اید میتواند نشان دهنده این باشد که شما انسان خطر پذیری هستید و برای رسیدن به اهداف خود ریسک می کنید. اگر در خواب ماشین سفید رنگ ببینید می تواند نشان دهنده این باشد که شما انسان احتیاط کاری هستید و برای رسیدن به اهداف خود با احتیاط و عاقلانه حرکت می کنید. اگر رنگ ماشین شما مشکی بود نشان دهنده این است که شما در رسیدن به اهدف خود تعادل را رعایت می کنید و با وجود اینکه محتاط هستید و عاقلانه رفتار می کنید ولی در مواقع مورد نیاز می توانید به خوبی ریسک کنید .
  • با سرعت رانندگی کردن

اگر در خواب بینید که با سرعت در حال رانندگی کردن هستید می تواند نشان دهنده این باشد که شما برای رسیدن به اهداف خود بسیار سریع و گاهی بی احتیاط عمل می کنید که این رفتار می تواند باعث ایجاد خطرات زیادی برای شما شود.
  • آیا اتومبیل های زیادی در جاده هستند ؟

در صورتی که در خواب بینید که در حال رانندگی با ماشین هستید و اتومبیل های زیادی در اطراف شما هستند ، این ماشین های اطراف می تواند نماد افرادی در زندگی شما باشند که در رسیدن به اهداف مد نظراتان نقش دارند.  اگر در خواب ببینید که آنها از شما سبقت می گیرند می تواند به این معنی باشد که شما در زندگی از اطرافیان خود عقب افتاده اید . اگر در خواب ببینید که در ترافیک گیر کرده اید و یا ماشین های جلویی شما ، مانع عبور شما می شوند و سرعت شما را کم می کنند می تواند به این معنی باشد که کسانی در زندگی شما وجود دارند که مانع پیشرفت شما هستند .اگر ببینید که از سایر ماشین ها در حال سبقت گرفتن هستید می تواند به این معنی باشد که شما از اطرافیان خود موفق تر هستید . اگر در خواب ببینید که ماشین شما در جاده دچار مشکل شده است و کسی ماشین شما را حمل میکند می تواند به این معنی باشد که شما در زندگی خود دچار مشکل شده اید و کسی به شما کمک می کند تا از این مشکل خلاص شوید.

تعبیر خواب ماشین ضد گلوله

دیدن ماشین ضد گلوله یا ماشین زرهی می تواند به این معنی باشد که شما احساس ناامنی می کنید و کسانی در اطرافیان شما وجود دارند که فکر می کنید می توانند به شما آسیب وارد کنند.

تعبیر خواب ماشین های و وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس و قطار

ماشین های عمومی مثل اتوبوس و قطار و مترو می توانند تعبیرهای مختلفی داشته باشند.اگر در خواب ببینید که با افراد زیادی سوار اتوبوس در حال حرکت هستید می تواند نشان دهنده این باشد که شما معتقد هستید کسانی کنترل زندگی شما را در دست دارند و شما اختیار عمل ندارید . اگر در خواب ببینید که سوار مترو و یا قطار هستید اینگونه تعبیر می شود که شما در راه رسیدن به اهداف خود یک مسیر از پیش تعیین شده و مطمئن را دنبال می کنید.شما احساس می کنید با این شیوه زندگی ، دقیقا به آنجایی خواهید رسید که از قبل برنامه ریزی کرده اید.

تعبیر آتش گرفتن و سوختن ماشین

آتش گرفتن ماشین می تواند نشان دهنده دو احساس متفاوت باشد.اگر در خواب ببینید که ماشین شما آتش گرفته است نشان دهنده وجود خشم شدید درونی شما در ارتباط با زندگی فردیتان است.ممکن است اشتباهاتی مرتکب شده اید و یا کسانی باعث شکست شما در زندگی شده اند و هم اکنون شما در وضعیت مناسبی قرار ندارید و از این مورد بسیار خشمگین و ناراحت هستید ولی کاری برای جبران کردن نمی توانید انجام دهید. اگر در خواب ببینید که خودتان ماشین خودتان را آتش زدید می تواند به این معنی باشد که شما به اشتباه بودن مسیر خود پی برده اید و قبل از شکست خوردن قصد دارید مسیر فعلی زندگی خود را تغییر دهید. ممکن است بی احتیاطی کرده اید و یا با بی فکری و عجولانه رفتار کرده اید. یا ممکن است کسانی در زندگی شما وجود دارند که می توانند به شما آسیب وارد کنند و شما آنها را شناسایی کرده اید و از زندگی خود دور کرده اید. تعبیر خواب دزدیده شدن ماشین تعبیر خواب دزدیده شدن ماشین

تعبیر خواب ماشین اتومات و بدون راننده

اگر در خواب بینید که سوار ماشینی هستید که راننده ندارد و به صورت خودکار حرکت می کند می تواند به این معنی باشد که شما کنترل زندگی خود را از دست داده اید و منتظر هستید ببینید سرنوشت برای شما چه چیزی رقم زده است .

تعبیر خواب باتری خودرو

دیدن باتری ماشین در خواب با انرژی و استقامت شما در انجام کارها ارتباط دارد. اگر در خواب ببینید که باتری ماشین شما خالی و یا فاسد شده است به این معنی است که شما از ادامه راه و تلاش کردن برای بهبود زندگی خود ناامید هستید. بهتر است کمی استراحت کنید. مسافرت رفتن و تفریح کردن می تواند مانند باتری نو و قوی ، انرژی شما را افزایش دهد.

دیدن رادیاتور ماشین در خواب

اگر در خواب رادیاتور ماشین را ببینید و یا ماشین شما داغ کرده باشد ، به این معنی است که شما بیش از حد از خود کار می کشید و خسته شده اید .

مخزن گاز ماشین

مخزن گاز نیز مانند باتری نماد انرژی و استقامت شما در رسیدن به اهدافتان است . اگر در خواب ببینید که مخزن گاز ماشین شما خالی است می تواند به این معنی باشد که برای پیشرفت و رسیدن به اهدافتان در زندگی راه طولانی در پیش دارید ولی خسته هستید و یا انرژی کافی برای این مبارزه را ندارید. بهتر است به خودتان بیشتر برسید تا مخزن سوخت بدن و ذهنتان کاملا پر شود.

دیدن فرمان ماشین در خواب

اگر در خواب ببینید که فرمان ماشین را در دست دارید و سعی می کنید از تصادف کردن و انحراف مسیر جلوگیری کنید می تواند نشان دهنده این باشد که شما احساس می کنید در مسیر زندگیتان باید تغییر بزرگی انجام دهید تا از آسیب های احتمالی بعدی جلوگیری شود .همچنین این خواب نشان می دهد که از وضعیت فعلی زندگی خود رضایت ندارید و سعی دارید تا آن را تغییر دهید. ممکن است زندگی زناشویی شما به آن صورتی که دوست دارید پیش نمی رود و قصد طلاق و جدایی دارید .

تعبیر بوق ماشین

اگر در خواب ببینید که در حال بوق زدن هستید نشان دهنده این است که شما احساس تنهایی می کنید و سعی دارید توجه دیگران را به خود جلب کنید.
تعبیر خواب لاستیک و تایر ماشین
اگر در خواب ببینید که چرخ های ماشین گم شده اند و یا خراب هستند می تواند به این معنی باشد که شما قدم در راهی گذاشته اید که امکانات و توان ادامه آن راه را ندارید .شما مطمئن هستید که هیچگاه در این مسیر به هدف خود نخواهید رسید .اگر این مسیر را در زندگی خود ادامه دهید می تواند آسیب های جبران ناپذیری به شما وارد کند .

پنجره و شیشه ماشین

اگر در خواب ببینید که از پشت شیشه ماشین مناظر بیرون را تماشا می کنید می تواند نشان دهنده احساس تنهایی شما باشد .

تعبیر خواب برف پاک کن ماشین

پرف پاک کن ماشین نشان دهنده تصویر شما از آینده است . در صورتی که در خواب ببینید که برف پاکن های ماشین شما به خوبی کار نمی کنند می تواند نشان دهنده این باشد که شما بدون برنامه ریزی و بدون تصوری از آینده ای که در انتظار شماست ، قدم در راهی گذاشته اید که بسیار خطرناک است .اگر در خواب ببینید که برف پاکن ها به خوبی کار می کنند ولی شیشه ماشین تمیز نمیشود نشان دهنده این است که شما در ضمیر ناخودآگاه خود عقده های سرکوب شده ای دارید که باعث شده اند قدم در راهی بگذارید که بسیار خطرناک است و هیچ برنامه ریزی برای موفقیت ندارید .
سایر تعبیر خواب ها : تعبیر خواب مورچه و تعبیر خواب گربه

تعبیر خواب پارک کردن ماشین

اگر در خواب ببینید که در حال پارک کردن ماشین هستید می تواند به این معنی باشد که شما مسیری برای زندگی خود انتخاب کرده بودید که حالا از ادامه آن مسیر پشیمان شده اید و قصد دارید به سلامت از آن خارج شوید. اگر با موفقیت بتوانید ماشین را پارک کنید ، در خروج از این مسیر زندگی موفق شده اید .ولی اگر در پارک کردن ماشین دچار مشکل شده اید نشان دهنده این است که این مسیر اشتباه برای شما عوارض و عواقبی داشته است که مجبور به تحمل آن هستید . اگر در حال رانندگی هستید و به دنبال جای پارک می گردید نشان دهنده این است که از مسیری که انتخاب کرده اید پشیمان هستید و قصد دارید بدون ضرر و به صورت کاملا مطمئن از این شغل یا مسیر زندگی خارج شوید ولی هنوز راه حلی برای آن پیدا نکرده اید .

تعبیر خواب ماشین دزدیده شده

دیدن دزدیده شدن ماشین در خواب می تواند به دو دلیل باشد . ممکن است شما در شرایط مالی خوبی نیستید و در واقعیت نگران دزدیده شده ماشین خود هستید که این نگرانی می تواند باعث شود که شما خواب آن را ببینید. معنی دوم این خواب می تواند این باشد که شما آرزوها و اهدافی داشته اید که کسی یا کسانی باعث شده اند که شما هیچ وقت نتوانید به آن آرزوها برسید .دزدیده شدن ماشین در خواب می تواند نشان دهنده این باشد که کسی مانع رسیدن شما به هدفتان شده است و شما احساس می کنید قدرت کافی برای مقابله با او را ندارید .

آنلی بیتون درباره تعبیر خواب ماشین می گوید :

  1. این خواب نشان دهنده سفرهای پی در پی و تغییراتی در زندگی است
  2. سوار شدن بر ماشین می تواند به این معنی باشد که شما از سفری که برای آن برنامه ریزی کرده بودید منصرف شده اید و سفر دیگری در پیش دارید
  3. اگر ببینید که به دنبال ماشینی می دوید تا سوار آن شوید می تواند به این معنی باشد که شما به آرزوهایتان نرسیده اید
  4. اگر در خواب ببینید که در حال پیاده شدن از ماشین هستید می تواند به این معنی باشد که شما به اهداف خود رسیده اید و از این بابت احساس رضایت می کنید
  5. اگر اتوبوس در خواب ببینید نشان دهنده این است که افرادی در حال ایجاد دردسر برای شما هستند
  6. اگر در خواب ببینید که در ایستگاه اتوبوس ایستاده اید نشان دهنده آن است که در حال شروع کردن کار خطرناکی هستید
 تهیه و ترجمه اختصاصی :  pamuh.com©
نظرات: 11 مشاهده