تعبیر خواب دیدن خودم - لیست 43 معنی دیدن خود شخص در خواب

این که در خواب خودتان را ببینید می تواند هم ترسناک باشد و هم جالب. این خواب معمولا نمادی از احساسات و هویت فرد است و می تواند معانی مثبت و منفی داشته باشد. جزئیات خوابی که در مورد خودتان دیده اید می تواند بر روی معنی آن بسیار تاثیرگذار باشد.اگر از جمله افرادی هستید که دوست دارید معنی خوابهایتان را بدانید ، می توانید در اتاق خوابتان قلم و کاغذ داشته باشید تا اگر خوابی دیدید که معنی آن برایتان بسیار مهم بود به محض بیدار شدن هر آنچیزی را که به یاد می آورید یادداشت کنید. چراکه هر چقدر زمان بیشتری از بیدار شدن بگذرد ، میزان بیشتری از خوابتان را فراموش خواهید کرد. در حالت کلی دیدن این خواب می تواند نمادی از حالات زیر باشد :
نمادی از زندگی واقعی شماست بسیاری از تعبیر کننده های خواب اعتقاد دارند زمانی که شما خودتان را در خواب می بینید می تواند نمادی از زندگی واقعی شما باشد. باید توجه کنید که در خواب چه کاری انجام می دادید ، چه حسی داشتید ، کجا می رفتید و با چه کسی صحبت می کردید و ... تمام این مواد می تواند بر روی معنی این خواب موثر باشد.
حس می کنید نقشی در زندگیتان ندارید در برخی از موارد این خواب می تواند نمادی از کمبودها و عقده های شما باشد. ممکن است حس می کنید که کنترل زندگیتان را از دست داده اید و هیچ نقشی در پیشرفت آن ندارید. حس می کنید اتفاقاتی که برایتان می افتند خارج از کنترل شما هستند و کسی یا کسانی در اطراف شما وجود دارند که برایتان تصمیم گیری می کنند. یا ممکن است احساس می کنید در مسیری افتاده اید که تمایلی به آن ندارید ولی به هر دلیلی نمی توانید این مسیر را ادامه ندهید و تقریبا اختیاری از این بابت ندارید.
احساس ناامنی می کنید دیدن خودتان در خواب در شرایطی می تواند نمادی از حس ناامنی باشد . شما نسبت به آینده اطمینان ندارید و نگران آینده خودتان و عزیزانتان هستید. آینده خوبی برای خودتان تصور نمی کنید و فکر می کنید که مشکلات زیادی در انتظار شما هستند. استرس و اضطراب بسیار زیادی را تحمل می کنید و حس می کنید که در این راه به کمک یک فرد قدرتمند و دلسوز نیاز دارید.
از چیزی ناراحت هستید کاری در حق کسی کرده اید که شدیدا پشیمان هستید ولی راهی برای جبران پیدا نمی کنید. شدیدا عذاب وجدان دارید و حس می کنید که اشتباه بزرگی انجام داده اید.
خودتان را جور دیگری به اطرافیان نشان داده اید خود واقعیتان را از دیگران مخفی کرده اید و مدام نگران هستید که آنها به این موضوع پی ببرند. فکر می کنید که اگر اطرافیانتان خودِ واقعی شما را بشناسند ، دیگر احترامی برایتان قائل نخواهند بود. برای مثال ممکن است خودتان را بسیار پولدار و ثروتمند به دوستانتان نشان داده اید در حالی که در واقعیت اینطور نیست و شما فقط برای جلب توجه دیگران این کار را کرده اید.
از خودتان متنفر هستید گاهی این خواب می تواند نمادی از تنفر از خود باشد. شما در دنیای واقعی چیزی در خودتان پیدا نمی کنید که قابل توجه و قابل دوست داشتن باشد . حس می کنید که فرد به درد نخوری هستید و هیچ چیز مثبتی در وجود شما پیدا نمی شود. اعتماد بنفس بسیار پایینی دارید.
احساس تنهایی می کنید این خواب می تواند گاهی نمادی از حس تنهایی باشد . شما حس می کنید که کسی را ندارید و بود و نبود شما برای کسی مهم نیست . احتمالا فردی گوشه گیر هستید و روابط اجتماعی خوبی ندارید. تعبیر خواب دیدن خودتان در خواب تعبیر خواب دیدن خودتان در خواب

تعبیر خواب دیدن خودتان در خواب

این خواب می تواند معانی بسیار زیادی داشته باشد که بستگی به جزئیات خوابی دارد که دیده اید.به همین دلیل همیشه توصیه می شود قبل از معنی کردن هر خوابی تا جایی که می توانید جزئیات بیشتری از خوابتان را به یاد بیاورید.در ادامه این مطلب به برخی از خواب هایی که ممکن است در این مورد ببینیم اشاره خواهد شد .

تعبیر خواب صحبت کردن با خودم

اگر در خواب ببینید که در حال صحبت کردن با خودتان هستید می تواند نمادی از یاداوری مشکلات و اولویت ها به خودتان باشد. این که در خواب چه چیزی به خودتان می گفتید بسیار مهم است . معمولا حرف هایی که در خواب به خودمان می زنیم نمادی از خواسته ها ، مشکلات ، کمبودها ، آرزوهای فراموش شده و امیدهای ماست .

اگر در خواب ببینید که با خودتان دعوا می کنید

این خواب می تواند نمادی از مشکلات درونی شما باشد . شما کاری انجام داده اید که به شدت از انجام آن پشیمان هستید. ممکن است انجام این کار ضرر بزرگی به شما رسانده است و یا باعث به دردسر افتادن شما شده است. ممکن است چیزی را به اشتباه انتخاب کرده اید . یا ممکن است باید کاری را در زمان مشخص انجام می دادید ولی تنبلی کرده اید و فرصت را از دست داده اید و حالا دیگر انجام آن کار هیچ فایده اید ندارد و کار از کار گذشته است .

اگر در خواب خودتان را در حال دعوا کردن با کسی ببینید

می تواند نمادی از این باشد که شما به شدت از دست کسی عصبانی هستید.احتمالا کسی کار بسیار بدی در حق شما انجام داده که شما را بسیار ناراحت و عصبانی کرده است.شما به شدت در فکر انتقام گرفتن هستید و در حالتی قرار دارید که هیچ کاری از شما بعید نیست و می توانید هر کار خطرناکی را انجام دهید. بهتر است قبل از اینکه کاری انجام دهید که بعدا باعث پشیمانی شود و راه برگشتی وجود نداشته باشد ، با یک نفر که به او اطمینان دارید مشورت کنید.

تعبیر خواب دیدن صورت خود به صورت زخمی و خونی

اگر در خواب صورت خودتان را زخمی و خونی ببینید می تواند نمادی از این باشد که کسی شما را بسیار ناراحت کرده است ولی به هر دلیلی مجبور هستید این موضوع را مخفی کنید و طوری وانمود کنید که انگار هیچ اتفاقی نیافته است و کاری که او با شما کرده است برایتان مهم نیست . ولی در اصل شما بسیار ناراحت شده اید و غرورتان شکسته است. به هر دلیلی مجبور هستید این موضوع را پنهان کنید. شاید کسی که این بدی را در حق شما کرده است یکی از عزیزان شماست . بخوانید : تعبیر خواب خون

اگر در خواب ببینید که صورت خودتان را چنگ می زنید

و خودتان را زخمی می کنید می تواند نمادی از بدترین احساس ممکن در مورد خودتان باشد. شما یکی از بدترین روزهای زندگیتان را سپری می کنید و استرس و اضطراب بسیار بالایی تحمل می کنید. به شدت ناراحت و نگران هستید و شدیدا احساس درماندگی می کنید. ممکن است مشکل بزرگی برایتان پیش آمده است و هیچ راه حلی برای این مشکل به ذهنتان نمی رسد. حس می کنید که این مشکل بزرگتر از آن است که بتوانید آن را حل کنید.

اگر در خواب ببینید که صورت شما قرمز شده است

اتفاقی برایتان افتاده است که مدت ها خودتان را در مورد آن کنترل کرده اید و احساساتتان را مخفی کرده اید. ولی دیگر صبرتان تمام شده است و هر لحظه ممکن است دیگر کنترلی بر روی خودتان نداشته باشید و احساستان را فریاد بزنید. دیگر نمی توانید این اوضاع را تحمل کنید و باید هر چه سریع تر این فشار از روی دوش شما برداشته شود.

اگر در خواب خودتان را به یک شکل دیگر ببینید

اگر در خواب خودتان را ببینید ولی حس کنید که شبیه خودتان نیستید می تواند به این معنی باشد که این روزها کارهایی انجام می دهید که فکر نمی کردید روزی قادر به انجام این کارها باشید. این کارها می توانند مثبت و یا منفی باشند که بستگی به حسی دارد که در زمان خواب نسبت به خودتان داشتید.

اگر در خواب خودتان را نابینا ببینید

می تواند به این معنی باشد که کسی از نزدیکانتان به شما دروغ گفته است و یا خیانت کرده است. شما به هیچ عنوان انتظار این کار را از این فرد خاص نداشتید و به همین دلیل بسیار ناراحت شده اید. اعتمادتان را به اطرافیانتان از دست داده اید و حس می کنید که اگر این فردِ قابل اعتماد توانسته است این کار را با شما بکند ، دیگرانی که به این حد قابل اعتماد نیستند می توانند کارهایی بسیار بدتر انجام دهند. بخوانید : تعبیر خواب کور شدن ، تعبیر خواب خیانت

اگر در خواب خودتان را بسیار زیبا ببینید

اگر در خواب ببینید که بسیار زیباتر از چهر واقعی خودتان هستید و از این موضوع حس خوبی داشته باشید می تواند نمادی از به دست آوردن اعتماد به نفستان باشد. مدت ها اعتماد به نفس خودتان را از دست داده بودید و از رفتار و حتی قیافه خودتان راضی نبودید ولی بالاخره توانسته اید با این مشکل کنار بیایید و خودتان را همان طور که هستید قبول کنید. اگر از دیدن این خواب حس بدی داشته باشید می تواند معنی آن برعکس مورد بالا باشد.

اگر در خواب خودتان را پیر ببینید

می تواند نمادی از ناامیدی شما نسبت به آینده باشد . شما آرزوهایی دارید که حس می کنید دیگر نمی توانید به آنها برسید و حس می کنید که دیگر وقتی برای موفقیت ندارید. حس می کنید که سنتان بالا رفته است و برای انجام بسیاری از کارها دیگر دیر شده است .کمی احساس ناامیدی و افسردگی می کنید.

اگر کودکی خودتان را در خواب ببینید

اگر در خواب دوران بچگی خودتان را ببینید و از این بابت حس خوبی داشته باشید می تواند به این معنی باشد که دوران کودکی خوبی داشته اید و دلتان برای آن روزها بسیار تنگ شده است. اگر از دیدن این خواب حس خوبی نداشته باشید می تواند نمادی از این موضوع باشد که کودکی بسیار بدی را سپری کرده اید و مشکلاتی در گذشته شما وجود دارد که هنوز هم به آنها فکر می کنید و نمی توانید آنها را فراموش کنید.

اگر در خواب خودتان را لخت و برهنه ببینید

اگر در خواب ببینید که لباس نپوشیده اید و دیگران شما را لخت می بینند می تواند نمادی از حس ناامنی شما باشد . شما از چیزی وحشت دارید. ممکن است می ترسید که دچار مشکل مالی شوید و دیگران به شما اهمیتی ندهند و شما را فراموش کنند. یا ممکن است کار اشتباهی انجام داده اید که می ترسید اگر لو برود ، باعث آبروریزی شود. این خواب نمادی از ترس شما از بابت نظر دیگران در مورد شماست . دوست ندارید آنها در مورد شما فکر بد کنند و دوست دارید همیشه پشت سر شما با خوبی یاد کنند و حتی حسرت داشته های شما را بخورند ولی در واقعیت از این موضوع بسیار فاصله دارید . بخوانید : تعبیر خواب لخت بودن

اگر در خواب خودتان را در آینه ببینید

اینکه کسی بتواند خودش در خواب در آینه ببینید کمی ناممکن به نظر می رسد . ولی اگر این خواب را ببینید و از دیدن این خواب وحشت نکرده و از خواب بیدار نشوید می تواند نمادی از این باشد که از خودتان راضی هستید و خودتان را بسیار دوست دارید. اگر در آینه نگاه کنید و از این بابت حس خوبی نداشته باشید معنی آن برعکس مورد بالا است . بخوانید : تعبیر خواب آینه

اگر در آینه نگاه کنید و خودتان را نبینید

اگر در خواب ببینید که به آینه نگاه می کنید ولی چیزی نمی بینید می تواند به این معنی باشد که اتفاقی در زندگی شما افتاده است که شما را بسیار ترسانده است . حس می کنید که نمی توانید با این مشکل روبرو شوید و توانایی پذیرش آن را ندارید. حس می کنید که نمی توانید آن را تحمل کنید و این مشکل شما را نابود خواهد کرد.

اگر در آینه خودتان را ببینید و وحشت کنید

اگر در خواب در آینه نگاه کنید و از دیدن خودتان وحشت کنید می تواند نمادی از حس نفرت و عصبانیت نسبت به خودتان باشد .شما به شدت از خودتان متنفر هستید و به هیچ عنوان خودتان را دوست ندارید. به شدت احساس عصبانیت می کنید و گاهی کنترل رفتارتان را از دست می دهید. احتمالا افسرده شده اید و مدام به خودکشی کردن فکر می کنید.

اگر در خواب خودتان را خوابیده ببینید

اگر در خواب خودتان را ببینید که خواب هستید ، می تواند به این معنی باشد که برای حل یک مشکل خاص بسیار تلاش می کنید ولی موفق نمی شوید. حس می کنید که برای حل این مشکل همه راه های ممکن را امتحان کرده اید و دیگر راهی به دهنتان نمی رسد. بخوانید : تعبیر خواب خوابیدن
نظرات: 6 مشاهده