سالاد ماکارونی با مرغ برای 4 تا 6 نفر-مجلسی-رستورانی-قالبی-عکس تزیین-فست فودی

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای 4 تا 6 نفر-مجلسی-رستورانی و خوشمزه

ماکارونی طرح دار 1 بسته 500 گرمی
سینه مرغ بدون استخوان به ازای هر نفر 100 گرم
ذرت پخته شده + نخود فرنگی پخته شده از هر کدام یک سوم لیوان
زیتون بدون هسته 100 گرم
خیار شور 250 گرم
فلفل دلمه ای متوسط 2 عدد
سس مایونز به میزان دلخواه
نمک- فلفل سیاه- آبلیمو-پودر آویشن به میزان لازم
طرز تهیه کالباس مرغ خانگی طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس برای 4 تا 6 نفر آموزش مرحله به مرحله و دستور تهیه پاستا با مرغ برای 4 تا 6 نفر-مجلسی-رستورانی و خوشمزه طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ مجلسی و خوشمزه-آموزش تهیه سالاد ماکارونی رستورانی با مرغ برای 4 تا 6 نفر

آموزش مرحله به مرحله و دستور تهیه پاستا با مرغ برای 4 تا 6 نفر-مجلسی-رستورانی و خوشمزه

  1. ماکارونی رو بپزید ماکارونی رو داخل آب جوش بریزید و 30 ثانیه هم بزنید تا از هم باز بشن و به هم نچسبن، نیاز نیست روغن و نمک بزنید، پخت کامل ماکارونی حدودا 10 تا 15 دقیقه زمان میبره در حرارت متوسط رو به بالا. در این مدت چند بار ماکارونی رو هم بزنید تا یکنواخت بپزن، بعد از 10 دقیقه ماکارونی رو چک کنید هر موقع احساس کردین ماکارونی ها پف کردن و پختن، یدونه از ماکارونی ها رو با آب سرد خوب بشورید تا کاملا داغیش بره بعد بخورید اگر احساس کردین کاملا پخته آبکش کنید. اما اگه توی دهنتون احساس کردین یکم سفت هستش دو سه دقیقه دیگه زمان بدین تا بپزه، وقتی کامل پخت آبکش کنید و با آب سرد کامل بشورید و بذارید کنار تا یکم آبش بره، بعد بذارید یخچال تا کمی سرد بشه. نکته: اگر ماکارونی تون رنگی نبود بعد از 5 دقیقه جوشیدن، مقداری زردچوبه داخل قابلمه بریزید تا رنگ ماکارونی ها زرد بشه.
  2. مرغ رو بپزید مرغ رو با پیاز و زردچوبه و نمک و آبلیمو بپزید، بعد یا ریش ریش کنید یا به اندازه 1 بند انگشت خرد کنید. من خودم چون مرغ آبپز رو دوست ندارم، واسه همین سینه مرغ رو به شکل مکعب هایی به اندازه 1 بند انگشت خرد میکنم و داخل تابه میریزم بعد 2 قاشق روغن زیتونِ بی بو، کمی زردچوبه، پودر سیر و پودر پیاز، فلفل سیاه، نمک و آبلیمو بهش اضافه میکنم و مخلوط میکنم تا همه مواد به خورده مرغ بره بعد درب تابه رو میذارم. ا ساعت میذارم استراحت کنه بعد از 1 ساعت تابه رو میذارم روی حرارت ملایم و درب تابه رو کاملا چِفت میکنم تا بخار از تابه بیرون نره و مرغ با بخار و آبِ خودش بپزه، وقتی کاملا پخت میذارم سرد میشه بعد به سالاد اضافه میکنم. تقریبا 15 تا 20 دقیقه طول میکشه تا مرغ بپزه، در آخر یکی دو قاشق روغن مایع داخلش میریزم تا کمی سرخ بشه، بعد داخل صافی میریزم تا اگر روغن داشت روغنش بره، اگر شما هم با این روش خواستید درست کنید اگر روغن زیتون رو دوست نداشتید میتونید حذفش کنید.
  3. مخلفات رو آماده کنید خیارشور و فلفل دلمه ای رو به صورت نگینی و زیتون ها رو به صورت حلقه ای برش بزنید.
  4. سس رو آماده کنید به ازای هر نفر 2 الی 3 قاشق سس مایونز داخل کاسه بریزید (بستگی به خودتون داره که چقدر سس دوست دارید)، مقدار کمی نمک، پودر آویشن، فلفل سیاه و آبلیمو بریزید و با هم مخلوط کنید، فقط نمک کم بریزید چون خیارشور نمک داره.
  5. سالاد رو آماده کنید زمانی که ماکارونی ها داخل یخچال کمی خنک شدن از یخچال دربیارید و با دست یا کفگیر (با دست راحت تره) ماکارونی ها رو آرام زیرورو کنید، ماکارونی ها باید کمی نم داشته باشن نباید کاملا خشک بشن چون اگه کاملا خشک بشن به هم میچسبن. خوب ماکارونی ها رو داخل آبکش زیرورو کنید تا کاملا از هم جدا بشن بعد بریزید داخل یه کاسه بزرگ و کمی از سس رو بهش اضافه کنید و خوب هم بزنید بعد همه مخلفات رو بهش اضافه کنید و باقیمانده سس رو کم کم بریزید و با 2 تا کفگیر سالاد رو از بالا به پایین بیارین و هم بزنین تا سس به همه جای سالاد پخش بشه. هم زدن رو آرام انجام بدین تا احیانن ماکارونی ها له نشن، وقتی همه مواد با ماکارونی ها مخلوط شد، یک قاشق از سالاد رو مزه کنید تا اگر ادویه و سسش کم بود اضافه کنید، اما اگر سسش خیلی کم نبود دیگه بهش سس نزنید تا در موقع سرو روی ظرف سرو بریزید. روی ظرف رو بپوشونید و یکی دو ساعت بذارید یخچال تا سالاد کاملا مزه دار بشه، بعد موقع سرو روی سالاد رو با کمی سس، هویج پخته شده، چیپس خلالی، برگ نعناع، ذرت و نخود فرنگی، جعفری یا گوجه گیلاسی و ...تزیین و نوش جان کنید.
طرز تهیه سالاد ماکارونی دونفره با مرغ-طرز تهیه سس سالاد ماکارونی سالاد ماکارونی با مرغ-سالاد ماکارونی با مرغ و پنیر پیتزا-سالاد ماکارونی با مرغ و ذرت-سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه سالاد ماکارونی دونفره با مرغ

به ازای هر نفر 100 گرم ماکارونی و 100 گرم مرغ در نظر بگیرید بقیه مخلفات و سس هم به ذائقه خودتون مربوطه، هر کدوم از مخلفات رو هر چقدر دوست دارید استفاده کنید، مثلا از هر مخلفات به ازای هر نفر 1 قاشق کافیه. طرز تهیه سالاد ماکارونی با کالباس برای 8 تا 10 نفر طرز تهیه زرشک پلو با مرغ رستورانی برای 20 تا 25 نفر

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و پیازچه

برای درست کردن سالاد ماکارونی با پیازچه 3 تا پیازچه رو حلقه حلقه برش بزنید و داخل سالاد بریزید. چطور رولت کالباس مجلسی درست کنم چطور برای 8 نفر ذرت مکزیکی خانگی با قارچ و کالباس درست کنم؟

سالاد ماکارونی با مرغ و پنیر پیتزا

منظور از پنیر پیتزا همون پنیر پارمزان و پنیر چدار میتونید داخل سالاد بریزید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و ذرت

ذرت رو که یکی از اصلی ترین مواد سالاد ماکارونیه و باید باشه، هم برای داخل سالاد هم برای تزیین میتونید استفاده کنید، ذرت رو یا خودتون بخاپز کنید و یا از ذرت های کنسروی پخته شده استفاده کنید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی

برای درست کردن سالاد ماکارونی با تن ماهی بجای مرغ به همان اندازه از تن ماهی استفاده کنید، فقط روغن تن ماهی رو حتما بگیرید و اگر شور بود از نمک کمتری برای سالاد استفاده کنید. طرز تهیه سالاد ماکارونی با تن ماهی-طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ خوشمزه و خانگی سالاد ماکارونی با مرغ برای 4 نفر-سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ-سالاد ماکارونی با مرغ و پیازچه-سالاد ماکارونی با مرغ و فلفل دلمه ای

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی برای 8 تا 10 نفر

برای درست کردن سالاد ماکارونی با مرغ و سیب زمینی برای 8 تا 10 نفر 3 عدد سیب زمینی متوسط آبپز کنید، بعد از آبپز کردن بذارید کاملا سرد بشن بعد به شکل نگینی درشت خرد کنید، فقط حواستون باشه اونقدر نپزید که له بشن. طرز تهیه سالاد سزار اصل با مرغ برای 8 تا 10 نفر طرز تهیه سالاد الویه با مرغ برای 8 تا 10 نفر

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و قارچ

به اندازه دلخواه قارچ رو ورقه کنید و تفت بدین بعد به سالاد اضافه کنید، من خودم قارچ ها رو با مرغ تفت میدم، قارچ فقط چون آب میندازه باید بذارید کاملا آبش بره بعد بمرغ رو داخلش بریزید و چند دقیقه با حرارت کم تفت بدین بعد بذارین سرد بشه و استفاده کنید. طرز تهیه خمیر پیتزا خانگی با شیر برای دو نفر طرز تهیه خمیر جادویی طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ-طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ برای 6 نفر طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص-چگونه سالاد ماکارونی قالبی مجلسی درست کنیم؟-ایده تزیین سالاد برای تولد و مراسم و مهمانی

طرز تهیه سالاد ماکارونی با مرغ و فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای رو هم میتونید در زمان پختن مرغ داخل قابلمه بریزید و مرغ رو طعم دار کنید هم چند تا فلفل دلمه ای رنگی رو نگینی خرد کنید و داخل سالاد بریزید.

راز خوشمزه شدن سالاد ماکارونی چیه؟-فوت و فن مهم سالاد ماکارونی با مرغ رستورانی برای 4 تا 6 نفر

  • ماکارونی رو اونقدر نپزین که شکل ظاهریش رو از دست بده و خمیر بشه، ماکارونی باید حالت نرم داشته باشه و وقتی با چنگال میخواین بردارید کاملاً به داخل آن فرو بره ولی وا نره.
  • مرغ رو به هر روشی که دوست دارید بپزید، آبپز کنید یا گریل، هیچ فرقی نمیکنه، فقط حتما مزه دارش کنید تا توی سالاد خوشمزه باشه، اگر گریلش میکنید نذارید خشک و سفت بشه.
  • اگر طعم تند رو دوست دارید میتونید داخل سس کمی هم فلفل قرمز بریزید.
  • اگر مرغ رو آبپز کردید، برای اینکه سس خوشمزه تر بشه، یک ملاقه از آب مرغ رو از صافی رد کنید و داخل سس بریزید.
  • میتونید برای این مقدار مواد 1 عدد هویج (متوسط یا بزرگ به ذائقه خودتون بستگی داره) رو یا خام داخل سالاد رنده کنید یا آبپز کنید و به صورت نگینی خرد کنید و به سالاد اضافه کنید.
  • میتونین داخل سالاد مرغ، کمی هم کالباس معمولی یا ژامبون مرغ خرد کنید و بریزید، فقط اگر خواستین کالباس یا ژامبون بریزید یا به صورت نواری خرد کنید یا به اندازه نگینی دُرشت خرد کنید، کالباس باید از بقیه مخلفات، بزرگتر خرد بشه.
  • بجز سس مایونز از سس خردل، سس مخصوص سالاد، سس فرانسوی، سس هزار جزیره و سس سبزیجات و... هم میتونید استفاده کنید.
  • برای مجلسی تر شدنِ سالاد ماکارونی، از زیتون سیاه استفاده کنید، اما اگر زیتون سیاه در دسترستون نبود از زیتون سبز هم میتونید استفاده کنید.
  • وقتی سالاد رو میذارید داخل یخچال سس رو به خودش جذب میکنه، برای همین میتونین مقداری از سس رو نگهدارین تا موقع سرو داخل ماکارونی بریزید و هم بزنید و سرو کنید، یا برای هرکس جداگانه روی سالادش بریزید.
  • به دلیل سس زیادی که توی سالاد ماکارونی استفاده میشه، این پیش غذا برای کسانی که کلسترول بالایی دارند خیلی مناسب نیست این افراد می توانند سالاد ماکارونی را بدون سس یا با سس کم چرب و مقدار کم مصرف کنند.
  • این مقدار مواد برای درست کردن سالاد ماکارونی با مرغ با توجه به ظرفی که میخواین سالاد رو سرو کنید برای 4 الی 6 نفر کافیه، اما برای تعداد بیشتر مثلا برای 50 تا 60 نفر مقدار مواد رو تقریبا 10 برابر کنید، برای 25 تا 30 نفر مقدار مواد رو 5 برابر کنید، برای 16 تا 20 نفر مقدار مواد رو 4 برابر کنید برای 8 تا 10 نفر مقدار مواد رو 2 برابر کنید و برای تعدا کمتر مثلا برای 2 تا 4 نفر مقدار مواد رو نصف کنید.

اصلی ترین دستور تهیه سالاد ماکارونی رستورانی

سالاد ماکارونی جزو اون دسته از پیش غذاهایی هستش که توی استفاده از مخلفاتش دستتون کاملا بازه، میتونین مقدار مخلفاتش رو با توجه به ذائقه خودتون کم یا زیادش کنید، یا یه چیزی رو ازش حذف کنید و یا مواد دیگه ای مثل سیب زمینی آبپز و تخم مرغ آبپز یا کاهوی خرد شده بهش اضافه کنید. اما در اصلی ترین رسپی سالاد ماکارونی که توی رستوران ها و فست فود ها سرو میشه فقط از ماکارونی پیچ پیچی بزرگ یا نیزه ای، فلفل دلمه ای، مرغ یا کالباس، ذرت، سس مخصوص، زیتون سیاه و خیارشور استفاده میشه، اضافه کردنِ بقیه مخلفات کاملا سلیقه ایه.

چیکار کنیم سس سالاد ماکارونی خیلی خوشمزه بشه ؟-طرز تهیه سس سالاد ماکارونی

چند تا رسپی گذاشتیم براتون ، هر کدام بابِ میلتون بود درست کنید، مقدارِ موادش به ذائقه خودتون بستگی داره.
  1. سس فرانسوی، ماست ترش، آویشن، فلفل سیاه، یه ذره آب نارنج (آبلیمو اسیدی میشه) و نمک
  2. ترکیبِ آبلیمو، نمک، فلفل سیاه، پودر آویشن و سس هزار جزیره یا سس مایونز
  3. ترکیبِ آبلیمو (کم)، فلفل سیاه، پودر سیر، نمک، پودر آویشن، ماست شیرین و سس خردل (کم) و سس مایونز
  4. ترکیبِ ماست پر چرب، آبلیمو (کم)، نمک، فلفل قرمز و سس مایونز
  5. سس مایونز، سس خردل، ماست یونانی، نمک، فلفل، عسل، آبلیمو
  6. برای سس رژیمی هم کمی فلفل سیاه، نمک، روغن زیتون و ماست کم چرب رو مخلوط کنید و استفاده کنید.

چگونه سالاد ماکارونی قالبی مجلسی درست کنیم؟-ایده تزیین سالاد برای تولد و مهمونی های دورهمی و خودمانی

سالاد ماکارونی جزو آیتم های پرطرفدار مراسمات تولد و دورهمی های دوستانه است، برای درست کردن سالاد ماکارونی قالبی وقتی ماکارونی و سس و مخلفاتش رو خوب مخلوط کردین داخل هر قالبی که مد نظرتونه یه نایلون تمیز رو داخل قالب مورد نظرتون بندازین به طوری که لبه های پلاستیک از داخل قالب بیرون باشه. بعد سالاد رو داخل قالب بریزید و با کف قاشق کاملا سالاد رو فشار بدین تا به هم بچسبن، بعد روی قالب رو بپوشونید و دو سه ساعت بذارید داخل یخچال و موقع سرو یه دیس بذارید روی قالب و سالاد رو برگردونید داخل دیس، قالب و پلاستیک رو به آرامی از سالاد جدا کنید و روی سالاد رو به شکل دلخواه تزیین کرده و سرو کنید. نکته: توی قالب کمربندی هم میتونید انجام بدین، بازم باید پلاستیک بندازین، سالاد رو داخلش فشرده بکنین، بعد از یکی دو ساعت استراحت داخل یخچال یه دیس بذارید روی قالب و قالب رو برگردونید و کمربندش رو باز کنید و از سالاد جا کنید بعد پلاستیک رو بردارید. تزیین سالاد ماکارونی برای تولد-تزیین سالاد ماکارونی با مرغ-عکس هایی از تزیین سالاد ماکارونی نحوه و روش برگرداندن سالاد ماکارونی از قالب-سالاد ماکارونی برای مهمانی-سالاد ماکارونی قالبی-تزیین سالاد ماکارونی با گوجه گیلاسی اصلی ترین دستور تهیه سالاد ماکارونی رستورانی-زیباترین تزیین سالاد ماکارونی طرز تهیه سالاد ماکارونی مخصوص-راز خوشمزگی سالاد ماکارونی-تزیین سالاد ماکارونی مجلسی-عکس هایی از تزیین سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی قالبی تک نفره-تزیین سالاد ماکارونی برای تولد

برای درست کردن سالاد ماکارونی قالبی تکنفره که بهترین ایده برای تولد فرزندانتون هست، میتونید با همین روش توی ظرف های سیلیکونی و ژله و حتی مافین، سالاد ماکارونی قالبی تکنفره تهیه کنید، فقط حتما از پلاستیک استفاده کنید. میتونید از فروشگاههای لوازم قنادی فروشی، لیوان های شیشه ای مخصوص دسر یا لیوان طلقی یکبار مصرف بخرید و یا از هایپر مارکت ها ماکارونی صدفی بزرگ بخرید و بپزید و سالاد رو داخلش بریزید. تزیین سالاد ماکارونی مجلسی-تزیین سالاد ماکارونی برای تولد-تزیین سالاد ماکارونی با مرغ تزیین سالاد ماکارونی قالبی تک نفره لیوانی-تزیین سالاد ماکارونی قالبی تک نفره مجلسی با ماکارونی صدفی

نکته مهم

هر بسته ماکارونی 500 گرمی همراه با مخلفاتش اگر فقط به عنوان پیش غذا سرو بشه و توی ظرف های کوچیک که فست فودها و رستوران ها ازش استفاده میکنن راحت برای 10 نفر کافیه، اما اگر به عنوان وعده اصلی سرو بشه برای 5 نفر مناسبه.
نظرات: 1 مشاهده