طرز تهیه میلک شیک شکلاتی

میلک شیک شکلاتی یک دسر و میان وعده کرمی و غلیظ و خوشمزه است که حتی به عنوان یک نوشیدنی در کنار همبرگر و سیب زمینی سرخ کرده هم سرو میشود. اما برای خوردن یک میلک شیک خوشمزه، نیازی نیست که حتما به یک رستوران یا کافی شاپ بروید. تنها با مقداری شیر و بستنی و سیروپ شکلات و کمی خامه قنادی، میتوانید خودتان در خانه به راحتی یک میلک شیک شکلاتی لذیذ درست کنید. در مقاله امروز قصد داریم شما را با طرز تهیه میلک شیک شکلاتی آشنا کنیم. با ما همراه باشید!

نکاتی درمورد میلک شیک شکلاتی

برای اینکه نتیجه دلخواه را بگیرید، بهتر است که مطمئن شوید تمام مواد اولیه، با کیفیت هستند. به عنوان مثال، اگر از شیر پرچرب و بستنی پرچرب (بدون هیچگونه مواد افزودنی و غلیظ کننده)، و یک سیروپ شکلات خوشمزه استفاده کنید، طعم نهایی میلک شیک شما لذیذتر، و بافت آن نیز نرم‌تر خواهد شد. برای روی میلک شیک هم میتوانید از کمی خامه قنادی و تکه‌های شکلات شیری یا شکلات تلخ، یا هر چیز دیگری که خودتان دوست دارید - مثلا تکه‌های کوکی، مارشمالوی تست شده، یا اسمارتیز - استفاده کنید.
  • مدت زمان مورد نیاز برای آماده کردن میلک شیک شکلاتی: 5 دقیقه
  • جدول ارزش غذایی یک وعده میلک شیک شکلاتی:
کالری: 415 کیلو کالری چربی: 17 گرم کربوهیدرات: 58 گرم پروتئین: 7 گرم مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن میلک شیک شکلاتی مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن میلک شیک شکلاتی

مواد اولیه مورد نیاز برای درست کردن میلک شیک شکلاتی

شما میتوانید با این مقدار مواد اولیه، 2 وعده (یعنی معادل 3 فنجان) میلک شیک شکلاتی درست کنید:
  1. دو فنجان بستنی وانیلی
  2. یک دوم فنجان شیر پرچرب و سرد
  3. یک چهارم فنجان سیروپ شکلات
  4. یک چهارم فنجان چیپس شکلات (اختیاری)
  5. خامه زده شده (قنادی)، برای تزئین کردن روی میلک شیک
  6. چیپس یا تکه‌های شکلات، برای تزئین کردن روی میلک شیک

مراحل درست کردن میلک شیک شکلاتی

مرحله اول: مواد اولیه را آماده کنید. مرحله دوم: بستنی، شیر و سیروپ شکلات را در دستگاه مخلوط‌کن بریزید. اگر از چیپس شکلات استفاده میکنید، در این مرحله میتوانید چیپس شکلات را هم به مواد اولیه اضافه کنید. توجه داشته باشید که هرچه بستنی سفت‌تر و غلیظتر باشد بهتر است؛ چون فرآیند مخلوط کردن مواد میلک شیک میتواند بستنی را بیش از حد نرم کند و باعث بشود که بافت نهایی میلک شیک شما بسیار رقیق شود. مرحله سوم: مواد اولیه را خوب با هم مخلوط کنید تا زمانی که بافتی یکدست و نرم داشته باشند. مرحله آخر: در نهایت میلک شیک را داخل یک لیوان بلند مخصوص میلک شیک بریزید، روی آن را با کمی خامه قنادی و چیزهای دیگری که خودتان دوست دارید تزئین کنید و فورا نوش جان کنید.

برای اینکه بافت میلک شیک غلیظ بشود، چه کارهایی میتوانیم انجام بدهیم؟

  1. میتوانید در هنگام مخلوط کردن مواد میلک شیک، مقداری یخ به آنها اضافه کنید.
  2. حتما از شیر و خامه و بستنی پرچرب استفاده کنید.
  3. میتوانید به جای یک دوم فنجان شیر، از یک چهارم فنجان شیر پرچرب و یک چهارم فنجان خامه پرچرب استفاده کنید.
  4. میتوانید سیروپ شکلات را با فوج شکلاتی (نوعی شیرینی که از ترکیب شکر، کره و شیر تهیه میشود) استفاده کنید.
  5. میتوانید در هنگام مخلوط کردن مواد میلک شیک، مقداری موز یخ زده به آنها اضافه کنید.

با مقدار باقی مانده میلک شیک چه کار کنیم؟

اگر مقداری میلک شیک داخل مخلوط‌کن باقی مانده است، میتوانید آن را دور نریزید. البته میلک شیک بعد از گذشت مدت کمی دیگر قابل خوردن نیست و بافت اولیه خود را از دست میدهد. به همین دلیل:
  1. میتوانید مقدار باقی مانده میلک شیک را داخل یک قالب یخ بریزید و بگذارید یخ بزند. سپس هر زمانی که دوست داشتید، آن را مثل بستنی نوش جان کنید.
  2. میتوانید بعدا تکه‌های میلک شیک یخ زده را با مقدار دیگری شیر میکس کنید و نوش جان کنید (یا داخل مواد میلک شیک بعدی بریزید).

مواد دیگری که می توان داخل میلک شیک شکلاتی استفاده کرد:

  1. طعم موکا: نیمی از شیر را با قهوه تازه دم کرده و سرد شده جایگزین کنید تا میلک شیک شما مقدار زیادی کافئین داشته باشد. سپس تکه‌های شکلات روی خامه قنادی را با دانه‌های قهوه جایگزین کنید.
  2. طعم کره بادام زمینی: یک چهارم فنجان کره بادام زمینی نرم و مقدار بیشتری شیر را با مواد میلک شیک شکلاتی مخلوط کنید و روی آن را با خامه قنادی و تکه‌های شکلات بادام زمینی تزئین کنید.
  3. طعم نوتلا: یک چهارم فنجان شکلات نوتلا را با مواد میلک شیک شکلاتی مخلوط کنید و داخل آن یک نی شکلاتی قرار بدهید.
  4. طعم بیسکوئیت اوریو: یک فنجان بیسکوییت اوریو خرد شده را با مواد میلک شیک شکلاتی مخلوط کنید و روی آن را با خامه قنادی و یک عدد بیسکوییت اوریو کامل و سیروپ آلبالو تزئین کنید.
  5. طعم مارشمالو: 5 عدد مارشمالو را تست کنید تا خوب برشته بشوند، و کمی صبر کنید تا خنک شوند. سپس آنها را با مواد میلک شیک شکلاتی مخلوط کنید. حالا روی میلک شیک را با خامه قنادی و چند عدد مارشمالوی برشته شده دیگر، و کمی چیپس یا پودر شکلات تزئین کنید.
  6. طعم کارامل: یک قاشق غذاخوری سس کارامل و 2 قاشق غذاخوری کره بادام زمینی نرم را با مواد میلک شیک شکلاتی مخلوط کنید و سپس روی آن را با خامه قنادی و مقداری شکلات اسنیکرز خرد شده، کیت کت، یا هر شکلات دیگری که دوست دارید تزئین کنید.
  7. طعم نعنا: سیروپ شکلات را با مقداری سیروپ خانگی شکلات و نعنا، و بستنی وانیلی را با بستنی شکلاتی و نعنایی جایگزین کنید. سپس روی میلک شیک شکلاتی را با خامه قنادی و چند برگ نعنای تازه و تکه‌های شکلات After Eight تزئین کنید.

میلک شیک شکلاتی وگان

اگر گیاهخوار هستید،میتوانید مواد اولی لبنی داخل میلک شیک شکلاتی (مثل شیر و بستنی و خامه) را با مواد غیرلبنی مثل شیر نارگیل، شیر جو دوسر، شیر بادام، شیر سویا، بستنی سویا، و خامه وگان جایگزین کنید. حتی میتوانید به جای بستنی، از ترکیب تکه‌های یخ و پودر کاکائو و شیرین‌کننده دلخواه خود استفاده کنید تا یک بستنی وگان خانگی داشته باشید. منبع: https://yummynotes.net/homemade-milkshake-recipes/
نظرات: 0 مشاهده