تعبیر خواب -51 خواب رایج در جهان

در این مطلب لیست رایج ترین خواب های جهان جمع آوری شده است .توجه داشته باشید که در مواد تعبیر خواب بسیار مهم است که خواب خود را تا جایی که می توانید به خاطر بیاورید چرا که جزئیات خواب شما می تواند تاثیر بسیار مهمی در تعبیر آن داشته باشد.

تعبیر خواب های مشترک در جهان

1 ) تعبیر خواب آب

دیدن آب در خواب می تواند به این معنی باشد که شما حس می کنید به اندازه کافی از طرف عزیزانتان ، عشق و محبت دریافت نمی کنید. افتادن در آب می تواند به این معنی باشد که شما در احساسات بسیار قدرتمندی در زندگیتان غرق هستید.

2 ) تعبیر خواب ماشین

دیدن خواب اتوبوس و تمام وسایل نقلیه ای که در آنها راننده کس دیگری است و شما مسافر هستید به این معنی است که شما حس می کنید کس دیگری اختیار زندگی شما را به دست گرفته است و احساس آزادی نمی کنید.احتمالا استرس روحی و عاطفی دارید. اگر ببینید که در حال رانندگی کردن هستید می تواند نشان دهنده این باشد که شما نگران از دست دادن آرامش خود در زندگی هستید و یا نگران هستید که شغل خود رااز دست بدهید.

3 ) به دام افتادن در جایی

اگر در خواب ببینید که در جایی گیر کرده اید و یا زندانی شده اید به این معنی است که شما در مورد وضعیت فعلی خودتان نگران هستید و احساس می کنید گرفتار شده ای و راه فراری ندارید. شما اصلا احساس خوشحالی نمی کنید ولی راهی برای تغییر وضع زندگیتان به ذهنتان نمی رسد.

4 ) تعبیر خواب افتادن دندان

تقریبا تمام مردم جهان این خواب را دیده اند این خواب معمولا به این معنی است که شما اعتماد بنفس خودتان را از دست داده اید و احساس شکست می کنید. احتمالا در تلاش هستید تا وضع زندگی خودتان را بهبود ببخشید ولی در این راه شکست خوده اید و احساس ناتوانی می کنید.

5 ) تعبیر خواب بچه دار شدن

این خواب به این معنی است که شما دوست دارید کودک درون خود را رها کنید. شما دوست دارید از گرفتاری ها و مشکلات روزمره خود رها شده و کمی تفریح کنید. احتمالا دلتنگ روزهای کودکی خود هستید.

6 ) تعبیر خواب حیوانات

دیدن حیوانات در خواب تعبیر بسیار گسترده اید دارد و معولا هر حیوان بیاینگر یکی از ویژگی های شخصیتی شماست . در این مورد می توانید از بخش جستجوی سایت استفاده کنید.

7 ) تحت تعقیب قرار داشتن

اگر در خواب ببینید که چیزی و یا کسی شما را تعقیب می کند و شما در حال فرار کردن هستید می تواند به این معنی باشد که شما مسائل حل نشده بسیاری در زندگی خود دارید که از آنها فرار می کنید. اگر ببینید که می خواهید فرار کنید ولی پاهای شما بی حس هستند و یا نمی توانید سریع باشید به این معنی است که مسئله ای در گذشته شما وجود دارد که باعث ایجاد دردسر برای شما شده است و نمی دانید چطو باید این مشکل را حل کنید.

8 ) تعبیر خواب مرگ

اگر مرگ خودتان را در خواب ببینید به این معنی است که شما در حال تغییرات گسترده اید در اخلاق و رفتار خود هستید و می خواهید بسیار بهتر شوید. اگر مرگ یکی از عزیزانتان را در خواب ببیند {اگر او زنده باشد} به این معنی است که شما حرف ناگفته ای با او دارید که تبدیل به عقده در درون شما شده است . اگر کسی که واقعا مرده است را در خواب ببینید به این معنی است که شما دلتنگ او هستید و در صورتی که تازه از دنیا رفته است به این معنی است که مغز شما در تلاش است تا با این واقعیت کنار بیاد و بتواند این داغ را به خوبی تحمل کند. دیدن این خواب تا ماهها و حتی چند سال بعد از مرگ عزیزان کاملا طبیعی است و هیچ معنی خاصی ندارد. تعبیر خواب های مشترک در جهان تعبیر خواب های مشترک در جهان زیگموند فروید در این مورد می گوید :
احساسات شما کاملا زیر و رو شده است . احتمالا کسی را شدیدا دوست داشتید ولی در حال حاضر هیچ حسی به او ندارید و یا از او متنفر هستید. مغز شما در حال کنار آمدن با این حس جدید است.

9 ) دیدن صلیب در خواب

این خواب شدیدا وابسته به اعتقادات شماست . اگر شما یک مسیحی هستید این خواب می تواند نشان دهنده این باشد که سعی دارید خود را در جهت مثبت بودن تغییر دهید. اگر یک مسیحی نیستید می تواند نشان دهنده این باشد که به مشکلی خورده اید و یا اعتقادات شما در حال سست شدن است . شما در حال تفکر در هستی خود هستید و سوالات بی جواب بسیاری در ذهن خودتان دارید. ممکن است فکر می کنید «اگر بهشتی وجود دارد چرا کسانی که وعده بهشت می دهند خودشان گناه می کنند؟» .

10 ) جلسه امتحان

این خواب در دوره ای از زندگی که شما واقعا امتحان مهمی در پیش دارید بسیار رایج است و اصلا معنی خاصی ندارد و فقط به دلیل استرس ناشی از امتحان است .ولی اگر هیچ امتحانی در پیش ندارید به این معنی است که شما شدیدا نگران هستید که دیگران در مورد شما چه فکری می کنند.

11 ) تعبیر خواب لباس

دیدن لباس در خواب نشان دهنده نیاز روح و ذهن به تغییر است . اگر در خواب ببینید که لباسی روشن و شاد پوشیده اید به این معنی است که روح شما به شادی نیاز دارد. اگر در خواب ببینید که لباسی کثیف و سیاه پوشیده اید به این معنی است که روح و ذهن شما در عذاب است و نیاز به تغییر دارد. اگر بینید که لباس خود را عوض کردید و از این بابت خوشحال بودید به این معنی است که تغییرات مهمی در زندگی خود انجام داده اید که باعث شادی شما شده است .

12 ) تعبیر خواب غذا

خوردن غذاهای مختلف می تواند معانی بسیار متفاوتی داشته باشد ولی در اکثر موارد این خواب به این دلیل است که شما گرسنه به تخت خواب رفته اید و یا از آخرین وعده غذایی خودتان سیر نشده اید.

13 ) تعبیر خواب شیطان ، جن و هیولا

این خواب معمولا نتیجه دیدن فیلم ترسناک ، شنیدن حرف های ترسناک ، دیدن صحنه های ترسناک مانند مرگ کسی و یا تصادف  ، ترسیدن از چیزی و یا کسی و ... است .ممکن است کمی اضطراب دارید و نگران چیزی هستید.

14 ) تعبیر خواب خانه

این خواب معمولا نشان دهنده این است که شما به دوران کودکی خود زیاد فکر می کنید. احتمالا در حال حاضر احساس امنیت نمی کنید و کسی را ندارید که به او تکیه کنید. شما دلتنگ روزهای کودکی هستید که مسئولیتی نداشتید و همیشه به بزرگترهای خود تکیه داشتید.

15 ) کشتن کسی

اگر این خواب نتیجه بازی های کامپیوتری ، فیلم های خشن و صحنه های ترسناک نباشد می تواند به این معنی باشد که شما در حال حاضر افکار بسیار منفی و خشنی نسبت به جامعه و اطرافیان خود دارید.

16 ) تعبیر خواب پول

این خواب به این معنی است که نیاز به تفریح و لذت بیشتری دارید. بهتر است بفکر یک مسافرت تفریحی باشید .

17 ) تعبیر خواب رابطه جنسی

این خواب معمولا معنی خاصی ندارد و در اکثر موارد نشان دهنده نیاز جنسی شماست . گاهی ممکن است در خواب ببینید که با یکی از آشنایان (بجز همسر خودتان) رابطه جنسی دارید که می تواند به این معنی باشد که شما به او حسادت می کنید.

18 ) تعبیر خواب افتادن

این خواب بسیار رایج است و هر کسی در هر سنی می تواند این خواب را ببیند.این خواب نیز معمولا معنی خاصی ندارد و در برخی از موارد می تواند نشان دهنده احساس عدم امنیت شما باشد . اگر زیاد این خواب را می بینید می تواند به این دلیل باشد که افسرده شده اید و احساس ناامنی می کنید.

19 ) تعبیر خواب برهنه بودن

اکثر ما از برهنه بودن در کوچه و خیابان احساس شرم و خجالت می کنیم. این خواب به این معنی است که شما احساس می کنید مردم پشت سر شما حرف های بدی می زنند و شما از قضاوت اطرافیانتان در مورد شما نگران هستید. احتمالا از ظاهر خودتان نیز رضایت ندارید.

20 ) ملاقات کردن یک فرد مشهور و شناخته شده

دیدن رئیس جمهور ، یک بازیگر مشهور و یک ورزشکار مشهور و ... فقط نشان دهنده این است که شما واقعا دوست دارید با یک فرد شناخته شده دیدار داشته باشید .

21 ) تعبیر خواب خیانت کردن

اگر شما در رابطه قبلی خودتان مورد خیانت جنسی قرار گرفته باشید ، مغز شما در روابط بعدی ، بنای رابطه را بر احتیاط گذاشته و همیشه این احتمال را می دهد که ممکن است این خیانت دوباره تکرار شود. به همین دلیل دیدن این خواب چندان دور از انتطار نیست . از طرفی توجه داشته باشید که مغز شما و ضمیر ناخودآگاه شما بسیار هوشیار است .ممکن است شما در رابطه ای هستید که نشانه هایی از خیانت در آن وجود دارد و شما به اندازه کافی به آن توجه نکرده اید و یا دوست ندارید قبول کنید که این یک نشانه از خیانت است . ولی مغز شما فریب نمی خورد و این نشانه ها را کنار هم قرار داده و در صورتی که نتیجه بگیرد که این علامت خیانت است ، نظر خود را در خواب به شما اعلام می کند. متاسفانه در اکثر اوقات ، این نظر بسیار درست است و دیدن خواب خیانت ، در نهایت به کشف کردن یک خیانت جنسی منجر می شود.

22 ) دیر کردن

این خواب به این معنی است که شما احساس می کنید برای انجام کاری دیر شده است و یا سن شما دیگر اجازه انجام آن کار را نمی دهد. شما حس می کنید که وقت را هدر داده اید و دیگر زمانی برای این کار ندارید.

23 )‌ تعبیر خواب گم شدن

اگر در خواب ببینید که گم شده اید و یا در جایی هستید که نمی دانید کجاست و یا حتی وارد جایی می شوید که دیگر نمی توانید از ان خارج شوید به این معنی است که شما در وضعیت بدی به دام افتاده اید و راهی برای فرار از این اوضاع پیدا نمی کنید. هر اقدامی برای رها شدن از این گرفتاری انجام می دهید به نتیجه ای نمی رسد.

24 ) تصادف ماشین

تصادف کردن در خواب نشانه این است که شما اشتباهی انجام داده اید که زندگی شما را تحت تاثیر قرار داده است . اگر ببینید که راننده ماشین کس دیگری بود ، به این معنی است که شما دیگران را باعث انجام این اشتباه می دانید و احساس می کنید آزادی و اختیار عمل از شما گرفته شده است .

25 ) تعبیر خواب بارداری

اگر دختر هستید و نگران باردار شدن هستید ، دیدن این خواب دور از انتظار نیست . در مواردی دیده شدهاست که این خواب واقعا نشانه بارداری است . در صورتی که این طور نباشد می تواند به این معنی باشد که شما کار جدیدی در زندگی خود آغاز کرده اید و یا برنامه ریزی جدیدی برای آینده خود دارید که می تواند باعث موفقیت شما شود ولی مطمئن نیستید که آیا این راه درست است یا نه. شما از قبول این مسئولیت وحشت دارید و مطمئن نیستید که بتوانید این مسئولیت را به درستی انجام دهید.

26 ) اتاق خالی

این خواب معمولا نشان دهنده این است که افکار و یا عقده هایی در ذهن شما وجود دارد که حل نشده باقی مانده است .

27 ) پنهان کردن چیزی

اگر در خواب ببینید که در حال مخفی کردن چیزی از دیگران هستید می تواند به این معنی باشد که شما کاری کرده اید که دوست ندارید دیگران از آن اطلاع داشته باشند. حتی ممکن است کاری خلاف قانون انجام داده اید که می تواند حتی باعث زندانی شدن شما شود.

28 ) نمی توانید راه بروید

اگر در خواب ببینید که نمی توانید راه بروید و یا می خواهید بدوید ولی هر چقدر تلاش می کنید نمی توانید سرعت بگیرید و احساس می کنید پاهای شما بی حس شده اند نشان دهنده این است که شما حس می کنید هر چقدر تلاش می کنید نمی توانید به اهداف خود برسید. شما احساس می کنید اختیار عمل و آزادی کافی ندارید.شما شدیدا احساس فشار می کنید .

29 ) دیدن خواب سیل

معمولا به این معنی است که شما یک تغییر احساسی و یا مشکل احساسی بسیار شدیدی داشته اید. ممکن است طلاق گرفته اید و یا خیانت جنسی به شما شده است .

30 ) بختک

بر خلاف تصور عموم مردم ، بختک با خواب دیدن متفاوت است . بختک می تواند بسیار ترسناک باشد .شما در حال خواب دیدن ناگهان در بین خواب و بیداری به دام می افتید و زمانی که می خواهید از این موقعیت فرار کنید متوجه می شود که قادر به تکان دادن دست و پای خود نیستید. زمانی که ما می خوابیم ، برای جلوگیری از حرکات غیر ارادی به دلیل دیدن خواب و جلوگیری از صدمات احتمالی ، بدن دچار حالتی شبیه به فلج شدن می شود.در صورتی که قبل از بیدار شدن از خواب ، این حالت فلج شدن از بین نرود ، شما از خواب بیدار می شوید ولی قادر به حرکت نیستید. این حالت می تواند بسیار وحشتناک و استرس زا باشد.

31 ) تعبیر خواب مار

شما احساس می کنید یکی از عزیزان و یا اطرافیان شما در حال دروغ گفتن به شما هستند.

32 ) تعبیر خواب عنکبوت و رتیل

شما احساس می کنید کسی شما را کنترل می کند .شما آزادی خود را از دست داده اید و به همین دلیل شدیدا احساس خفگی می کنید. دیکتاتوری که آزادی شما را سلب کرده است احتمالا یک زن است . (مادر،همسر و یا دوست دختر شما)

33 ) تعبیر خواب زنبور

دیدن زنبور در خواب نماد دوستان بد و حیله گر هستند. این احتمال وجود دارد که شما از طرف دوستان خودتان ضرری دیده اید که باعث مشکلاتی برای شما شده است .

34 ) تعبیر خواب سگ

به این معنی است که شما از تعهد و مسئولیتی که قرار است به عهده شما گذاشته شود ناراحت هستید و به دنبال راه فرار می گردید .شما مشکلات مالی زیادی دارید و احساس می کنید این مسئولیت می تواند برای شما بار مالی داشته باشد.

35 ) خیس کردن خود در خواب

اگر در خواب ببینید که خودتان را خیس کرده اید به این معنی است که شما در شرایط بسیار بدی قرار دارید و تحت فشار شدید روحی هستید. اگر  از این خواب دیر بیدار شوید معمولا همانجا تعبیر می شود و جای خود را خیس می کنید :)

36 ) پرواز کردن

اگر ببینید بدون استفاده از هیچ وسیله ای شروع به پرواز کردید به این معنی است که شما به آزادی نیاز دارید. کسی یا چیزی شما را بسیار محدود کرده است و احساس خفگی می کنید.

37 ) تعبیر آتش و آتش سوزی

این خواب را زمانی خواهید دید که با عصبانیت و ناراحتی به رختخواب بروید.تفکرات شدید منفی و ناراحتی در طول روز می تواند باعث این خواب شود.

38 )  مورچه

موضوعات کوچک و کم اهمیت بسیار زیادی در زندگی و یا کسب و کار شما وجود دارد که شما را اذیت می کند و هر کاری می کنید نمی توانید این موضوعات را حل کنید. این موضوعات کوچک می تواند به مرور زمان ، زندگی و کسب و کار شما را نابود کند.

39 ) گریه کردن

شما احساسات سرکوب شده ای دارید که نمی توانید آن را بروز دهید. مغز شما برای رهایی از فشار ، بخشی از این احساسات را در خواب تخلیه می کند/.

40 ) عشق قدیمی

دیدن کسی که قبلا عاشق او بودید نشان دهنده این است که شما هنوز به او فکر می کنید. احتمالا حرف ها و یا مشکلات حل نشده ای با او دارید.

41 )‌ تعبیر خواب دزد

این خواب نشان می دهد شما چیزی را از دیگران مخفی کرده اید که نگران هستید کسی یا کسانی از آن سر درآورده و شما را لو بدهند.

42 ) تعبیر خواب اسب

این خواب نیز نشان دهنده این است که شما به آزادی بیشتری نیاز دارید و احساس محدودیت می کنید.

43 ) بوسیدن کسی

این خواب می تواند معانی بسیار زیادی داشته باشد که بستگی به این دارد که شما چه کسی را ماچ می کنید :) . برای مثال اگر در خواب ببینید که جنس مخالف را می بوسید به این معنی است که نیاز جنسی دارید. اگر ببینید که یک مرده را می بوسید به این معنی است که عزیزی را از دست داده اید و دلتنگ او هستید.

44 ) تعبیر خواب زندان

این خواب نشان می دهد زندگی شما حالت خشکی دارد و در یک چهارچوب مشخص و خسته کننده در حال زندگی و یا کار کردن هستید . اگر در خواب ببینید که از زندان فرار کردید به این معنی است که تصمیم دارید تغییر بزرگی در زندگی خود انجام دهید.

45 ) ثروتمند شدن

به این معنی است که شما از زندگی فعلی خودتان و وضعیت مالی خود رضایت ندارید و احساس می کنید باید تغییر بزرگی ایجاد کنید.

46 ) تعبیر خواب خالکوبی

شما یک تصمیم شخصی بسیار مهم گرفته اید که نزدیکان شما با آن شدیدا مخالف هستند ولی شما برای انجام آن کار پا فشاری می کنید.

47 ) داشتن رابطه جنسی در جای عمومی

به این معنی است که شما زندگی یکنواختی دارید و به دنبال هیجان و شادی بیشتری هستید .

48 ) حمام رفتن و دوش گرفتن

شما عادت بسیار بدی دارید که در تلاش هستید آن را ترک کنید.

49 ) معتاد شدن

به این معنی است که شما بیمار شده اید.

50 ) شیشه خوردن

خوردن تکه های شیشه و هرچیز دیگری که برنده و تیز باشد به این معنی است که شما مجبور به گفتن حرف هایی هستید که اصلا نمی خواهید به زبان بیاورید.

51 ) تعبیر خواب دوست قدیمی

دیدن دوست قدیمی در خواب به این معنی است که شما دلتنگ او و یا دلتنگ روزهای گذشته و مخصوصا کودکی خود هستید. تعبیر خواب های مرتبط :
نظرات: 0 مشاهده