طرز تهیه شکلات تخته ای سفید با شیر خشک-ساده و آسان در خانه

طرز تهیه شکلات تخته ای سفید با شیر خشک-ساده و آسان در خانه

طرز تهیه شکلات با شیر خشک-طرز تهیه شکلات سفید-طرز تهیه شکلات تخته ای شیری طرز تهیه شکلات با شیر خشک-طرز تهیه شکلات سفید-طرز تهیه شکلات تخته ای شیری

مواد لازم تهیه شکلات تخته ای سفید خانگی

پودر قند الک شده 2 ق غ
کره کاکائو 100 گرم
شیر خشک 3 ق غ
وانیل 1 ق چ
طرز تهیه شکلات نارگیلی با روکش کاکائو و شیرعسل چطور برای 8 الی 10 نفر دسر ژله آکواریومی درست کنم؟ چطور برای 6 نفر دسر مجلسی کرم کاستارد با ژله درست کنم؟

چطور با شیر خشک توی خونه شکلات سفید تخته ای درست کنم؟

1- ابتدا یک قابلمه و یا کتری رو تا نیمه از آب پر کنید و روی گاز قرار بدید تا آب به جوش بیاد بعد کره کاکائو را داخل یک کاسه شیشه ای نسوز بریزید و روی بخار آب قرار بدید تا به روش بن ماری آب بشه. 2- کره رو با کاردک سیلیکونی هم بزنید، پس از آن که کره کاکائو کاملا روان شد پودر قند رو به کره کاکائو اضافه کنید و مدام هم بزنید تا مایه کاملا یکدست بشه. 3- حالا شیرخشک و وانیل رو به مواد قبل اضافه کنید و مدام به همزدن ادامه بدید، همزدن را باید تا زمانی که یک مخلوط یکدست و منسجم بدست بیاد ادامه بدید. 4- برای تهیه شکلات تخته ای نیاز به قالب سلیکونی دارید، چون که شکلات پس از بسته شدن به راحتی از این قالب جدا میشه، قالب های سیلیکونی مخصوص شکلات تخته ای رو از پلاسکو ها یا لوازم قنادی فروشی ها میتونید تهیه کنید. 5- با یک ملاقه از مایه شکلات رو داخل قالب بریزید و قالب رو 2 الی 3 بار آهسته به زمین بکوبید تا مایع شکلات به طور یکنواخت و بدون حباب درون قالب جاگیر شود، با یه دستمال کاغذی حوله ای میتونید به آرامی روغن اضافی شکلات رو بگیرید. 6- قالب رو به مدت 2 الی 3 ساعت داخل فریزر قرار بدید تا شکلات بسته و آماده بشه، پس از این مدت زمان، قالب رو از فریزر بیرون بیارید و به راحتی شکلات تخته ای رو از قالب سلیکونی جدا کنید.

فوت و فن و نکات تکمیلی طرز تهیه شکلات شیری با شیر خشک

1- پودر قندی که از بیرون میخرید معمولا تکه های فشرده داره، پس حتما پودر قند رو الک کنید. 2- اگر قالب سیلیکونی نداشتید و خواستید از قالب های پلاستیکی جایخی استفاده کنید داخل قالب را با یک فرچه کمی چرب کنید. 3- اندازه و شکل شکلات تخته ای بستگی به سلیقه خودتون داره، از هر نوع قالب سیلیکونی میتونید استفاده کنید. 4- برای خوشمزه تر شدن شکلات تخته ای میتونید از مغزهایی مثل مغز پسته، فندق، بادام زمینی یا بادام درختی و یا گردو خرد کرده و داخل مایه شکلات بریزید و بعد این مایه رو داخل قالب بریزید، البته به اندازه ای مغز بریزید که شکلات رو غالب نشه. 5- برای ذوب کردن کره کاکائو حتما از بخار آب استفاده کنید، اگر روی حرارت مستقیم قرار بدین کره زود میسوزه. 6- شکلات ها رو حتما بعد از درآوردن از قالب داخل یه ظرف دربسته و در یخچال نگهداری کنید. 7- اگر منع مصرف لبنیات دارید بجای شیرخشک از پودر شیر نارگیل استفاده کنید. 8- برای هم زدن مواد در داخل کاسه بهتر است به جای قاشق چوبی از کاردک سیلیکونی یا ویسک استفاده کنید. 9- هر گوله ای که از مواد داخل کاسه بود کاملا با لیسک فشار بدید و پودر کنید تا مایه شکلاتی یکدستی داشته باشید. 10- کره کاکائو نوعی روغن گیاهیه که از دانه‌های کاکائو گرفته میشه، این کره دارای عطر و رایحه شکلات است و رنگ آن زرد بوده و برخلاف پودر کاکائو تنها حاوی مقدار ناچیزی کافئین است، کاکائو و شکلات واقعی با کره کاکائو ساخته و تولید میشه.
نظرات: 0 مشاهده