دستور تهیه "کیک براونی خیس" برای 6 الی 8 نفر-کیک شکلاتی کافی شاپی-مجلسی

طرز تهیه کیک براونی اصل-طرز تهیه کیک شکلاتی خیس حرفه ای-طرز تهیه کیک خیس مجلسی طرز تهیه کیک خیس براونی شکلاتی کافی شاپی در خانه-بسیار راحت و خوشمزه- تهیه کیک خیس کافی شاپی

مواد لازم برای تهیه کیک خیس شکلاتی

شکر یک لیوان
آرد 2 لیوان
تخم مرغ 3 عدد
شیر یک لیوان
روغن مایع یک استکان
پودر کاکائو 2 ق غ
وانیل 5 گرم معادل 1 قاشق چایخوری
بیکینگ پودر 10 گرم معادل 1 قاشق غذا خوری

چطور برای 6 الی 8 نفر کیک براونی شکلاتی درست کنم؟

1- در اولین مرحله از "طرز تهیه کیک براونی خیس" شکر و شیر و روغن مایع و پودر کاکائو رو داخل یه کاسه بریزید و با همزن بزنید بعد برای درست کردن سس شکلاتی، یک لیوان از این مایع رو بردارید و کنار بذارید. 2- بعد تخم مرغ رو به مواد قبلی اضافه کنید و دوباره با همزن بزنید، بعد از اینکه همه مواد یکدست شدن همزن رو کنار بذارید، آرد، وانیل و بیکینگ پودر را باهم مخلوط کنید و 3 بار الک کنید، مخلوط آرد رو در طی 2 الی 3 مرحله اضافه کنید و با قاشق یا لیسک به صورت دورانی هم بزنید. 3- قالب مورد نظرتون رو چرب کنید و آرد بپاشید، ظرف رو برگردونید تا آرد های اضافی بریزه بعد مایه کیک رو بریزید داخل قالب، معمولا در زمان پخت کیک بعد از اینکه کیک رو برش میزنیم حباب هایی بزرگ داخل کیک ایجاد میشه که شکل ظاهری کیک رو بد میکنه که علتش اینه که وقتی مایه کیک رو داخل قالب میریزیم هوا وارد خمیر کیک میشه، برای جلوگیری از این کار شما بعد از اینکه مایه کیک را داخل قالب ریختید قالب را 3 الی 4 بار روی میز و یا زمین بکوبید تا همه مواد یکدست ته نشین شوند. 4- قالب رو در فر با دمای 180 درجه که از قبل هم گرم شده قرار بدید و به مدت 45 الی 50 دقیقه صبر کنید تا کیک بپزه. بعد از 45 دقیقه قالب را از فر خارج کنید و یک خلال دندان داخل کیک فرو ببرید اگر کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک شما پخته است، اما اگر چسبید چند دقیقه هم داخل فر قرار بدین تا کیک کاملا بپزه. 5- زمانی که از پخت کیک مطمئن شدید قالب رو از فر دربیارید، نیم ساعت صبر کنید تا کیک کمی خنک بشه، بعد کیک را از قالب خارج کرده و با یک چنگال سوراخ هایی روی کیک ایجاد کنید و سس شکلاتی را که قبلا کنار گذاشته بودید رو روی تمام سطح کیک بریزید و بذارید خنک بشه. 6- بعد از اینکه کیک کاملا سرد شد و سس جذب کیک شد ، کیک را برش بزنید و در ظرف سرو بچینید و با پودر پسته تزئین کنید و نوش جان کنید. چطور برای 6 الی 8 نفر کیک زبرا درست کنم؟ چطور برای 6 الی 8 نفر کیک پرتقالی در قابلمه و بدون فر درست کنم؟ چطور “کیک تولد” خامه ای درست کنم؟ چطور “کیک اسفنجی” ساده درست کنم؟

چیکار کنم که کیک بدون خرد شدن از قالب جدا بشه؟ طرز تهیه روغن جداکننده قالب

برای اینکه کیک شما به راحتی از قالب جدا بشه 1 قاشق غذاخوری آرد، 1 قاشق غذاخوری کره و 1 قاشق غذاخوری روغن مایع رو داخل پیاله ای بریزید و روی کتری بگذارید تا با بخار کتری، کره آب بشه و مواد را با قاشق هم بزنید تا آرد هم با کره و روغن مایع مخلوط بشه، بعد سطح قالب رو با برس قنادی با این ترکیب روغن مالی بکنید تا کیک به راحتی از قالب جدا بشه.

فوت و فن و نکات تکمیلی تهیه کیک خیس براونی کافی شاپی

1- خشک شدن لبه های کیک براونی از ویژگی های این کیک است پس نگران نباشید اگر لبه های کیک شما خشک بود، فقط قسمتهای خشک را جدا کنید و لبه های کیک را صاف نمایید. 2- کیک براونی را در ظروف دربسته تا 3 روز می  توانید نگهداری کنید البته بیشتر نیز ماندگاری دارد اما کیفیت و طعم آن افت خواهد کرد. 3- فر رو در ابتدای کار به مدت 15 دقیقه روشن و روی دمای 180 درجه سانتیگراد تنظیمش کنید تا گرم بشه. فر های استاندارد را از 15 تا 20 دقیقه قبل باید روشن نمود اما ممکن است فر شما حرارت بیشتر داشته باشد، بنابراین با چند بار تست و امتحان می توان به نتیجه مطلوب رسید. 4- هم زدن مواد با لیسک را در یک جهت و به صورت دورانی انجام دهید تا کیک به خوبی پف کند. 5- در 45 دقیقه اول به هیچ عنوان در فر رو باز نکنید چون پف کیک کاملا از بین میره. 6- میتونید سفیده و زرده تخم مرغ رو از هم جدا کنید و سفیده رو اونقدر بزنید خون بالا بیاره ? ، اونقدر با همزن بزنید تا به شکل خامه دربیاد یعنی وقتی ظرف رو برمیگردونید نریزه. 7- اگر دوست دارید کیک براونی شکلاتی غلیظ و کمی تلخ داشته باشید بجای 2 قاشق از 4 الی 5 قاشق غذاخوری پودر کاکائو استفاده کنید. 8- الک کردن آرد باعث میشه کیک شما بهتر و بیشتر پف کنه، به همین خاطر حتما آرد و بکینگ پودر رو 2 الی 3 بار الک کنین. 9- به خاطر داشته باشید کیک بعد از پخت پف خواهد کرد، بنابراین همیشه برای پخت انواع کیک قالبی رو انتخاب کنید که بعد از ریختن مایه کیک یک سوم (1/3) قالب خالی بماند. 10- برای اینکه کیک شما بافت عالی داشته باشه حتی الامکان از آرد سمولینا استفاده کنید، آرد سمولینا باعث میشه چون کیک سس داره خمیر نشه و بافت خوبی داشته باشه. 11- برای اینکه کیک سس رو به خودش جذب کنه و خوشمزه تر باشه 6 الی 7 ساعت کیک رو داخل یخچال قرار بدین، البته روی کیک رو بپوشونید. 12- صبر کنید کیک خنک بشه بعد برش بزنید، اگر کیک را داغ داغ برش بزنید احتمال دارد کیک خرد و له شود. 13- برای خوشمزه تر شدن کیک خیس، روی آن را با میوه هایی مثل توت فرنگی، گیلاس، خلال پسته، پودر نارگیل، ترافل های رنگی و خامه تزیین کنید. 14- همیشه برای پخت کیک نیم ساعت قبل از تهیه کیک مواد اولیه مخصوصا تخم مرغ خارج از یخچال باشند تا هم دمای محیط شوند. 15- اگر خواستین کیک خیس گردویی درست کنید میتونید بعد از هم زدن تمام مواد کمی هم گردوی خرد شده داخل مواد بریزید، مقدار گردو به ذائقه خودتان بستگی دارد، از گردوهای کاملا ریز استفاده نکنید، سعی کنید گردوها کمی درشت باشند تا در زیر دندان هایتان کاملا حس کنید. 16- این کیک بسته به برش زدن شما برای 6 الی 8 نفر مناسب می باشد برای نفرات بیشتر مقدار مواد اولیه را ضرب و تقسیم کنید.
نظرات: 0 مشاهده