چطور کباب تابه ای مرغ زعفرانی برای 8 تا 10 نفر درست کنم؟

کباب تابه ای مرغ ساده-طرز تهیه کباب تابه ای مرغ زعفرونی بدون سیخ چوبی کباب تابه ای مرغ ساده-طرز تهیه کباب تابه ای مرغ زعفرونی بدون سیخ چوبی کباب تابه ای مرغ هم غذای بسیارخوشمزه ایه و هم یک غذایی هستش که ساده و سریع درست میشه و درست کردنش نیاز به وقت زیادی نداره، این کباب خوشمزه رو میتونید به صورت تابه ای و یا سیخی درست کنید، ما در این مطلب طرز تهیه کباب تابه ای مرغ زعفرانی برای 8 تا 10 نفر رو آموزش دادیم که حتما توی خونه درست کنید و از طعم بینظیرش لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه کباب کوبیده مرغ خانگی

چرخکرده مرغ (مخلوط سینه و ران) 1 کیلو
پیاز 1 عدد بزرگ
کره آب شده 100 الی 150 گرم
فلفل سیاه، زردچوبه، نمک، پاپریکا به میزان دلخواه (بستگی به ذائقه خودتون داره)
آبلیمو 2 قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده 4 قاشق غذاخوری
فلفل دلمه ای نگینی خورد شده 1 عدد متوسط

طرز تهیه خوشمزه ترین کباب کوبیده مرغ رعفرونی برای 10 نفر

1- در اولین مرحله از طرز تهیه "کباب تابه ای مرغ رعفرونی" پیاز رو با قسمت ریز رنده ، رنده کنید و آبش رو بگیرید (فقط یذره آبش بمونه)، مرغ چرخ شده رو داخل یک کاسه بریزید و 3 قاشق از زعفرون رو به مرغ اضافه کنید و کمی با دست زیرورو کنید تا مرغ طعم زعفرون رو بگیره. 2- در این مرحله پیاز رنده شده و فلفل دلمه خرد شده را درون غذاساز بریزید و سپس آبلیمو را اضافه کنید و در آخر مقداری فلفل سیاه ، پودر پاپریکا و زردچوبه را اضافه کنید و میکس کنید و به حالت پوره در بیارید. 3- مواد میکس شده را رو به همراه مقداری نمک به مرغ زعفرونی اضافه کنید ، بعد مقداری از کره آب شده رو اضافه کنید و خوب ورز بدین تا همه مواد به خورده مرغ بره و یک گوشت یکدست و منسجم بدست بیاد، بعد از اینکه مواد یکدست شد روی آن را با یک کیسه فریزر پوشانده و به مدت 1 الی 2 ساعت درون یخچال قرار بدین. 4- بعد از این مدت کاسه رو از یخچال دربیارید و کف یک ماهی تابه مناسب که کاملا نچسب باشه رو روغن مالی کنید بعد گوشت رو با دست کف ماهیتابه پهن کنید، دقت کنید که گوشت رو با قطر یکسان پهن کنید و سعی کنید نه نازک باشه و نه خیلی کلفت، با قاشق چوبی کباب رو به شکل مثلث یا مستطیل برش بزنید (خط بندازید). 5- با قاشق یا برس باقیمانده کره و زعفرون رو روی کباب ها بکشید تا خوشمزه تر و خوش رنگ تر بشه و کره هم باعث میشه کباب ها سفت نشن، سپس تابه را روی حرارت ملایم (نسبتا حرارت بالا) قرار بدین و درب تابه را بگذارید تا کباب ها به اصطلاح آب بندازه و بعد از اینکه این اتفاق افتاد درب تابه را بردارید و زیر شعله را کمتر کنید تا طرف دیگر کباب کوبیده ها سرخ بشه. 6- اگر دیدید که کباب ها به یکدیگر چسبیده اند با کمک قاشق آنها را از هم جدا کنید، وقتی یک طرف کباب تابه ای به خوبی پخت آنها را برگردانید و اجازه دهید طرف دیگر آن نیز به خوبی بپزد البته اگر دیدید روغن کباب ها کم است و آب ماهی تابه کشیده شده می توانید مقداری روغن اضافه کنید. 7- بعد از اینکه هر دو طرف کباب ها به مقدار مورد نظر سرخ شد زیر تابه رو خاموش کنید و در ظرف سرو قرار بدین و با گوجه سرخ شده و جعفری خورد شده تزیین کرده و با برنج نوش جان کنید.

فوت و فن و نکات مهم تهیه کباب تابه ای مرغ رستورانی

1- حتما از مخلوط ران و سینه استفاده کنید، از هر کدام به مقدار مساوی استفاده کنید. 2- نیاز نیست کره رو روی حرارت آب کنید، چند ساعت زودتر در دمای محیط قرار بدین تا آب بشه. 3- استفاده از فلفل دلمه ای بستگی به ذائقه خودتون داره، میتونید استفاده نکنید. 4- سعی کنید زعفرونتون کمی غلیظ باشه تا هم عطر و طعم خوبی به کباب ها بده، هم رنگ بهتری به کباب ها بده. 5- میتونید 5 یا 6 حبه سیر رو هم با مرغ چرخ کنید. 6- اگر دوست داشتید 2 قاشق جعفری خورد شده و 1 قاشق غذا خوری پودر سوخاری هم به مواد اضافه کنید و ورز بدید تا مواد با هم خوب ترکیب بشن. 7- مواد اصلی کباب تابه ای مرغ زعفرونی، مرغ چرخ شده، پیاز رنده شده، کره، ادویه های دلخواه و زعفرون (به میزان دلخواه) هستش بقیه مواد رو بخاطر طعم دار کردنش اضافه میکنیم که هر کدوم رو موجود نداشتین یا مزش رو دوست نداشتین حذف کنین. 8- این مقدار مواد برای 8 تا 10 نفر کافیه، البته بستگی داره اندازه کباب ها رو چقدر در نظر گرفته باشید.

چیکار کنم کباب تابه ای مرغ خشک نشه؟

1- علت سفت شدن کباب تابه ای مرغ اینه که فقط از سینه مرغ استفاده میکنید، اگر از مخلوط ران مرغ و سینه مرغ استفاده کنید کباب تابه ای شما سفت و خشک نمیشه. 2- باید حرارت زیر تابه متوسط یا حتی بیشتر از متوسط باشد، چون کم بودن حرارت زیر تابه باعث کشیدن آب کباب می شود و کباب را خشک می کند. همچنین بخوانید: طرز تهیه بریونی اصفهانی طرز تهیه ته چین مرغ راز خوشمزه شدن کباب تابه ای
نظرات: 0 مشاهده