ترفندهای لکه بری از روی مبل در خانه

مهم نیست که چقدر در نگهداری وسایل و مبلمان خود محتاط باشید برخی مواقع به دلایل گوناگون مانند  ریختن شربت ،مالیده شدن سس یا موارد دیگر به مبلمان باعث کثیف شدن آن ها می شود . اما چگونه می توان لکه بری مبل را انجام داد؟

انواع روش های لکه بری از مبل

دو استراتژی اصلی برای رسیدگی به لکه های روی مبل وجود دارد که شامل روش مرطوب و روش خشک است . هر دو روش مشابه بوده اما تمایزات مهمی بین آنها وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. به طور کلی پس از ریختن مایعات یا موادی که باعث ایجاد لکه بر روی مبل می‌شوند باید بلافاصله مایع یا مواد اضافی را با پارچه تمیز یا حوله و با حرکات ملایم پاک کنید . استفاده از حرکات تهاجمی ممکن است باعث شود مایع یا جامد به صورت ناخواسته به داخل فشار داده شده که این مسئله حذف آن را بسیار سخت تر می کند. پس از این مرحله راهکارهای حذف لکه به روش مرطوب و خشک بکار گرفته می شوند . برای استفاده از روش مرطوب شما باید پس از پاک کردن اضافات  از یک محلول تمیز کننده بسته به نوع پارچه مبل و نوع لکه استفاده نموده و با اعمال آن بر روی پارچه مبل به آرامی و با حرکات مالشی لکه را پاک کنید. اما در روش خشک از مرحله اعمال محلول صرفه نظر می ‌شود و پس از پاک کردن اضافات لکه ، باید منتظر بمانید تا ناحیه کاملاً خشک شود و پس از خشک شدن از یک برس یا مسواک نرم برای تمیز کردن ناحیه استفاده کنید. روش تمیز کردن خشک برای پارچه های مانند مخمل بسیار مناسب است. ترفندهای لکه بری از روی مبل در خانه ترفندهای لکه بری از روی مبل در خانه

نحوه پاک کردن لکه جوهر از مبل

در صورتی که لکه جوهر بر روی پارچه مبل به سرعت تمیز نشود ممکن است به عمق پارچه نفوذ نموده و پاک کردن آن غیر ممکن شود . اما اگر کودکتان روی کوسن های مبل نقاشی کشیده و یا از قلمتان بر روی مبلمان جوهر ریخته است با این دستورالعمل ها می توانید مبل تان را مانند روز اول نو کنید. محلولی از یک قاشق غذاخوری سرکه سفید و 3/2 الکل را با یکدیگر مخلوط کنید و یک حوله یا پارچه تمیز را به این محلول آغشته نموده و بر روی لکه قرار دهید . فراموش نکنید که فقط پارچه را بر روی لکه قرار دهید و آن را مالش ندهید.

پاک کردن لکه گل و خاک از روی مبل

گاهی اوقات ممکن است به همراه کودکانی که از بازی در حیاط به خانه برگشته اند ، حیوانات خانگی و حتی مهمانان خاک یا گل به داخل خانه وارد شده و باعث کثیف شدن و ایجاد لکه بر روی مبلمان شود. برای از بین بردن لکه گل و خاک باید اجازه دهید لکه بر روی مبل خشک شود سپس مقدار اضافه آن را تراشیده و تیکه های پودرشده را جاروبرقی بکشید . محلولی از دو فنجان آب و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی را با یکدیگر مخلوط کنید تا یک محلول شفاف بدست آید سپس با استفاده از یک اسفنج محلول را بر روی لکه بمالید و بگذارید خشک شود . در صورت نیاز این عمل را دوباره تکرار کنید.

پاک کردن لکه قهوه از روی مبل

قهوه یکی از نوشیدنی های اصلی و محبوب برای بزرگسالان است اما گاهی اوقات ممکن است قهوه بر روی مبلمان ریخته و مبل شما را با لکه‌های تیره پر کند . در این صورت می‌توانید مقداری کمی مایع شوینده و آب گرم را مخلوط کنید و با دستمال کاغذی آن را بر روی لکه بکشید تا لکه کاملاً از بین برود.

از بین بردن لکه های چربی و روغن از روی مبلمان

ممکن است مبل شما با لکه های چرب و روغنی کثیف شود . به عنوان مثال ممکن است کودکتان دستان چرب خود را بر روی مبلمان بمالد و باعث ایجاد لکه بر روی آنها شود. اما جای نگرانی ندارد و شما به راحتی می توانید این لکه ها را از روی مبلمان پاک کنید . برای این کار کافیست بر روی محلی که با لکه‌های چربی و روغن پوشیده شده است نشاسته ذرت یا جوش شیرین بپاشید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بماند، سپس با استفاده از جاروبرقی نشاسته ذرت و جوش شیرین را از روی مبلمان پاک نموده و مایع ظرفشویی را با یک مسواک نرم به محل مورد نظر اعمال کنید . در انتها مایع ظرفشویی را با استفاده از یک حوله کاغذی مرطوب تمیز کنید.

مبلشویی اصولی و حرفه ای در خشکشویی آنلاین حباب

هر چند با روش های خانگی میتوان بسیاری از لکه های روی مبل را پاک کرد ، برخی لکه ها چنان در عمق رویه مبل نفوذ می کنند که هیچ راه حل خانگی برای آن وجود ندارد . در این حالت ، بهترین گزینه  خشکشویی آنلاین است که با هماهنگی ، به محل مراجعه کرده و مبل را با مواد شوینده خاص ، تمیز و مثل روز اول ، تحویل می دهند. خدمات خشکشویی آنلاین محدود به مبل شویی نیست . حتی برای  شستشو و خشکشویی پرده زبرا  و شستشوی پتو در خشکشویی نیز می توانید روی خشکشویی آنلاین حباب حساب کنید. خشکشویی آنلاین حباب . تلفن ویژه :   91092732 - 021 وبسایت : www.hobabb.com
نظرات: 0 مشاهده