راهنمای رزرو آمبولانس برای بیماران روانی

انتقال بیماران روانی یکی از دغدغه هایی است که برخی خانواده ها با آن روبرو هستند. آمبولانس بیماران اعصاب و روان با توجه به نوع مشکلات این بیماران دارای شرایط خاص و ویژه ای است. در برخی موارد نیاز است تا بیماران روانی را به شهری دیگر منتقل نمایند که انتقال آنها نیازمند وجود آمبولانس هایی با خدمات ویژه و تیم متخصص می باشد. برای انتقال بیماران اعصاب و روان به مراکز درمانی لازم است تا تجهیزات لازم به همراه کارشناسان متخصص و پرستاران در این حوزه وجود داشته باشد. با این روش اعتبار و شان خانواده این بیماران حفظ شده و بیمار با کنترل ها و محافظت های لازم منتقل می شود. راهنمای رزرو آمبولانس برای بیماران روانی راهنمای رزرو آمبولانس برای بیماران روانی عموما این بیماران از انتقال به مراکز درمانی و یا ترخیص و رفتن به منزل، سر باز میزنند و حاضر به همکاری با گروه درمان نیستند. در این روش یک تیم تخصصی جهت ارتباط با این گروه از بیماران و انتقال آنها ضروری به نظر می رسد. در برخی مواقع دیده شده که این بیماران را با وسایل نقلیه شخصی یا وسایل غیر اورژانسی منتقل می نمایند. باید گفت این کار خطراتی به همراه دارد. استفاده از آمبولانس بیماران اعصاب و روان برای انتقال آنها گزینه مناسب تری به شمار می آید. اورژانس بیماران اعصاب و روان مختص افرادی است که دچار اختلالات رفتاری و ذهنی می باشند. چنین افرادی چه به صورت دائمی یا دوره ای دچار چنین اختلالاتی هستند. بهتر آن است تا اینگونه از بیماران به دلیل جلوگیری از آسیب رساندن به خود و دیگران با آمبولانس بیماران اعصاب و روان جابه جا شوند.

بیماران اعصاب و روان چند گروه هستند:

این بیماران به چند گروه تقسیم بندی می شوند. در سالهای اخیر شایع ترین نوع آنها شامل موارد زیر می باشد:
  1. بیمارانی که دچار افسردگی هستند.
  2. بیماران دو قطبی
  3. بیمارانی که دچار زوال عقل شده اند.
  4. بیماران روان گسیختگی
  5. بیمارانی که دچار اختلالات رشدی می باشند.
برخی از خانواده هایی که بیمار اعصاب و روان در خانه دارند، ترجیح می دهند تا به دور از چشم دیگران این افراد را به مراکز درمانی برسانند یا به خانه منتقل کنند و برای کنترل آنها گاهی مجبور به بستن دستهای آنها می شوند. البته این کار سبب بروز پرخاشگری و صدمه زدن به خودشان می شود. استفاده از آمبولانس بیماران اعصاب و روان به این خانواده ها کمک می کند تا با خیالی آسوده و زیر نظر متخصصان، بیمار خود را تحت کنترل مناسب به مراکز درمانی برده و یا به منزل منتقل نمایند. انتقال بیماران اعصاب و روان به مراکز درمانی دیگر و به منزل به صورت اصولی با کادری فنی سبب جلوگیری از تا بیمار به آسیب بیمار به خود و دیگران می شود.  

خدمات آمبولانس بیماران اعصاب و روان:

شاید برای بسیاری افراد سوال پیش آمده باشد که این آمبولانس ها چه خدماتی را به بیماران اعصاب و روان ارائه می دهد؟ همانگونه که قبلا هم اشاره شد با توجه به اینکه در بیماران روانی احتمال بروز آسیب به خودشان و دیگران وجود دارد. ضروری است تا یک متخصص در این زمینه بیمار را کنترل و محافظت نمایند. این گروه از بیماران خاص نیاز به ارائه خدماتی دارند تا نیازهای آنها را برآورده نماید. لذا لازم است تا خانواده ها از بیماران اعصاب و روان خود اطلاعات مفید و درستی ارائه دهند تا تیم متخصص بتواند با فراهم آوردن شرایط مناسب برای بیمار، وی را به سلامت منتقل نمایند. پرستار بهداشت روان در طی مسیر با داشتن مهارت های خاص رفتارهای نامتعادل بیمار را ارزیابی و کنترل می کند. این پرستاران در زمان بحران که بیمار رفتارهای غیر متعارف و آسیب زننده از خود نشان می دهد با درایت لازم وضعیت بیمار را به پزشکان ارائه می دهد تا بهترین مکان و بهترین روشها برای وی آماده و ارائه شود. مهارت های تخصصی این پرستاران باعث می شود تا نیازهای بیمار به درستی تشخیص داده شود و روش های مفیدی برای کنترل آنها ارائه گردد. این بیماران نیازمند سطح مراقبت های ویژه ای می باشند و دستورالعملهای مراقبتی خاصی برای جلوگیری از خشونت آنها باید ارائه شود. تمام لوازم و تجهیزات اعم از دستگاه اکسیژن، امکانات اولیه اورژانسی،پرستار، پزشک، تخت و غیره برای این بیماران فراهم است. برای اطلاع و تماس با چنین مرکزِ آمبولانس خصوصی بیماران اعصاب و روان به سایت ستایش امدادسایت ستایش امداد مراجعه کنید. خدمات آمبولانس بیماران اعصاب و روان خدمات آمبولانس بیماران اعصاب و روان

زمان درخواست آمبولانس بیماران اعصاب و روان:

چه زمانی باید آمبولانس بیماران اعصاب و روان درخواست کنید؟ این سوالی است که بسیاری از افراد آن را می پرسند. مشاهده شرایط روانشناسی خاص برای افراد زیر نشان می دهد که باید اقدام به درخواست آمبولانس بیماران اعصاب و روان نمایید:
  • بیمارانی که دارای روان گسیختگی هستند و کنترلی بر رفتار خود ندارند.
  • بیمارانی که دارای افسردگی هستند.
  • بیمارانی که دارای زوال عقل می باشند.
  • افرادی که قادر به مراقبت از خود نیستند.
  • افراد از ماندن در کنار شخص بیمار احساس ناامنی می کنند.
  • افرادی که دیگران را تهدید کرده و اقدام به خودکشی می کنند.
  • افراد بیماری که به خود و دیگران آسیب می زنند.
  • افرادی که دارای حالت های اضطراب هستند.
  • افراد دارای اختلال های دو قطبی
  • افرادی که بیش از حد مواد مخدر یا دارو مصرف کرده اند.
رفتار با چنین افراد و بیمارانی برای افراد عادی که هیچ آشنایی به کنترل رفتارهای چنین بیمارانی ندارند، دشوار است و باید بلافاصله با آمبولانس بیماران اعصاب روان تماس حاصل نمایند.  

قبل از حضور آمبولانس چه اقداماتی لازم و ضروری است:

بهتر است تا از پزشکان برای آرام کردن بیمار روانی خود تا قبل از آمدن آمبولانس کمک بخواهید. در زمان تماس برای درخواست آمبولانس بیماران اعصاب روان چنانچه بیمار را به شهر دیگری منتقل می نمایید، اعلام کنید. شرح درست و کاملی از بیمار بدهید تا در صورت نیاز به امکانات آمبولانس اضافه نمایند. با وجود آمبولانس بیماران اعصاب و روان دیگر نگرانی از بابت انتقال و جابجایی این افراد وجود ندارد. این مراکز 24 ساعته آماده ارائه خدمات می باشند. آمبولانس بیماران اعصاب و روان برای خانواده هایی فراهم شده است که یکی از افراد به دلیل اختلالات رفتاری اعم از پرخاشگری، اقدام به قتل، اقدام به خودکشی، تهدید به ضرب و جرح و .... از دایره کنترل خارج شده است. در این زمان باید افراد متخصص مداخله نموده و فرد را به مراکز معتبر جهت مراقبت منتقل کنند. برخی از این افراد نیاز به حمایت های دارویی خواهند داشت که در آمبولانس چنین اقداماتی نیز صورت می گیرد.
نظرات: 1 مشاهده