معرفی 3 روش کم هزینه مراقبت از پوست

سلامتی و درخشندگی پوست صورت در زیبایی ظاهری ما تاثیر چشمگیری دارد و تقریباً همه ما می‌دانیم که مراقبت از پوست چقدر مهم است. پوست شفاف و صاف دوران جوانی با گذر عمر دستخوش تغییراتی می‌شود که تا حدی قابل پیشگیری هستند. معرفی 3 روش کم هزینه مراقبت از پوست معرفی 3 روش کم هزینه مراقبت از پوست گاهی استفاده مداوم از یک محصول پوستی ساده می‌تواند پیری پوست را تا سال‌ها به تاخیر بیندازد و هزینه‌های درمانی آینده را کاهش دهد. روش های بسیاری برای مراقبت از پوست وجود دارد که بعضی‌هایشان مضر و بی‌فایده هستند. امروز می‌خواهیم چند نمونه از مهم‌ترین روش های اصولی و مفید که می توانید برای مراقبت و جوانسازی پوست صورت خود انجام بدهید را مرور کنیم.

·     شناخت نوع پوست

در مرحله اول برای اقدام به هرگونه مراقبت پوستی نیاز به شناخت نوع پوستمان داریم. شناخت نوع پوست و طراحی یک روتین مراقبت از پوست اساس روش های مراقبت از پوست را تشکیل می‌دهند. شما باید یک برنامه‌ی روزانه یا روتین برای حفظ سلامت پوست و مدیریت مشکلات پوستی خودتان داشته باشید، تداوم در مراقبت روزانه از پوست، اولین قدم در بازیابی سلامت و درخشندگی پوست است.

·      انواع پوست

انواع پوست شامل معمولی، چرب و خشک می باشد. ژنتیک، آب و هوا، هورمون ها، دارو ها، رژیم غذایی و مراقبت های پوستی از عوامل تعیین کننده و تاثیر گذار در نوع پوست هستند. سوالی که ممکن است برای بعضی از شما پیش بیاید این است که چگونه نوع پوست خود را تشخیص دهیم؟ شناخت نوع پوست کار راحتی است که با چند روش با کمترین امکانات در دسترس می توانید آنرا انجام دهید. بهتر است برای دانستن روش های تشخیص پوستتان به گوگل سر بزنید . (مراجعه کنید)

·     روتین مراقبت از پوست

یک روتین روزمره شامل چهار قدم پایه‌ای است که می‌توانید یک بار صبح و یک بار شب انجامشان دهید. در ساده ترین و اصلی ترین حالت روتین مراقبتی شما به انجام 4 مرحله احتیاج دارید، که شامل موارد زیر است:
  • پاکسازی
  • مرطوب کننده و آبرسان
  • ضد آفتاب
  • سرم ها
البته که در کنار استفاده از محصولات شما یک سری از باید و نباید هارا در نظر داشته باشید که در ادامه شما را با چند مورد از این موارد آشنا می کنیم. روتین پوستی هم نقش پیشگیری دارد هم درمان روتین پوستی هم نقش پیشگیری دارد هم درمان کمی پیش تر به این مطلب اشاره کردیم که روتین پوستی هم نقش پیشگیری دارد هم درمان. اما برای تکمیل این فرآیند گاهی بهتر است بر حسب نیاز پوستمان از ماسک ها استفاده کنیم.

·     انواع ماسک

ماسک ها از نظرهای مختلف با هم تفاوت دارند اما قصد داریم در این مقاله درباره 2 نوع از محبوب ترین انواع ماسک را در فرآیند مراقبت پوستی بررسی کنیم.

·      ماسک ورقه ای

ماسک‌ ورقه‌ای ، ماسک‌ یکبار مصرف ساخته‌شده از کاغذ یا پارچه می باشد که در مواد تشکیل‌دهنده فعال آبرسان ماسک، خیسانده شده ‌است. این ماسک‌ها باید روی پوست صورت قرار داده شده و مدت مشخصی روی آن باقی بمانند تا مواد مغذی‌شان از طریق منافذ پوست جذب شود. ماسک‌های ورقه‌ای، کاملا پوشاننده هستند و مواد تشکیل‌دهنده ماسک در هنگام استفاده، سطحی بدون سوراخ و منفذ ایجاد می‌کنند که باعث پوشش‌دهی کامل صورت می‌شود. همانند ماسک های دیگر چرب و روغنی نیستند و نیاز به تمیز کاری ندارند ، .ترکیب مواد ماسک ها تمیز و شیری همانند ژل مایع رقیق می باشد. روی ماسک های ورقه ای از قبل روزنه هایی ایجاد شده است که روی بینی و چشم ها قرار می گیرد .ماسک تمام قسمت های صورت را به جز این نقاط پوشش می دهد. ماسک های ورقه ای بعد از مصرف به راحتی از روی صورت برداشته می شوند. برای استفاده از ماسک ورقه ای تنها 20 دقیقه نیاز است تا مواد ماسک به پوست نفوذ کند. ماسک های ورقه ای برای انواع پوست وجود دارد . این ماسک ها خاصیت روشن کنندگی پوست ،از بین بردن جوش ، نرم کنندگی پوست و موارد بسیار دیگری را دارند که کاربرد آن ها بستگی به انتخاب شما دارد. قبل از مصرف ماسک ورقه ای باید نیاز پوست خود را بشناسید . در مرحله بعد ماسکی را تهیه کنید که مواد تشکیل دهنده آن مشکلات پوستی شما را برطرف کند.

·       ماسک ورقه‌ای چطور عمل می‌کند؟

این ماسک‌ها شامل ورقه‌ای است که در سرمی متشکل از مواد مغذی پوست مثل هیالورونیک اسید یا ویتامین‌ها غوطه ور شده است. این مواد حلال در آب هستند. این ورقه ها تبخیر سریع آب را کمی طولانی‌تر می‌کنند، تا زمانی که مواد مغذی به عمق پوست نفوذ کنند. این مکانیزم باعث میشود ماسک‌های ورقه‌ای بسیار اٍرامش بخش تر از استفاده‌ی سنتی از سرم‌های مراقبتی باشند حتی با یک بار استفاده.

·       مدت زمان مصرف ماسک پودری

تقریبا زمان تاثیر اکثر ماسک های ورقه ای 20 دقیقه می باشد ولی برای اطمینان راهنمای روی جلد آنرا بخوانید با از فروشنده سوال کنید.

·       قیمت ماسک ورقه ای چقدر است و از کجا باید تهیه کنیم؟

این بستگی دارد که انتظار چه کیفیتی را از ماسک داشته باشید. قیمت ماسک‌های ورقه‌ای ، بستگی به برند و کیفیت آنها دارد و متفاوت است. استفاده ماسک پودری یکی از موثرترین روش های برای پاکسازی عمیق پوست صورت استفاده ماسک پودری یکی از موثرترین روش های برای پاکسازی عمیق پوست صورت

·      ماسک پودری

استفاده ماسک پودری یکی از موثرترین روش های برای پاکسازی عمیق پوست صورت است که با تحریک سیستم لنفاوی، سموم و روغن اضافی پوست را جذب می کند. این ماسک از قرن های بسیار زیاد مورد توجه مردمانی از سرزمین های مختلف هند، مصر و چین بوده که از آن برای افزایش زیبایی و جوان سازی پوست شان استفاده می کردند و با داشتن بهترین مواد طبیعی، برای تقویت و پاکسازی انواع پوست است. برای ماسک های پودری از فرمولاسیون های مختلفی استفاده می شود اما معمولا کاربرد آنها از طریق مواد خشک کننده مانند الکل و غلظت ماتریس کنترل می شود. الکل به این دلیل که در مقایسه با آب از فشار بخار کمتری برخوردار است به عنوان عامل خشک کننده استفاده می شود که از همین برای کنترل زمان مصرف استفاده می شود. هر چه تراکم و غلظت الکل کمتر باشد، مدت زمان مورد نیاز برای خشک شدن کمتر خواهد بود.

·       ماسک پودری لاتکسی

ماسک های پودری لاتکسی بعد از خشک شدن باعث تشکیل یک نوار بر روی پوست می شوند که به آسانی قابل جداسازی است. اغلب ماسک های لایه بردار (پیل آف) بر پایه پلی وینیل الکل (PVA) و یا پلی وینیل استات (PVAc) ساخته می شوند که دارای تاثیر انسداد و کششی هستند. ماسک پودری لاتکسی طلا، ماسک پودری لاتکسی گلبرگ گل رز، ماسک لاتکسی بابونه، ماسک لاتکس آلوئه ورا، اسطوخودوس، ماسک پیل آف لاتکسی و چند مدل ماسک دیگراز معروف ترین های ماسک لاتکسی میباشند.

·       مدت زمان مصرف ماسک پودری

مدت زمان مصرف وابسته به مواد ساختاری ماسک است.

·       قیمت ماسک پودری چقدر است و از کجا باید تهیه کنیم؟

قیمت ماسک های پودری نیز مثل قیمت ماسک‌های ورقه‌ای ، بستگی به برند و کیفیت آنها دارد و متفاوت است. به صورت کلی : مواد تشکیل دهنده و مغذی که می توانند طبیعی یا شیمیایی باشند با خواص متفاوت در هر دو نوع ماسک ورقه ای و پودری وجود دارند . تاثیرات این مواد در غالب سرم در ماسک های ورقه ای و یا در ماسک های پودری تقریبا یکسان است مگر اینکه با مواد خاصی ترکیب شود و در این صورت اینکه از کدام نوع ماسک استفاده کنیم کاملا برای ما دارای اهمیت است.

·     رفع مشکلات پوستی با دستگاه یا انجام کارهای کلینیکی

گاهی ما بنا بر وجود مشکلاتی که با روتین مناسب به طور کامل قابل رفع نبودند و یا حتی علاقه شخصی نیازمند انجام اعمالی هستیم که در بعضی موارد نیاز به جراحی دارد و در بعضی موارد ندارد که قطعا ما در اولویت دوست نداریم زیر تیغ جراحی قرار بگیریم و ترجیح می دهیم بدون درد و خون ریزی و عوارض مشکلات پوستی مان را حل کنیم.

·      رفع مشکلات پوستی بدون جراحی

در این زمینه فرآیند های مختلف پوستی با اهداف مختلفی وجود دارد، که ما بعد انجام بررسی ها و مشورت های لازم باید اقدام به انتخاب و انجام آنها کنیم. امروزه دستگاه های مختلفی برای استفاده متخصصان در کلینیک ها و حتی در خانه توسط خودتان طراحی شده است. یکی از این دستگاه های بدون عوارض یا بهتر است بگوییم کم عوارض که با توجه به کاربردهای متفاوتش بسیار مورد استقبال قرار گرفته است را به شما معرفی میکنیم.

·      دستگاه هایفو

هایفو یا HIFU مخفف واژه‌ی انگلیسی High-Intensity Focused Ultrasound به معنای «امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا» است. استفاده از دستگاه هایفو یکی از روش‌های نسبتاً جدید در درمان‌های زیبایی برای سفت کردن و لیفتینگ پوست است که بدون درد و غیرتهاجمی بوده و می‌تواند جایگزین لیفت صورت شود. در هایفوتراپی از امواج فراصوت (اولتراساوند) استفاده می‌شود. یعنی همان امواجی که در دستگاه‌های سونوگرافی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اشعه ی اولتراسوند در هایفو با نفوذ به اعماق مختلف تاثیر متفاوتی دارد. اشعه ی اولتراسوند در هایفو با نفوذ به اعماق مختلف تاثیر متفاوتی دارد.

·       کاربردهای مهم هایفو‌تراپی

اشعه ی اولتراسوند در هایفو با نفوذ به اعماق مختلف تاثیر متفاوتی دارد.
  • درمان در عمق ۱٫۵ میلی‌متر به منظور روشن کردن پیگمانتاسیون (تجمع رنگدانه‌ها) و روشن کردن پوست انجام می‌شود.
  • عمق ۳ میلی‌متر: گرم کردن بافت در عمق ۳ میلی‌متر عموماً به منظور کشیدن و سفت کردن پوست انجام می‌شود.
  • عمق ۴٫۵ میلی‌متر: در این عمق اثر لیفتینگ به دست می‌آید.

·       عوارض هایفوتراپی

بیمار ممکن است پس از درمان افتادگی پوست صورت با مقداری قرمزی و یا ورم مواجه شود و ممکن است مقداری حس سوزش داشته باشد. این علائم طی مدت چند ساعت از بین می روند. همیشه پیشگیری بهتر، موثرتر و ارزان‌تر از درمان است. سعی کردیم در این مقاله به راه های اساسی مراقبت از پوست صورت اشاره کنیم. این موارد را جدی بگیرید و حتماً به توصیه‌هایی که گفتیم تا حد امکان عمل کنید. هر کاری که به حفظ زیبایی شما کمک کند رضایت شما را از خودتان بیشتر می‌کند. با انجام مراقبت‌های روزانه پوستی دیگر پوستی جوان و شاداب و برای شما آرزو نخواهد بود.   اگر می خواهید انواع ماسک های ورقه ای،  ماسک های پودری ، دستگاه هایفو و سایر تجهیزات زیبایی را با کیفیت بالا و از جای معتبر تهیه کنید، فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا ، این امکان را برایتان فراهم کرده است. فروشگاه زیبایی شفا ،  با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه لوازم پزشکی و زیبایی و لاغری در راستای نیاز جامعه، محصولاتی را از کشورهای مختلف جهان با بهترین کیفیت وارد کرده و برخی از محصولات را نیز تولید نموده است. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع تجهیزات زیبایی اصل و با کیفیت، می توانید با کارشناسان ما در فروشگاه تجهیزات زیبایی شفا تماس حاصل نمایید. شماره های تماس: ۰۲۱۶۶۴۷۸۲۴۸ ۰۹۳۳۵۱۰۴۶۴۱
نظرات: 6 مشاهده