11 نکته‌ای که قبل از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید بدانید

همان‌طور که میدانید بازار ارز دیجیتال یکی از پرسودترین بازارهای مالی است که طرفداران بسیار زیادی دارد؛ این بازار همان‌طور که می‌تواند برای شما سودهای کلانی به همراه داشته باشد، می‌تواند باعث نابودی سرمایه شما شود، پس قبل از ورود به بازار، باید با نکات مهمی آشنا شوید تا بتوانید بهترین عملکرد را حین انجام معامله داشته باشید. 11 نکته‌ای که قبل از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید بدانید 11 نکته‌ای که قبل از سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال باید بدانید
  1. آموزش ببیند
قبل از ورود به بازارهای مالی مخصوصاً بازار ارز دیجیتال باید آموزش ببینید تا بتوانید هنگام انجام معاملات بهترین عملکرد را داشته باشید. در این بازار بایستی بسیار هوشیارانه عمل نمایید وگرنه چیزی جز ضرر برای شما به همراه ندارد.
  1. اخبار را دنبال کنید
اخبار و رویدادهای مهم، همچنین توییتر افراد با حجم معاملاتی بالا در بازار ارز دیجیتال را دنبال کنید؛ تا بتوانید بر اساس استراتژی معاملاتی آن‌ها و هم جهت با بازار حرکت کنید تا از کسب سود عقب نمانید.
  1. از رفتار خود آگاه باشید
باید قبل از هر کاری از نوع شخصیت و همچنین نحوه عملکرد خود، در شرایط بحرانی، آگاهی کسب کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را حین انجام معامله داشته باشید؛ مثلاً باید بدانید نوع شخصیت شما هیجانی است یا آرام. اگر رفتار شما به‌صورت هیجانی است باید برای خود چارت قیمتی همراه با زمان مشخص، تعیین کنید. این‌گونه زمانی که قیمت به هدف شما رسید، می‌توانید با آرامش کامل، معامله خود را انجام دهید و دیگر نگران نباشید که بر اساس جو بازار اقدام به معامله کرده‌اید و حالا چه می‌شود.
  1. طمع نکنید
توجه داشته باشید طمع می‌تواند بزرگ‌ترین آفت برای ذهن و سرمایه شما باشد؛ چراکه همیشه در زندگی احساس کمبود می‌کنید و هیچ‌وقت به داشته‌های خود قانع نیستید؛ این موضوع می‌تواند سرمایه شما را یک‌ شب نابود کند؛ چون شما را زیاده‌خواه کرده است.
  1. تمام سرمایه خود را وارد بازارهای مالی نکنید
توجه داشته باشید به ‌هیچ ‌عنوان تمام سرمایه خود را وارد بازارهای مالی نکنید؛ حالا می‌خواهد این بازار ارز دیجیتال باشد یا بازار فارکس و ... . حالا شاید برای شما سؤال پیش بیاید دلیل آن چیست؟ اگر بازار با نوسانات متعدد و پیاپی مواجه شود، قطعاً شما نمی‌توانید عملکرد درستی داشته باشید و ممکن است تمام سرمایه خود را از دست بدهید. پس برای سرمایه‌گذاری در بازارهای مالی باید از پول کنار گذاشته استفاده کنید تا در صورت نابود شدن، ادامه زندگی برایتان دشوار نشود.
  1. زمان‌سنجی همه‌چیز است
یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید حین انجام معامله به آن توجه ویژه داشته باشید، مبحث زمان‌بندی است؛ یعنی باید بدانید چه زمانی معامله انجام دهید، چه زمانی استراحت کنید و چه زمانی ارزهای خود را بفروش برسانید. همان‌طور که میدانید این بازار بسیار بی‌ثبات است و نباید برای خرید و فروش عجله کنید. بهتر است با بررسی بازار از نظر تکنیکال و بنیادی روند رشد قیمتی را ارزیابی نمایید و در زمان مقرر اقدام به معامله کنید.
  1. استراتژی معاملاتی داشته باشید
هر تریدر باید برای خود استراتژی معاملاتی خاص داشته باشد؛ و نباید به‌هیچ‌عنوان به حرف دوستان و آشنایان خود خرید و فروش انجام دهد. معامله صرفاً زمانی مجاز است که شما بازار و روند حرکتی ارز موردنظر را بررسی کرده باشید و درنهایت اقدام به انجام معامله نمایید.
  1. مراقب کلاه‌برداران باشید
شاید در فضای مجازی تبلیغات گسترده با قول دریافت سودهای کلان را زیاد مشاهده کرده‌اید؛ این قول و قرارها هیچ سود و منفعتی برای شما ندارد هیچ، تازه هرلحظه امکان این‌که تمام سرمایه خود را از دست دهید بسیار زیاد است. پس گول طرح‌های پانزی و هرمی را نخورید.
  1. ترس از جا ماندن بازار
اصولاً به تریدرهای مبتدی احساس ترس از جا ماندن بازار دست می‌دهد. البته که تریدرها باید بدانند ماهی را هر زمان از آب بگیرند، تازه است و نباید نگران این موضوع باشند که از بازار جا مانده‌اند و حالا ما چیکار کنیم. البته باید آگاه باشید که فعالان بازار ارز دیجیتال می‌توانند به‌ راحتی این حس را در تریدرهای مبتدی ایجاد کنند؛ پس هوشیارانه عمل نمایید.
  1. در صرافی معتبر ثبت‌نام کنید
یکی از مهم‌ترین کارهای که قبل از ورود به بازار ارزهای دیجیتال بایستی انجام دهید این است که در یک صرافی معتبر و امن ثبت‌نام انجام دهید. حال شاید برای شما سؤال پیش بیاید چرا؟ همان‌طور که در فضای مجازی و سایت‌ها مشاهده می‌کنید، تعداد صرافی‌ها با ارائه خدمات ویژه بسیار زیاد شده است؛ اما باید بدانید اکثر این صرافی‌ها کلاه‌بردار هستند و هرلحظه امکان این‌که تمام سرمایه شما را نابود کنند، بسیار بالاست. پس باید در انتخاب صرافی هوشیارانه عمل کنید. ازنظر کارشناسان ارز دیجیتال یکی از برترین صرافی‌ها در این حوزه، ثبت‌نام در صرافی کوینکس و استفاده از خدمات ویژه آن است؛ چراکه این صرافی برای تریدرهای ایرانی خود ارزش بسیار بالایی برخوردار است و دلیل دیگر این‌که این صرافی گذشته بسیار درخشانی در ارائه خدمات به کاربران خود دارد. پس می‌توانید با بررسی و کسب اطمینان از آن در این صرافی ثبت‌نام نمایید.
  1. در حفظ اطلاعات خود کوشا باشید
همان‌طور که میدانید در بازار ارزهای دیجیتال اگر برای امنیت خود تدبیری انجام ندهید، امکان اینکه هرلحظه تمام دارایی خود را از دست بدهید بسیار بالا است. پس به‌هیچ‌عنوان اطلاعات کاربری، رمزها، کلیدهای خصوصی و کیف پول های نگه‌داری ارزهای دیجیتال خود را، با دیگران به اشتراک نگذارید.
نظرات: 0 مشاهده