هرگز در آرایشگاه‌ها بوتاکس انجام ندهید

حتما شما هم در رابطه با تاثیر بوتاکس بر جوان‌سازی پوست شنیده‌اید. امروزه توجه افراد به زیبایی بیش از گذشته می‌باشد و همه به دنبال داشتن پوستی جوان و شاداب هستند. هرگز در آرایشگاه‌ها بوتاکس انجام ندهید هرگز در آرایشگاه‌ها بوتاکس انجام ندهید یکی از راه‌هایی که می‌توان به کمک آن روند پیری پوست را کندتر کرد و در نتیجه پوستی جوان و زیبا داشت، بوتاکس می‌باشد. در این مطلب سعی داریم شما را بیشتر با این راهکار جوان‌سازی پوست آشنا کنیم.  در ابتدای امر لازم است نکته‌ای بسیار ضروری را به شما یادآور شویم. همیشه در نظر داشته باشید که برای تزریق بوتاکس حتما به کلینیک‌های تخصصی در این زمینه مراجعه کنید. انجام این کار توسط آرایشگران غیر مجاز می‌باشد. عده‌ای از آرایشگران در محیط آرایشگاه خود اقدام به تزریق این ماده می‌کنند که نه محیط آرایشگاه برای این کار مناسب می‌باشد و نه آرایشگر، تخصص در این زمینه دارد. اگر تزریق توسط اشخاصی که تخصص کافی در این زمینه ندارند انجام شود، عوارضی همچون ورم و کبودی در اطراف چشم‌ها و دور پیشانی، سرگیجه و سردرد، افتادگی پلک و ابرو و عوارض جبران ناپذیر دیگری در پی خواهد داشت. محل درست تزریق بسیار اهمیت دارد. اگر در نقطه‌ای اشتباه تزریق انجام شود، موجب فلج شدن عضلاتی از صورت خواهد شد که در طول روز باید فعال باشند. پس اصلا برای انجام این کار به آرایشگران اعتماد نکنید و برای اینگونه اعمال زیبایی به متخصصین این امر مراجعه کنید.

بوتاکس چیست؟

botox نوعی داروی تزریقی می‌باشد که از باکتری کلستریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود. این ماده توسط فلج نمودن عضلات، موجب از بین بردن چین و چروک پوست می‌شود. این ماده در علم پزشکی دارای کاربرد‌های مختلفی می‌باشد. اما جوان‌سازی پوست یکی از معروف‌ترین کاربرد‌های آن می‌باشد. به منظور جوانسازی با بوتاکس،  بعد از اینکه این ماده در محل مورد نظر تزریق شد، با سرعت زیاد در بافت‌ها و عضلات مدنظر نفوذ کرده و موجب قطع ارتباط عصبی میان مغز و آن قسمت می‌شود و به تعبیری دیگر موجب فلج شدن موقتی آن عضله خواهد شد. به همین علت این عضله برای مدتی بدون حرکت باقی خواهد ماند و توانایی انقباض خود را نخواهد داشت. این روند باعث از بین رفتن چین و چروک در قسمتی از پوست که تزریق در آن انجام شده  می‌شود.

بوتاکس صورت

با افزایش سن تغییراتی در پوست افراد ایجاد می‌شود و ما شاهد چین و چروک‌هایی در پوست خود خواهیم بود که موجب کاهش اعتماد به نفس ما خواهد شد. یک روش رایج که بسیار موثر می‌باشد، تزریق بوتاکس صورت می‌باشد. تزریق botox به علت هزینه پایین آن نسبت به جراحی‌های زیبایی ، ایمن بودن، نیاز نداشتن به دوره نقاهت و تاثیرگذاری بالا و سریع آن، از روش‌های پرطرفدار جوان‌سازی صورت می‌باشد. تزریق بوتولینوم نمی‌تواند در هر قسمتی از صورت انجام بگیرد. این عمل موجب فلج عضلات در نواحی مورد نظر می‌شود، پس باید در زمان تزریق دقت کافی داشت. قسمتی که از قبل بطور دقیق مشخص شده است، قبل از انجام تزریق، علامت‌گذاری می‌شود. این نکته اهمیت بالایی دارد که دقیقا تزریق در همان نقطه‌ای که علامت‌گذاری شده است انجام بگیرد. اگر این کار به درستی انجام نشود، نتیجه خوشایندی برای فرد نخواهد داشت. همچنین برای تزریق، مقدار دقیق بوتاکس نیز باید به درستی مشخص شود. اگر تزریق این ژل جوانسازی بیش از حد  توسط پزشک انجام بگیرد، چهره فرد حالتی مصنوعی پیدا خواهد کرد و نتیجه نهایی کار هرگز جالب نخواهد شد، خواهد شد. البته این تزریق موجب افزایش حجم و برجستگی در ناحیه تزریق نیز می‌شود و نواحی که دارای چروک هستند و فرورفتگی‌ها را نیز پر می‌کند. ذکر این نکته مهم را نیز ضروری می‌دانیم که این کار باید توسط شخصی که متخصص در این زمینه می‌باشد، انجام شود و هرگز به اشخاصی که تخصص و دانشی در این مورد ندارند اعتماد نکنید. به این علت که در صورت رخ دادن اشتباه، عواقب جبران‌ناپذیری برای شما در پی خواهد داشت.

بوتاکس پیشانی و نکاتی در رابطه با آن

افراد زیادی هستند که از چین و چروک‌های پیشانی خود خسته شده‌اند و به دنبال راهی برای خلاصی از این چین و چروک‌ها می‌باشند. بوتاکس پیشانی از رایج‌ترین هدف‌های زیبایی بوتاکس بوده که افراد این روش را برای رهایی از این چین و چروک‌ها انتخاب می‌کنند. بوتاکس پیشانی و نکاتی در رابطه با آن بوتاکس پیشانی و نکاتی در رابطه با آن برای جوانسازی با بوتاکس، با تزریق ژل بوتاکس به قسمت پیشانی، ماهیچه‌های این ناحیه فلج و بی‌حس می‌شوند و ماده تزریق شده به مرور توسط عضلات و ماهیچه‌های پیشانی جذب شده و تا مدت زیادی از انقباض این ماهیچه‌ها و به وجود آمدن چین و چروک در قسمت پیشانی جلوگیری می‌کند. از مزایای بوتاکس قسمت پیشانی می‌توان به جلوگیری از تعریق زیاد در قسمت پیشانی اشاره کرد. همچنین مواردی نیز مشاهده شده است که اشخاص با تزریق بوتاکس، در ناحیه پیشانی دچار دردهای کمتری شده‌اند.

عواملی که موجب ماندگاری بوتاکس پیشانی می‌شوند

با رعایت یکسری از عوامل باعث ماندگاری بوتاکس می شویم . آن عوامل عبارتند از :

جنس پوست

جنس پوست و ماهیچه‌های صورت از عوامل تاثیر‌گذار در میزان ماندگاری بوتاکس می‌باشد. جنس ماهیچه و عضله صورت برخی از افراد، بسیار ضخیم می‌باشد که این امر ممکن است موجب کاهش میزان ماندگاری اثر بوتاکس شود. در این صورت برای از بین بردن چین و چروک نیاز به تزریق مقدار زیادی بوتاکس می‌باشد. این کار عضلات صورت را بیش از حد مجاز فلج خواهد کرد لذا آن را توصیه نمی‌کنیم. در این شرایط از روش‌های دیگری باید استفاده کرد که نتایج بهتری در پی داشته باشد. البته ناحیه‌ای که تزریق در آن اتفاق می‌افتد نیز در ماندگاری بوتاکس موثر است. ماندگاری بوتاکس ناحیه پیشانی حدود ۶ تا ۸ ماه می‌باشد. به این علت که این قسمت جزء عضلاتی می‌باشد که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. ذکر این نکته نیز لازم است که افراد بعد از تزریق در این ناحیه نباید با اخم کردن بیش از حد موجب خط انداختن در پیشانی خود شوند. در این صورت میزان ماندگاری بوتاکس بیشتر خواهد شد.

سبک زندگی روزانه

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیر‌گذار در ماندگاری اثر بوتاکس، سبک زندگی می‌باشد. فعالیت‌های ورزشی سنگین موجب می‌شوند تا اثر این ژل جوانسازی سریع‌تر از بین برود. دلیل این اتفاق این است که ورزشکاران به علت فعالیت بدنی بیش از حدی که دارند، سرعت متابولیسم بالایی دارند و به همین علت بوتاکس یا همان سم بوتولیسم را خیلی زودتر از بین می‌برند. برای اینکه به مدت بیشتری از مزیت‌های این ماده بهره ببرید باید به نشاط پوست، حفظ شادابی و تغذیه مناسب اهمیت بدهید.

کاربرد‌های متنوع بوتاکس

رفع چین و چروک با بوتاکس، اصلی‌ترین کاربرد تزریق آن می‌باشد‌. بوتاکس کاربرد‌های مختلفی در زمینه درمانی و زیبایی دارد. از جمله کاربرد‌های درمانی آن می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

کاربرد بوتاکس در زمینه درمان

  • جلوگیری از تعریق زیر بغل
  • درمان میگرن و سردرد
  • درمان و بهبود پلک زدن‌های خارج از کنترل و مکرر
  • درمان کمر درد
  • درمان بی‌اختیاری ادرار
  • رفع مشکلات پوستی مثل گوشت اضافه یا اسکار‌های برجسته
  • کوچک و لاغر کردن عضلات ساق پا
  • رفع سستی یا اسپاسم عضلات در افراد بیماری که سکته کرده‌اند.
  • درمان شقاق
  • درمان کجی گردن
  • کمک به درمان پروستات
  • درمان کردن اختلال‌های ماهیچه‌ای چشم

از کاربرد‌های بوتاکس در زیبایی نیز می‌توان از موارد ذیل نام برد:

  • رفع چین و چروک با بوتاکس
  • از بین بردن چین و چروک‌های دینامیک
  • جلوگیری از توسعه و پیشرفت چین و چروک‌های استاتیک
  • از بین بردن چین و چروک در نواحی مختلف همچون گردن، دور لب، چانه
  • بالا کشیدن گوشه لب
  • جلوگیری از مشاهده بیش از حد لثه در زمان خندیدن
  • بهبود بخشیدن به حالت ابرو و چهره
  • از بین بردن چین و چروک اطراف چشم که معروف به چین‌های پنجه کلاغی هستند.

مراقبت‌های بعد از بوتاکس

بعد از انجام بوتاکس، رعایت یک‌سری نکات و مراقبت‌ها ضروری است. برخی از این مراقبت‌ها عبارتند از: 1- اشعه‌های یووی و نور خورشید همانگونه که می‌دانید برای پوست مضر می‌باشند، بنابراین بعد از تزریق، تا ۴۸ ساعت از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید. بعد از گذشت این زمان نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. 2- تا دو روز از انجام ورزش‌های سنگین به شدت خودداری کنید. انجام ورزش‌های سنگین پس از بوتاکس ممکن است که موجب ایجاد مشکلاتی شود. 3-  حداقل ۲۴ ساعت بعد از انجام تزریق از محصولات آرایشی استفاده نکنید. 4- پس از تزریق این امکان وجود دارد که در ناحیه تزریق قرمزی و تورم مشاهده کنید. این امر کاملا طبیعی می‌باشد. اگر تا چند روز این علائم برطرف نشد با مشورت پزشک خود از کمپرس یخ استفاده کنید. 5- مراقب باشید حداقل ۴ ساعت، ریتم و ضربان قلب خود را در حالت طبیعی نگه دارید. زیرا این افزایش ضربان می‌تواند منجر به التهاب و کبودی پوست شود. 6- بعد از انجام تزریق بهتر می‌باشد که از مصرف مواد غذایی و خوراکی‌هایی که موجب رقیق شدن خون می‌شود مانند چای سبز، امگا ۳ و ویتامین‌هایی مانند ویتامین ای خودداری نمایید. 7- پس از انجام تزریق، یک یا دو روز از رفتن به استخر، سونا و حمام خودداری کنید. مزیت‌های تزریق بوتاکس مزیت‌های تزریق بوتاکس

مزیت‌های تزریق بوتاکس

ژل بوتاکس به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای جوان‌سازی پوست می‌باشد که مزایای زیادی دارد. از جمله این مزایا می‌توان به این موارد اشاره کرد:
  • نیاز نداشتن به بیهوشی و بستری شدن
  • روشی غیر تهاجمی برای زیبایی
  • هزینه پایین‌تر آن نسبت به جراحی‌های زیبایی
  • نداشتن دوران نقاهت
  • ایجاد درد کم
  • پس از تزریق بلافاصله شاهد نتیجه کار بودن
  • راحتی تزریق
منبع :  https://www.thegoldenroyal.com
نظرات: 0 مشاهده