مبدل حرارتی استخری استیل چیست؟

مبدل حرارتی استخری استیل نوعی دستگاه است که برای انتقال گرما از سیستم گرمایشی به آب استخر و در نتیجه حفظ وضعیت آب با بهترین تهویه مطبوع طراحی شده است. استخرهای شنا به طور سنتی با استفاده از هیترهای مستقیم استخر برای استخرهای مسکونی و بسیاری از استخر های تجاری سازمانی گرم می شوند. در سال های اخیر گرمایش غیر مستقیم استخرها با استفاده از مبدل های حرارتی و یک منبع انرژی تجدید پذیر به طور فزاینده ای رواج یافته است. به طور کلی دو مدار آب ، خلاف جریان از طریق مبدل در گردش هستند که شامل موارد زیر می باشند: 1. مدار از اولیه این مدار آبی که از طریق دیگ بخار وارد می شود را حمل نموده و حرارت استخر را تامین می کند. 2. مدار ثانویه این مدار آب استخر را گرم می‌کند. مبدل حرارتی استخری استیل چیست؟ مبدل حرارتی استخری استیل چیست؟

انواع مبدل های حرارتی استخر استیل کدامند؟

با توجه به انتقال حرارت مبدل ، می توان دو نوع مبدل حرارتی استخری استیل را تشخیص داد. 1. انتقال حرارت از طریق رسانش دیواره لوله (مبدل های پوسته و مبدل) این انتقال حرارت زمانی اتفاق می‌افتد که انرژی به دلیل برخورد بین ذرات پخش می شود. 2. انتقال گرما با همرفت سیال (مبدل های حرارتی صفحه ای) این نوع انتقال گرما شامل انتقالی است که از طریق حرکت سیال انجام می‌شود. در این حالت می توان دو نوع سیال را تشخیص داد: - سیال به سمت دیوارهای داخلی لوله - از دیواره خارجی لوله به سمت سیال خارجی

مبدل حرارتی استخری استیل چگونه کار می ‌کند؟

تمام مبدل های حرارتی کار یکسانی را انجام می دهند که شامل انتقال گرما از یک سیال به سیال دیگر است، اما روش های عملکرد مدل های مختلف با یکدیگر متفاوت است. مبدل های حرارتی پوسته و لوله از تعداد زیادی لوله تشکیل شده‌اند که درون یک پوسته استوانه ای قرار دارند. لوله ها با استفاده از یک دسته لوله یا پشته لوله در داخل سیلندر قرار گرفته و می توانند دارای صفحات لوله ثابت یا یک پشته لوله های شناور که به بسته لوله این امکان را می ‌دهد تا با شرایط گرمایی متفاوت منبسط و منقبض شود کار کنند. مبدل ها همچنین به دسته لوله این امکان را می دهند تا به راحتی برای سرویس و نگهداری از جای خود جدا شوند. مبدل های حرارتی صفحه ای مانند مبدل های حرارتی پوسته و لوله عمل می کنند و از یک سری صفحات روی هم به جای لوله استفاده می کنند . مبدل‌های حرارتی صفحه‌ای معمولاً بسته به کاربرد و مورد استفاده لحیم کاری شده و یا دارای واشر هستند . ساختار جمع و جور فولاد ضد زنگ آنها را به گزینه ایده آلی برای استفاده با مبردها تبدیل می کند.

کاربرد مبدل های حرارتی استخری استیل چیست؟

از این مبدل های حرارتی می توان در بسیاری از بخش‌ها مانند استخرهای شنای کلر دار، جکوزی ، استخرهای گرمایش خورشیدی، تامین آبگرم خانگی و غیره استفاده نمود.

مزایای استفاده از مبدل حرارتی استخری استیل چیست؟

مبدل حرارتی استخری استیل در اشکال و اندازه های مختلف وجود داشته و بسته به نیازهای یک برنامه کاربردی می توانند از انواع تکنیک های نوآورانه انتقال حرارت استفاده کنند. این قطعات به دلیل قابلیت تطبیق با هر طرحی باعث می شوند که راه حل های مدیریت حرارتی متنوع و در نتیجه بسیار سودمند باشد. سه مورد از مهمترین مزایای این مبدل ها شامل موارد زیر می باشند: 1. توانایی حداکثر صرفه جویی در  فضا با پیشرفت تکنولوژی مدرن به نظر می رسد که قدرتمندتر به معنای کوچکتر نیز است. مبدل های حرارتی هم برای هم برای گرم کردن و هم خنک کردن موثر هستند. کوچک شدن فضا ، خطر آسیب قطعات را افزایش می دهد، در نتیجه نیاز به استفاده از خنک کننده های کوچک تر و کارآمد تر مانند مبدل های حرارتی افزایش می یابد. 2. کاهش اثرات زیست محیطی برای موثر بودن، مبدل های حرارتی باید به طور مداوم کار کنند تا اطمینان حاصل شود که پنل های کنترل پرقدرت بیش از حد گرم نمی شوند . یکی از بزرگترین مزایای مبدل های حرارتی استخری مدرن این است که برای کار به تجهیزات اضافی مانند تهویه مطبوع یا واحد فشرده سازی هوا متکی نیستند ، بنابراین در مقایسه با روش های خنک سازی معمولی انرژی بسیار کمتری مصرف می‌ کنند و آلودگی کمی تولید نموده و یا آلودگی تولید نمی کنند. 3. هزینه‌های عملیاتی پایین با توجه به اینکه مبدل های حرارتی استخری استیل از تجهیزات خارجی پیچیده استفاده نمی کنند و همچنین برای از بین بردن بیشتر آلودگی طراحی شده‌اند، نیاز به نگهداری زیادی ندارند . این قطعات همچنین خراب نشده و می توانند چندین برابر بیشتر از واحد های تهویه مطبوع قبل از نیاز به تعمیر یا تعویض دوام بیاورند.

قیمت روز و خرید تاسیسات استخر

با توجه به توضیحات داده شده ، قطعا متوجه اهمیت و ضرورت مبدل حرارتی استخری در تاسیسات استخر شده اید. برای اطلاع از قیمت روز و خرید تاسیسات مختلف استخر مثل مبدل استخری ، فیلتر شنی استخر ، پمپ استخری ، رینگ جکوزی با تاسیسات لطفی تماس حاصل فرمایید . تاسیسات لطفی  09125641224 www.tmilofti.ir
نظرات: 0 مشاهده