چراهای بازسازی نمای ساختمان

چرا نمای ساختمان شیک داشته باشیم؟

نما ساختمان در اصل همان پوسته خارجی ساختمان میباشد که علاوه بر زیبایی یک پوششی محکم برای محافظت از ساختمان میکند، از گذشته تا امروز انواع نماها در ساختمان ها استفاده شده است که از نظر طرح، رنگ و کیفیت با هم متفاوت میباشد. چراهای بازسازی نمای ساختمان چراهای بازسازی نمای ساختمان امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به روی اومدن مصالح و مواد جدید، نمای ساختمان ها تنوع بیشتری پیدا کرده اند که قصد داریم در این مقاله یه تکنولوژی جدید در نمای ساختمان را به شما معرفی کنیم که این نو ابزار نما ها بسیار سبک برای ساختمان بوده و به عنوان نمای سبک و نمای فوق سبک شناخته میشود.

چرا نمای رومی

از چرا هایی که مردم اکثرا سمت نمای رومی میروند الگو گرفته از ابهت و قدرت روم باستان الهام گرفته شده است. برترین مزایای نمای رومی:
  • ابهت فراوان
  • نمایش ابهت
  • نماد تجمل و لوکس بودن

نمای رومی در ایران

نمای رومی ساختمان در ایران به سبک نمای کلاسیک معروف میباشد، که این نوع نماها معمولا وارداتی میباشد و در حقیقت این نما برگرفته از معماری روم باستان میباشد. فکر کنم تا حالا نمای رومی سبک رو نشنیده باشین ولی نمای سبک بهینانما رو حتما ببینیند شرکت بهینا نما سال هاست با کارافرینی و ایده های نو و جذاب و با توجه به مناطق ایران ازرطوبت هوا در شمال کشور و هوای خشک مناطق کویری کشور مورد استفاده قرار میگیرد بدون هیچ مشکلی این نوع نما هارو نمای رومی پلی استایرن میگویند.

چرا بازسازی نمای ساختمان

قبل از بازسازی خوبه با انواع نماهای ساختمان آشنا بشیم:
  • نمای فوق سبک(بهترین نوع نمای ساختمان)
  • آجرکاری و سنگ کاری
  • دیوار پرده ای
  • پانل های بتنی
  • رندر عایق
  • روکش فلزی
  • کاشی وپانل های روکش سنگ
  • تخته های بزرگ متشکل
  • سیستم های نمای شیشه ای و فولادی

علل بازسازی نمای ساختمان

علل بازسازی نمای ساختمان علل بازسازی نمای ساختمان بازسازی نما به دلایل مختلفی انجام میشود نمای فعلی که فرسوده را میتوان احیا کرد، تغییر کاربری و قسمت هایی از نما از جمله دلایلی است که باید با یک ایده یا طراحی بینظیر برای بازسازی ساختمان میرساند. در کنار نمای جدید ساختمانی و نمای فوق سبک ساختمانی، نماهای قدیمی مانند اجر و بتن و حتی سنگ نیاز به شاسی کشی ساختمان و لابیتس کاری دارند.

بازسازی نمای ساختمان قدیمی

ساختمان ها عمر طولانی دارند اما نمای ساختمان به مرور زمان زیبایی و مقاومت خود رو از دست میدهد و حتی ممکن است با وجود زلزله خیز بودن کشور عزیزمان ایران این کم شدن باعث بوجود امدن مشکلاتی همچون ریزش سنگ ها و اجر های نمای قدیمی شما شود. در بازسازی نمای ساختمان قدیمی باید به نکاتی همچون:
  1. معماری اطراف
  2. نوع کاربری ساختمان
  3. نمای قدیمی ساختمان
  4. میزان بودجه مالک
  5. اسکلت ساختمان
تمامی نکات بالا میتواند نقش مهمی در انتخاب نمای جدید داشته باشد.

بازسازی نمای فرسوده

از انجایی که فضای داخلی ساختمان به مرور زمان اسیب هایی میبیند و نیاز به تعمیرات و رنگ امیزی پیدا میکند و همینطور نمای ساختمان با وجود الاینده های شهری تغییر رنگ داده و فرسوده میشود که در چنین موقع بازسازی نمای ساختمان پیشنهاد میشود. گاهایی هم پیش اومده که نمای ساختمان فرسوده به ساکنین ساختمان نیز صدمه وارد کرده است و اسیب ها هم جدی بوده است.

آویخته شدن سنگ نمای ساختمان

همانطور که در بالا تر توضیح دادیم در بعضی زمان ها ملات و یا سیمان زیر نما خالی میشود و سنگ و یا اجر نما از نمای ساختمان جدا شده و حتی اگه سنگ یا اجر نما نیز سالم باشد با هم ممکن است در اثر گرد و غبار موجود در هوا، طوفان و...  بریزد که این اتفاق واقعا اتفاق بزرگ و فاجعه اوری است چ.ن ممکن است دچار صدماتی جبران ناپذیری شد.

بازسازی نمای فرسوده با نمای سبک

یمی از بهترین انتخاب ها برای بازسازی نمای ساختمان شما میتوان گفت نمای سبک و یا نمای فوق سبک میباشد این نوع نما ها خیلی کاربردی میباشد و با وزن بسیار کمی که دارند این است که این نوع نما هزینه های شما رو بسیار کاهش میدهد که در ادامه کامل توضیح میدم.

نمای سبک ساختمان

چرا نمای ساختمان شیک داشته باشیم؟ چرا نمای ساختمان شیک داشته باشیم؟ با توجه به پیشرفت تکنولوژی های روز دنیا و سنگینی، استقامت ضعیف سنگ نسبت به نما های جدید پلی استایرن بروز که جدیدا دارد در جدید ترین نما های اروپایی و امریکا استفاده میشود استفاده میکنند و نمای سنگی و اجر نما دیگر به عنوان نمای ارزشمندی حساب نمیشود. شاید بگویید برای طراحی نمای رومی ساختمان نیاز به استفاده از سنگ داریم ولی خیلی راحت میتوان به این سوال جواب داد و جوابش هم بسیار اسان میباشد و میگوویم تکنولوژی نما های ساختمان تا جایی پیشرفت کرده است که ابزار نما هایی رو تولید کرده اند که دقیقا و حتی زیباتر از سنگ را شما با نمای فوق سبک طراحی کرده اند که حتی خیلی شیک تر میباشد.

نمای فوق سبک

بهینا نما تولید کننده نماهای فوق سبک و طراحی نمای ساختمان یکی از بهترین گزینه ها برای بازسازی، طراحی و ساخت نمای ساختمان شما از صفر تا 100 اجام میدهد ازبرترین پروژه های ما میتوان به هتل لاکس در کیش اشاره کرد که این هتل واقع در جزیره کیش به عنوان یکی از زیباترین هتل ها میباشد و با توجه به ابعاد این نوع ساختمان یا هتل لاکس کلا با نما های فوق سبک بهینا نما در 10 روز تمام شد که واقعا خیلفی سریع میباشد.

نمای سبک در طراحی ساختمان

این نوع نما به ساختار مقاوم ساختمان میچسبد.

مزایای نمای سبک

از مزایای نمای سبک میتوان به عایق صدا و گرما ان اشاره کرد که نسبت به سنگ و اجر 70 درصد بیشتر بوده که با توجه به صرق جویی در انرژی ان میتوان جزو بهترین گزینه ها برای ساختمان روی ان حساب کرد.

بهینانما

بهینا نما بقه عنوان یکی از بهترین تولیید کننده های نما های سبک و فوق سبک جزو بهترین کارافرین ها و یکی از بهترین شرکت ها در ایران میباشد که به عنوان تولید کننده برتر چه در ایران و همینطور صادرات محصولات به اسیای شرقی و بخشی از اروپا میتوان به عنوان یکی از سازنده های نمای ساختمان حساب کرد.
نظرات: 1 مشاهده