فیزیوتراپی تخصصی درمان آرتروز زانو

فیزیوتراپی تخصصی درمان آرتروز زانو فیزیوتراپی تخصصی درمان آرتروز زانو آرتروز زانو می‌تواند مانع از انجام فعالیت‌های عادی مانند راه رفتن و بالا و پایین رفتن از پله‌ها شود و زمانی که زانو بی‌حرکت باقی بماند و فعالیتی نداشته باشد به مرور زمان تاندون‌ها، رباط‌ها و عضلات اطراف زانو کوتاه و ضعیف می‌شوند. حرکت دادن زانو همچنین باعث پمپاژ مایع به درون و بیرون مفصل می‌شود که به سلامت زانو کمک می‌کند. زمانی که زانو بی‌حرکت است این عملکرد طبیعی پمپاژ مایع انجام نمی‌شود.

فیزیوتراپی چگونه می‌تواند به بهبود و درمان آرتروز زانو کمک کند؟

هدف از انجام فیزیوتراپی آسان‌تر کردن کارها و فعالیت‌های روزانه است. به عنوان مثال انجام فعالیت‌هایی از قبیل: راه رفتن، بالا رفتن از پله‌ها، یا داخل و خارج شدن از تخت برای فرد راحت‌تر خواهد شد. فیزیوتراپیست به منظور کاهش درد زانو هنگام حرکت و انجام کارهای روزمره، درمان هایی را ارائه خواهد داد. این درمان‌ها ممکن است به حرکت بهتر و تسکین درد ناشی از آرتروز زانو کمک کند. با چند جلسه مراجعه و مشاوره با فیزیوتراپیست می‌توانید نکات مفیدی را بیاموزید، از جمله موارد زیر:
  • وظیفه و عملکرد زانو چیست و آرتروز چخ بلایی سر مفصل می آورد.
  • راه‌هایی برای کم کردن فشار از روی زانو، مانند حمل بارهای سبک‌تر، کاهش وزن اضافی یا استفاده از عصا.
  • نحوه استفاده از گرما و سرما در خانه به منظور کاهش درد.
  • آموزش فعالیت‌ها و ورزش‌هایی که زانو را قوی‌تر می‌کند.

فیزیوتراپی چگونه آرتروز زانو را بهبود می‌بخشد؟

فیزیوتراپی چگونه آرتروز زانو را بهبود می‌بخشد؟ فیزیوتراپی چگونه آرتروز زانو را بهبود می‌بخشد؟   فیزیوتراپیست پس از معاینه زانو، یک برنامه درمانی متناسب با مشکل و نیازهای فردی بیمار ارائه خواهد داد. هدف از درمان فیزیوتراپی زانو، کاهش درد و تورم و افزایش انعطاف‌پذیری، قدرت، تعادل و استقامت است. فیزیوتراپیست به روش‌های زیر عمل می‌کند:
  • درمان دستی: درمان دستی شامل ماساژ و دستکاری بافت‌های نرم است.
  • اولتراسوند: اولتراسوند از امواج صوتی برای درمان اسپاسم و درد عضلانی استفاده می‌کند.
  • تحریک الکتریکی: در این روش از یک جریان الکتریکی خفیف برای درمان درد استفاده می‌شود.
  • بریس زانو: فیزیوتراپیست ممکن است استفاده از بریس را برای حمایت از زانو و برداشتن فشار از ساختارهای خاص توصیه کند.
  • توانبخشی زانو بعد از جراحی: توانبخشی زانو بعد از عمل یکی از مهمترین جنبه‌های جراحی زانو است که اغلب نادیده گرفته می‌شود. با راهنمایی و نظارت فیزیوتراپیست مجرب می‌توان به موفق‌ترین و سریع‌ترین نتایج دست یافت.
همچنین ممکن است فیزیوتراپیست نحوه استفاده از سرما و گرما درمانی را به شما آموزش دهد. فیزیوتراپی زانو تقریباً همیشه شامل ورزش است، که شامل کشش، انجام تمرینات اصلی، تقویت قدرت و راه رفتن می‌باشد. انجام تمرینات به طور چشمگیری به بهبود مشکل کمک می‌کنند، زمانی که عضلات مرکزی و لگن قوی می‌شوند می‌توانند به کنترل درد زانو کمک کنند، از این رو فرد قادر به انجام فعالیت‌های بیشتری خواهد بود.

بهترین تمرینات برای آرتروز زانو

بهترین تمرینات برای آرتروز زانو بهترین تمرینات برای آرتروز زانو   براساس مطالعات انجام شده، ورزش ​​در افراد مبتلا به آرتروز زانو باعث بهبود عملکرد فیزیکی، قدرت و انعطاف پذیری بیماران و همچنین کاهش درد و ناراحتی می‌شود. تمرینات فیزیوتراپی ساده برای آرتروز زانو به تقویت عضلات اطراف مفاصل کمک می‌کند. فیزیوتراپیست احتمالا چندین تمرین مختلف را برای بهبود علائم آرتروز زانو توصیه می‌کند. برخی تمرینات رایج که فیزیوتراپیست به بیماران مبتلا به آرتروز زانو آموزش می‌دهند عبارتند از:
  • کشش همسترینگ: کشش همسترینگ به رفع سفتی و شل شدن مفاصل زانو و تقویت عضلات همسترینگ کمک می‌کند. عضله همسترینگ ماهیچه‌ای است که در پشت ران قرار دارد و به زانو متصل می‌شود.
  • فشار دادن بالش: فیزیوتراپیست تمرین فشار دادن بالش را به منظور کمک به تقویت عضلات داخل پاها که به حمایت از زانوها کمک می‌کنند، توصیه خواهد کرد.
  • بالا بردن زانو: بالا بردن زانو به افزایش دامنه حرکتی و تقویت پشت ران و باسن کمک می‌کند و حمایت بیشتری را ارائه داده و فشار وارده بر مفاصل زانو را کاهش می‌دهد.
فیزیوتراپیست به شما در انجام تمرینات درمانی برای بهبود درد آرتروز، کمک خواهد کرد. همچنین فیزیوتراپیست به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب، به طور کامل تمرینات شما را زیر نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که تمام حرکات را درست انجام می‌دهید.

چرا فیزیوتراپی در دوره درمان آرتروز زانو نقش مهم و بسزایی دارد؟

چرا فیزیوتراپی در دوره درمان آرتروز زانو نقش مهم و بسزایی دارد؟ چرا فیزیوتراپی در دوره درمان آرتروز زانو نقش مهم و بسزایی دارد؟   آرتروز زانو یک بیماری دردناک است که ممکن است هر کسی را درگیر کند. در حالی که زنان بیشتر از مردان دچار درد مفاصل می‌شوند، اما آمار نشان می‌دهد که تقریباً دو سوم کسانی که از درد مفاصل رنج می‌برند در واقع فارغ از جنسیت، بین ۲۰ تا ۶۵ سال هستند. برای درمان این عارضه، باید در مورد راه‌های درمان موثر آن آگاهی کافی داشته باشید. اگرچه می‌توان برای کاهش درد ناشی از آرتروز زانو، مسکن استفاده کرد، اما هیچ قرصی به درمان این عارضه کمک نخواهد کرد. به همین دلیل فیزیوتراپی معمولا به عنوان یکی از بهترین روش‌ها برای درمان درد مفاصل آرتروز در نظر گرفته می‌شود. فیزیوتراپی به دلایل زیر می‌تواند باعث تسکین درد آرتروز زانو شود:
  1. فیزیوتراپی به بهبود دامنه حرکتی کمک می‌کند. همکاری با فیزیوتراپیست یک راه عالی برای بهبود دامنه حرکتی است که از عملکرد مناسب مفصل پشتیبانی می‌کند.
  2. فیزیوتراپیست منبع درد مفاصل را هدف قرار می‌دهد. در برخی شرایط، آرتروز زانو ممکن است ناشی از یک عامل محیطی باشد. فیزیوتراپیست مجرب می‌تواند علت‌های درد را تعیین کرده و به شما کمک کند تا از عوامل محیطی که ممکن است سطح ناراحتی شما را افزایش دهند دوری کنید.
  3. فیزیوتراپی می‌تواند قدرت عضلانی را بهبود بخشیده و در نتیجه از مفاصل حمایت کند. ضعف در عضلات اطراف مفصل می‌تواند فشار بیشتری را بر روی زانو وارد کرده و در نتیجه باعث ایجاد درد مضاعف در مفاصل حتی هنگام انجام فعالیت‌های معمولی ‌شود.
  4. فیزیوتراپی می‌تواند درد را از طریق درمان‌های تخصصی هدف قرار دهد. بسیاری از فیزیوتراپیست‌ها از دیگر انواع درمان از جمله درمان سرد و گرم، ماساژ درمانی و مراقبت‌های کایروپراکتیک به منظور تسکین درد استفاده می‌کنند که می‌تواند برای درد آرتروز فوق‌العاده مفید باشد.

آیا فیزیوتراپی دردناک است؟

برخی از انواع فیزیوتراپی ممکن است باعث درد یا حتی تورم شوند. در صورتی که احساس درد و ناراحتی دارید، حتما به فیزیوتراپیست اطلاع دهید.
نظرات: 0 مشاهده