۵ مکان دیدنی در اولین سفر به آلمان

آلمان نه تنها جزو قدرت های اقتصادی اتحادیه اروپاست، بلکه یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای گذراندن یک تعطیلات دلچسب و هیجان انگیز است. به لطف بزرگراه ها (اتوبان ها) و خط راه آهن فوق العاده ای که در سراسر این کشور اروپایی گسترده شده،‌ دسترسی به شهرهای کوچک و بزرگ آلمان بسیار آسان است. در سفر به کشور آلمان، چه برای اقامتی کوتاه مدت در پایتخت این کشور یعنی برلین و یا برای اقامت در یک شهر تاریخی نظیر مونیخ  برنامه ریزی کرده باشید و یا اینکه قصد سفری جاده ای یا ریلی به شهرهای کوچکتر را داشته باشید، باید بدانید که کشور آلمان چندین شهر و مکان بسیار دیدنی دارد که در حین سفر به این کشور، حتما باید از آنها بازدید کرد. مکان هایی نظیر شهر زیبا و پر از چشمه های آبگرم طبیعی بادن در قلب جنگل های سیاه واقع در ایالت بادن، شهر قلعه های قرون وسطایی روتنبورگ. لیست و تعداد مکان هایی که می توانید در سفر به آلمان از آنها بازدید کنید تمام نشدنی است. کشور آلمان، مناظر و چشم اندازهای طبیعی باشکوه و حیرت آور متعددی را در قلب خود جای داده است. از دره‌های مسحور کننده ی رودخانه‌های راین و موزل گرفته تا کوه‌های باشکوه آلپ در استان باواریا، از سواحل چشم نواز دریاچه کنستانس گرفته، تا سواحل زیبایی که در امتداد دریای بالتیک و دریای شمال قرار دارند، نقطه به نقطه ی این کشور پهناور ارزش دیدن دارد. قصد شما از سفر به آلمان، چه گذراندن تعطیلاتی مملو از تجربیات فرهنگی فراموش نشدنی باشد و چه به دنبال ماجراجویی های هیجان انگیز در طبیعت این کشور باشید، می توانید به کمک فهرستی که از دیدنی ترین مکان های آلمان برایتان فراهم کرده ایم، سفری فراموش نشدنی و شگفت انگیز را برای خودتان برنامه ریزی کنید.

۱. برلین

دروازه براندنبورگ دروازه براندنبورگ

دروازه براندنبورگ

حین سفر به آلمان باید طوری برنامه ریزی کنید که حداقل چند روز را در شهر برلین اقامت داشته باشید. برلین، پایتخت آلمان، بی تردید یکی از پویاترین و سر زنده ترین شهرهای قاره اروپاست که بخاطر تجربه ی بی نظیری که از لحاظ طعم غذاها و خرید و سرگرمی های متنوع در اختیار مسافران میگذارد، از محبوبیت زیادی برخوردار است. برلین همچنین به لطف موزه ها و گالری های هنری متعددش، یکی از قطب های فرهنگی اروپا نیز محسوب می شود. یکی از زیباترین مکان های واقع در برلین که بازدید از آن ممکن است چندین روز طول بکشد، جزیره موزه برلین است که تعدادی از معروف ترین و دیدنی ترین موزه ها و گالری ها را در خود جای داده است. پس از بازدید از جاذبه های فرهنگی و موزه ها و گالری ها، نوبت به سرگرمی های شبانه می رسد. می توانید اوج لذت را با تماشای کنسرت‌های ارکستر فیلارمونیک مشهور برلین یا اجراهای اپرا که در برلین برگزار می شوند، تجربه کنید یا اینکه صرفا در خیابان ها و میدان های زیبای منطقه میته قدم بزنید و غرق تماشای بناهای تاریخی همچون دروازه براندنبورگ شوید و از زیبایی های آن نهایت لذت را ببرید. نمونه ای دیگر از مکان های منحصربفردی که می توانید در شهر برلین ببینید، کاخ قدیمی و بزرگ شارلوتنبورگ است. این منطقه از برلین عمدتا خلوت تر از منطقه ی میته است اما پارک ها و باغ های با صفایی از جمله باغ جانورشناسی برلین را در خود جای داده است.

۲. مونیخ

شهر مونیخ شهر مونیخ شهر مونیخ شهر مونیخ، پایتخت ایالت باواریا، یکی از بزرگترین شهرهای آلمان محسوب می شود که محبوبیت گردشگری اش را مدیون موقعیت جغرافیایی خود است. این شهر که بر کرانه رودخانه ایسار و شمال رشته‌کوه های زیبای آلپ واقع شده، اگرچه یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آلمان نیست اما قدمت آن حتی به دوران سکونت راهبان قبل از تأسیس رسمی این شهر، به سال ۱۱۵۸ می رسد. شهر مونیخ نقش بزرگی در فرم دهی ساختار فرهنگی و سیاسی کشور آلمان ایفا کرده است. رشد سریع این شهر، مونیخ را به مرکز حساس هنری، تجاری و مذهبی آلمان بدل کرد. کمتر گردشگری می تواند بدون اعتنا از کنار کلیساهای تاریخی این شهر نظیر، کلیسای پطرسیرچه ساخته شده در دهه ۱۳۰۰، کلیسای جامع نمادین فرائن و همچنین مشهورترین بنای دوران رنسانس یعنی کلیسای سنت مایکل، رد شود و محو تماشای این بناهای بی نظیر و زیبا نشود. به جرعت می توان گفت یکی از دلایل محبوبیت کشور آلمان در میان گردشگران، شهر تاریخی مونیخ است. حتی گشت و گذار با پای پیاده در میدان مارین پلتز این شهر لذت خاصی دارد. هر گردشگری در این منطقه از شهر مونیخ می تواند نظاره گر زیبایی مسحور کننده ی معماری قرون وسطایی ساختمان ها و تالارهای قدیمی شهر باشد و از لحظه لحظه ی قدم زدن در این منطقه لذت ببرد. حتما باید از مناظر زیبای سواحل رودخانه ایسار و همچنین فضای سبز و پارک های متعدد این شهر که بسیار مشهور هستند نیز، بازدید کنید. از میان پارک ها و باغ های متعدد این شهر، حتما باید از باغ زیبا و دوست داشتنی انگلیشچر یا همان باغ انگلیسی که بزرگترین پارک عمومی شهری در جهان به شمار می رود، بازدید کرد. تمامی این باغ ها را به موزه ها و گالری های متعدد و متنوع مونیخ اضافه کنید تا متوجه شوید که چرا میگوییم، یک روز برای دیدن کل مونیخ کافی نیست.

۳. روتنبرگ قرون وسطایی

 شهر زیبای قرون وسطایی روتنبرگ در فصل تابستان  شهر زیبای قرون وسطایی روتنبرگ در فصل تابستان شهر زیبای قرون وسطایی روتنبرگ در فصل تابستان اگر بخواهیم تنها یک مقصد سفر در کشور آلمان به شما پیشنهاد دهیم که تمام زیبایی ها و شگفتی ها را یکجا داشته باشد، آن مقصد، شهر قدیمی رتنبرگ اب در تاوبر است. این شهر زیبا که غالبا به آن روتنبورگ گفته می شود، در قلب باواریا واقع شده و به راحتی با رانندگی از برخی از شهرها نظیر فرانکفورت میتوان به این شهر رسید. مناظر زیبا و شگفت انگیز این شهر فرصت گرفتن عکس های فوق العاده ای را در اختیار مسافران قرار می دهد. شهر روتنبرگ که در بالای رودخانه تاوبر قرار دارد، از ویرانی های جنگ که بسیاری از شهرهای قدیمی و قرون وسطایی آلمان را ویران کرد در امان مانده و بسیاری از بناهای قرون وسطایی و دیوارها و برج های قدیمی این شهر همگی بخوبی محافظت شده اند و دست نخورده باقی مانده اند. در نتیجه، برخی از سازه های تاریخی این شهر نظیر تالار شهر که قدمت آن به قرن سیزدهم برمیگردد یا برج قدیمی راتهاوس، درست مثل قرن های گذشته پا برجا مانده اند. از دیگر بناهای تاریخی این شهر میتوان به موزه امپراتوری باشکوه شهر، صومعه های قدیمی و قلعه های تاریخی قرن هفدهمی این شهر اشاره کرد که همگی دست نخورده باقی مانده اند.

دروازه قلعه برگتر (Burgtor ) در شهر روتنبرگ

برای اینکه نهایت لذت را از سفر خود تجربه کنید، هتلی برای اقامت در این شهر قرون وسطایی رزرو کنید و با خلوت شدن شهر از قلعه ی باشکوه برگتر بازدید کنید و محو تماشای بناها و دیوارهای تاریخی شهر شوید که با نزدیک شدن به زمان غروب خورشید زیبایی های آن دوچندان می شود. حین اقامت در شهر روتنبرگ، به منطقه ی زیبای پلونلاین (Plönlein) سر بزنید. پلونلاین نام تقاطع دو خیابان غیر هم سطح است که خانه های نیمه چوبی و قدیمی این منطقه سوژه ی فوق العاده ای برای عکاسی است. در رستوران ها یا کافه های بزرگ این منطقه نیز می توانید در کنار نوش جان کردن انواع غذاهای لذیذ، استراحت کرده و از بودن در یکی از جذاب‌ترین و معروف ترین مکان های آلمان لذت ببرید.

۴. کلن

نمایی از شهر کلن در غروب آفتاب نمایی از شهر کلن در غروب آفتاب نمایی از شهر کلن در غروب آفتاب کلن یکی از شهرهای فوق العاده قدیمی آلمان است که توانسته جنبه های تاریخی و گذشته ی خود را برای استفاده ی نسل های امروزی خود حفظ کند. شهر کلن که در ابتدا رومی ها در آن ساکن بودند، برای قرن ها یک مرکز مذهبی مهم بشمار میرفت. امروزه، شهر کلن یکی از بهترین و تاریخی ترین شهرهای آلمان برای بازدید به حساب می رود که ۱۲ کلیسای قدیمی کلاسیک از جمله کلیسای جامع معروف کلن را در خود جای داده است. برای دیدن این شهر باید چندین ساعت را صرف گشت و گزار در خیابان های این شهر کنید و از تماشای گالری‌های هنری، بوتیک‌ها و کافه‌های این شهر تجاری لذت ببرید. کلن به عنوان یک مرکز تجاری و بازرگانی مشهور است و گردشگران همواره به خرید انواع لباس، عطر و مواد غذایی از مراکز خرید بزرگ و بازارهای سنتی این شهر علاقه دارند ( تا زمانی که شکلات های اصیل کلن را نچشید عمرتان را هدر داده اید). همچنین میتوانید بعد از خرید، از بقایای بناهای دوران روم باستان، کاخ های باشکوه باروک، و موزه ها و گالری های هنری متعدد این شهر بازدید کنید و خاطراتی فراموش نشدنی از سفر به آلمان برای خود بسازید. رودخانه راین نیز از وسط این شهر عبور می کند و جلوه ی زیبا و فوق العاده ای به نمای شهر میبخشد. حاشیه ی این رودخانه نه تنها مسیری بسیار جذاب برای پیاده است بلکه گردشگران میتوانند سوار بر کشتی نیز از گشت و گزار در این شهر زیبا لذت ببرند.

۵. شهر کوبلنز و دره راین

Deutsches Eck  یا منطقه ی معروف به گوشه دنج آلمانی در کوبلنز، محل تلاقی رودهای راین و موزل Deutsches Eck  یا منطقه ی معروف به گوشه دنج آلمانی در کوبلنز، محل تلاقی رودهای راین و موزل Deutsches Eck  یا منطقه ی معروف به گوشه دنج آلمانی در کوبلنز، محل تلاقی رودهای راین و موزل اگر در یکی از تورهای سفر با کشتی در رود راین شرکت کنید، به احتمال زیاد توقفی در شهر زیبای کوبلنز خواهید داشت. از این فرصت استفاده کنید و از منطقه ی باشکوه Deutsches Eck، منطقه ی معروف به گوشه دنج آلمانی در کوبلنز بازدید کنید. در این منطقه شاهد یکی از باورنکردنی‌ترین پدیده‌های طبیعی در کشور آلمان خواهید بود. این منطقه، محل تلاقی رودهای راین و موزل است که مجسمه ی زیبای سوار بر اسب پادشاه ویلهلم اول به عنوان یادبودی برای اتحاد آلمان، در مرکز آن نصب شده است. تماشای تلاقی و به هم پیوستن این دو رودخانه ی عظیم، لذتی توصیف ناپذیر به همراه دارد. اگر هم عجله نداشته باشید و زمان کافی در اختیار داشته باشید می توانید از یک کنسرت موسیقی کلاسیک در عصر روزهای تابستانی نهایت لذت را ببرید. تمامی مناظر تماشایی و زیبای این منطقه و قلعه ی باشکوه ارنبریتشتاین (Ehrenbreitstein) را میتوانید حتی سوار بر تله کابین ببینید و سفر خود به آلمان را به تجربه ای فراموش نشدنی بدل کنید.

قلعه راین اشتاین در دره راین

یکی از زیباترین مکان ها برای بازدید در شهر کوبلنز، دره راین است. این دره از چنان شهرتی برخوردار است که تمام طول آن از جنوب کوبلنز گرفته، تا مانهایم در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. در این منطقه شما با چنان مناظر زیبا و جادویی مواجه خواهید شد که شاید فکر کنید این مناظر تصاویری برگرفته از کتاب داستان های افسانه ای هستند. در حاشیه ی این رودخانه، دهکده های قدیمی عجیب و غریب و قلعه های زیبا واقع شده اند که این مکان را به بهشتی برای گذراندن یک تعطیلات رویایی و فراموش نشدنی بدل می کنند. گردشگران می توانند با کشتی یا حتی با ماشین و دوچرخه نیز به این منطقه برسند. شهرهای بینگن آن راین و باچاراچ نیز در اطراف این دره واقع شده اند که بازدید از آنها دل هر گردشگری را میبرد و میتواند آنها را برای ساعت ها سرگرم کند. می توانید برای سفر به آلمان و اخذ ویزای توریستی این کشور با مشاورین ما در آبرنگ سفر تماس بگیرید. آبرنگ سفر مجری تورهای مختلف اروپایی شما را در تمام مراحل اخذ ویزای شینگن تا رزورو بلیط هواپیما و هتل همراهی می کند.
نظرات: 0 مشاهده