ده اشتباه والدین هنگام انجام تکالیف مدرسه بچه‌ها + راهکار

بچه‌ها معمولاً از انجام تکالیف مدرسه بیزارند؛ زیرا وقت بازی کردن‌شان را محدود می‌کند. با این حال، فواید انجام تکلیف بر رشد کودک غیرقابل انکار است؛ زیرا انجام تکالیف مدرسه موجب می‌شود‌ عادات کاری خوب در آنها ایجاد شود، ضمن اینکه حافظه و نظم و انضباط را در کودکان بهبود می‌بخشد. ده اشتباه والدین هنگام انجام تکالیف مدرسه بچه‌ها + راهکار ده اشتباه والدین هنگام انجام تکالیف مدرسه بچه‌ها + راهکار در حالت ایدئال، کودکان باید تکالیف خود را به تنهایی انجام دهند اما انجام تکالیف برای برخی از کودکان ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر در دروسی مانند علوم یا ریاضی ضعیف باشند. معمولاً هنگامی که فرزند شما در انجام تکالیف به مشکل برمی‌خورد، اولین کسی که برای کمک به او مراجعه می‌کند، شما هستید. پس اگر قصد دارید به فرزندتان در انجام تکالیف کمک کنید، مرکز مشاوره یاسان ( مرکز تخصصی کودک و نوجوان و ارائه دهنده خدمات مشاوره آنلاین و حضوری) در این مقاله 10 اشتباهی که پدر یا مادرها درباره انجام تکالیف فرزندانشان باید از آن اجتناب کنند را بیان می‌کند و راهکارهایی در این زمینه ارائه می‌دهد:
  1. اجازه می‌دهید که کودک هرجایی تکالیفش را انجام ‌دهید: در آشپزخانه هنگام تهیه‌ شام یا در اتاق نشیمن در حالی که تلویزیون روشن است. این کار اشتباه است. جایی که کودک شما تکالیفش را انجام می‌دهد بسیار اهمیت دارد. مکان انجام تکالیف باید جایی ثابت و ترجیحاً اتاق کودک باشد. اگر چنین فضایی را در اختیار ندارید، مکانی آرام، ساکت و به دور از تلویزیون را برای انجام تکالیف انتخاب کنید.
  2. از کمیت یا کیفیت تکالیفی که به کودک‌تان محول شده، شکایت می‌کنید: به جای این کار باید واقعیت را بپذیرید. اگر فکر می‌کنید تکالیف داده شده خارج از توان فرزندتان است، بهتر است این موضوع را با معلم کودک یا اولیای مدرسه مطرح کنید؛ چون در مقابل کودک باید به تصمیم معلم احترام بگذارید. ضمن اینکه ما فرزندانمان را برای زندگی آماده می‌کنیم و زندگی، کار و تلاش زیادی را می‌طلبد.
  3. خودتان به جای کودک تکالیف را انجام می‌دهید: انجام دادن تکالیف فرزندتان ظرفیت انجام کار یا نظم و انضباط او را بیشتر نمی‌کند و چیز جدیدی به او یاد نمی‌دهد. وظیفه شما این نیست که تکالیف او را در خانه اصلاح و کار کودک را کامل کنید بلکه هدف این است که مشکلات درسی کودک در جریان انجام تکالیف مشخص شود. پس بهتر است معلم تکالیفِ فرزندتان را صحیح کند، نه شما. شما باید از فرزندتان بخواهید که به حرف معلمش گوش دهد. البته این وظیفه والدین است که بررسی کنند فرزندشان در کلاس تکالیف خود را اصلاح کرده و از اشتباهات خود درس گرفته‌ یا خیر.
مرکز مشاوره یاسان، مرکز تخصصی «روانشناسی کودک مرکز مشاوره یاسان، مرکز تخصصی «روانشناسی کودک مرکز مشاوره یاسان، مرکز تخصصی «روانشناسی کودک و ارائه‌دهنده خدمات مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی
  1. تکالیف را راهی برای یاد گرفتن چیزهای جدید توسط کودک می‌بینید: تکالیف فقط برای به دست آوردن دانش جدید نیست، بلکه راهی برای تقویت آموخته‌های کودک و یادگیری نحوه کار به تنهایی است. تمرین تنها راه یادگیری مهارت‌های جدید است. تکالیف نه تنها به کودک کمک می‌کند تا به تمرین ادامه دهد، بلکه اگر کودک در یک زمینه خاص ضعیف باشد، به والدین و معلم هم در این باره هشدار می‌دهد.
  2. هر روز سر انجام دادن تکالیف با کودک بحث می‌کنید: زمان تکالیف را به زمان صلح و آرامش تبدیل کنید. اگر بچه شما در انجام تکالیف خود مشکل دارد، بهتر است از او بخواهید روز بعد با معلم خود مشورت کند. ایجاد اضطراب و تنش در خانه درباره مسائل مربوط به مدرسه، اصلاً خوب نیست.
  3. نیاز کودک به حضور و حمایت خود را جدی نمی‌گیرید: موبایل‌تان را کنار بگذارید و در دسترس باشید. در صورت نیاز به کودک نگاه کنید و به حرف‌هایش گوش دهید.
  4. دائما فرزندتان را کنترل می‌کنید: هنگامی که کودک در انجام تکالیفش با مشکل روبرو می‌شود، بلافاصله وارد عمل نشوید. می‌توانید از او بخواهید درباره مشکلش صحبت کند تا ببینید چقدر مطلب را درک کرده است. اگر احساس می‌کنید نسبت به این موضوع مضطرب است، به کودک بگویید که به توانایی‌هایش ایمان دارید.
  5. 8. با معلم کودک‌تان ارتباط ندارید: ارتباط و همکاری با معلم و اولیای مدرسه را بیشتر کنید. اگر شما یا فرزندتان به کمک بیشتری نیاز دارید، با آنها مشورت کنید.
  6. بعد از خسته شدن از برنامه‌های فوق برنامه، کودک را وادار می‌کنید تکالیفش را انجام دهد: داشتن فعالیت‌های فوق برنامه خوب است اما نباید نسبت به حضور کودک در این نوع کلاس‌ها اصرار داشته باشید. کودک شما می‌تواند کلاس‌هایی مثل ورزش، زبان و موسیقی را شرکت کند اما بهتر است این نوع فعالیت‌ها با شخصیت و علایق کودک تطبیق داشته باشد.
  7. ثبات ندارید: تکالیف خانه، در واقع، درباره یادگیری انضباط شخصی و نحوه مستقل کار کردن کودک است. بنابراین بهتر است فرزندتان را تشویق کنید تا تکالیفش را در یک زمان مشخص و ثابت انجام دهد. تکالیف باید همیشه در همان زمان و مکان انجام شود و همیشه هنگام انجام تکالیف باید تلفن همراه یا تلویزیون خاموش باشد. اینکه به کودکمان نشان دهیم هر چیزی زمان آغاز و پایانی دارد بهترین چیز را به او آموخته‌ایم.
مشاوره آنلاین «مرکز مشاوره یاسان» بهترین و راحترین شیوه دسترسی به خدمات روانشناسی کودک تاکتیک هایی برای بهتر مشق نوشتن کودکان تاکتیک هایی برای بهتر مشق نوشتن کودکان

تاکتیک هایی برای بهتر مشق نوشتن کودکان

برای اطمینان از اینکه فرزندتان می‌تواند تکالیفش را به موقع انجام دهید، برنامه داشته باشید. می‌توانید ساعتی را کنار کودک قرار دهید تا بتواند پیشرفت خود را زیر نظر بگیرد. به او اجازه دهید استراحت‌های کوچک داشته باشند تا مانع خستگیش هنگام انجام تکالیف شوید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فرزندتان هنگام انجام تکالیف کسل نشود. بهتر است در ابتدا با انجام تکالیف راحت‌تر شروع کنید و پس از اتمام کار، سختی آن را افزایش دهید. فراموش نکنید باید عملکرد کودک خود را مناسب با سن او ارزیابی کنید. بسیار مهم است که والدین محیطی آرم و بدون عوامل حواس پرتی و استرس‌زا برای انجام تکالیف مدرسه کودک فراهم کنند. این گونه می‌توانید مطمئن باشید که فرزندتان تکالیفش را به درستی انجام می‌دهد. البته گاهی علی‌رغم انجام تمام این راهکارها کودک همچنان به سختی تکالیفش را انجام می‌دهد. در این صورت توصیه می‌کنیم که کودک ابتدا از نظر جسمانی توسط پزشک کودکان معاینه شود و سپس حتماً از کمک یک مشاور و روانشناس کودک برای حل این مسئله کمک بگیرید. برای دریافت وقت مشاوره از روانشناس کودک کلیک کنید. باتوجه به اینکه رفتارها و برخوردهای روزانه­ شما شخصیت و رفتار فرزندتان را شکل می‌دهد، وظیفه شما به عنوان پدر یا مادر چالش بر انگیز است. این وظیفه به عشق، از خود گذشتگی، اختصاص دادن وقت و توجه زیاد نیاز دارد و شما در این مورد استحقاق هر گونه کمک و تشویقی را دارید. طرح "کوچینگ والدین نیز بر همین اساس توسط مرکز مشاوره یاسان اجرا می شود. برای اطلاع از طرح "کوچینگ والدینکلیک کنید. مرکز مشاوره یاسان، مرکز تخصصی «روانشناسی کودک و نوجوان» علاوه بر ارائه مشاوره، به‌طور متناوب اقدام به برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های فرزندپروری به‌صورت حضوری و آنلاین می‌کند. برای دریافت وقت مشاوره، حضور در کارگاه‌های فرزندپروری یا تهیه کتاب‌های روانشناسی تربیت فرزند به وب‌سایت یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir  مراجعه کنید یا به شماره ۰۹۹۳۵۹۶۸۰۱۰ از طریق واتس‌اپ پیام دهید. هم‌چنین یاسان ارائه‌دهنده خدمات مشاوره آنلاین، حضوری و تلفنی به مراجعان است. مشاوره آنلاین نه تنها هیچ‌گونه تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد بلکه موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد شما هم می‌شود. از همه مهمتر مشاوره آنلاین برای آن دسته از افرادی که محل سکونت‌شان فاقد روانشناس است، بسیار گزینه مناسبی است. برای مشاوره آنلاین تنها کافیست، گوشی هوشمند و اینترنت پایدار داشته باشید.
نظرات: 0 مشاهده