قرص جوشان و انواع آن [فواید و عوارض قرص جوشان ویتامین C]

قرص جوشان و انواع آن [فواید و عوارض قرص جوشان ویتامین C] قرص جوشان و انواع آن [فواید و عوارض قرص جوشان ویتامین C]قرص جوشان به عنوان یکی از منابع تأمین کننده ویتامین ها و املاح و مواد معدنی مورد نیاز بدن، در انواع مختلفی به بازار ارائه می شود. می توان گفت قرص های جوشان یکی از بهترین مکمل های تقویت کننده سیستم ایمنی بدن هستند که در مقایسه با قرص های معمولی، سرعت جذب بالاتر و اثرگذاری بیشتری دارند. قرص های جوشان به دلیل سهولت مصرف، هضم راحت و طعم بهتر محبوبیت فزاینده ای پیدا کرده اند و گزینه مناسبی برای افرادی هستند که با بلعیدن یا جویدن هر نوع قرص یا کپسول مشکل دارند. یکی از شناخته شده ترین انواع قرص جوشان، قرص جوشان ویتامین C است که در طعم های مختلف پرتقال، توت فرنگی، لیمو و ... به بازار ارائه می شود. قرص های جوشان ویتامین سی در دوزهای مختلف 500 میلی گرم و 1000 میلی گرم به تولید می رسند و برای بزرگسالان و کودکان قابل استفاده می باشند. البته منابع دیگری از ویتامین C مانند کپسول و قرص ویتامین C و یا قرص های جویدنی ویتامین C نیز می توانند جایگزین مناسبی برای قرص جوشان باشند که در ادامه بیشتر به فواید و عوارض و مقایسه آنها می پردازیم.

انواع قرص جوشان

امروزه تغییر سبک زندگی افراد و روی آوردن به استفاده از غذاهای ناسالم، کمبود ویتامین ها و عوارض ناشی از آنها را به یک معضل بزرگ تبدیل کرده است. عدم استفاده از لبنیات و کمبود کلسیم ناشی از آن، سیستم ایمنی ضعیف در نتیجه کمبود ویتامین سی و مواجه شدن با انواع و اقسام بیماری ها از جمله ویروس کرونا که در سطح جهانی گسترش یافته است و همچنین کمبود املاح و مواد معدنی دیگری از جمله آهن، منیزیم، زینک و ...، لزوم جبران این کمبود را به واسطه مصرف مولتی ویتامین ها ضروری می سازد. قرص های جوشان با تنوعی گسترده در انواع متفاوت و حاوی ترکیبات مفید مورد نیاز بدن به تولید می رسند که برخی از انواع آنها عبارتند از:
  • قرص جوشان ویتامین C
  • قرص جوشان مولتی ویتامین
  • قرص جوشان کلسیم
  • قرص جوشان منیزیم
  • قرص جوشان انرژی زا و ...
می توان گفت در میان انواع قرص جوشان های موجود در بازار، قرص جوشان ویتامین C، از پرطرفدارترین آنها است. با توجه به اینکه ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان از سلول ها محافظت می کند و نقش موثری در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می نماید، از اهمیت بالایی برای سلامت و عملکرد بدن برخوردار است. یکی از منابع تأمین کننده این ویتامین، قرص جوشان ویتامین C می باشد که در ادامه به خواص و فواید آن خواهیم پرداخت. البته علاوه بر قرص جوشان ویتامین سی، قرص ویتامین C نیز می تواند منبع مناسبی برای جبران کمبود این ویتامین در بدن باشد که در ادامه به تفاوت و بررسی آنها می پردازیم. انواع قرص های جوشان کلسیم، منیزیم، زینک، ویتامین سی، آهن و ... از برندهای مختلف برونسون، یوروویتال، سان لایف، ویتابیوتیکس و هلث اید را می توانید از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید. قرص جوشان ویتامین C قرص جوشان ویتامین C

قرص جوشان ویتامین C

با توجه به شیوع بیماری های عفونی در فصول سرد سال، مصرف انواع قرص جوشان ویتامین سی  نیز در این دوره افزایش می یابد. پزشکان استفاده از قرص جوشان ویتامین C را در زمان ابتلا به سرماخوردگی مفید می دانند و اغلب برای بیماران خود این ویتامین را تجویز می کنند. اغلب کسانی که نمی توانند قرص بخورند، از قرص های جوشان به صورت محلول در آب استفاده می کنند. به این صورت ویتامین های مورد نیاز بدن، به صورت نوشیدنی فراهم می شوند. قرص جوشان ویتامین سی هم برای بزرگسالان و هم کودکان تولید می شود و مصرف آن، سیستم ایمنی بدن را در طولانی مدت تقویت می نماید. یکی از مزایای این قرص ها وجود مزه های مختلف و طعم میوه های متنوع است که لذت نوشیدن یک آبمیوه خوش طعم و دلچسب را برایتان به ارمغان می آورد. جهت تهیه قرص جوشان ویتامین سی از بهترین برندها مانند یوروویتال و هلث اید، می توانید به آدرس /https://daroohome.com مراجعه نمایید.

فواید قرص جوشان ویتامین سی

ویتامین C یک ویتامین ضروری است که با وجود نقش های بسیار و مزایای سلامتی بیشماری که دارد، بدن قادر به تولید آن نیست. مصرف روزانه توصیه شده برای ویتامین سی برای زنان، 75 میلی گرم و برای مردان 90 میلی گرم است. اگر چه معمولاً توصیه می شود ویتامین C دریافتی خود را از غذاها دریافت نمایید، بسیاری از مردم برای رفع نیازهای خود به مکمل ها روی می آورند. قرص جوشان ویتامین C به عنوان یک منبع محبوب تأمین کننده این ویتامین، مزایای زیر را برای بدن به دنبال دارد:
  • خطر ابتلا به بیماری مزمن را کاهش می دهد.
  • به مدیریت فشار خون بالا کمک می کند.
  • ریسک بیماری های قلبی را کاهش می دهد.
  • سطح اسید اوریک خون را کاهش می دهد.
  • به جلوگیری از کمبود آهن کمک می کند.
  • سیستم ایمنی را تقویت می کند.
  • در بهبود سرماخوردگی و آنفلوانزا موثر است.
قرص های جوشان ویتامین سی در دوزهای 500 و 1000 میلی گرم در دسترس می باشند که با توجه به نیاز بدنتان و با تجویز پزشک، بایستی دوز مناسب را انتخاب نمایید.

بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین C

با توجه به اینکه ویتامین سی یک ویتامین محلول در آب است، زمانی که آن را با معده خالی مصرف کنید، بهتر جذب می شود. می توان گفت، بهترین زمان مصرف قرص جوشان ویتامین سی، اول صبح، 30 تا 45 دقیقه قبل از صرف صبحانه است. همچنین، 2 ساعت پس از صرف غذا که معده تقریباً خالی است، می تواند زمان مناسبی برای مصرف این ویتامین باشد.

عوارض قرص جوشان ویتامین C

در صورت استفاده درست و به اندازه، قطعاً عوارض خاصی را تجربه نخواهید کرد. با توجه به اینکه حداکثر مقدار مجاز مصرف ویتامین سی، روزانه 2000 میلی گرم است، در صورت استفاده بیش از حد توصیه شده، ممکن است عوارض جانبی زیر را تجربه نمایید:
  • مشکلات گوارشی
  • مشکلات کلیوی
  • بالا رفتن فشار خون
  • تجمع بیش از حد ماده معدنی آهن در بدن
اگر چه قرص جوشان ویتامین C یک منبع پرطرفدار خوش طعم جهت تأمین این ماده برای بدن است، قرص ویتامین C نیز می تواند به عنوان جایگزین مصرف شود. قرص ویتامین C قرص ویتامین C

قرص ویتامین C

قرص ویتامین C بیشتر به منظور تقویت سیستم ایمنی استفاده می شود. مصرف این قرص باعث جذب بهتر آهن در بدن شده و به افرادی که دچار کم خونی هستند، توصیه می شود. همچنین، قرص ویتامین C جویدنی می تواند برای کسانی که با بلعیدن قرص مشکل دارند، جایگزین مناسبی باشد. قرص ویتامین سی و رزهیپ برونسون، قرص ویتامین سی و لیزین 500 میلی گرم برونسون، قرص ویتامین سی 1000 میلی گرم او پی دی فارما و قرص ویتامین سی و رزهیپ ابورنز از نمونه قرص های ویتامین C موجود در داروخانه آنلاین داروهوم هستند.

تفاوت قرص جوشان ویتامین C و قرص ویتامین C

قرص های جوشان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند، زیرا می توانند در مایعاتی مانند آب یا آبمیوه حل شوند و طعم بهتری نسبت به قرص های معمولی دارند. قرص ویتامین سی معمولی به آرامی حل می شود که می تواند منجر به کاهش نرخ جذب شود و گاهی منجر به تحریک معده می گردد و ممکن است مشکلات گوارشی به همراه داشته باشد. در حالی که، قرص جوشان ویتامین سی به سرعت و به طور کامل حل شده و به سرعت جذب می شود. با توجه به حل کردن قرص جوشان در آب، مایعات بدن را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. شما می توانید با توجه به صلاحدید خودتان و یا با نظر پزشک، انواع قرص جوشان یا قرص ویتامین C را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید.   مجموعه داروخانه آنلاین دکتر بهزاد بهمنی، بهمن ماه 1399 فعالیت خود را در زمینه اطلاع رسانی و خرید آنلاین دارو، محصولات آرایشی بهداشتی، مکمل ها و تجهیزات پزشکی آغاز نمود. داروهوم به شما کمک می کند در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کنید و با مقایسه قیمت و مشخصات محصولات در زمان خرید، لذت خرید اینترنتی را تجربه نمایید. کافی است جهت سفارش محصول مورد نظر خود، به آدرس /https://daroohome.com مراجعه نمایید.  
نظرات: 0 مشاهده