ایمپلنت فوری و دو مرحله ای دندان: مزایا و معایب

ایمپلنت فوری و دو مرحله ای دندان: مزایا و معایب ایمپلنت فوری و دو مرحله ای دندان: مزایا و معایب   بهترین روش برای جایگزینی دائمی دندان افتاده، کاشت ایمپلنت دندان است. اما آیا می دانستید که دو روش اصلی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد؟ کاشت ایمپلنت دندان با استفاده از روش جراحی یک یا دو مرحله ای انجام می‌شود و همانطور که از اسمش پیداست، روش کاشت ایمپلنت دندان یک مرحله در یک گام انجام می‌شود در حالی که ایمپلنت عادی با استفاده از یک جراحی در دو مرحله انجام می شود.

جراحی کاشت ایمپلنت دندان دو مرحله ای

در بین دو روشی که گفتیم، جراحی کاشت ایمپلنت دندان دومرحله ای روشی قدیمی تر است، بنابراین با همین روش شروع می کنیم. «ایمپلنت دندان دارای یک بدنه و یک رابط بوده و در برخی از موارد یک پیچ برای فیکس کردن رابط نیز در آن به کار می‌رود». جراح دندانپزشک در مرحله اول یک میله تیتانیومی در استخوان فکتان درجایی که دندان وجود ندارد قرار می دهد. بعد از این مرحله، میله تیتانیومی تحت یک فرایند به نام استئواینگریشن (پیوند با استخوان) قرار می گیرد. میله با استخوان طبیعی فکتان جوش می خورد تا یک پیوند بسیار استوار برقرار کند. میله تیتانیومی جایگزین ریشه طبیعی دندانتان می شود و عامل مطمئنی است که می توان تاج دندان را روی آن قرار داد. با این حال تاج دندان را نمی توان مستقیما روی میله تیتانیومی قرار داد، در عوض لازم است که توسط یک پایه به میله تیتانیومی متصل شود. پایه به شکل یک پیچ عمل می کند و تاج دندان را محکم به میله تیتانیومی متصل می کند. مرحله دوم روش ایمپلنت دندان دومرحله ای زمانی است که پایه نصب می شود. وقتی که میله تیتانیومی به طور کامل با استخوان فکتان یکپارچه شد، یک جراح دندانپزشک، جراحی دیگری را برای شکافتن لثه انجام می دهد و پایه را در آن کار می گذارد. وقتی محل این جراحی بهبود یافت، دندانپزشکتان اقدام به قراردادن تاج دندان روی این پایه و تکمیل فرایند می نماید.

روش ایمپلنت دندان فوری

روش ایمپلنت دندان فوری روش ایمپلنت دندان فوری روش ایمپلنت دندان یک مرحله ای یا ایمپلنت دندان فوری کمی متفاوت است و به شما امکان جلوگیری از انجام جراحی دوم را می دهد. در این روش، میله پایه ایملنت در حین جراحی اول روی میله تیتانیومی قرار می گیرد. وقتی که پایه با استئواینتگریشن کامل همراه شد، دندانپزشکتان به سادگی تاج دندان را روی این پایه نصب می‌کند و هیچ نیازی به جراحی دوباره برای شکافتن لثه و رسیدن به میله پایه نیست. ایمپلنت فوری یا یک روزه را می توان بسته به تعداد دندان های جایگزین مورد نیاز، طی ۳۰ دقیقه الی ۳ ساعت انجام داد.( https://sepiddentalclinic.com/?p=549)

کدام روش ایمپلنت دندان برای شما مناسب است؟

کدام روش ایمپلنت دندان برای شما مناسب است؟ کدام روش ایمپلنت دندان برای شما مناسب است؟ با استفاده از هر دو روش ایمپلنت دندان یک مرحله ای و دو مرحله ای به دندان از دست رفته خود دست می‌یابید و یک دندان قوی هم به دست خواهید آورد، اما برخی افراد ممکن است برای انجام ایمپلنت دندان یک مرحله ای مناسب نباشند.

سلامت استخوان فک

اولین مساله ای که باید در نظر گرفت، سلامت استخوان فکتان است. برای سوار کردن قسمت نهایی کاشت ایمپلنت دندان یعنی تاج دندان، یکپارچگی کامل میله با استخوان فک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، چرا که یک بستر مطمئن را فراهم می کند. در کاشت ایمپلنت دندان یک مرحله ای، به دلیل بستری که هنوز ضعیف و آشکار است، ایمپلنت دندان در معرض نیروی گاز گرفتن خفیف قرار می گیرد. شاید قدرت گاز گرفتن در نظر کم باشد، اما همین مقدار برای جابجا کردن میله تیتانیومی از محل اصلی اش کافی است. اگر دیابت داشته باشید، سیگار بکشید و یا رفته رفته آن قسمت از فکتان تحلیل رفته باشد، این احتمال افزایش می یابد. در این حالت پزشکتان احتمالا ایمپلنت دندان دو مرحله ای را برای حمایت از میله تیتانیومی در فرایند استئواینتگریشن با فکتان انتخاب می‌کند.

زیبایی

همچنین ممکن است نگرانی هایی درباره پیامدهای زیبایی روند یک مرحله ای داشت باشید. پایه ایمپلنت در دهانتان کمی مشخص خواهد بود و شبیه یک تکه فلز است که از لثه بیرون زده است. اگر از کاشت ایمپلنت دندان برای جایگزینی یکی از دندان های جلویی استفاده می کنید، شاید بهتر باشد برای جلوگیری از مشخص بودن پایه ایمپلنت در هنگام خندیدن، از روند ایمپلنت دندان دومرحله ای استفاده کنید.

هزینه ایمپلنت دندان

روند ایمپلنت دندان یک مرحله از ایمپلنت دندان دومرحله ای ارزان تر است و این عمدتا به دلیل حضور کمتر در مطب دندانپزشک است. هزینه ایمپلنت دندان می تواند متفاوت باشد. هر وقت که بخواهید برای درمان یا جراحی به دندانپزشک مراجعه می کنید، برای زمانی که وی در اختیارتان قرار می دهد یا هر چیزی که استفاده می کند، باید هزینه بپردازید. با کاهش زمان سپری شده در مطبی می توانید هزینه هایتان را کمتر کنید. «دلیل اصلی اینکه ایمپلنت هزینه ی واحد و استانداردی ندارد این است که، هیچگاه دو ایمپلنت به روش یکسانی انجام نمی شود. بر خلاف سایر خدمات مانند پر کردن دندان، هزینه ی ایمپلنت بر اساس نوع و پیچیدگی کار ارزیابی می شود »(منبع).

زمان ایمپلنت دندان

اگر بیمار مشکلی مانند نیاز به سینوس لیفت، گرافت استخوان یا تعریض پل دندانی نداشته باشد، می توان جراحی و ایمپلنت دندان را در یک روز انجام داد. اگر استخوان فکتان سالم باشد و نگرانی زیبایی درباره مشخص بودن پایه ایمپلنت دندان نداشته باشید می توانید کار را در یک جلسه انجام دهید تا از جراحی دوم و زمان مورد نیاز برای بهبود از آن جلوگیری کنید و زودتر به دندانتان می رسید. به علاوه عدم انجام جراحی دوم، معمولا باعث می شود که روند ایمپلنت دندان یک مرحله ای ارزان تر از ایمپلنت دندان دو مرحله ای باشد.

آیا ایمپلنت دندان یک مرحله ای ایمن است؟

آیا ایمپلنت دندان یک مرحله ای ایمن است؟ آیا ایمپلنت دندان یک مرحله ای ایمن است؟ هر درمان شامل جراحی برای ایمپلنت چیزی، یک حرکت جدی است. این نوع خاص از ایمپلنت دندان بر توانایی و دانش فردی که این کار را می کند، متکی است. بعضی دندانپزشک ها در ایمپلنت دندان تخصص دارند. با این حال جراحی همیشه با خطر همراه است، اما ایمپلنت دندان معمولا با احتمال بروز مشکل پایینی همراه است. همیشه مطمئن شوید که به دندانپزشک و کلینیک معتبری مراجعه می کنید، بخصوص که اگر به منظور انجام ایمپلنت دندانی قصد سفر به جای دیگری را دارید. دوره نقاهت برای این درمان، مهمترین دوره به شمار می رود. این زمانی است که محل جراحی در مقابل بروز عفونت آسیب پذیر است. دندان جدیدتان در جای خود قرار گرفته اما استخوان همچنان در حال جوش خوردن با میله فلزی است که همین موضوع امکان حرکت ایمپلنت دندان و عدم موفقیت ایمپلنت را افزایش می دهد.

چطور بین روش ایمپلنت دندان یک مرحله ای و ایمپلنت دندان دو مرحله ای انتخاب کنم؟

اولین گام، ترتیب دادن یک قرار ملاقات با دندانپزشک است. وی یک عکس اشعه ایکس برای تعیین وضعیت سلامت فکتان می گیرد و شانس این را دارید تا درباره اینکه کدام روش از بین ایمپلنت دندان یک مرحله ای و ایمپلنت دندان دو مرحله ای برای شما مناسب تر است، سوال کنید.
نظرات: 0 مشاهده