نکات مهم برای شستن حوله با ماشین لباسشویی

همه ما هر روز بدون استثنا چند مرتبه از حوله استفاده می‌کنیم. حوله‌ها بعد از حمام و بعد از شستن دست و صورت به کار می‌آیند. استفاده مداوم و هر روزه از حوله باعث می‌شود هر چند روز یک‌بار نیاز به شستشو داشته باشند. نکات مهم برای شستن حوله با ماشین لباسشویی نکات مهم برای شستن حوله با ماشین لباسشویی شستن حوله در ماشین لباسشویی اصول خاص خودش را دارد. حوله‌ها باید طوری شسته شوند که هم نرم و لطیف باقی بمانند و هم عمر بیشتری داشته باشند. در ادامه درباره نکته‌های ریز و درشت شستن حوله با ماشین لباسشویی به‌طور کامل توضیح می‌دهیم.

حوله‌ها چند وقت یک‌بار نیاز به شستشو با ماشین لباسشویی دارند؟

حوله‌ها در ارتباط مستقیم با پوست صورت و بدن ما هستند. همین موضوع باعث می‌شود قارچ‌ها، چربی و آلودگی‌های سطح پوست روی آن‌ها باقی بمانند. بنابراین برای جلوگیری از انواع بیماری‌های پوستی بهتر است حوله‌تان را چند روز یک‌بار بشویید. حوله استخر، حمام و حوله تن پوش کودک بهتر است هر دو هفته یک‌بار در ماشین لباسشویی شسته شوند. حوله‌های دست و صورت را هم هر چهار یا پنج روز یک‌بار بشویید.

استفاده از شوینده‌ها؛ شستن حوله با وایتکس ممنوع

بسیاری فکر می‌کنند هر چه بیشتر از مواد شوینده در ماشین لباسشویی استفاده کنند، لباس‌های تمیزتر و لطیف‌تری خواهند داشت. اما چنین عقیده‌ای صحیح نیست. بعد از خرید حوله تن پوش یا حوله دست و صورت باید نکاتی در مورد استفاده درست از شوینده‌ها بدانید. استفاده بی‌رویه از مواد شوینده به‌خصوص شوینده‌های پودری باعث می‌شود حوله‌ها زبرتر و زمخت‌تر شوند. بعضی افراد سفیدکننده‌ها را دشمن درجه یک آلودگی می‌دانند. این‌ افراد تصور می‌کنند حوله‌ها فقط با استفاده از مواد سفیدکننده و وایتکس تمیز می‌شوند. اما شما بهتر است این اشتباه رایج را مرتکب نشوید و برای شستن حوله با ماشین لباسشویی از وایتکس استفاده نکنید. استفاده از سفیدکننده‌ها تار و پود لباس‌ها را از بین می‌برند و حتی باعث ایجاد لکه روی حوله‌ها می‌شوند. برای شستن حوله رنگی در ماشین لباسشویی از مواد شوینده مخصوص لباس‌های رنگی استفاده کنید. از مواد شوینده خیلی قوی برای شستن حوله‌ با ماشین لباسشویی استفاده نکنید. شوینده‌های قوی باعث تغییر بافت و رنگ حوله می‌شوند. از طرفی خاصیت جذب حوله‌ها براثر شستشوی بسیار با شوینده‌های قوی، به مرور زمان کمتر می‌شود.

حوله‌ها را در چه دمایی در ماشین لباسشویی بشوییم؟

میکروب‌ها و باکتری‌ها در دمای بالا بهتر از بین می‌روند. البته دمای خیلی بالا و استفاده از آب خیلی داغ هم به بافت حوله آسیب می‌زند و باعث تغییر رنگ می‌شود. بنابراین بهتر است حوله‌ها را در دمایی متوسط مثل دمای 40درجه بشویید. با توجه به قیمت حوله تن پوش بهتر است نهایت دقت را در شستشوی آن به کار ببندیم. بنابراین هنگام اولین شستشو حوله‌ها را با آب سرد بشویید. مقدار کمی شوینده استفاده کنید و کمی هم سرکه سفید (حدودا یک‌چهارم فنجان) همراه شوینده در مخزن بریزید. این روش کمک می‌کند رنگ حوله‌تان تثبیت شود و قدرت جذب حوله هم افزایش پیدا کند.

حوله‌ها را جدا از بقیه لباس‌ها در ماشین لباسشویی بشویید

یک شلوار جین را در نظر بگیرید. این شلوار بعد از چند روز استفاده معدن میکروب و باکتری است. اما حوله‌ها هیچ وقت به اندازه یک شلوار جین کثیف و آلوده نمی‌شوند. بنابراین بهتر است حوله‌ها را جدا از بقیه لباس‌ها بشویید. لباس‌های دیگر مثل شلوار، مانتو و پیراهن آلودگی بیشتری دارند و  این آلودگی را به حوله‌ها منتقل می‌کنند. از طرفی شستشوی همزمان حوله‌ها با بقیه لباس‌ها باعث پرز دادن حوله به لباس‌ها می‌شود. برای جلوگیری از پرز گرفتن لباس‌ها، آن‌ها را به طور جداگانه بشویید. اگر در منزل‌تان کسی به بیماری‌های پوستی مثل قارچ مبتلا است، حوله‌هایش را جدا از حوله بقیه اعضای خانواده بشویید. به‌علاوه بهتر است حوله‌های سفید جدا از حوله‌های رنگی شسته شوند. دشمنی نرم کننده با تار و پود حوله‌ها؛ از مصرف بیش از اندازه نرم کننده دوری کنید دشمنی نرم کننده با تار و پود حوله‌ها؛ از مصرف بیش از اندازه نرم کننده دوری کنید

دشمنی نرم کننده با تار و پود حوله‌ها؛ از مصرف بیش از اندازه نرم کننده دوری کنید

نرم کننده‌ها شوینده‌های بی‌آزاری به نظر می‌رسند. بیشتر افراد فکر می‌کنند استفاده از نرم کننده باعث لطیف شدن حوله می‌شود. بنابراین در هر مرتبه شستشوی حوله در ماشین لباسشویی از نرم کننده استفاده می‌کنند. چنین تصوری اشتباه است. استفاده مداوم از نرم کننده برای شستشوی حوله باعث از بین رفتن تار و پود حوله می‌شود. به‌علاوه اگر زیاد از نرم کننده استفاده کنید بافت حوله به مرور زمان زبر می‌شود. اگر استفاده از نرم کننده برایتان به یک عادت تبدیل شده است، در هر دو بار شستشوی حوله، فقط یک مرتبه از نرم کننده استفاده کنید.

استفاده از سرکه سفید باعث حفظ کیفیت و رنگ حوله می‌شود

حوله‌ها هر چند روز یک‌بار شسته می‌شوند و همین شستن مداوم  باعث افت کیفیت و تغییر رنگ‌شان می‌شود. برای حفظ کیفیت و رنگ حوله می‌توانید روی کمک سرکه سفید حساب کنید. بهتر است بعد از هر سه یا چهار مرتبه شستن حوله در ماشین لباسشویی از سرکه سفید استفاده کنید. مقدار یک‌چهارم فنجان سرکه سفید همراه مواد شوینده در مخزن مخصوص لباسشویی بریزید. این کار باعث می‌شود کیفیت و رنگ حوله برای مدت طولانی‌تری حفظ شود.

نکاتی در مورد خشک کردن حوله‌ها بعد از شستشو در ماشین

بعد از این که حوله‌ها در ماشین لباسشویی شسته شدند، خیلی زود آن‌ها را بیرون بیاورید. حوله‌ها را خوب تکان دهید تا چروک‌شان گرفته شود و در جایی مناسب برای خشک شدن آویزان کنید. در مرحله بعدی مراقب باشید حوله‌ها به‌طور کامل خشک شده باشند و سپس آن‌ها را تا کنید و در کشو یا قفسه مخصوص بگذارید. اگر حوله‌ها کاملا خشک نشوند محیط مناسبی برای رشد قارچ و باکتری‌ها خواهند بود و پوست بدن و صورتتان را  دچار مشکل می‌کنند. بهترین و باکیفیت‌ترین انواع حوله‌ها را از سایت صفاهوم تهیه کنید بهترین و باکیفیت‌ترین انواع حوله‌ها را از سایت صفاهوم تهیه کنید

بهترین و باکیفیت‌ترین انواع حوله‌ها را از سایت صفاهوم تهیه کنید

حوله‌ها به‌طور مستقیم با پوست بدن و صورت ما تماس دارند و باید کیفیتی مناسب و قابل قبول داشته باشند. روش شستن درست و اصولی حوله‌ها مهم است ولی قبل از هر چیزی باید حوله‌ای مطمئن و باکیفیت انتخاب کنید. مجموعه صفاهوم با بیشتر از 80 سال سابقه در فروش منسوجات مثل انواع حوله و رومیزی، گزینه مطمئن و مناسبی برای خرید انواع حوله است. به سایت صفاهوم به آدرس safahome.com مراجعه کنید، تنوع، قیمت و کیفیت محصولات را ببینید و با نمونه‌های مشابه مقایسه کنید. محصولات مورد نظرتان را به سبد خرید اضافه کنید و بعد از نهایی کردن سفارش در کمترین زمان تحویل بگیرید.
نظرات: 0 مشاهده