صفر تا صد تحصیل معماری در آلمان

تحصیل معماری در آلمان، تا حدودی با تحصیل این رشته در دانشگاه‌های دیگر کشورهای جهان متفاوت است. در آلمان و در چندین کشور دیگر، دانشجویان ابتدا باید در مقطع کارشناسی این رشته تحصیل کنند و با اخذ مدرک لیسانس می توانند این رشته را در مقطع کارشناسی ارشد ادامه دهند. با اتمام مقطع کارشناسی ارشد رشته معماری، باید مدتی با یک معمار مجرب کار کنند تا مجاز به عضویت در انجمن معماران آلمان شوند. رشته معماری در آلمان، در دانشگاه‌های علوم کاربردی (فنی و مهندسی)  در کنار دوره‌هایی نظیر مهندسی برق، مکانیک، روباتیک، هوافضا ارائه میشود، اگرچه برخی از شاخه‌ها یا گرایش‌های این رشته در دانشگاه های هنر نیز تدریس می شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته معماری در دانشگاه های آلمان، انتخابی بسیار عالی برای دانشجویان بین المللی است چرا که آنها هم میتوانند همانند اتباع آلمانی، بدون پرداخت شهریه، در دانشگاه های آلمان تحصیل کنند. صفر تا صد تحصیل معماری در آلمان صفر تا صد تحصیل معماری در آلمان

چرا تحصیل معماری در آلمان، انتخاب خوبی است؟

۱. ارائه ی آموزش های کاربردی

دانش معماری در آلمان، تاریخی کهن، غنی، و متنوع دارد. دانش معماری آلمان تمامی سبک های معماری اروپایی از معماری پست مدرن تا رومی را شامل میشود. دانش معماری آلمان سبک های معماری معروفی نظیر معماری کارولینگ، رومانسک، گوتیک، رنسانس، باروک، کلاسیک، مدرن و تلفیقی از معماری بین المللی را در برمی گیرد.

۲. برخورداری دانشگاه های آلمان از زیرساخت های آموزشی مناسب

دانشگاه های آلمان زیر ساخت های آموزشی بسیار مناسبی از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری دارند. دانشجویان دانشگاه های آلمان به تجهیزات کامپیوتری که جزو الزامات تحصیل در رشته ی معماری است، دسترسی کامل دارند.

۳. آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار

رویه آموزشی اتخاذ شده در دانشگاه های آلمان، دانشجویان را برای ورود به بازار کار آماده می کند. این رویه شامل، برگزاری رویدادهای علمی در زمینه های حرفه ای و مرتبط با بازار کار، برگزاری کنفرانس های شغلی مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان، پشتیبانی و کمک به دانشجویان در جستجوی شغل پس از فارغ التحصیلی میشود.

۴. سطح کیفی بالای آموزشی در آلمان

برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر، شما در آلمان دانشگاه هایی با رتبه های برتر در عرصه جهانی خواهید یافت که این دانشگاه ها، تعداد رشته‌ها و دوره‌های بی شماری برای تحصیل ارائه می دهند. مدارک تحصیلی که از دانشگاه های آلمان اخذ می شوند در سطح بین المللی معتبرند و فرصت‌های شغلی متعددی را در اختیار دانشجویان می گذارند. از طرفی هزینه زندگی در آلمان مقرون به صرفه‌تر از بسیاری از کشورهای دیگر است.

۵. تدریس به زبان انگلیسی

با توجه به اطلاعات این مقاله :"می‌توان در آلمان دوره کارشناسی معماری و سپس کارشناسی ارشد آن را به زبان انگلیسی گذراند، اما باید توجه داشت که اکثر دوره‌های تحصیلی این رشته به زبان آلمانی تدریس می‌شوند". برخی از واحدهای درسی این رشته  نیز با ترکیبی از زبان انگلیسی و آلمانی تدریس میشود اما قاعدتاً دانشجویان برای تحصیل هیچ مشکلی نخواهند داشت.

الزامات تحصیل معماری به زبان انگلیسی در آلمان (مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد)

در ادامه مقاله، الزامات و شرایط مورد نیاز تحصیل معماری در آلمان در مقطع کارشناسی به صورت جدا از الزامات و شرایط مورد نیاز برای تحصیل این رشته در مقطع کارشناسی ارشد، ذکر شده است.

الزامات ارائه درخواست برای مقطع کارشناسی رشته ی معماری

الزامات ارائه درخواست برای مقطع کارشناسی رشته ی معماری الزامات ارائه درخواست برای مقطع کارشناسی رشته ی معماری الزامات پذیرش در مقطع کارشناسی رشته ی معماری در آلمان:
  • ارائه مدارک تحصیلی دوره دبیرستان
  • قبولی در آزمون ورودی دانشگاه. برخی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی، آزمون ورودی دارند که دانشجویان جهت اخذ پذیرش، باید در این آزمون ها نمره قبولی کسب کنند.
  • ارائه مدرک مهارت زبان آلمانی
  • ارائه انگیزه نامه یا توصیه نامه (اختیاری)
  • ارائه ی کپی مدارک شناسایی

الزامات ارائه درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد رشته ی معماری

الزامات پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد رشته ی معماری در آلمان:
  • ارائه ی مدرک لیسانس رشته ی مرتبط . برای شرکت در برخی از دوره ها، مدرک لیسانسی که ارائه میدهید حتما باید در رشته ی معماری باشد، اما برخی دیگر از دوره ها همچنین مدرک لیسانس دانشجویانی که قبلا در رشته های طراحی، برنامه ریزی شهری، مهندسی عمران، طراحی داخلی یا مطالعات فرهنگی نیز تحصیل کرده اند را می پذیرند.
  • ارائه رزومه کاری یا نشان دادن تجربه کاری
  • ارائه گواهی درجه یک
  • رونوشت سوابق تحصیلی (شامل رزومه تحصیلی، انگیزه نامه و توصیه نامه)
  • ارائه مدرک مهارت زبان انگلیسی

نکاتی که قبل از تحصیل رشته معماری در آلمان، باید آنها را بدانید.

۱. طول دوره ی تحصیل معماری به زبان انگلیسی در آلمان

طول دوره تحصیل معماری در مقطع کارشناسی،‌ ۳ الی ۴ سال است. طول دوره کارشناسی ارشد معماری، ۱ الی ۵ سال است.

۲. دروسی که تدریس می شوند

دانشجویان مقطع لیسانس رشته معماری باید چندین دوره طراحی بگذرانند. برخی از کلاس های این مقطع به طراحی دستی و طراحی دیجیتال اختصاص دارند. در رشته معماری همچنین دروس تئوری، تاریخ، سازه های ساختمانی و مصالح ساختمانی تدریس می شوند. برای مثال، دروس برخی از دوره ها ممکن است بر مقاومت مصالح وسازه های فلزی مانند فولاد یا کاربرد کامپیوتر در معماری متمرکز باشند. دروس برخی از دوره ها نیز ممکن است شامل مباحثی در مورد پایداری مواد بوده و بر موضوعاتی نظیر گرمایش کره زمین و معیارهای پایداری ساختمان و طراحی داخلی متمرکز باشد. الزام تدریس ریاضی و زیست شناسی مختص برخی از دوره های رشته معماری است، اما دروسی که در همه دوره ها تدریس میشوند، دیفرانسیل و انتگرال، هندسه و فیزیک هستند. در مقطع کارشناسی ارشد، برنامه های تحصیلی عمدتا شامل کار در پروژه های حرفه ای مرتبط با رشته تحصیلی، همراه با دریافت حقوق، تحت نظارت هیئت علمی دانشگاه است. تمرکز این دوره ها بر طراحی، مهندسی و مدیریت پروژه است. برنامه های مقطع کارشناسی ارشد، بر ارائه کار تحقیقاتی پیشرفته تمرکز دارد. دانشجویان باید در زمینه هایی مانند شهرسازی و معماری یا اکولوژی و معماری، کار تحقیقاتی ارائه دهند.

۳. هزینه های تحصیل

به طور کلی دانشگاه های آلمان چه از دانشجویان بومی و چه از دانشجویان بین المللی شهریه نمیگیرند یا اگر هم هزینه ای به عنوان شهریه از آنها اخذ شود، مبلغ آن بسیار پایین است. بنابراین می توانید مطمئن باشید که تحصیل معماری به زبان انگلیسی در آلمان، برای شما هزینه ی چندانی نخواهد داشت و از طرفی، هزینه های زندگی در آلمان نیز پایین خواهد بود. متوسط هزینه ی تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد معماری در آلمان، مبلغی ما بین ۵۶۸ الی ۶۰۰۰ یورو خواهد بود.

۴. فرصت های شغلی

با توجه به وضعیت با ثبات اقتصاد آلمان، پروژه های ساخت و ساز در این کشور به وفور یافت می شوند و همین موضوع موجب افزایش میزان تقاضای بازار کار برای معماران میشود. با توجه به این شرایط، پیدا کردن شغل در یک شرکت معماری در آلمان اصلا کار سختی نیست.

مراحل تحصیل معماری به زبان انگلیسی در آلمان

مراحل تحصیل معماری به زبان انگلیسی در آلمان مراحل تحصیل معماری به زبان انگلیسی در آلمان

۱. دانشگاه خود را انتخاب کنید

اولین گام برای تحصیل معماری به زبان انگلیسی در آلمان، انتخاب دانشگاه است. دانشگاه های متعددی در آلمان رشته ی معماری را ارائه میدهند، تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که این دانشگاه ها را با هم مقایسه کنید و دانشگاهی که برای شما مناسب است را انتخاب کنید. شما هم فکر می‌کنید انتخاب دانشگاهی که متناسب با نیازهای شما باشد، سخت است؟ موسسه تبادلات آكادميك آلمان(DAAD) ، دارای پایگاه اطلاعاتی متشکل از ۲۰۰۰ دوره مختلف دانشگاهی است که میتوانید در این بستر اینترنتی، به جستجو در میان این دوره ها بپردازید. ۱۳۸۹ عدد از این دوره ها، دوره هایی هستند که به زبان انگلیسی تدریس می شوند.

۲. شرایط پذیرش دانشگاه را بررسی کنید

قبل از ارائه درخواست، بررسی های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید مدارک تحصیلی شما، در دانشگاهی که انتخاب کرده اید معتبر باشند.

۳. بودجه مالی خود را تطبیق دهید

برای اینکه بتوانید حداقل به مدت یک سال، هزینه های الزامی زندگی در آلمان را بپردازید، باید از توان مالی تعیین شده توسط سفارت آلمان برخوردار باشید.

۴. درخواست خود را ارائه کنید

اخرین مرحله، ارائه درخواست به دانشگاه مد نظر است. شما می توانید درخواست خود را مستقیما به دفتر بین المللی دانشگاه ارائه دهید یا اینکه از پورتال آنلاین uni-assist استفاده کنید. این پورتال پذیرش دانشجویان بین المللی توسط موسسه تبادلات آكادميك آلمان(DAAD)، اداره م یشود. همچنین شما میتوانید برای دوره ها و دانشگاه های مختلف درخواست ارائه دهید تا شانس پذیرش خود را افزایش دهید.
نظرات: 0 مشاهده