آیا کاشت ریش عوارض دارد؟

ریش پرپشت ظاهری جذاب و خواستنی به مردان می دهد، اما هر مردی از نظر ژنتیکی برنامه ریزی نشده است که یک ریش پرپشت و شاداب داشته باشد. با توسعه فناوری پیشرفته کاشت مو، کاشت ریش اکنون امکان پذیر است و همه مردان می توانند به این خواسته دست پیدا کنند. آیا کاشت ریش عوارض دارد؟ آیا کاشت ریش عوارض دارد؟

درمان کم پشتی ریش با کاشت ریش

کاشت ریش یک درمان قطعی برای کسانی است که از کم پشتی، نازک بودن و خالی بودن ریش خود رنج می ببرند. داشتن ریش و سبیل پر پشت معمولا برای آقایان یک ملاک زیبایی حساب می شود. از این رو آن دسته از افرادی که به دلایل مختلف از جمله عوامل ژنتیکی، هورمونی، صدمات فیزیکی، سوختگی و سایر موارد دچار ریزش مو در این نواحی شده اند به کاشت مو در این نواحی فکر می کنند. اما سوالی که ممکن است برای خیلی از افراد پیش بیاید این است که آیا کاشت ریش عوارض دارد. اگر برای شما هم این سوال پیش آمده در ادامه همراه ما باشید.

عوارض کاشت ریش

به طور کلی، روش های متداولی برای کاشت ریش و سبیل وجود دارد. بسیاری از این روش ها که عمدتا در گذشته استفاده می شدند و امروزه رایج نیستند عوارضی را به همراه داشتند که باعث ناراحتی مراجعین برای کاشت ریش بود. در اینجا هر یک از این عوارض را بررسی می کنیم. یکی از رکن های اساسی برای کاشت ریش و سبیل بیهوشی بود و به همین دلیل بود که بسیاری از متقاضیان و حتی متخصصین در این زمینه تمایلی به انجام عمل کاشت ریش نداشتند. در این روش عمدتا فرد متقاضی باید مدت زمان طولانی بیهوش بود و عمل کاشت خیلی طول می کشید و بیمار باید چندین ساعت را در بیهوشی به سر می کرد. خیلی ها حاضر نبودند که به خاطر یک عمل زیبایی ساعت ها بیهوش باشند. علاوه بر این در روش های کاشت ریش قدیمی، درد و خونریزی بخش جدایی ناپذیر بود. معمولا بیماران بعد از کاشت ریش تا مدت ها در نواحی اهدا کننده و حتی بخش ریش خود درد داشتندو همچنین در بخش بانک مو یا منطقه اهدا کننده، فرد ممکن بود دچار خونریزی شود. از این رو بسیاری از متقاضیان می ترسیدند که برای کاشت ریش مراجعه کنند. در روش های قدیمی که برای کاشت ریش استفاده می شد، عمدتا تراکم مو کاشته شده کم بود و ریش و سبیل ها به صورت غیر طبیعی رشد می کردند و همچنان حالت خالی بود کم پشت بودن مشخص بود. یا در بسیاری از افراد رشد ریش و سبیل به صورت غیر طبیعی بود و کاملا مصنوعی بودن آن مشخص بود. از این رو بسیاری از افراد از نتیجه نهایی راضی نبودند و بسیاری از متقاضیان تمایلی به انجام این عمل نداشتند. به جز همه موارد ذکر شده، در این روش های کاشت ریش، عمدتا دوره نقاهت طولانی بود و فرد را از کار و زندگی می انداخت.  یکی از علت هایی که استفاده از این روش های سنتی کنار گذاشت شد دقیقا همین عوارض و مشکلات بود.

عوارض روش های نوین کاشت ریش

اما خبر خوبی که وجود دارد این است که در روش های نوین هیچ یک از این عوارض وجود ندارد و فرد می تواند به راحتی اقدام به کاشت ریش و سبیل کند بدون هیچ درد و عارضه ای.  برای کاشت موی ریش و سبیل می توان از موی سر استفاده کرد چرا که ساختار و میزان رشد موی سر شبیه ساختار و رشد موی ریش و سبیل است از این رو معمولا از فولیکول های موجود در بانک مو که در پشت و دو طرف سر قرار دارد برای پیوند ریش و سبیل استفاده می نمایند. گاهی اوقات نیز در این روش های نوین، ممکن است ظاهر ریش و سبیل کاشته شد کمی متفاوت تر از حالت طبیعی باشد اما در این روش برای این مشکل راه حل وجود دارد. در صورت بروز چنین مشکلی، پزشک متخصص ازعمل ترمیمی استفاده می نماید سپس تارهای مو به صورت تکی یا دوتایی به قسمت ریش پیوند زده می شود تا ظاهر ریش فرد طبیعی شود. نکته قابل توجه این است که پیوندهای مو عمدتا به صورت میکروسکوپی صورت می گیرد از این رو بعد از عمل کاشت هیچ جای جراحت روی صورت دیده نخواهد شد.

روش SUT برای کاشت ریش

این روش در واقع یک روش مدرن است که برای انجام آن از دستگاه های مدرن استفاده می کنند. بسیاری متخصصین و متقاضیان تمایل دارند که از این روش برای کاشت ریش استفاده نمایند. در حال حاضر این روش یکی از مدرن ترین روش ها برای کاشت مو ریش و سبیل است و کل این عمل توسط دستگاه صورت می گیرد. از این رو گرافت ها ابتدا از ناحیه اهدا کننده برداشت می شوند و چون این کار توسط دستگاه انجام می شود این گرافت ها کاملا سالم می مانند و به منطقه گیرنده در ناحیه ریش و سبیل منتقل می گردند. از آنجایی که همه این کارها توسط دستگاه انجام می شود معمولا استفاده از این روش هیچ گونه عارضه ای ندارد و بعد از کاشت فرد می تواند به زندگی عادی برگردد و نیاز به دوره نقاهت نیست. این روش ها طرفدارن بسیاری دارد و فرد می تواند به راحتی و با خیال آسوده با کمک این روش کاشت را انجام دهد.

مزیت کاشت ریش به روش SUT

از دیگر مزیت های این روش کاشت این است که در این روش نیازی به بیهوشی وجود ندارد و دقت عمل آن بسیار بالا می باشد. فرد بعد از این عمل هیچ گونه درد و خونریزی نخواهد داشت و ب صورت عادی به زندگی برمی گردد. به طور کلی، روش های دیگری نیز امروزه برای کاشت مو و ریش و سبیل مورد استفاده قرار می گیرند. معمولا روش های جدید امروزی، عوارض خاص و خطرناکی را برای بیمار به همراه ندارند. اما به طور کلی، این یک جراحی است و ممکن است مانند بسیاری از عمل های دیگر فرد دچار عفونت شود. از این رو بعد از انجام این عمل حتما توصیه پزشک را جدی بگیرید و در صورت تجویز آنتی بیوتیک از آن استفاده نمایید.  همچنین در برخی از افراد که بسیار نادر است ممکن است خونریزی خفیفی داشته باشند که جای نگرانی نیست چون خیلی زود برطرف می شود.  همچنین ممکن است فرد به طور موقتی در ناحیه گیرنده یا اهدا کننده احساس بی حسی کند که این حالت هم خیلی زود برطرف می شود.

بعد از کاشت ریش چقدر باید منتظر بمانم تا اصلاح کنیم؟

بعد از عمل، تقریباً دو هفته قبل از اصلاح یا کوتاه کردن ریش خود صبر کنید. مهم است که زمان کافی برای قرار گرفتن فولیکول ها در محل جدید در نظر گرفته شود. ریزش فولیکول های مو پیوند شده در مراحل اولیه رشد جدید طبیعی است. پس از سپری شدن این دوره دو هفته ای، می توانید ریش خود را اصلاح کرده و حالت دهید.  

نتیجه گیری

در صورت که قصد انجام عمل کاشت ریش را دارید ابتدا درمورد آن تحقیق کنید و ببنید که چه روشی برای شما مناسب است. همچنین شما باید به مرکزی مراجعه کنید که تخصص لازم در این زمینه را دارد تا بتوانید به نتیجه دلخواه تان برسید. کلینیک الهام سال ها است که در این زمینه فعالیت می کند ودارای کادر متخصص در این زمینه است. در کلینیک روش های مختلفی برای کاشت ریش استفاده می شود و شما می توانید با مراجعه به آن و مشاوره گرفتن از پزشکان متخصص بهترین روش را که برای شما مناسب است انتخاب نمایید. امیدواریم که مطالب ما در این مقاله برای شما مفید باشد و بتوانید بهترین روش کاشت و کم عارضه ترین را انتخاب کنید و به نتیجه دلخواه تان برسید.
نظرات: 0 مشاهده