عوارض جراحی بینی بعد از چند سال؛ عوارض عمل بینی در دراز مدت

عمل جراحی بینی نیز مانند سایر جراحی‌ها ممکن است با عوارض کوتاه مدت و یا بلند مدت همراه باشد. عوارض عمل بینی در مشهد و یا سایر شهرها را می‌توان با رعایت یکسری نکات و مراجعه به بهترین جراح بینی به شدت کاهش داد. از جمله این موارد باید به تغییر در سبک زندگی و داشتن رژیم غذایی مناسب و همچنین رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی بینی و ... اشاره کرد. البته بایستی این نکته را در نظر داشته باشید که برخی از عوارض جراحی بینی کاملا طبیعی بوده و با گذشت مدت زمان اندکی بدون نیاز به هیچ درمانی از بین می‌رود. عوارض جراحی بینی بعد از چند سال؛ عوارض عمل بینی در دراز مدت عوارض جراحی بینی بعد از چند سال؛ عوارض عمل بینی در دراز مدت ما در این مقاله قصد داریم تا در مورد عوارض عمل بینی به خصوص عوارض عمل بینی در دراز مدت و بعد از گذشت چند سال بیشتر صحبت کنیم. با ما در ادامه مقاله همراه باشید: مشکلات و عوارض کوتاه مدت بعد از عمل بینی از جمله عوارض کوتاه مدتی که بعد از جراحی بینی ممکن است برای بیمار رخ بدهد و معمولا بدون نیاز به درمان کاملا از بین می‌رود عبارت است از:
  • درد: وجود درد بعد از جراحی بینی کاملا طبیعی است و با استفاده به موقع از داروهای تجویز شده توسط پزشک می‌توان از بروز این مشکل کاملا جلوگیری کرد. معمولا برای افرادی که دارای بینی‌های استخوانی هستند به دلیل اصلاح غضروف بینی، مسکن‌های بیشتری تجویز می‌شود.
  • ورم بعد عمل بینی: یکی از رایج‌ترین عوارض عمل بینی که اکثر بیماران با آن مواجه هستند، تورم در اطراف بینی و چشم‌ها است. معمولا این ورم پس از گذشت یک روز از جراحی بینی ظاهر می‌شود و با گذشت 3 الی 4 روز روند بهبودی را پیش می‌گیرد.
  • کبودی بعد عمل بینی: کبودی نیز مانند تورم بینی، کاملا طبیعی است که افراد بسیاری بعد از جراحی بینی آن را تجربه می‌کنند. میزان کبودی بعد از عمل بینی می‌تواند به نوع پوست بینی و همچنین نوع جراحی بستگی داشته باشد. این عارضه معمولا با گذشت مدت زمان اندکی معمولا در حدود 10 روز رفع می‌گردد.
  • باقی ماندن رد بخیه بینی: در جراحی به روش باز، برش‌هایی در ناحیه کلوملا و بیرونی بینی زده می‌شود که پس از اتمام جراحی توسط بخیه‌های ظریفی بسته می‌شوند. گاهی اوقات ممکن است محل بخیه‌ها زخم‌های کوچکی را بر روی بینی باقی بگذارد که با استفاده از پمادهای تجویز شده توسط پزشک می‌توانند روند بهبودی را در پیش بگیرند.
روند بهبودی عوارض کوتاه مدت بعد از عمل بینی روند بهبودی عوارض کوتاه مدت بعد از عمل بینی

روند بهبودی عوارض کوتاه مدت بعد از عمل بینی

روند بهبود این عوارض را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد که به صورت زیر می‌باشد: ✓ هفته اول: در هفته اول بعد از جراحی بینی ممکن است باگرفتگی و احساس خشکی در گلو و بینی خود مواجه شوید. همچنین در این دوره ممکن است گاهی اوقات خونابه از بینی شما ترشح گردد. ✓ هفته دوم: پس از کشیدن بخیه‌های بینی بعد از گذشت 7 روز، تورم و کبودی بینی و اطراف آن نیز روند بهبودی را پیدا می‌کند و بیمار می‌تواند احساس خوشایندی نسبت به بینی و چهره خود داشته باشد. ✓ هفته سوم: در این هفته بیمار با کاهش چشمگیری از کبودی اطراف چشم‌های خود مواجه می‌شود. همچنین مقاومت بینی در برابر تمیز کردن و شست و شو بیشتر می‌شود. ✓ ماه ششم: تورم و التهاب بینی به مقدار بسیار زیادی فروکش کرده و می‌توانید نتیجه ظاهری بینی خود را مشاهده نمایید. البته برای دیدن نتیجه نهایی از جراحی بینی خود بایستی به مدت یکسال صبر کنید تا تورم و التهاب به طور کامل از بین برود. عوارض عمل بینی در دراز مدت عوارض عمل بینی در دراز مدت

عوارض عمل بینی در دراز مدت

عوارض عمل بینی بعد از چند سال ممکن است به صورت زیر باشد:
  • انحراف در تیغه بینی
  • خروپف در زمان خواب
  • نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی
  • ایجاد اختلال در تنفس زمان استراحت
  • ترشحات بدبوی بینی به دلیل وجود عفونت
  • عدم رضایت بیمار از نتیجه ظاهری عمل بینی
  • بروز مشکلات روحی در فرد به دلیل عدم رضایت
در صورتی که بیمار با چنین مشکلاتی روبه‌رو شود بایستی جهت درمان و انجام اقدامات لازم به سرعت به پزشک متخصص مراجعه کند. البته بازهم تاکید می‌کنیم که این عوارض بسیار نادر بوده و در اکثر موارد به دلیل مراجعه به جراح بی‌تجربه و ناشی به وجود می‌آیند.

عوارض جراحی بینی بعد از چند سال

برخی از بیماران بعد از گذشت چند سال از جراحی بینی با شکایاتی در مورد افتادگی نوک بینی به پزشک متخصص خود مراجعه می‌کنند. یک جراح خوب و متبحر در این زمینه می‌تواند با تقویت غضروف بینی بیمار از بروز چنین مشکلی جلوگیری کند. در نتیجه بایستی در انتخاب جراح خود نهایت دقت را داشته باشید و زمان کافی برای انجام این کار بگذارید. نکات مهمی در مورد عمل بینی نکات مهمی در مورد عمل بینی

نکات مهمی در مورد عمل بینی

  • عمل زیبایی بینی علی رغم تمامی عوارض و خطراتی که ممکن است به دنبال داشته باشد، به عنوان یک جراحی کاملا ایمن و بدون خطر شناخته شده است. در واقع عدم وجود مشکل در چنین جراحی وابسته به انتخاب یک جراح خوب برای عمل بینی است.
  • جراحی ترمیمی بینی ممکن است در ماهیت اصلی آن شباهت ویژه‌ای به عمل اولیه بینی داشته باشد، اما به دلیل مقاومت کمتر و غضروف ضعیف‌تر در جراحی ثانویه می‌تواند با عوارض بیشتری روبه رو گردد. از این رو بایستی در این عمل مراقبت‌های بعد از جراحی را به صورت جدی‌تری رعایت کنید.
  • اکثر عوارض جراحی بینی، کوتاه مدت و موقتی بوده و برای درمان آن نیازی به مراجعه به پزشک متخصص نمی‌باشد. در واقع با گذشت زمان و روند بهبودی این مشکلات به طور کامل رفع می‌گردند.
  • مشکلات به وجود آمده بعد از عمل بینی در افراد مختلف با شرایط گوناگون کاملا متفاوت است و این نیز به نوع بینی، نوع پوست، نوع جراحی صورت گرفته و میزان تجربه پزشک متخصص بستگی دارد.
چنانچه نیاز به دریافت مشاوره رایگان و رزرو نوبت عمل بینی در شهر خود دارید می‌توانید از وبسایت پزشک 24 دیدن فرمایید.
نظرات: 16 مشاهده