۵ روش بی‌نظیر برای قورت دادن زبان انگلیسی!

بسیاری از افراد بر این باورند که یادگیری زبان لزوما برابر است با هزینه‌ها بالا! در صورتی که امروزه با توجه به آموزش آنلاین زبان انگلیسی، دوره و امکاناتی نظیر اپلیکیشن‌های آموزشی که در اختیار ما قرار دارد می‌توان با کم‌ترین هزینه در کوتاه‌ترین زمان ممکن زبان انگلیسی را آموخت. موضوعی که در این مطلب برایتان بررسی خواهیم کرد ۵ روش بی‌نظیر و کم هزینه برای یادگیری زبان انگلیسی است، لذا اگر در این راه تازه کار هستید و یا می‌خواهید سطح زبانیتان را ارتقاء دهید با ما همراه بمانید….  ۵ روش بی‌نظیر برای قورت دادن زبان انگلیسی! ۵ روش بی‌نظیر برای قورت دادن زبان انگلیسی!

بهترین روش‌های یادگیری زبان انگلیسی

۱-بیشتر بخوانید و گوش دهید

یکی از بهترین راه‌هایی که به شما برای یادگیری هرچه بهتر و بیشتر مهارت‌های چهارگانه زبان انگلیسی (رایتینگ، اسپیکینگ، لیستنینگ، ریدینگ) کم می‌کند، این است که بیشتر ذهن خود را درگیر کنید. این متد یک راه سریع برای یادگیری کارآمد و تسلط بر زبان است. پس شروع به خواندن کتاب، روزنامه‌های مربوط به سطح زبانیتان نمایید و از گوش دادن به موسیقی‌های انگلیسی و ویدئوهای آموزشی زبان غافل نشوید. برای این کار روش‌های بسیاری وجود دارد که با کمی جستجو می‌توانید، آموزش‌های لازم را دریابید.

۲-از آموخته‌ها تفسیر و خلاصه‌نویسی کنید

تفسیر و خلاصه‌نویسی به زبان انگلیسی هرچند مبتدی، بسیار در تقویت سریع مهارت‌ها تاثیر گذار است. این روش یکی از نوین‌ترین متدهای جهانی برای مطالعه و یادگیری زبان انگلیسی در سراسر جهان است و به شما کمک می‌کند تا سرعت یادگیری را چندین برابر کنید. در این راستا کافی است تا از هر ۲ یا ۳ پاراگراف مطالعه شده حداقل ۳ خط خلاصه‌نویسی داشته باشید، در ابتدا ممکن است تا سرعت و کیفیت نوشتن کمی داشته باشید، اما با انجام این کار تنها برای مدت کوتاهی پیشرفت قابل ملاحضه‌ای را مشاهده خواهید کرد. بعدها نیز هنگام مرور مطالب این خلاصه‌نویسی‌ها بسیار کمک کننده اند!

۳-آموزش‌های و پکیج آنلاین آموزش زبان انگلیسی را فراموش نکنید!

خوشبختانه با توجه به اینکه امروزه آموزش‌های زبان انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام بسیار گسترده شده است، می‌توانید به صورت شبانه روزی از آن‌ها استفاده کنید. برای این کار باید یکی از بهترین اساتید زبان را همچون انتخاب و از نکات و آموزش‌های رایگان آن‌ها استفاده کنید. بهره گیری از این پکیج‌های آنلاین آموزش زبان انگلیسی را آن هم در این شرایط از دست ندهید، چرا که این شیوه می‌تواند در سرعت یادگیری شما بسیار تاثیر گذار عمل کند.

۴- این برنامه‌ها را نصب کنید. .

اپلیکیشن‌های زبان انگلیسی که در حال حاضر نمونه‌های ایرانی بسیاری از آن موجود است، یکی از گزینه‌های بسیار مهمی است که باید در کنار آموزش‌ها و تمرینات زبان انگلیسی از آن‌ها استفاده کنید. چرا که در اغلب آن‌ها آموزش صفرتاصد زبان انگلیسی در اختیار شما قرار می‌گیرد، بدون شک این امر در یادگیری هرچه بهتر مطالب کمک می‌کند. با توجه به این که امروزه بیشتر مردم کارهایشان را با تلفن همراه انجام می‌دهند، این نرم افزارها سبب می‌شود تا همزمان از فکر، صدا و همچنین گوش خود استفاده نمایید. برخی از این اپلیکیشن‌ها عبارت‌اند از:
  • اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Doulingo
  • اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Learn Languages with Memrise
  • اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی Hello English: Learn English
  • اپلیکیشن آکادمی روان

۵-برای مطالعه برنامه‌نویسی و زمان‌بندی مناسب داشته باشید

داشتن برنامه ریزی و زمان‌بندی صحیح در افزایش سرعت یادگیری بسیار تاثیر گذار است، توصیه می‌کنیم در این راستا از روش‌های زیر استفاده کنید:
  1. در هر روز مطالبی را که برای اولین بار می‌خوانید؛ توصیه می‌کنیم سعی کنید تا ۲۴ ساعت آینده مروری از آن داشته باشید. مرور دوباره درس و لغات جدید در تثبیت (حداق ۸۰ درصد مطالب) آن‌ها در ذهنتان بسیار مفید است.
  2. هر هفته مطالب ۷ روز گذشته را حداقل برای ۵ دقیقه مرور کنید.
  3. طی کردن این مراحل به زبان آموز کمک می‌کند تا درس‌های آموزش دیده با ۴۰ روز مطالعه از این روش به خوبی در ذهن تثبیت کند و مدت زمان ماندگاری را در ذهن افزایش دهد.
  4. جمع‌بندی این است که هر درسی را که می‌خوانید آخر همان شب مرور کنید، هفته بعد مروری دیگر و دوباره کل مطالب را ۴۰۱ روز دیگر و ازین طریق محتوا‌ها را تا حداقل ۶ ماه در ذهنتان نگه دارید!
طبق بررسی‌های انجام شده این روش یکی از بهترین متدها برای تثبیت مطالب آموزشی زبان انگلیسی در ذهن به شمار می‌رود.
  1. پس از یک هفته، می‌توانید تنها پس از پنج دقیقه مرور همان مطلب، بدون فراموشی همه آن را به خاطر بیاورید. این مطلب تا ۳۰ روز در ذهن شما می‌ماند.
  2. بعد از چهل روز اگر همان مطلب را مجددا مطالعه کنید، ماندگاری آن در ذهن‌تان تا ۶ ماه خواهد بود!
  3. پس یک بار همان شبی که مطلب را یاد می‌گیرید مرور کنید، هفته بعد هم یک بار و چهل روز بعد هم یک بار

جمع بندی:

در نوشته بالا سعی شد تا بهترین روش‌هایی که می‌تواند در آموزش زبان انگلیسی از صفر تا صد در کوتاه‌ترین زمان ممکن موثر باشد آورده شده است. تمامی این متدها برای مطالعه و یادگیری در محیط خانه و گاها به صورت خودآموز می‌باشد. این روش‌ها به خصوص استفاده از پکیج‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی شما را از هر کلاس حضوری بی‌نیاز می‌کند. امیدواریم که مطالب بررسی شده برایتان مفید واقع شده باشد. منبع:‌ www.ravaan.co
نظرات: 1 مشاهده