چطور با ماش سبزه عید درست کنم؟- سبزه ماش چند روزه سبز میشود؟

برای کاشت انواع سبزه از بذرهای مختلف مانند گندم، عدس، ماش، شاهی و …  می‌توان استفاده کرد که ما در این مطلب آموزش مرحله به مرحله سبزه ماش روی پنبه رو براتون گذاشتیم که امیدوارم به دردتون بخوره. آموزش کاشت سبزه ماش برای عید نوروز،سبزه ماش چند روزه سبز میشود؟ آموزش کاشت سبزه ماش برای عید نوروز،سبزه ماش چند روزه سبز میشود؟

طرز درست کردن سبزه عید با تخم ماش در خانه

1- برای "کاشت سبزه تخم ماش" در خانه ابتدا یک چهارم پیمانه ماش را با آب ولرم بشویید و بعد ماش ها را داخل یک کاسه مناسب بریزید و داخل کاسه آب بریزید، مقدار آب باید به اندازه ای که 3 بند انگشت داخل آب قرار بگیرد باشد. 2- کاسه ماش رو به اندازه 16 الی 17 ساعت کنار بگذارید تا زمانی که آب کاسه کاملا کشیده شود. 3- داخل یک ظرف مناسب که میخواهید سبزه را در آن بکارید در قسمت کف ظرف یک تکه پنبه قرار بدین و با اسپری آب پاش کاملا روی پنبه رو خیس کنید. 4- ماش رو روی پنبه بریزید و با دستتان آرام ماش هارو پهن و یکدست کنید. نکته مهم: ظرفی رو برای اینکار انتخاب کنید که نه ماش ها زیاد روی هم قرار بگیرند و نه بعد از پهن شدنِ ماش ها جای خالی روی پنبه دیده شود. 5- بعد دوباره روی ماش ها رو با اسپری آب پاش آب بپاشین و یک دستمال تمیز و خیس رو روی ماش ها بکشید و ظرف رو در قسمتی از خونه که نور آفتاب مستقیم بهش بخوره قرار بدین. 6- توی 2، 3 روز اول باید هم دستمالتون خشک نباشه و هم ماش هاتون، در مواقع نیاز روی دستمال و ماش هارو با اسپری آب پاشی کنید. نکته مهم: آب رو مستقیم با دست روی ماش ها و دستمال نریزید، چون امکان داره آب زیاد بریزید و ماش هاتون گندیده بشه. 7- بعد از 3 روز ماش هاتون شروع به جوانه زدن میکنن، از روز پنجم به بعد دیگه ماش ها کاملا جوونه زدن و دیگه نیاز نیس پارچه روی اون ها قرار بدین، فقط روی ماش ها رو هر روز 2 بار اسپری کنید، توجه داشته باشید که ماش ها اصلا خشک نشن. 8- از روز نهم به بعد دیگه سبزه ماش شما کاملا آمادس و میتونید توی سفره هفت سین ازش استفاده کنید.

سبزه ماش چند روزه سبز میشود؟

تخم ماش ۱2 روز قبل از عید بکارید تا زمان تحویل سال آماده باشه. پیشنهاد میشود بخوانید طرز تهیه شیرینی لوز خانگی برای عید نوروز
نظرات: 1 مشاهده