نکات مهم در خرید کابینت ام دی اف

کابینت ام‌دی‌اف یکی از پرطرفدارترین و رایج‌ترین انواع کابینت در طراحی فضای داخلی آشپزخانه است. انتخاب کابینت مناسب برای هر آشپزخانه یکی از نکات کلیدی در طراحی و چیدمان زیبای فضای داخل خانه است. از این رو بهتر است قبل از اقدام برای خرید کابینت ام‌دی‌اف کاملا به این مسئله توجه کنید. در این مقاله قصد داریم به نکات مهم در خرید کابینت ام‌دی‌اف بپردازیم تا بهترین انتخاب را برای شما رقم بزنیم. نکات مهم در خرید کابینت ام دی اف نکات مهم در خرید کابینت ام دی اف

انتخاب کابینت ام دی اف

کابینت ام‌دی‌اف تنها یکی از انواع مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه است. ام‌دی‌اف به عنوان متریال اصلی ساخت کابینت تخته فیبری با چگالی متوسط است. جنس چوب ام‌دی‌اف که برای ساخت کابینت استفاده می‌شود معمولا از دو قسمت مغز ام‌دی‌اف و روکش تشکیل شده است. روکش‌ کابینت ام‌دی‌اف دارای تنوع بالایی در کیفیت، طرح و رنگ است. همین مسئله هم یکی از دلایل اصلی محبوبیت کابینت‌های ام‌دی‌اف است. انتخاب این نوع کابینت از میان تمام انواع مدل‌ها یک انتخاب بسیار درست و زیرکانه است؛ چرا که مزیت‌هایی برای این مدل وجود دارد که سایر مدل‌ها از جمله مدل کابینت کلاسیک فاقد آن هستند. با این حال در هنگام انتخاب یا خرید کابینت ام‌دی‌اف باید از یک سری نکات آگاه و مطلع باشید.

خرید کابینت ام دی اف

در خرید کابینت ام‌دی‌اف باید دقت کافی در انتخاب پارمترها و نکات کلی طراحی داشته باشید. درست است که کار طراحی و ساخت در حالت کلی توسط طراحان انجام می‌شود ولی انتخاب شما در تمامی این موارد تعیین کننده است. شما قبل از خرید باید به نکاتی از جمله فضای داخل آشپزخانه، فضای داخلی خانه، انتظارات شما از یک کابینت و همچنین نیازهای آشپزخانه خود دقت کنید. توجه به هر کدام از این پارامترها تا حد زیادی می‌تواند در یک طراحی زیبا و درست و همچنین استفاده بهینه و رضایت بخش از کابینت تاثیرگذار باشد. خرید کابینت ام دی اف خرید کابینت ام دی اف

نکات مهم قبل از خرید کابینت

شما قبل از خرید کابینت باید نکات مهمی را مدنظر قرار بدهید. این نکات هم می‌تواند به طراحان در ارائه خدمات بهتر کمک کند و هم سطح رضایت شما از نتیجه نهایی کار را بالا ببرد. از طرفی، دقت در خرید کابینت می‌تواند تاثیر زیادی در بهینه‌سازی قیمت تمام شده کابینت داشته باشد. اما نکات مهمی که قبل از خرید کابینت باید به آنها توجه کنید عبارتند از:
  • انتخاب مدل کابینت
  • جنس ام دی اف
  • طرح و رنگ کابینت
  • ابعاد و اندازه
  • قیمت خرید یا ساخت کابینت
  • انتخاب طراح یا سازنده کابینت
هر کدام از این موارد اهمیت زیادی در خرید یا ساخت یک کابینت باکیفیت، مناسب و مقرون به‌صرفه دارد. توجه به این نکات می‌تواند در تضمین ماندگاری بالای کابینت هم تاثیرگذار باشد. در ادامه به هر کدام از این موارد به صورت جداگانه اشاره می‌کنیم و مزایای توجه به این نکات را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

انتخاب مدل کابینت

انتخاب مدل کابینت در هنگام خرید یا سفارش طراحی برای ساخت بستگی به عوامل مختلفی دارد. کابینت‌ ام‌دی‌اف با اینکه یکی از چندین مدل متنوع در کابینت‌سازی است، خودش هم به طور جداگانه دارای مدل‌های متنوعی است. خوشبختانه در طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های خوبی در زمینه ساخت و طراحی کابینت صورت گرفته است. این پیشرفت‌ها باعث ظهور متریال‌های مدرن و جدید و همچنین ابزارآلات و ماشین‌های قدرتمندی برای طراحی و ساخت شده است. مدل‌های مختلفی از جمله مدل ممبران، پی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌وی‌سی، هایگلاس، روکش چوب همگی از خانواده بزرگ کابینت‌های ام‌دی‌اف هستند. انتخاب هر کدام از آنها در ظاهر و کیفیت کابینت تفاوت‌هایی ایجاد می‌کند. انتخاب مدل کابینت انتخاب مدل کابینت

جنس ام دی اف

یکی از نکاتی که باید در هنگام خرید یا سفارش یک طرح کابینت به آن دقت کنید، جنس ام‌دی‌اف است. عموما ام‌دی‌اف از چوب فشرده و با چگالی متوسط ساخت می‌شود. با این حال، جنس مغز ام‌دی‌اف خارجی از تراکم بالاتری نسبت به ام‌دی‌اف ایرانی برخوردار است. نشانه مغز متراکم‌تر ام‌دی‌اف رنگ روشن‌ آن است. کابینت‌هایی که با ام‌دی‌اف خارجی ساخته می‌شوند در طول زمان دچار ایجاد سر و صدا در هنگام باز و بسته کردن درب‌های کابینت یا مخدوش شدن آنها نمی‌شوند. نکته‌ای که باید در مورد جنس ام‌دی‌اف به کار رفته در کابینت به آن توجه کنید، مقاومت محدود ام‌دی‌اف در برابر نفوذ آب و رطوبت است. معمولا بخش‌هایی از آشپزخانه مانند سینک ظرفشویی در تماس مداوم آب و رطوبت است. بخشی از کابینت که در اطراف سینک نصب می‌شود باید با جنس یوپی‌وی‌سی ساخته شود. نفوذ آب و رطوبت در یوپی‌وی‌سی غیرممکن است.

طرح و رنگ

طرح و رنگ یکی دیگر از نکات قابل توجه در خرید کابینت است. این مسئله تا حد زیادی به سلیقه افراد، چیدمان داخلی آشپزخانه و همچنین طراحی فضای داخلی خانه بستگی دارد. خوشبختانه کابینت‌های ام‌دی‌اف از تنوع بالایی در طرح و رنگ برخوردار هستند. روکش‌های چوبی طبیعی، مات یا ملامینه نمونه‌هایی از طرح‌های نمای کابینت هستند. روکش درواقع کاغذ نقش‌دار آغشته به چسب است که با فشار و حرارت پرس شده و بر روی چوب ام‌دی‌اف چسبانده می‌شود. معمولا روکش‌های ملامینه خارجی دارای رنگ و نمای طبیعی‌تری هستند. قیمت خرید یا ساخت کابینت قیمت خرید یا ساخت کابینت

ابعاد و اندازه

نکته دیگر در هنگام خرید یا انتخاب کابینت ابعاد و اندازه است. این مسئله در موقعیت‌هایی که کابینت بسیار کوچک یا بسیار بزرگ است، پررنگ‌تر می‌شود. معمولا در طراحی کابینت برای آشپرخانه‌های کوچک، توجه زیادی به اندازه‌گیری و همچنین ترفندهای چیدمان فضای داخلی کابینت می‌شود.

قیمت خرید یا ساخت کابینت

قیمت خرید یا انتخاب کابینت از جمله مهم‌ترین نکاتی است که قبل از هر چیزی باید به آن پرداخت. قیمت تمام شده معمولا به عوامل زیادی بستگی دارد. برخی از شرکت‌ها ممکن است خرید کابینت‌های پیش‌ساخته را به مشتریان خود پیشنهاد بدهند. این انتخاب با اینکه مزیت‌های بسیاری ممکن است داشته باشد و قیمت تمام شده آن هم پایین‌تر باشد ولی باز هم مورد پسند خیلی از افراد نیست. معمولا سفارش یک طرح کابینت ام‌دی‌اف برای ساخت و نصب هزینه بالاتری نسبت به کابینت‌های پیش‌ساخته دارد. قیمت خرید کابینت ام‌دی‌اف علاوه بر این مسئله به عوامل دیگری هم بستگی دارد؛ برخی از این عوامل عبارتند از:
  • تعداد کمدهای کابینت
  • جنس ام‌دی‌اف خارجی یا ایرانی
  • روکش ام‌دی‌اف
  • جزییات و حاشیه‌های کابینت مثل منبت کاری ها یا قفسه‌های فانتزی داخلی
انتخاب طراح یا سازنده حرفه ای انتخاب طراح یا سازنده حرفه ای

انتخاب طراح یا سازنده حرفه ای

اصلی‌ترین و آخرین نکته‌ای که در هنگام خرید یا سفارش کابینت باید به آن توجه کنید، انتخاب طراح یا سازنده حرفه‌ای است. یک طراح باسابقه و مجرب معمولا در کار خود کیفیت و زیبایی ظاهری را به طور همزمان و به بهترین شکل مدنظر قرار می‌دهد. شرکت کابینت‌سازی آکس چوب با در اختیار داشتن طراحانی حرفه‌ای و مجرب و همچنین برخورداری از آخرین و پیشرفته‌ترین ابزارآلات طراحی و ساخت کابینت‌ ام‌دی‌اف یکی از بهترین گزینه‌های انتخاب برای شماست.
نظرات: 0 مشاهده