کرم های مناسب برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

کرم های مناسب برای جلوگیری از پیری زودرس پوست کرم های مناسب برای جلوگیری از پیری زودرس پوست  

کرم های مناسب برای جلوگیری از پیری زودرس پوست

داشتن پوستی جوان، شاداب و سالم، به کیفیت بهتر زندگی کمک می‌کند و اعتماد به نفس ما را افزایش می‌دهد. هنگامی که پا به افزایش سن می‌گذاریم، به مرور ظاهر پر و شاداب صورت از بین می‌رود و آنجاست که همه به دنبال روشی برای از بین بردن خطوط و افتادگی صورتشان هستند. اما باید بدانید که همواره پیشگیری روش مناسب‌تری از درمان است و نتیجه‌ی بهتری به دنبال دارد. تا 25 سالگی، پوست صورت و بدن به ساخت انواع کلاژن و مولکول‌های کشسان مانند الاستین می‌پردازد و به راحتی ترمیم می‌شود. اما پس از گذشت این سن، دیگر کلاژنی در بدن ساخته نمی‌شود و پوست از ذخایر موجود در بافت خود استفاده می‌کند. طبیعی است که با گذشت هرسال، این ذخیره کمتر شده و پوست ما دچار کمبود مواد مغذی شود. پس بهترین راه حل، جدی گرفتن روتین ضدچروک پوست از همان سن 25 سالگی است؛ در این‌صورت دیگر در 50 سالگی به دنبال معجزه و انواع روش‌های بوتاکس و تزریق فیلر نخواهید بود و تا حد بسیار زیادی پوستتان جوان باقی می‌ماند. استفاده از کرم‌ لیفتینگ و سفت کننده به جلوگیری از چین و چروک کمک خواهد کرد و کرم‌های ترمیم کننده و بازسازی کننده به بازیابی و تجدید بافت پوستی کمک خواهند کرد. همچنین داشتن روتین کرم های پوستی روز و شب از خشکی و دهیدراته شدن بافت صورت ممانعت به عمل آورده و آن را همواره شاداب نگه‌می‌دارند. اما خبر خوب این است که حتی اگر از سنین بالا به فکر جوانسازی پوست خود افتاده باشید، استفاده از روتینی که در ادامه مورد بحث قرار می‌دهیم بسیار موثر واقع می‌شود؛ پس با ما در ادامه مطلب همراه باشید.

1. کرم لیفتینگ صورت

کرم‌ لیفتینگ صورت گستردگی فراوانی دارند و در انواع شکل‌ها و ترکیبات راهی بازار شده‌اند. اما همگی آنها با یک روش اصلی به جوانسازی پوست کمک می‌کنند: افزایش پروتئین‌های کلاژن و الاستین صورت. این دو پروتئین به ترتیب در حفظ استحکام صورت و افزایش کشیدگی بافت پوست نقش مهمی دارند و در کنار یکدیگر از بروز پیری در بافت پوست جلوگیری می‌کنند. محصولات لیفت‌کننده، ساخت این دو مولکول را مورد هدف قرار داده و به روش‌های مختلف و با انواع ترکیبات شناخته شده، اثر خود را به خوبی اعمال می‌کنند. بسیاری از این کرم‌ها با داشتن ترکیبات کلاژن‌دار یا حتی الاستین‌دار، باعث افزایش این پروتئین‌ها در پوست می‌شوند و باقی این کرم‌ها مواد دیگری در فرمولاسیون خود دارند که به طور غیر مستقیم میزان مولکولهای جوان‌کننده پوست را افزایش می‌دهد. یکی از این مواد، رتینول یا ویتامین A است که عملکرد آنزیم " متالوپروتئیناز ماتریکس " را کاهش می‌دهد و از کاهش ذخایر کلاژن ممانعت به عمل می‌آورد؛ زیرا این آنزیم در شکستن این پروتئین مسئول است و باعث پیرشدن صورت می‌شود. از دیگر ترکیبات این محصولات می‌توان پپتیدها را نام برد که درواقع همان مونومرهای تشکیل دهنده پروتئین‌های جوانی پوست هستند و با افزایش میزان این مونومرها، پوست را به طور غیر مستقیم تحریک به ساخت انواع پلیمر‌ مولکول‌های‌ کشسان می‌کنند. همچنین هیالورونیک اسید، عصاره چای سبز و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها نیز به افزایش کشیدگی و پرشدن صورت کمک کرده و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کنند. کرم ترمیم کننده کرم ترمیم کننده

2. کرم ترمیم کننده

پوست صورت به راحتی دچار آسیب می‌شود و این آسیب، ضررهای زیادی به دنبال دارد. اما خوشبختانه با وجود انواع کرم‌های بازسازی‌ کننده و ترمیم‌کننده و کرم‌های تغذیه کننده، می‌توان آسیب‌های پوستی را تا حد رضایت‌بخشی درمان کرد و بافت سالم و جوان صورت را برگرداند. آسیب‌های پوستی موجب بروز انواع مشکلات از جمله قرمزی، دهیدراسیون، پوسته پوسته شدن، چین ‌و ‌چروک و خارش و حساسیت در صورت می‌شود. به طور کلی این آسیب‌ها را می‌توان در دو گروه طبقه‌بندی کرد: از بین رفتن سد محافظت پوست و فرسوده شدن سلول‌های پوستی در لایه‌های داخلی صورت. خارجی‌ ترین لایه ی پوست یعنی اپی‌درم، نقش محافظت برای پوست ایفا می‌کند و اگر دچار آسیب شود، به مرور لایه‌های داخلی شامل درم و هیپودرم نیز دچار آسیب و فرسوده می‌شوند. استفاده روزانه از انواع کرم‌ ترمیم کننده صورت برای حفظ لایه خارجی پوست ضروری است. این کرم‌ها شامل انواع عصاره‌های گیاهی مثل آلوئه ورا و اسطوخودوس و انواع روغن‌های گیاهی مثل جوجوبا و شی‌باتر هستند. همچنین ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید، آمینواسید، کوآنزیم Q10، ویتامین E، ویتامین A و انواع آنتی‌اکسیدان‌ها مثل ویتامین C را درون خود دارند. نیاسینامید یکی از مهمترین مواد برای ساخت سد محافظ پوست و جلوگیری از آسیب‌های پوستی به شمار می‌رود. این محصولات همچنین دارای پروتئین‌های کلاژن هستند که با افزایش استحکام پوست، مقاومت صورت را افزایش می‌دهند. علاوه بر آن، اکثر این محصولات با داشتن SPF، از سد پوست دربرابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند. کرم‌های مغذی پوست نیز دارای ترکیبات بسیار غنی‌ هستند که بافت پوست را از داخلی‌ترین لایه تغذیه کرده و انواع مواد مورد نیاز برای رشد سلول‌ها را فراهم می‌کنند. یکی از ترکیبات مهم در کرم‌های تغذیه کننده، کمپلکس ویتامین‌های ضروری پوست مثل B12 یا B5 (دکسپانتول/ پانتنول) است که می‌توانید آنها را در ویژگی این محصولات پیدا کنید. همچنین لازم به ذکر است که برای جلوگیری از تخریب سد طبیعی و محافظ پوستتان، موارد زیر را باید رعایت کنید: * استفاده بیش از حد و روزانه از اسکراب‌های لایه بردار و خشن. * استفاده از الکل‌های درصد بالا و ترکیباتی که الکل زیادی دارند. * استعمال مستقیم روغن‌های اسانسی غلیظ روی پوست. * عدم استفاده از کرم ضدآفتاب و فاکتورهای محافظتی آفتاب. کرم روز و شب کرم روز و شب

3. کرم روز و شب

کرم‌های روز و شب اهداف بسیار زیادی را دنبال می‌کنند و با توجه به هدف پوستی مورد نیاز خود، باید یکی از آنها را انتخاب کرده و در روتین مراقبت از پوست خود قرار دهید. کرم‌های روز به طور کلی، سبک و فاقد چربی‌های سنگین هستند و زیر آرایش می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و به پوست در طول روز اجازه ی تنفس می‌دهند. اما کرم‌های شب سنگین‌تر هستند و ترکیبات غنی و بافت غلیظ‌‌ تری دارند و باعث ترمیم بافت پوست در طول شب و تغذیه عمیق آن می‌شوند. همانطور که گفتیم، ترکیبات زیادی در فرمولاسیون این کرم‌ها به کار برده می‌شوند اما اصلی ترین وظیفه و هدف آنها، رطوبت رسانی به بافت پوست است و دارای فاکتور‌های مرطوب‌کننده در فرمول خود هستند. در انتخاب این محصولات به دو نکته باید توجه داشته باشید: 1. سن شما 2. هدف پوستی مورد نظرتان اگر سن پایینی دارید بهتر است فقط یک مرتبه از کرم ضد چروک استفاده کنید و ترجیحا کرم‌ روز، که بافت سبک‌تری داشته باشد و برای پوستتان سنگین نباشد. اما اگر سنتان بیشتر است و نیاز بیشتری به محصولات جوانساز دارید، می‌توانید دومرتبه، هم روز و هم کرم شب از انواع جوان‌کننده و کاهش چین ‌و ‌چروک و مرطوب کننده ها استفاده کنید. اما بسته به هدف مورد نظرتان، در لیست زیر تعدادی از ترکیبات کرم‌ها با عملکرد آنها مورد بررسی قرار گرفته‌است که به شما در انتخاب بهتر و مطمئن‌تر کمک خواهد کرد. SPF: محافظت در برابر اشعه مضر آفتاب و کمک به عملکرد کرم‌های ضدآفتاب ویتامین C: روشن‌کننده بافت پوست رتینول و رتینوئیک اسید (ویتامین A): لایه‌بردار، از بین برنده چروک و جوان‌کننده آلفاهیدروکسی‌اسید: لایه بردار و جوانساز گلوکوزامین: تحریک ساخت هیالورونیک‌اسید طبیعی سلول‌ها و بهبود جای جوش و لک آنتی‌اکسیدان: حفاظت از پوست دربرابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های محیطی سرامید: ساختن یک سد محافظ برای لایه خارجی صورت لاکتیک‌اسید: لایه‌بردار و ضدلک گلیسیرین: آبرسان و مرطوب‌کننده قوی برای پوست شی‌باتر: نرم‌کننده و مرطوب‌کننده سالیسیلیک‌اسید: لایه‌بردار و ضدجوش، از بین برنده لک و جای جوش دقت داشته‌ باشید که کرم‌های فیک و تاریخ گذشته باعث تغییر در ماهیت این مواد می‌شود و استفاده از آنها تاثیرات جبران نشدنی روی پوست باقی می‌گذارد. از این رو همواره از اصل بودن کرم‌ها و داشتن بارکد اورجینال اطمینان داشته باشید و از خرید محصولات ارزان و تقلبی جدا خودداری نمایید. بهترین پیشنهاد ما برای خرید کرم روز و شب فروشگاه اینترنتی زز زاگرس می باشد که با خیال راحت محصول اورجینال تهیه نمایید.

4- کرم دور چشم

کرم دور چشم محصولی ست که به طور اختصاصی برای پوست حساس و ظریف دور چشم طراحی شده‌است و می‌تواند به عمیق ترین لایه‌های پوست اطراف چشم‌ها نفوذ کند. به طور کلی اهداف این کرم‌ها را می‌توان در دو دسته طبقه بندی کرد: از بین بردن چین‌و‌چروک‌ها و کاهش پف و تیرگی دورچشم بسته به نیاز خود در این دو دسته، باید کرمی انتخاب کنید که ترکیبات مشخص زیر را دارا باشد: هیالورونیک‌اسید: آبرسان و پرکردن پوست، کاهش خطوط پنجه کلاغی سرامید: آبرسانی و کاهش خطوط پوست نیاسینامید: محافظت از پوست و آبرسانی کافئین: افزایش گردش خون، کاهش تیرگی و پف زیرچشم رتینول و پپتیدها: از بین بردن چروک‌های دورچشم کوآنزیم Q10: محافظت دربرابر آفتاب و کاهش آسیب‌های اشعه فرابنفش ویتامین E: نرم‌کننده و مرطوب‌کننده قوی ویتامین C: روشن‌کننده و کاهش تیرگی زیرچشم سخن آخر کرم‌های جوان‌ساز ترکیبات بی‌شمار و پیچیده‌ای دارند که آنها را فقط در محصولات اصل باید پیدا کرده و استفاده کنید. انتخاب یک فروشگاه مطمئن و خرید همیشگی از آن، روز به روز شما را در مراقبت بهتر از پوستتان کمک می‌کند و به صورت حرفه‌ای تر می‌توانید روتین خود را دنبال کنید. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بهترین واردکننده‌های محصولات اصل و خارجی آرایشی و بهداشتی است که بدون واسطه تمامی محصولات خود را از کشور ترکیه وارد می‌کند و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد. تمامی محصولات این سایت دارای بارکد اصالت کالا و ضمانت بازگشت 7 روزه هستند. همچنین مشاوره خرید و پوستی دقیق و اختصاصی در بستر سایت فراهم شده‌است و می‌توانید تمامی سوالات خود را بپرسید و سپس خرید خود را نهایی کنید. با مشخص کردن هدف پوستی خود و با توجه به سنی که دارید، نوع مواد و ترکیبات مورد نیاز خود را در انواع کرم‌های لیفتینگ، کرم ترمیم‌کننده و کرم روز و کرم شب انتخاب کنید و پس از خواندن محتوای کالا، از محصولات گسترده سایت zzzagros.com خرید کنید و آنها را با خیال راحت درب منزل تحویل بگیرید.
نظرات: 1 مشاهده