تخت بیمارستانی لگن دار: از قیمت تا انواع، کاربرد و مزیت ها

آیا در رابطه با تخت های بیمارستانی لگن دار اطلاعاتی دارید؟ آیا با کاربرد این نوع از تخت ها و ویژگی هایی که دارند آشنا هستید؟ با مطالعه این مطلب می توانید دانش و اطلاعات خود را در این زمینه بالا برده و در صورتی که برای بیمارستان، درمانگاه، آسایشگاه و یا حتی منزل خود نیاز به تخت بیمارستانی لگن دار برقی و مکانیکی دارید، نسبت به آنها آگاهی داشته باشید. وجود مشکلات حرکتی مختلف در بیماران آنها را حتی در حین استراحت بر روی تخت های بیمارستانی نیز دچار مشکل می کند. بیماران دارای مشکلات حرکتی ممکن است قادر به دفع ادرار یا مدفوع خود نباشند و برای برخاستن از جای خود و مراجعه به سرویس بهداشتی دچار مشکل باشند. در سال های اخیر تمهیداتی برای این گونه از بیماران ایجاد شده است که به آنها در این عمل کمک نموده و مشکل آنها را کاملا حل کرده است. تخت بیمارستانی لگن دار راه حل این مشکل است که در ادامه به معرفی، ساختار، کاربردها و ویژگی های آن به طور کامل پرداخته شده است. تخت بیمارستانی لگن دار: از قیمت تا انواع، کاربرد و مزیت ها تخت بیمارستانی لگن دار: از قیمت تا انواع، کاربرد و مزیت ها

تخت بیمارستانی لگن دار چیست؟

اگر شما هم در اطراف خود بیماری داشته اید که به دلیل کهولت سن و یا ناتوانی در حرکت قادر به انجام عمل دفع نیست، حتما با مشکلاتی مواجه بوده اید. ناتوانی در دفع و وجود مشکلات حرکتی مانند دیسک کمر، شکستگی لگن و غیره باعث می شود تا فرد برای دفع ادرار یا مدفوع خود با مشکل مواجه شده و نیاز به کمک اطرافیان داشته باشد. اما وجود تخت بیمارستانی لگن دار یا تخت خواب توالت دار این مشکل را برای بیمار و اطرافیان وی بسیار راحت کرده است و با استفاده از آن می توان دفع را به درستی و بدون نیاز به کمک شخصی دیگر انجام داد. ( اطلاعات بیشتر ) معمولا استفاده از تخت بیمارستانی لگن دار در بخش های مختلف بیمارستان ها به چشم می خورد و از جمله کالاهای کاربردی در این مراکز می باشد.

ساختار تخت بیمارستانی لگن دار به چه صورت است؟

ساختار تخت های بیمارستانی لگن دار یا لگن خور به این شکل است که یک قسمت دایره مانند در مرکز آن و قسمتی که نشیمنگاه فرد قرار می گیرد تعبیه شده است. این بخش مدور به صورت کاملا توخالی است و بیمار می تواند عمل دفع خود را در این قسمت به خوبی انجام دهد. پس از این که بیمار کار خود را انجام داد می توان لگن را جدا کرده و محتویات آن را خالی کرد و سپس مجددا در جای خود قرار داد. این تخت ها با تخت های سنتی که ممکن است در بیمارستان ها یا منازل برای نگهداری از بیمار وجود داشته باشد، کاملا متفاوت است و راحتی و آسایش بیمار و مراقبین و پرستاران وی را به دنبال خواهد داشت. ساختار تخت بیمارستانی لگن دار به چه صورت است؟ ساختار تخت بیمارستانی لگن دار به چه صورت است؟

کاربرد تخت بیمارستانی لگن دار

کاربرد تخت های بیمارستانی لگن دار را می توان برای بیمارانی مناسب دانست که نیاز به استراحت های طولانی مدت دارند. این بیماران ممکن است در منزل و یا در بیمارستان ها نگهداری شوند. به هر صورت استفاده از این نوع تخت ها در هر مکانی ممکن است. گاهی ممکن است افرادی به دلیل تصادف یا ضربات مختلف دچار ضایعه های نخاعی شده باشند. این افراد به هیچ عنوان قادر به حرکت کردن نبوده و نیاز است تا به صورت دائم و 24 ساعته بر روی تخت دراز کشیده باشند. تخت بیمارستانی لگن دار می تواند برای اجابت مزاج این نوع بیماران موثر واقع شود و به روند بهبود آنها نیز کمک نماید. به علاوه از دیگر کاربردهای این نوع از تخت ها برای افراد سالمندی است که توانایی انجام کارهای شخصی خود را نداشته و امکان مراجعه به سرویس بهداشتی را نیز ندارند. وجود لگن در تخت های لگن دار باعث می شود تا این افراد بدون هیچ نگرانی کار خود را انجام داده و لگن به راحتی توسط پرستار یا همراه بیمار تعویض گردد. استفاده از تخت های بیمارستانی لگن دار در آسایشگاه های سالمندان که افراد ناتوان در عمل دفع حضور دارند بسیار کاربرد دارد. مزایای تخت بیمارستانی لگن دار مزایای تخت بیمارستانی لگن دار

مزایای تخت بیمارستانی لگن دار

تخت بیمارستانی لگن دار در وهله اول آسایش بیمار را تامین نموده و نیاز وی به یک پرستار دائم که او را در شرایط سخت به دستشویی ببرد کاهش می دهد. علاوه بر آن نکته مهم تری که در رابطه با تخت های بیمارستانی لگن دار وجود دارد مزیت آنها از نظر روحی بیمار است. معمولا بیمارانی که قادر به تحرک و مراجعه به سرویس بهداشتی نیستند به دلیل نیاز به نیروی کمکی دچار شرمندگی و یا حتی پس از مدتی افسردگی می گردند. وجود تخت بیمارستانی لگن دار به این افراد کمک می کند تا کارهای شخصی خود را به راحتی انجام داده و بنابراین از نظر روحی برای آنها کاملا مفید خواهد بود. با وجود این نوع از تخت ها نیازی به استفاده از پوشک و ایزی لایف برای افراد معلول و دارای ضایعه نخاعی نخواهد بود و همچنین فشاری به بیمار برای عمل دفع وارد نخواهد شد.

ویژگی های تخت بیمارستانی لگن خور

تخت های بیمارستانی لگن خور قابلیت شستشو را داشته و در صورتی که رویه این تخت ها به هر دلیلی کثیف شود می توان به راحتی آن را شستشو داد. رنگ بدنه به کار رفته در این نوع از تخت ها الکترواستاتیک بوده و از کیفیت بالایی برخوردار است. تخت های بیمارستانی لگن دار معمولا دارای رویه ABS هستند و چرخ های ترمزداری نیز در قسمت زیرین آنها تعبیه شده است که از حرکت کردن تخت جلوگیری می نماید. بعضی از تخت های بیمارستانی لگن دار سیستم مرکزی ضربه گیر دارند و در صورتی که ضربه ای به آنها وارد گردد از وقوع آسیب جدی جلوگیری می نمایند. اما آپشن و ویژگی جذاب دیگری که بعضی از تخت های بیمارستانی لگن دار در اختیار بیمار قرار می دهند، تشک کاهنده بیمار است. در واقع این تشک ها وزن بیمار را نرمال کرده و در صورتی که بیمار در حال سقوط از تخت باشد شروع به هشدار زدن می نمایند. در کنار گارد برخی از تخت های لگن دار یک ظرف جهت جمع آوری مایعات قرار داده شده است که از تجهیزات هیدرولیکی و گازی تشکیل شده است.

انواع مختلف تخت بیمارستانی لگن دار

تخت های بیمارستانی لگن دار دارای دو نوع مختلف هستند:
  • تخت بیمارستانی لگن دار برقی
  • تخت بیمارستانی لگن دار مکانیکی
تخت های لگن دار برقی از بهترین نوع تخت های بیمارستانی لگن دار هستند که با استفاده از موتوری که در قسمت زیرین آن تعبیه شده است امکان تنظیم کردن ارتفاع در قسمت زیر سر و پاهای بیمار بدون نیاز به وارد کردن نیروی دست وجود دارد. این نوع از تخت ها دارای چند شکن هستند که بسته به وضعیت بیمار می توان تخت های لگن خور با شکن های مختلف را تهیه کرد. تخت برقی لگن دار دارای فول کنترل می باشند و می توان به راحتی قسمت های مختلف آن را با توجه به وضعیت بیمار جا به جا کرد. در این نوع از تخت ها از باتری هایی نیز استفاده شده است تا در صورت قطعی برق بیمار دچار مشکل نشده و باتری ها به عنوان پشتیبان عمل نمایند. در هنگام خرید تخت بیمارستانی لگن دار برقی باید توجه کرد که موتوری را انتخاب نمود که ضد ضربه و ضد آب بوده و از تاییدیه و استانداردهای لازم برخوردار باشد. تخت های بیمارستانی لگن دار مکانیکی از موتور برقی برخوردار نیستند و برای جا به جا کردن موقعیت سر و پاها باید از یک اهرم که در قسمت کناری تخت تعبیه شده است استفاده نمود. این گونه از تخت ها از استحکام بالایی برخوردار بوده و می توانند وزن های سنگین بیمار را تحمل نمایند.

قیمت خرید تخت بیمارستانی لگن دار چقدر است؟

معمولا به دلیل ساختار ویژه ای که در تخت های بیمارستانی لگن دار وجود دارد، قیمت آنها نیز از تخت های بیمارستانی ساده بیشتر خواهد بود. اما تنوع زیادی از این نوع تخت ها در بازار وجود دارد که در هنگام خرید باید به آنها توجه کرد و هر یک از آنها از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند. یقینا تخت های لگن دار برقی به دلیل استفاده از موتور و مکانیسم در آنها دارای قیمت بیشتری نسبت به تخت های مکانیکی هستند اما استحکام تخت های مکانیکی نسبت به انواع برقی آنها بیشتر است. همچنین هر چقدر تعداد شکن های تخت بیمارستانی لگن دار بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. بدین ترتیب تخت های لگن دار سه شکن گرانتر از دو شکن و دو شکن ها گرانتر از تخت های تک شکن خواهند بود. به طور کلی در هنگام خرید تخت های بیمارستانی لگن دار باید نکات مختلفی را مورد توجه قرار داد. در ابتدا سن بیمار، وزن وی، نوع بیماری که دارد و غیره مد نظر قرار گیرد. همچنین مشورت با پزشک برای انتخاب نوع تخت بیمارستانی می تواند در خرید یک تخت لگن دار مناسب به شما کمک نماید. کیان طب سلامت تولید کننده بدون واسطه انواع تخت های لگن دار است و شما می توانید با حداقل قیمت این تخت ها را خریداری نمایید. ما به شما تضمین کیفیت و قیمت را می دهیم. کافیست پس از بررسی و انتخاب تخت از سایت ktsalamat.com ، با شماره های 66978143-021 ، 66979086-021 ، 09123228374 تماس بگیرید. ما صمیمانه منتظر تماسها و مشاوره به شما هستیم.
نظرات: 0 مشاهده