تفریحات آبی و ساحلی بندرعباس

بندرعباس یکی از شهرهای جنوبی ایران است که امروزه به یکی از مقاصد محبوب گردشگری تبدیل شده است. اگر قصد سفر به بندرعباس را دارید، راحت‌ترین راه خرید بلیط هواپیما چارتر به این شهر است. بندرعباس بزرگترین بندر ایران و مرکز استان هرمزگان است. در گذشته به این شهر بندر گمبرون نیز گفته می‌شد. این شهر کارخانه‌های بزرگ صنعتی را در خود جای داده است و به شهری مهم در حوزه بازرگانی و صنعتی تبدیل شده است. این شهر از شمال توسط کوه‌ها و از جنوب تسط دریا احاطه شده است. شهر بندرعباس جاذبه‌های دیدنی بسیار زیادی دارد و در کنار آن تفریحات زیادی نیز وجود دارد که گردشگران می‌توانند آن‌ها را تجربه کنند و از آن‌ها لذت ببرند. اگر از تور بندرعباس استفاده کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم تفریحات آبی و ساحلی بندرعباس را تجربه کنید. در این مقاله به معرفی برخی از محبوب‌ترین تفریحات آبی و ساحلی بندرعباس خواهیم پرداخت.

آب‌تنی در ساحل

تفریحات آبی و ساحلی بندرعباس تفریحات آبی و ساحلی بندرعباس اگر به شنا در آب‌های گرم علاقه‌مند هستید، می‌توانید به ساحل بندرعباس در فصل‌های بهار و تابستان مراجعه کنید. ساحل بندرعباس تمیز و پاکیزه است و تماشای شن‌ها ساحل بسیار لذت بخش است. آفتاب در بخش‌های جنوبی کشور همچون بندرعباس شدیدتر است اگر می‌خواهید لذت بیشتری در سفر تجربه کنید، می‌توانید آفتاب بگیرید و یک روز بسیار آرام را پشت سر بگذارید. بندرعباس یک پلاژ مخصوص برای بانوان در نظر گرفته است که در نزدیکی ساحل سورو قرار دارد.

پارک ساحلی سورو

در بلوار جهانگردی در مجاورت ساحل، پارک بسیار زیبایی قرار گرفته است. پارک سورو یکی از جاهای دیدنی بندرعباس است. این فضای تفریحی برای پیک نیک و کمپینگ یک گزینه بسیار مناسب است. آلاچیق‌های زیادی در این پارک وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید و ساعت‌ها از آب و هوای خوب و دلچسب ساحل لذت ببرید. وجود دریا و درختانی همچون سیکاس، نخل خرما و ... به زیبایی‌های این منطقه افزوده است. یک زمین بازی بزرگ برای کودکان در این پارک وجود دارد. اگر با خانواده و فرزند خود به ساحل سورو می‎‌روید، می‌توانید ساعت‌های زیادی را در آن وقت بگذرانید زیرا پارک ساحلی سورو برای تمامی سنین تفریحاتی در نظر گرفته است. پارک ساحلی سورو پارک ساحلی سورو

قایق سواری

اگر به تفریحات آبی و هیجانی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم به ساحل بندرعباس مراجعه کنید و از تفریحات آبی همچون قایق سواری لذت ببرید. قایق‌های بسیار زیادی وجود دارند که برخی از آن‌ها موتوری هستند. این قایق‌ها سرعت بسیار بالایی دارند. قایق‌های موتوری روی سطح دریا و در نزدیکی ساحل شناور هستند. بالا و پایین رفتن قایق روی موج‌های خروشان دریا بسیار هیجان انگیز است. می‌توانید در اغلب قسمت‌‌های ساحلی بندرعباس قایق کرایه کنید. اگر با نحوه استفاده از قایق آشنایی ندارید و یا به نقشه منطقه آگاه نیستید، بهتر است از راهنماهای مخصوص در اسکله کمک بگیرید.

ماهی‌گیری در سواحل جنوبی

یکی از جذاب‌ترین تفریحات مناطق ساحلی ماهیگیری است. اگر به این تفریح علاقه دارید، می‌توانید به بخش‌های مخصوصی که در ساحل و کنار اسکله تعبیه شده است، مراجعه کنید. در این مکان‎‌ها می‌توانید آزادانه به ماهیگیری بپردازید. توجه کنید که در فصل‌های مجاز و در مکان‌های مخصوص این کار، مشغول ماهیگیری شوید.

غواصی در اعماق دریا

کلوپ‌های زیادی در سواحل بندرعباس وجود دارند که به آموزش غواصی می‌پردازند. برخی از این مجموعه‌ها امکاناتی را برای گردشگران فراهم می‌کنند که به کمک آن می‌توان دقایقی را در اعماق دریا گذراند و غواصی کرد. غواصی یکی از تفریحات آبی هیجان‌انگیز در بندرعباس است که از محبوبیت زیادی برخوردار است.

پارک آبی بندرعباس

پارک آبی یکی از مهیج‌ترین تفریحات آبی بندرعباس است. این پارک مساحتی بیش از 26 هزار متر مربع دارد و ظرفیت آن معادل سه هزار نفر در روز است. این پارک آبی یک مجموعه تفریحی بزرگ است که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. رودخانه آرام، رودخانه خروشان، سرسره با ارتفاع بین 14 تا 21 متر، دریاچه مخصوص کودکان، غار نمک و ... از جاذبه‌های تفریحی این پارک هستند. علاوه‌بر این یک رستوران و کافی‌شاپ مسقف و یک کافی‌شاپ روباز نیز در این مجموعه وجود دارد که کیفیت نسبتاً خوبی دارند. این مجموعه یک پارکینگ بزرگ برای مراجعه کنندگان در نظر گرفته است که سبب راحتی آن‌ها می‌شود.

سفر به جزیره‌های اطراف با کشتی

اگر اهل ماجراجویی هستید، می‌توانید به کمک کشتی از بندرعباس به جزایر قشم و کیش سفر کنید. برای این کار باید به اسکله‌هایی مراجعه کنید که با فروش بلیط، مسافران زیادی را به این جزیره‌ها منتقل می‌کنند. سفر به جزیره‌های اطراف بندرعباس با کشتی بسیار لذت بخش است.

بوستان ساحلی غدیر بندرعباس

بوستان الغدیر بندرعباس در خط ساحلی خلیج فارس واقع شده است. یکی از بهترین گزینه‌ها جهت وقت گذرانی در بندرعباس، مراجعه به این بوستان ساحلی است. این پارک امکانات و تفریحات بسیار زیادی را برای گردشگران در نظر گرفته است. این پارک در نزدیکی پارک دولت واقع شده است. در پارک ساحلی غدیر می‌توانید در آلاچیق‌ها کمپ کنید و یا دوچرخه‌هایی اجاره کنید و در ساحل زیبای بندرعباس دوچرخه سواری کنید. تعدادی کافه نیز در اطراف بوستان وجود دارد که محل‌های مناسبی جهت صرف نهار و یا شام هستند. این پارک طولی معادل 1500 متر دارد و شرایط اسب سواری و شترسواری نیز در آن فراهم شده است.

آب گرم گنو

آب گرم گنو آب گرم گنو آب گرم گنو یکی از مراکز تفریحی آبی در 34 کیلومتری بندرعباس است. این آبگرم املاح و مواد معدنی بسیار زیادی را در خود حل کرده است به همین دلیل برای بسیاری از بیماری‌های پوستی، استخوانی و حرکتی مفید است. اگر به آب‌تنی در چشمه‌های گرم و خروشان علاقه دارید، سری به آب گرم کنو بزنید. این منطقه جکوزی و وان‌های یک نفره زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. تنها جاذبه منطقه گنو آب معدنی و چشمه خروشان نیست بلکه پوشش گیاهی منطقه نیز بسیار زیبا و دیدنی است. اطراف این منطقه را گیاهان زیره، آویشن، درختان خرما و ... احاطه کرده است. در قسمت‌های پایین آبشار می‌توانید دوچرخه سواری یا درشکه سواری کنید و لذت سفر خود را چند برابر کنید. ­­­ سخن پایانی بندرعباس علاوه‌بر تفریحاتی که در این لیست جمع‌آوری شده است، جاذبه‌های تفریحی و گردشگری دیگری نیز دارد. این منطقه در سال‌های اخیر به یکی از پرگردشگرترین شهرهای جنوبی تبدیل شده است. بسیاری از افراد برای خرید به این بندر سفر می‌کنند و برخی دیگر جهت بازدید از جاذبه‌های گردشگری، بندرعباس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. بندرعباس از جمله شهرهایی است که آب و هوای گرم و شرجی دارد. بندرعباس در ماه‌های تیر تا مرداد در گرمترین وضعیت خود قرار دارد. سردترین زمان بندرعباس نیز اوایل دی تا پایان بهمن است. با این حال اگر قصد سفر به بندرعباس را دارید، بهتر است پرواز بندرعباس به تهران خود را از سفرمارکت در اوایل آذر تا اواسط فروردین ماه رزرو کنید. در این ماه‌ها بندرعباس آب و هوای بسیار مطلوب و دل‌انگیزی دارد و زمان برگزاری جشنواره‌های خلیج فارس نیز در این ماه‌ها است.
نظرات: 1 مشاهده