قطعات به کار رفته در کرکره برقی و کارکرد آن ها

قطعات به کار رفته در کرکره برقی و کارکرد آن ها قطعات به کار رفته در کرکره برقی و کارکرد آن ها امروزه حتی هنگام قدم زدن در خیابان نیز می توانید متوجه شوید که بسیاری از افراد از نصب کرکره برقی در مکان های مختلف به میزان زیادی استقبال می کنند. از این رو کرکره برقی یکی از رایج ترین درب های امروزی شده است. قطعاتی که با اتصال آن ها به یکدیگر یک کرکره برقی پدید می اید که می تواند کارایی خوبی داشته باشد عبارتند از:
  • موتور کرکره برقی
  • رسیور یا مرکز کنترل کرکره برقی
  • تیغه کرکره برقی
  • درزگیر لاستیکی
  • و...
نمای اصلی یک کرکره برقی از تیغه هایی تشکیل می شود که از جنس الومینیوم هستند و با اتصال آن ها به یکدیگر به وجود می آید. مرکز کنترل کرکره برقی همان مداری است که فرمان را از طریق ریموت دریافت می کند و سپس این فرمان را برای موتور ارسال می کند تا درب در زمان مورد نظر باز و بسته شود. به طور کلی می توان گفت رسیور همان مدار کنترلی کرکره برقی است که در یک جعبه محافظ قرار دارد. درزگیرهایی که در قسمت پایینی کرکره برقی نصب می شوند نوعی عایق رطوبت برای آن محسوب می گردد که از نفوذ برق و باران به داخل جلوگیری می کنند. علاوه بر درب پارکینگ ها و مغازه های تجاری یکی از کاربردهای دیگر کرکره برقی برای پشت پنجره می باشد. با بستن کرکره برقی پنجره می توان در فصل های سرد سال از خروج هوای گرم منزل به بیرون جلوگیری کرد. یکی از مزیت هایی که استفاده از کرکره برقی در پی دارد این است که درب ها می توانند به میزان زیادی در مصرف انرژی صرفه جویی کنند. این صرفه جویی در تابستان و زمستان کارایی دارد. از طرفی هرچه میزان مصرف انرژی کاهش پیدا کند هزینه های مصرفی نیز کمتر خواهد شد. از طرفی از لحاظ برقراری امنیت نیز باید گفت کرکره برقی از آنجا که به صورت اتوماتیک باز و بسته می شود می تواند ایمنی خوبی را برای پارکینگ و مغازه های به وجود بیاورد، زیرا تیغه های به کار رفته در کرکره برقی بسیار مقاوم و با استحکام بالا هستند و به راحتی نمی توان آن ها را باز کرد.

انواع درب شیشه ای

همان طور که هر روز صنعت ساخت انواع شیشه ها تغییر می کند و هر روزه شیشه های بسیاری متنوعی وارد بازار می شود، به همان میزان نیز مصنوع جات و سازه هایی که با استفاده از شیشه نیز ساخته می شوند هر روز تغییر کرده و پیشرفت می کنند. یکی از این سازه ها که دارای تنوع بالایی در ساخت هستند، درب شیشه ای است. امروزه درب های شیشه ای با شکل ها و کاربردهای بسیار متنوعی در بازار عرضه می شوند که متناسب با مکان مورد نظر از هر کدام از آن ها می توان استفاده کرد. انواع درب شیشه ای انواع درب شیشه ای انواع درب های شیشه ای که امروزه به میزان انبوهی تولید می شوند عبارتند از:
  • درب شیشه ای لولایی
  • درب شیشه ای اتوماتیک
  • درب شیشه ای توکار
  • درب شیشه ای ریلی
  • درب شیشه ای دستی
هر کدام از این درب های شیشه ای ویژگی های مربوط به خود را دارند و برای مکانی مناسب هستند. جدیدترین و مدرن ترین درب های شیشه ای از نوع اتوماتیک هستند. این درب ها به دلیل کارکرد اتوماتیکی که دارند و اینکه برای باز و بسته شدن نیاز به نیروی دستی ندارند، از پر طرفدارترین درب های شیشه ای محسوب می شوند. درب شیشه ای اتوماتیک رفت و آمد افراد را به میزان بسیار زیادی سریع تر از درب های دیگر انجام می دهند. درب شیشه ای ریلی هم به صورت اتوماتیک و هم به صورت دستی قابلیت ساخت دارد. در حالت کلی درب شیشه ای ریلی به دلیل اینکه به راحتی باز و بسته می شود به خیلی آسان درون ریل می لغزد برای رفت و آمد تمامی افراد می تواند بسیار مفید و موثر باشد. برای مکان هایی که دارای فضای بسیار کمی برای ورودی هستند و می خواهند از درب شیشه ای برای قسمت ورودی استفاده کنند، درب شیشه ای ریلی می تواند یک گزینه بسیار عالی و کارآمد باشد. زیرا این درب ها به روی لنگه ی دیگر خود و یا به روی دیوار می لغزند و باز و بسته می شوند. از این برای باز شدن آن ها نیازی به هیچ فضای اضافی نخواهد بود.

انواع شیشه های موجود برای استفاده به عنوان شیشه مغازه

شیشه مغازه با توجه به اینکه برای مغازه با چه کاربری قرار است مورد استفاده قرار بگیرد و نحوه بازشوندگی آن به دسته های مختلفی تقسیم می شود که عبارتند از :
  • شیشه مغازه با درب کشویی دولنگه فریم دار و فریملست
  • شیشه مغازه با درب کشویی تک لنگه فرم دالر و فریملست
  • شیشه مغازه با درب اتوماتیک کشویی تک لنگه تلسکوپی یا دو لنگه
  • شیشه مغازه بدون باز شدن و به حالت ثابت
  • شیشه مغازه با درب لولایی دولنگه فریم دار و فریملست
  • شیشه لولایی با درب تک لنگه فریم دار یا فریملست
در میان انواع مختلفی از شیشه های مغازه نوع کشویی آن از سیستم پیچیده تری ساخته شده است که از ریل افقی همراه با قرقره های رجای داده شده در آن تشکیل می شود و همچنین زمانی که ان را از نوع فریم دار با جنس آلومینیومی و یا استیل بسازند قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. انواع شیشه های موجود برای استفاده به عنوان شیشه مغازه انواع شیشه های موجود برای استفاده به عنوان شیشه مغازه شیشه مغازه را می توان در ابعاد متنوعی نصب و اجرا کرد اما اگر بخواهید شیشه مغازه به صورت یک تکه نصب گردد اندازه آن بیشتر از سه متر در شش متر نباید باشد. از آن جا که شیشه سطحی سیقلی و شفاف دارد تمیز کردن آن کار بسیار آسانیست و این برای یک مغازه دار که همواره نمی تواند قسمت ورودی را تمیز نمیاد یک فاکتور بسیار مفید محسوب می شود. از آنجا که اکثر شیشه های مغازه در قسمت ورودی یا به عنوان ویترین برای آن مورد استفاده قرار می گیرند بهتر است برای نصب شیشه مغازه از شیشه هایی مقاوم و نشکن استفاده شود تا علاوه بر نیاز هایی که بیان شد امنیت مغازه را نیز به خوبی تامین کند. در این صورت شیشه بهترین کارآیی را خواهد داشت.
نظرات: 0 مشاهده