تور چابهار یا قشم، کدام جذاب تر است؟

تور چابهار یا قشم، کدام جذاب تر است؟

هر زمانی تصمیمی برای سفر دارید، بی‌شک جنوب کشور و شهرهای ساحلی آن در ذهن تکرار می‌شوند تا شاید انتخاب شما برای شهر مقصد در سفر باشد. بسیاری از مردم دوست دارند در زمستان سفری کم‌خرج و عالی را در مقصدی با آب‌وهوای فوق‌العاده داشته باشند. بهترین مقصدها برای سفرهای زمستانی شهرهای جنوبی کشور است. جزیره قشم، شهرستان چابهار، جزیره کیش، جزیره هرمز و... از مقاصد محبوب و پرطرفدار میان مردم به‌حساب می‌آیند که مردم برای سفر انتخاب می‌کنند. جزیره قشم و چابهار یکی از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که به خرید علاقه دارند. تور گردشگری چابهار و قشم از محبو‌ب‌ترین تورهای کشور هستند.

جزیره قشم

جزیره قشم بزرگ‌ترین جزیره خلیج فارس بوده که سالانه میزبان بیش از پنج میلیون مسافر می‌شود. قشم در چند سال اخیر ظرفیت و زیرساخت گردشگری خود را به‌خوبی ارتقا داده و کنار جزیره کیش رقابتی جذاب را در گردشگری به وجود آورده است‌. ازاین‌رو سالیانه تورهای زیادی را به مقصد این جزیره زیبا برگزار می‌کنند. مساحت این جزیره 1491 کیلومتر مربع بوده که نزدیک‌ترین جزیره به بندر عباس است و جمعیتی حدود 40 هزار نفر دارد.

بهترین زمان سفر به قشم

تابستان

جزیره قشم در جنوب ایران و مناطق گرم وخشک واقع شده است. دمای هوا در این جزیره به‌طورمعمول به 26 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد. وضعیت آب‌وهوای جزیره در فصل تابستان گرم و خشک بوده و دمای هوا در این فصل سال به 40 درجه سانتی‌گراد نیز افزایش پیدا می‌کند. سفر در این فصل از نظر آب‌وهوایی پیشنهاد نمی‌شود؛ ولی این نکته را فراموش نکنید که این فصل مراکز خرید و هتل‌ها تخفیف‌های ویژه‌ای برای مسافران خود عرضه می‌کنند.

زمستان

خنک‌ترین فصل‌های جزیره قشم فصل زمستان است. در این فصل هوای قشم بسیار معتدل و مطلوب بوده که یکی از بهترین زمان‌های سفر به قشم شناخته می‌شود. دمای هوا در این فصل به 18 تا 20 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و یکی بهترین بازه‌های زمانی آب‌وهوای جزیره است. به همین خاطر تور قشم از تهران در این فصل گران‌تر فصل تابستان ارائه می‌شود. شهرستان چابهار شهرستان چابهار

بهار و پاییز

در فصل‌های بهار و پاییز دمای هوا به 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. در این فصل قیمت تور قشم از تهران کمی گران‌تر و قشم جزو پر گردشگرترین مناطق کشور می‌شود. جزیره قشم در فصل‌های پاییز و بهار بارش باران کمی را تجربه می‌کند و همین امر باعث خشک‌تر شدن آب و هوایش نسبت به جزیره کیش شده است.

شهرستان چابهار

چابهار یکی از شهرهای جنوبی کشور است که در امتداد دریای عمان و اقیانوس هند قرار دارد. اسکله این شهر توانایی پهلوگیری کشتی‌های اقیانوس‌پیما را دارد و از مناطق آزاد بازرگانی ایران به‌شمار می‌رود و به همین خاطر اهمیت زیادی دارد. این بندر یکی از مهم‌ترین چهارراه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است. چابهار علاوه‌بر موقعیت بازرگانی ویژه، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی فراوانی دارد. طبیعت خاص وچهار فصل چابهار زیبا‌های شگرفی را به شما هدیه می‌دهد.

قیمت تورهای چابهار

با شرایط کنونی کشور و پایین و بالا شدن قیمت دلار، قیمت دقیقی نمی‌توان برای تورهای چابهار تعریف کرد. البته درست است نمی‌توان قیمت دقیقی را مشخص کرد؛ ولی امکانات سفر مانند کیفیت و تعداد ستاره‌های هتل، فصل‌های مناسب، زمان سفر از نظر روزهای هفته، رفتن به مکان‌های دیدنی مثل تالاب لیپار، سواحل مکران، جنگل حرا چابهار و ...، بلیط رفت یا رفت‌وبرگشت، ترانسفر فرودگاهی، وعده‌های غذایی با هتل و ... در قیمت پایانی این تور تاثیر زیادی دارد. پروازها به مقصد چابهار همه روزهای هفته انجام می‌شود. به‌دلیل شلوغی این خط هوایی، پروازهای چارتری زیادی را برنامه‌ریزی می‌کنند که قیمت بسیار مناسبی نسبت به پروازهای سیستمی دارد. شما می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت تورهای چابهار به صفحه تور چابهار علی بابا مراجعه کنید و با وارد کردن تاریخ سفر از آخرین قیمت تورها براساس هتل و امکانات دیگر مطلع شوید. در تور چابهار حتما این کارها را تجربه کنید در تور چابهار حتما این کارها را تجربه کنید

در تور چابهار حتما این کارها را تجربه کنید

چابهار به‌خاطر جاذبه‌های گردشگری خاص و منحصربه‌فرد، بسیار معروف است. جاذبه‌های مانند تالاب لیپار، کوه‌های مینیاتوری، مسجد جامع دزک، موزه محلی چابهار، غارهای بان مسیتی، قلعه پیروز گت، درخت مکرزن، گل افشان، بندر گواتر و... در چابهار وجود دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های خاص چابهار خرید در بازارهای قدیمی و مدرن است. منطقه آزاد چابهار که پر از پاساژهای بزرگ و مدرن شده، معروف‌ترین بازار این شهر به‌شمار می‌رود. اگر اهل خرید هستید، حتما چند روزی را به خرید در این منطقه اختصاص دهید. به‌طور معمول جزیره‌ها و بندرها به غذاهای دریایی معروف هستند؛ چابهار هم از موضوع مستثنا نیست. از غذاهای معروف این شهر می‌توان به غذاهای ماهی برشته، کلمبا، برنج دیشو و... اشاره کرد. به‌دلیل آب وهوای بهاری و معتدل یکی از بهترین تفریحات در شهر چابهار پیاده‌روی است؛ شما می‌توانید برای طلوع و غروب آفتاب تا دریا را پیاده‌روی کنید و حال خود را عوض کرده وشاد باشید.

نظرات: 0 مشاهده