چه کسانی بیشتر از سفره یکبار مصرف استفاده می‌کنند؟

اگرچه برخی از بزرگ‌ترها در برابر استفاده ار سفره یکبار مصرف هم‌چنان مقاومت می‌کنند و تا دور سفره‌های ضخیم قدیمی ننشینند، غذا از گلویشان پایین نمی‌رود، اما استفاده از این سفره‌‌ها امروزه به طرز چشمگیری افزایش پیدا کرده است. شاید تا چند سال پیش، بیشتر طیف کسانی که از سفره یکبار مصرف استفاده می‌کردند را دانشجویان، زنان شاغل، رستوران‌داران و متولیان سلف‌های غذایی تشکیل می‌دادند، اما امروزه این سفره‌ها به پای ثابت گردش‌ها و طبیعت گردی، میهمانی‌ها و جشن‌ها تبدیل شده‌اند و حتی افراد خانه‌دار روی طرح و نقش مجلل آن در کنار هنر غذا آرایی خود، حساب ویژه باز کرده‌اند. چه کسانی بیشتر از سفره یکبار مصرف استفاده می‌کنند؟ چه کسانی بیشتر از سفره یکبار مصرف استفاده می‌کنند؟

چرا باید سفره یکبار مصرف باکیفیت بخریم؟

وقتی از تعبیر یکبار مصرف استفاده می‌کنیم، عده‌ای گمان می‌کنند، حالا که این کالا قرار نیست ماندگار باشد و کل طول عمر استفاده از آن، نهایتا یکی دو ساعت است، چرا باید هزینه اضافی پرداخت کنیم و دنبال جنس با کیفیت باشیم؟! در پاسخ باید گفت، هر آن ‌چیزی که سلامت ما و عزیزانمان، مستقیما به آن گره خورده است را باید در بهترین کیفیت تهیه نمود، حتی اگر قیمتش از محصولات مشابه بالاتر باشد. مثال ساده‌تر اینکه آیا شما حاضرید با بهانه اینکه خوردن غذا فقط چند دقیقه طول می‌کشد، محصول فاسد یا تاریخ گذشته را بخورید؟ قطعا خیر. از آن‌جایی که کیفیت سفره یکبار مصرف نیز مستقیما با سلامتی ما مرتبط است، نمی‌توان برای انتخاب آن خطر کرد و به سراغ برندهای ناآشنا و غیراستاندارد رفت. برخی سفره‌های یکبار مصرف موجود در بازار، حاصل فرآیندی هستند که در آن، کربن و پلیمر با یکدیگر ترکیب شده‌اند. کربنات موجود در این سفره‌ها بسیار خطرناک است و عوارض متعددی روی سلامتی می‌گذرد. بنابراین همان‌طور که برای شامپو و خمیر دندان، به دنبال برندهای خوشنام با عالی‌ترین سطح کیفی هستید و به قیمت توجه نمی‌کنید، برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌تان نیز لوازم یکبار مصرف اعم از پلاستیک زباله، پلاستیک فریزر، سفره یکبار مصرف و ... را نیز از نوع استاندارد و سالمش انتخاب کنید.

نکات مهم در خرید سفره یکبار مصرف

در این بخش، به‌دلیل تنوع بالای طرح‌ها تنها به معرفی برگزیده این محصولات و مواردی می‌پردازیم که با بیشترین استقبال از طرف کاربران روبرو هستند. سفره طرح استیکر: از میان انواع سفره یکبار مصرف ، نمونه‌های طرح استیکر که برای نخستین بار در کارخانجات تولیدی ایران طراحی شده بسیار شیک و محبوب هستند. این نقوش به‌ویژه مورد توجه کودکان و نوجوانان هستند که دلیل آن می‌تواند علاقه این قشر سنی به نقوش دنیای دیجیتال باشد. از این رو کاربرد آنها در مجالس ویژه نوجوانان مانند جشن‌تولد و پارتی و دورهمی‌های کودکانه بیشتر مرسوم است.
  • سفره طرح توپ توپی: طرح توپ توپی از نقوش جالبی است که در بسیاری موارد، از گذشته تاکنون مورد استفاده بوده و همواره طرفداران زیادی نیز داشته است. از آن دسته‌ طرح‌هایی که انگار قصد کهنه شدن ندارند و زیبایی بی‌نقص و در عین حال ساده آنها همیشه نشانه خوش‌سلیقگی کاربران بوده و هست. در این مورد هم کاربرد وسیع این تولیدات در همه سنین به‌ویژه جوانان در مجالس جشن بسیار مرسوم است.
  • سفره طرح خاتون: این طرح اصیل و نگار ایرانی، به‌خوبی از عهده بیان حال و هوای مهمانی و پذیرایی ایرانی برآمده است. زیبایی و تنوع رنگ در این محصول، بسیاری را جذب آن کرده و اقبال خوبی از این نوع سفره یکبار مصرف به‌عمل آمده است. برای مجالس و محافل رسمی‌تر که بار معنوی و حال و هوای جدی‌تری دارند مانند مهمانی‌های جمعی این طرح بسیار کاربردی و پرطرفدارتر است.
  • سفره الوان: واژه الوان به‌معنای رنگی خود بیانگر بهترین توصیف برای این نوع سفره است. برای کسانی که مایلند فضای سرو غذا را با قدرت بالای رنگ‌ها شاد کنند و اشتهای کاربران را تحریک کنند، کمتر کالایی مانند این نوع سفره در دسترس و ارزان است.
نکات مهم در هنگام استفاده از سفره یکبار مصرف نکات مهم در هنگام استفاده از سفره یکبار مصرف

نکات مهم در هنگام استفاده از سفره یکبار مصرف

حال که دانستید در هنگام خرید سفره یکبار مصرف باید چه نکاتی را در نظر بگیرید، می‌توانید امیدوار باشید که باکیفیت‌ترین محصول را انتخاب و خریداری کرده‌اید. ولی اگر چنانچه از قبل سفره‌ای برایتان مانده است یا دیگران آن را خریداری کرده‌اند و اکنون وقت استفاده از آن فرا رسیده است، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:
  • در صورت استشمام بوی بد، از سفره استفاده نکنید
گاهی وقتی سفره را از بسته‌بندی‌اش جدا می‌کنید، بوی تند و نامطبوعی احساس می‌کنید که طبیعی نیست. یا ممکن است در صورت ریخته شدن مایعات روی سفره، بوی بدی از آن برخیزد. در صورت استشمام چنین بوهای نامطبوعی از سفره یکبار مصرف استفاده نکنید. ممکن است این بو به سبب بازیافتی بودن مواد اولیه به‌وجود آمده باشد.
  • اگر سفره یکبار مصرف، رنگ پس داد، از ان استفاده نکنید
رنگ به‌کار رفته در سفره یکبار مصرف هم باید مجوزهای لازم از سازمان‌های مربوطه را داشته باشد و از نوع مجاز و استاندارد باشد. چنانچه سفره در مجاورت مایعات یا حرارت ظروف، رنگ پس بدهد، ضمن اینکه ظاهر آن به‌هم خواهد ریخت، بیانگر جنس نامرغوب و مواد اولیه بی‌کیفیت است. از طرفی ترکیب شدن این رنگ با غذا می‌تواند بسیار خطرناک و حتی سمی باشد. بنابراین در صورت بروز چنین اتفاقی به‌هیچ عنوان از آن سفره استفاده نکنید.
  • اگر سفره، مقاومت و محافظت خوبی نداشت، دیگر از آن استفاده نکنید
هدف از استفاده از سفره یکبار مصرف، محافظت از میز و فرش است و باید در حد و اندازه‌های سفره‌های قدیمی، از خودش مقاومت نشان بدهد. سفره‌ای که نتواند عایق آب باشد و به راحتی پاره و سوراخ شود، قطعا گزینه مناسبی برای خریدهای بعدی نخواهد بود. اگر سفره، مقاومت و محافظت خوبی نداشت، دیگر از آن استفاده نکنید اگر سفره، مقاومت و محافظت خوبی نداشت، دیگر از آن استفاده نکنید

و در پایان...

سفره یکبار مصرف نیز مانند سایر ملزومات فن‌آوری و ابداعات زندگی مدرن برای راحتی، زیبایی، سهولت کارها و صرفه‌جویی در زمان به‌وجود آمده است. دلیل استفاده از این نوع سفره هر چه باشد، از نظافت تا کم کردن زحمت بانوان خانه‌دار، تنوع و زیبایی طرح و موارد استفاده از آن بسیار بالاست. موردی که می‌تواند از محیط آشپزخانه و میز غذا تا مجالس و دورهمی‌های دسته‌جمعی را رنگین، شاد و زیبا کند! توصیه می‌شود با کاربرد متعادل و صحیح این نوع سفره، راحتی، زیبایی و حفظ محیط زیست را همزمان تجربه کنیم.
نظرات: 0 مشاهده