مزایا و معایب بخاری گازی با دودکش و بدون دودکش چیست؟

  مزایا و معایب بخاری گازی با دودکش و بدون دودکش چیست؟ مزایا و معایب بخاری گازی با دودکش و بدون دودکش چیست؟ برای گرم کردن محیط اتاق در فصل سرما، هر چند سیستم های گرمایشی جدیدتری مثل شوفاژ و پکیج رواج زیادی پیدا کرده اند اما هنوز هم در تعداد زیادی از منازل، ادارات، مدارس و... از بخاری گازی استفاده می شود. در ابتدا، فقط یک نوع بخاری گازی وجود داشت که به وسیله دودکش گازهای ناشی از احتراق را به بیرون از محیط اتاق انتقال می داد اما با پیشرفت تکنولوژی بخاری هایی به بازار آمد که نیازی به دودکش نداشتند و دردسرهای نصب بخاری های دارای دودکش نیز برای آنها به وجود نمی آمد. استفاده از این دو نوع بخاری به این سادگی ها هم نیست و بخاری بدون دودکش در مقایسه با بخاری دودکش دار مزیت ها و ایرادات خاص خودش را دارد. همراه زنبیل باشید تا در ادامه به بررسی جنبه های مثبت و منفی استفاده از دودکش برای بخاری بپردازیم. بخاری با دودکش و بدون دودکش چه فرقی با هم دارند؟ بخاری با دودکش و بدون دودکش چه فرقی با هم دارند؟ بخاری با دودکش و بدون دودکش چه فرقی با هم دارند؟ در بخاری گازی آبسال ، نیک کالا یا هر برند دیگری، با احتراق گاز ورودی و استفاده از اکسیژن محیط، گرما تولید شده و در نتیجه این عمل، دو گاز سمی مونواکسید کربن و دی اکسید نیتروژن متصاعد می شود. در بخاری گازی دارای دودکش این گازهای سمی از طریق دودکش به بیرون از اتاق منتقل شده و به فضای باز می روند اما در بخاری بدون دودکش گازهای مذکور به میزان کمتری تولید می شوند ولی در همان محیط اتاق باقی می مانند. مزایا و معایب بخاری گازی دودکش دار در زمان نصب و استفاده از بخاری های گازی دارای دودکش، مسیر لوله تا رسیدن به کلاهک از نظر مسدود بودن، نوع لوله بخاری و مسیری که لوله از پشت بخاری تا درپوش مسیر لوله بخاری روی دیوار طی می کند، باید به دقت بررسی شوند. از آنجایی که گازهای سمی از طریق لوله بخاری خارج می شوند، نیازی به باز کردن در و پنجره ها نیست و به این ترتیب هوای سرد راهی برای نفوذ به اتاق پیدا نمی کند و هدر رفت گرما به حداقل می رسد.

مزایا:

  • معمولا در سایزهای بزرگتری ساخته می شوند و برای اتاق های کوچک و بزرگ قابل استفاده هستند.
  • برای استفاده در منزل و مکان هایی که تهویه چندانی در زمستان در آنها انجام نمی شود، مناسب هستند.
  • همه گازهای خطرناک را به بیرون هدایت می کنند.

معایب:

  • بخش قابل توجهی از گرمای تولید شده توسط بخاری، به همراه گازهای سمی، از مسیر لوله بخاری، هدر می روند و مصرف انرژی در آنها بیشتر است.
  • قیمت بخاری های دودکش دار بیشتر است.
  • امکان جا به جایی زیادی ندارند و محدودیت مکانی در اتاق ها، بسته به محل قرار گیری پایانه لوله گاز و جایی که روی دیوار، لوله بخاری خارج می شود، دارند.

مزایا و معایب بخاری گازی بدون دودکش

بخاری های گازی بدون دودکش، به طور کلی میزان کمتری گازهای سمی ) CO و NO2) را تولید می کنند اما به هر حال این مقدار کم نیز در محیط اتاق پخش می شود برای همین است که در محیط های بسته نمی توان از بخاری بدون دودکش استفاده کرد. از آنجایی که این بخاری ها از اکسیژن محیط استفاده می کنند و راهی به بیرون از اتاق هم ندارند به تدریج سطح اکسیژن اتاق ممکن است پایین بیاید، به همین خاطر سیستم کنترل اکسیژن ) ODS ) در بخاری های بدون دودکش قرار داده می شود تا در صورتی که اکسیژن محیط به کمتر از 18 درصد رسید بخاری به طور خودکار خاموش شود.

مزایا:

  • قیمت مناسب تری نسبت به بخاری های دودکش دار دارند.
  • برای فضاهای پر رفت و آمد مثل ادارات، مغازه ها و... مناسب هستند.
  • قابلیت جا به جایی آسانی دارند و بدون دردسر لوله بخاری می توان آنها در قسمت های مختلف اتاق قرار داد.
  • هدر رفت گرمایی ندارند و تمام گرمای تولید شده خود را به اتاق می دهند.
  • برخورداری از سیستم کنترل اکسیژن ( ODS )

معایب:

  • گازهای سمی را (هر چند به مقدار کمتر) در محیط اتاق پخش می کنند.
  • برای محیط های بسته، اتاق خواب، حمام، به هیچ عنوان قابل استفاده نیستند.
  • حتما باید یک در یا پنجره در زمان استفاده از آنها باز باشد.
  • به خاطر عدم وجود دودکش، کمی باعث ایجاد بوی نامطبوع در محیط اتاق می شوند.
  • باعث افزایش رطوبت اتاق می شوند که به مرور زمان ممکن است این رطوبت برای بعضی وسایل مشکل ایجاد کند.

تفاوت قیمت بخاری با دودکش و بدون دودکش

در برندهای پرفروش بازار، بخاری گازی بدون دودکش آبسال بسته به توان گرم کردن محیط بین 1،200،000 تا 1،700،000 تومان و بخاری بدون دودکش پلار 1،200،000 تومان قیمت دارد در حالی که بخاری های گازی دودکش دار نیک کالا بین 2 تا 4 میلیون تومان، بخاری گازی با دودکش جهان افروز بین 2،500،000 تا 3،000،000 تومان و بخاری گازی دارای دودکش سپهر الکتریک بین 1،900،000 تا 2،400،000 تومان فروخته می شوند. به این ترتیب می بینید که همان طور که اشاره شد به طور کلی بخاری های گازی بدون دودکش ارزان تر هستند، بهترین پیشنهاد برای خرید بخاری گازی با دودکش و بدون دودکش بهترین پیشنهاد برای خرید بخاری گازی با دودکش و بدون دودکش

بهترین پیشنهاد برای خرید بخاری گازی با دودکش و بدون دودکش

لطفا توجه داشته باشید با توجه به محیطی که گرمای آن را می خواهیم تامین کنیم باید اقدام به خرید بخاری گازی کنیم. توصیه میکنیم به جای اینکه تحمل سرمای هوا را به جان بخرید و در این شرایط همه گیری بیماری کرونا به صورت حضوری از مغازه های سطح شهر برای خرید اقدام کنید، به راحتی و با چند کلیک ساده در عصر تکنولوژی به اینترنت روی آورده و خرید بخاری گازی و یا سایر محصولات مورد نیاز خود را آنلاین انجام دهید. برای خرید آنلاین بخاری ، به شما فروشگاه اینترنتی زنبیل را پیشنهاد می دهیم. زنبیل، تنوع بالایی از برندهای تولید کننده بخاری های گازی دودکش دار و بدون دودکش آبسال، نیک کالا، پلار، جهان افروز و سایر برندهای معتبر را داراست و شما حق انتخاب بالایی بین مدل های مختلف آنها دارید. در خرید از زنبیل بر خلاف برخی فروشگاه های دیگر، شما می توانید پرداخت در محل داشته باشید و بعد از دریافت بخاری درب منزل، هزینه آن را پرداخت کنید. همچنین از دیگر مزایای این فروشگاه زمان ارسال سفارشات بدون توجه به حجم کالا در کوتاهترین زمان ممکن در مقایسه با سایر فروشگاه ها می باشد . شما با خرید از این فروشگاه در روش ارسال فوری کالای خود را حداکثر طی 4 ساعت پس از نهایی شدن سفارش و در روش ارسال اختصاصی امکان اعلام بازه ی زمانی دلخواه خود را خواهید داشت. این روش های ارسالی که در حال حاضر ویژه شهر تهران می باشد به زودی در سایر شهرستان ها نیز فراهم می شود. لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های بخاری گازی بدون دودکش با آخرین قیمت ها لینک مشاهده جدیدترین مدل‌های بخاری گازی دیواری با آخرین قیمت‌ها لینک مشاهده جدیدترین مدل‌ها و آخرین قیمت بخاری گازی آبسال
نظرات: 0 مشاهده