آیا خودتون میتونید سئو کنید؟ چطور میشه رتبه سایت را با سئو افزایش داد؟

آیا خودتون میتونید سئو کنید؟ چطور میشه رتبه سایت را با سئو افزایش داد؟ آیا خودتون میتونید سئو کنید؟ چطور میشه رتبه سایت را با سئو افزایش داد؟ راه‌اندازی یک کسب و کار اینترنتی و پیشرفت در آن، نیازمند صرف هزینه زیادی است. به همین دلیل است که بیشتر افراد ترجیح می‌دهند که تا حد امکان کارهای مختلف را خودشان انجام دهند تا هزینه‌ها کاهش پیدا کنند. یکی از سوالاتی که بیشتر افراد فعال در این زمینه می‌پرسند؛ این است که آیا سئو سایت را هم خودشان می‌توانند انجام دهند یا خیر؟ خبر خوب این است که انجام سئو سایت را می‌توانید خودتان بر عهده بگیرید. اما برای این کار باید برخی از مهارت‌ها را بیاموزید تا بتوانید در این مسیر سخت به موفقیت برسید.

گام اول؛شناخت مفهوم سئو

همان‌طور که احتمالا بارها و بارها شنیده‌اید؛ سئو به معنای بهینه‌سازی وب‌سایت برای موتورهای جستجو است. اما این مفهوم ساده و تکراری، در دل خود دریای گسترده‌ای را جای داده است. به زبان ساده، سئو یک سری از اقدامات است که باید در داخل و خارج از سایت خود انجام دهید تا به نمایش آن در موتورهای جستجو کمک کنید. این اقدامات می‌توانند موارد ساده‌ای مانند جستجوی کلمات کلیدی و گنجاندن آن‌ها در متن باشند. اما مواردی مانند ایجاد نقشه سایت، به دانش فنی بیشتری نیاز دارند. به همین دلیل است که باید به‌خوبی همه اقدامات لازم را بشناسید و برای انجام دادن آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.

استفاده از مشاوره سئو؛ گام دوم

نکته‌ای که باید در فرایند انجام سئو سایت‌تان به یاد داشته باشید؛ این است که هرگز نمی‌توانید این کار را بدون داشتن مشاور و راهنمای خوب به سرانجام برسانید. سئو سایت یک کار بسیار تخصصی است که ابعاد گسترده‌ای دارد. درنتیجه نمی‌توانید بدون داشتن یک نقشه راهنما، در این مسیر به تنهایی پیش بروید. اینجا است که به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره سئو استفاده کنید. این مشاوره با صرف هزینه کمتر، به شما کمک خواهد کرد که مطمئن شوید در مسیر درستی قدم برداشته‌اید. برای این کار باید از یک گروه بسیار معتبر که نمونه کارهای درخشانی در زمینه سئو دارند؛ کمک بگیرید. گروه لاک پشت یکی از بهترین مشاوران در زمینه سئو و طراحی سایت است که می‌تواند به شما در ترسیم یک نقشه راه درست کمک کند. این گروه با تجربه بسیار درخشانی که در این زمینه دارد؛ می‌تواند به خوبی مسیر را برای شما روشن کرده و هشدارهای لازم را به شما بدهد. با استفاده از خدمات این گروه، می‌توانید با صرف هزینه بسیار کمی، تکنیک‌های درست سئو را یاد بگیرید و از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت استفاده کنید.

بررسی تعرفه سئو سایت؛ گام سوم

بسیاری از افرادی که تصمیم می‌گیرند کارهای مربوط به سئو را بدون مراجعه به شرکت‌های مختلف انجام دهند؛ با کمبود منابع مالی مواجه هستند. اما در بسیاری از موارد شما می‌توانید با صرف یک هزینه اندک، کارهای سئو خود را به یک شرکت کاربلد بسپارید و مطمئن شوید که از راه درست و در زمان کوتاه‌تری به نتیجه خواهید رسید. گروه لاک پشت در تلاش است تا با کاهش تعرفه سئو سایت در زمانی کوتاه، هزینه صرف‌شده برای این کار را تا حد امکان کم کرده و حتی پس از مدتی آن را از طریق سود سایت سئو شده به شما برگرداند. بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت همه کارها را به لاک پشت بسپارید و مطمئن باشید که خیلی زود می‌توانید با رشد سریع وب‌سایت، بهترین نتیجه را بگیرید.

آشنایی با ترفندهای سئو؛ گام چهارم

اگر پس از بررسی تعرفه‌ها هنوز هم منابع مالی کافی برای سپردن کار به یک شرکت نداشتید؛ جای هیچ نگرانی نیست. شما می‌توانید با دانستن برخی از نکات، تا حدی سئو سایت خود را پیش ببرید و پس از مدتی، برای پیشرفت بیشتر به یک شرکت مراجعه کنید. ساده‌ترین راه برای پیگیری کارهایی که در راستای سئو سایت انجام داده‌اید؛ تهیه یک چک‌لیست است. به این ترتیب می‌توانید گام به گام پیش بروید و مطمئن شوید که هیچ نکته‌ای را از قلم نینداخته‌اید. در شروع کار می‌توانید از چک‌لیستی استفاده کنید که ما در ادامه آورده‌ایم. آشنایی با ترفندهای سئو؛ گام چهارم آشنایی با ترفندهای سئو؛ گام چهارم

آشنایی با ابزارهای تحلیل سایت

در دنیای امروز ابزارهای متعددی هستند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها در هر لحظه از وضعیت وب‌سایت خود مطلع شوید. برای استفاده از بیشتر این ابزارها، نیازی به پرداخت هزینه ندارید؛ تنها کافی است که کار با آن‌ها و تحلیل نتایج را یاد بگیرید. برای این کار هم می‌توانید از آموزش‌های رایگانی استفاده کنید که در بلاگ لاکپشت موجود است.

جستجوی کلمات کلیدی مناسب

برای هر محتوایی که می‌خواهید در وب‌سایت خود منتشر کنید؛ باید کلمات کلیدی مناسب را بیابید. این کلمات کلیدی عبارت‌هایی هستند که کاربر را به سمت محتوای شما هدایت می‌کنند. شما باید هر متنی را که در صفحات مختلف وب‌سایت منتشر می‌کنید؛ برای کاربر و موتورهای جستجو بهینه‌سازی کنید.

تولید محتوای عالی

مهم‌ترین نکته در سئوی سایت، تولید یک محتوای عالی است که هم برای کاربر و هم برای موتورهای جستجو جذابیت داشته باشد. محتوای شما باید عناوین جذابی داشته باشد و مخاطب را به خود جذب کند. می‌توانید با استفاده از تصاویر یا نمودارها، آن را برای کاربر خود جذاب‌تر کنید. در زمان تولید محتوا باید به چند سوال پاسخ بدهید تا بتوانید یک محتوای کاربرپسند را تولید کنید. پس یک قلم و کاغذ بردارید و پاسخ سوالات زیر را برای خود یادداشت کنید:

برای چه کسی می‌نویسید؟

پیش از نوشتن محتوا باید مشخص کنید که چه کسی قرار است آن را بخواند یا از آن استفاده کند. باید رده سنی، شغل، سطح سواد و میزان اطلاعات مخاطب هدف را درباره آن موضوع خاص بسنجید. درنتیجه می‌توانید بهترین جملات و عناوین را برای جذب این مخاطب انتخاب کنید. واضح است محتوایی که برای یک متخصص ارزهای دیجیتال نوشته می‌شود؛ با محتوایی که دستور پخت یک غذا را ارائه می‌دهد، کاملا متفاوت است.

با چه هدفی می‌نویسید؟

قبل از اینکه به سراغ کامپیوتر بروید و شروع به انتخاب موضوع یا نوشتن محتوا کنید؛ باید بدانید که هدف شما از نوشتن این محتوا چیست؟ مراحلی که برای نوشتن یک رپورتاز آگهی طی می‌شوند، با مراحل نوشتن معرفی یک محصول یا مقاله بلاگ متفاوت هستند. گروه معرفی شده در قسمت بالا می‌تواند به شما در تولید یک محتوای عالی برای وب‌سایت کمک کرده و تا حدی بار سئوی سایت شما را با نوشتن یک متن سئو شده، کاهش دهد.

خدمات خود را در کدام محدوده جغرافیایی ارائه می‌دهید؟

شاید به نظر برسد که محدوده جغرافیایی ارتباطی با نوشته‌های منتشرشده در وب‌سایت ندارد؛ اما باید بدانید که واقعیت چیز دیگری است! مردم هر منطقه به محتوایی جذب می‌شوند که المان‌های آشنایی از لهجه، زبان یا شهر آن‌ها داشته باشد. به همین دلیل است که سئو در اصفهان یا تهران یا مشهد متفاوت است. به عبارت بهتر مردم اصفهان ممکن است بر روی لینک‌هایی کلیک کنند که برای تهرانی‌ها چندان جذابیت ندارد.

محتوا را در چه پلتفرمی منتشر می‌کنید؟

برای انتشار محتوا در هر پلتفرمی باید قوانین آن را رعایت کنید؛ برای مثال برای انتشار پست در اینستاگرام در تعداد تصاویر و کلمات محدودیت دارید. یا مثلا انتشار رپورتاژ در وب‌سایت‌های خبری، قواعد خاص خود را دارد.

انجام سئوی داخلی

سئوی داخلی مربوط به کارهایی است که شما باید در وب‌سایت خودتان انجام دهید. اگر تولید محتوای خود را به یک گروه کاربلد مانند لاک پشت بسپارید؛ برای انجام سئوی داخلی بر روی محتوا مشکلی نخواهید داشت. زیرا این گروه یک محتوای سئو شده را با رعایت چگالی کلمات کلیدی، لینک دهی‌های موردنیاز و تصاویر بهینه‌شده در اختیار شما قرار خواهد داد. درنتیجه تنها کاری که باید انجام دهید؛ بهبود تجربه کاربری از وب‌سایت است. برای این کار می‌توانید قسمت‌های مختلف سایت مانند قالب، دکمه‌ها و همه مواردی را که کاربر با آن‌ها سروکار دارد؛ بهینه کنید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را به دست آورید؛ می‌توانید از نتایج آزمون A/B استفاده کنید.

سئوی خارجی

نکته‌ای که باید بدانید این است که تنها موتورهای جستجو نیستند که می‌توانند افراد را به سمت صفحاتی از وب‌سایت شما هدایت کنند. بلکه یک قطعه بزرگ و تاثیرگذار در این پازل، گرفتن پیوند از سایت‌های معتبر است. برای این کار باید با سایت‌هایی که اعتبار زیادی دارند و تا حد امکان با زمینه کاری شما مرتبط هستند؛ همکاری کنید. اما در گرفتن لینک از وب‌سایت‌های دیگر باید بسیار دقت کنید؛ زیرا انتخاب سایت اشتباه می‌تواند ضربه بزرگی به شما بزند. برای این کار حتما باید وب‌سایت دیگر رتبه بالاتری نسبت به شما داشته باشد. در غیر این صورت این مورد برای سایت شما گران تمام خواهد شد. سئوی خارجی نیاز به صرف زمان و تلاش بیشتری نسبت به سئوی داخلی دارد. برای این کار باید محتوای فوق‌العاده ای داشته باشید که افراد برای خواندن آن جذب شوند. به‌علاوه باید ایده‌هایی را مطرح کنید که مشکلی را حل خواهد کرد. برای مثال می‌توانید یک راه‌حل جدید و موثر برای ریزش مو ارائه دهید. یا اینکه می‌توانید به سوالی پاسخ دهید که ذهن بسیاری از افراد را در زمان حال درگیر کرده است. درنتیجه افراد تشویق می‌شوند که سایر مطالب وب‌سایت شما را ببینند، مطالب شما را با دیگران به اشتراک بگذارند یا محصولاتتان را خریداری کنند. اگر می‌خواهید موضوعات روز را شناسایی کنید؛ می‌توانید فروم‌های گفتگوی مربوط به زمینه کاری خودتان، شبکه‌های اجتماعی یا پست‌هایی را که مخاطبان شما پسندیده‌اند؛ دنبال کنید. برای سئوی خارجی می‌توانید از گزینه تبلیغ از طریق گوگل، ایمیل، پیامک یا اینفلوئنسرها هم استفاده کنید. اما این کار معمولا هزینه زیادی دارد و رسیدن به نتیجه در آن قطعی نخواهد بود؛ زیرا امروزه بیشتر افراد به تبلیغات اعتماد زیادی ندارند.

سئوی محلی

همان‌طور که گفتیم محدوده جغرافیایی که خدمات خود را در آنجا ارائه می‌دهید؛ برای سئو سایت از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. اگر امکان دسترسی به خدمات شما به‌صورت حضوری هم وجود دارد؛ باید مخاطبان را از محدوده جغرافیایی خود جذب کنید. برای اینکه درک بهتری از این موضوع پیدا کنید؛ می‌توانید عبارت‌هایی مانند "رستوران‌های نزدیک من" را در گوگل سرچ کنید و ببینید که رقبای شما چه ترفندهایی را برای جذب مخاطبان نزدیک به خود به کار گرفته‌اند. برای شروع سئو محلی باید یک پروفایل گوگل برای کسب و کار خود ایجاد کنید و آن را با اطلاعات تماس، ساعت، مکان و هر چیز دیگری که برای مخاطب شما لازم است؛ پر کنید.

آیا انجام سئو برای شما دشوار است؟

آیا انجام سئو برای شما دشوار است؟ آیا انجام سئو برای شما دشوار است؟ اگر به دنبال یک جواب صادقانه برای این سوال می‌گردید؛ باید بدانید که پیمودن مسیر سئو از چیزی که فکر می‌کنید، سخت‌تر است. سئو یک مهارت و تکنیک است که هرکسی از عهده انجام آن برنمی‌آید. عوامل بسیار زیادی هستند که بر روی سئو سایت تاثیر می‌گذارند و می‌توانند رتبه سایت شما را تغییر دهند. به علاوه باید این نکته را هم در نظر بگیرید که احتمالا همه رقبای شما از متخصصان باتجربه سئو برای این کار استفاده می‌کنند؛ بنابراین اگر هیچ تجربه و مشاوری برای انجام سئو سایت ندارید، مسیر بسیار سختی برای رسیدن به موفقیت پیش رو خواهید داشت. بنابراین اگر تخصص فنی زیادی ندارید؛ توصیه می‌کنیم که با متخصصان این کار در ارتباط باشید و از آن‌ها مشاوره بگیرید. گروه دیجیتال مارکتینگ لاک پشت می‌تواند در پیمودن همه این مسیر به شما کمک کند و بهترین گزینه‌ها را به شما ارائه دهد. تیم بزرگی از مشاوران سئو در لاک پشت آماده کمک به سئوی سایت شما هستند. تنها کافی است که عبارت " آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت " را در گوگل جستجو کنید و خدمات سئو را در هر شهری از ایران که هستید؛ دریافت کنید
نظرات: 1 مشاهده