میثم شکری ساز

دکتر میثم شکری ساز کارآفرین برتر و مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد معتقد است که: «موفقیت در کارآفرینی همانقدر که به اقدامات شما بستگی دارد، به حالت روحیتان هم وابسته است. وقتی که یک لیوان آب در جلوی شما قرار گرفته، شما نیمه پر آن را می‌بینید یا نیمه خالی‌اش را؟ نحوه‌ی پاسخگویی شما به جهان اطرافتان می‌تواند یک عامل کلیدی در موفقیتتان باشد». مروری بر مسیر موفقیت میثم شکری ساز، مدیر و کارآفرین موفق مروری بر مسیر موفقیت میثم شکری ساز، مدیر و کارآفرین موفق همه چیز به طرز فکر خودتان برمی‌گردد. آن دسته از افرادی که طرز فکر کار‌آفرینانه دارند به احتمال زیاد در کسب‌و‌کار خود موفق‌تر خواهند بود. کارآفرینان تشنه‌ی سربلندی هستند، اما این بدان معنا نیست که شما نمی‌توانید این طرز فکر را بدست آورید، بلکه کاملاً برعکس، شما با تغییر طرز فکرتان می‌توانید آینده کاری خود را تغییر دهید. ما در اینجا 9 روش را به شما معرفی می‌کنیم که میثم شکری ساز با دنبال کردن آن‌ها توانست طرز فکر متفاوتی را در خود ایجاد کند و با این طرز فکر جدید توانست در مسیر موفقیت قدم بگذارد: اولین و مهمترین نکته در کارآفرینی این است که به شدت در کار خود صبور باشید اولین و مهمترین نکته در کارآفرینی این است که به شدت در کار خود صبور باشید

1.     صبور باشید

اولین و مهمترین نکته در کارآفرینی این است که به شدت در کار خود صبور باشید. میثم شکری ساز نیز در کار خود کاملاً صبور است، زیرا از تمام وجودش برای آن مایه می‌گذارد. او کسب‌و‌کار خود را از صفر شروع کرده بود و درست مانند همه‌ی کارآفرینان موفق، گاهی اوقات باید ازخودگذشتگی‌های بیشتری را برای موفقیتش انجام می‌داد. اگر شما هم بتوانید مانند میثم شکری ساز بر روی کاری که واقعاً برایتان اهمیت دارد تمرکز کنید و صبور باشید، به احتمال زیاد به موفقیت خواهید رسید.  

2. از کار سخت نترسید

شما باید برای کسب‌وکار خود اشتیاق شدیدی داشته باشید چون راه‌اندازی یک کسب‌و‌کار مستلزم این است که سخت کار کنید. اگر شما اشتیاق و علاقه‌ای به کارتان نداشته باشید، این روند خیلی زود برایتان خسته کننده می‌شود و هیچ لذتی از آن نخواهید برد. میثم شکری ساز زمان و انرژی زیادی را صرف کسب‌و‌کار خود کرده است و حتی گاهی اوقات زندگی شخصی و کاری او در این مسیر کاملاً به هم پیوند خورده‌اند. او برای رسیدن به رویاهایش، از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.  

3. نظم را تمرین کنید

کارآفرینان به شدت بر روی اهدافشان تمرکز می‌کنند و کاری که باید انجام دهند را پشت گوش نمی‌اندازند. میثم شکری ساز نیز با اینکه زمان زیادی را صرف کارش کرده است اما این زمان را به طور خردمندانه به کار گرفته. او برای هر روز خود برنامه‌ریزی می‌کند و اطمینان حاصل می‌کند که حتی ثانیه‌ای از وقتش تلف نشود. او می‌دانست که هیچ راه میانبری برای موفقیت وجود ندارد و موفقیت فقط با رفتن در دل کار حاصل می‌شود. منظم بودن برای کارآفرینان یک امر طبیعی است. اما نظم برای اکثر مردم خسته‌کننده است. نگران نباشید، نیازی نیست که خیلی سخت‌گیر باشید، فقط کافی است که چیزهایی که می‌خواهید را شناسایی کنید و از راه‌های رسیدن به آن آگاه باشید.

4. چالش‌ها را به چشم فرصت ببینید

وقتی کارآفرینان با مشکل مواجه می شوند، پا به فرار نمی گذارند. بلکه آن‌ها در مقابل مشکلات سینه سپر کرده و سعی می‌کنند به هر روشی که شده، برآن غلبه کنند. درحالی که بیشتر مردم هنگام مواجه با چالش‌ها مضطرب می‌شوند، کارآفرینان در این مواقع به شکوفایی می‌رسند. میثم شکری ساز نیز می‌دانست که هیچ راهی برای جلوگیری از شکست در کسب‌و‌کار وجود ندارد؛ بنابراین او خودش را برای شکست‌ها آماده کرد و آن‌ها را به چشم یک فرصت برای یادگیری و رشد مشاهده کرد.

5. وضع موجود را به چالش بکشید

کارآفرینان، اوضاع را همان طور که هست نمی‌پذیرند، بلکه به دنبال راهی هستند تا اوضاع را تغییر دهند و آن را بهتر کنند. رویاهای بزرگی داشته باشید و از آنها نترسید. کارآفرینان از قضاوت دیگران نمی ترسند، بلکه بر روی آنچه که فکر می‌کنند برای رسیدن به اهدافشان ضروری است، تمرکز می‌کنند.

6. ریسک کنید

کارآفرینان از انجام چیزهایی که باعث ترسشان می‌شود، هراس ندارند. آن‌ها دوست دارند در دل کار فرو بروند و کارهایی را انجام دهند که دیگران حتی فکرش راهم نمی‌کنند. در اغلب اوقات، این ریسک‌های بزرگ کاملاً ارزشش را دارند. میثم شکری ساز معتقد است که هرچقدر ریسک کنید، همانقدر پاداش دریافت می‌کنید.

7. از اشتباهات نترسید

یکی از مشخصه‌های کلیدی کارآفرینان موفق این است که پس از اشتباه به سرعت به خودشان می‌آیند. میثم شکری ساز نیز درست مانند تمام کارآفرینان دنیا، قبل از رسیدن به موفقیت‌های بزرگ چندین بار شکست خورده است، او نیز درست مانند سایر افراد، اشتباهاتی کرده است، اما به جای اینکه تسلیم شود، از اشتباهاتش درس گرفته و اجازه نداده که اشتباهاتش مانع پیشرفت او شوند. زمانی که مرتکب یک اشتباه شدید، به این فکر کنید که چه چیزهایی را می‌توانید از اشتباه خود یاد بگیرید و چطور می توانید این درس‌ها را برای نقشه‌های آینده‌ی خود بکاربگیرید؟

8. توصیه‌های دیگران را قبول کنید

کارآفرینان، شنوندگان خوبی هستند و ارزش توصیه‌های دیگران را درک می‌کنند. آن‌ها می‌دانند که برای رشد، باید به طور مداوم به دنبال طرز فکرهای جدید باشند و آنها را تقویت کنند و این امر اغلب مستلزم مشورت با با سایر همکاران است. دکتر میثم شکری ساز نیز هیچگاه نظرات و انتقادات دیگران را بلافاصله رد نکرد، بلکه او با چشم باز به آن‌ها نگاه می‌کرد، زیرا معتقد بود که شاید موفقیتش در یک مسیر کاملاً متفاوت قرار داشته باشد و با راهنمایی‌های دیگران بتواند از آن آگاه شود.

9. به آینده نگاه کنید

کارآفرینان می توانند از تغییرات جدید الهام بگیرند، کارهای جدید ایجاد کنند و اقتصاد را احیاء کنند. آن‌ها می‌توانند مردم را تشویق کنند تا بیشتر کارآفرین باشند و بذر کارآفرینان و مبتکران نسل بعدی را در جامعه بکارند. کارآفرینان همیشه درحال رویاپردازی و اختراع هستند. اما به جای اینکه رویاهایشان را برای خودشان نگه دارند، به آنها جامه‌ی عمل می‌پوشانند. اگر شما هم مسیر موفقیت میثم شکری ساز را در زندگی خود دنبال کنید، می‌توانید رویاهای خود را محقق سازید و به یک کارآفرین موفق تبدیل شوید.
نظرات: 0 مشاهده