مکملی خوراکی جدید از داروسازی دکتر عبیدی

رِوُفولیک نسل جدید مکمل‌های فولات برای کمک به درمان کم خونی

 مکمل رِوُفولیک (RevoFolic) با فرمولاسیونی ویژه به عنوان نسل جدید مکمل‌های فولات است که طبق مطالعات انجام شده[1] با فواید اثر بخشی بسیار بالاتر و عوارض جانبی کمتر نسبت به فرم‌های مکملی موجود (اسید فولیک ها)، در راستای کمک به بهبود کم خونی ناشی از فقر فولات و ویتامین ب 12 توسط داروسازی دکتر عبیدی در دسترس بیماران قرار گرفته است. رِوُفولیک با توجه به شیوع گسترده فقر فولات در بانوان باردار ایرانی، به بهبود سلامت نوزادان آینده ایران کمک شایانی خواهد کرد. مکملی خوراکی جدید از داروسازی دکتر عبیدی؛ مکملی خوراکی جدید از داروسازی دکتر عبیدی؛ بروز کم خونی، سبب افت کیفیت زندگی می‌شود و عوارض جدی برای سلامتی افراد ایجاد می‌کند. در حال حاضر میزان بروز کم خونی در ایران حدود 30 درصد است، یعنی از هر سه نفر یک نفر به این بیماری مبتلا می‌باشد. کم خونی به صورت کلی انواع مختلفی دارد. یکی از شایع‌ترین انواع کم خونی مربوط به کمبود آهن در بدن است که پیشتر داروسازی دکتر عبیدی محصول فِروفورت (مکمل آهن) را به این منظور ارائه کرد. اما نوع شایع دیگر کم خونی مربوط به کمبود فولات (ویتامین ب 9) و ب 12 است. کمبود این ویتامین‌ها باعث می‌شود که بدن به اندازه کافی گلبول‌های قرمز نسازد از این رو، بدن نمی‌تواند اکسیژنی را که برای عملکرد مناسب نیاز دارد، تامین کند. در حال حاضر، بیش از 95% از مکمل‌های فولات در ایران به شکل اسید فولیک هستند، اما مهم‌ترین نکته در مورد محصول جدید رِوُفولیک این است که این محصول اسید فولیک نیست. برای درک بهتر انواع مختلف فولات باید بدانیم که فولات از چه روش‌هایی برای بدن تامین می‌شود.

 اشکال مختلف فولات و تمایز رِوُفولیک:

فولات به سه شکل تامین می‌شود:
  • فولات موجود در مواد غذایی
  • مکمل‌های اسید فولیک
  • مکمل‌های اِل مِتیل تِترا هیدروفولات (رِوُفولیک)
فولاتی که به صورت طبیعی وجود دارد معمولاً در گیاهان سبز برگ از جمله اسفناج، کاهو، لوبیا، مارچوبه، کلم و ... یافت می‌شود که برای جذب در بدن احتیاج به طی مراحل شیمیایی دارند. این نوع طبیعی فولات در اثر گرما و نور ناشی از پخت و پز به شدت کاهش می‌یابد. اسید فولیک نوع دیگری از تامین فولات برای بدن است که به صورت صنعتی تهیه می‌شود، اما حدود 30% از افراد قادر به جذب مناسب آن نیستند و این مساله، موجب تجمع اسید فولیک غیرمتابولیزه در بدن آنها شده و می‌تواند عوارض جانبی برای سلامتی ایجاد کند. مکمل روُفولیک از آخرین نوآوری‌ها در فرمولاسیون تامین فولات بهره می‌برد که نام آن کلسیم ال متیل تتراهیدرو فولات است. این فرمولاسیون، به صورت قابل توجهی میزان جذب فولات را افزایش می‌دهد و عوارض جانبی که ممکن است در بلندمدت به سلامت فرد آسیب بزند را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. همچنین، این محصول با ترکیب مقدار قابل توجه‌ای ویتامین ب12 و ید برای بانوان باردار، ترکیب بسیار موثری را در این زمینه فراهم کرده است.

 درباره مکمل خوراکی روُفولیک (RevoFolic)

مکمل خوراکی روُفولیک (RevoFolic)، ترکیبی نوآورانه از فولات است که در سه زیر محصول پریناتال (Prenatal)، مکس (Max) و رگولار (Regular)، بدون نسخه پزشک در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس افراد قرار گرفته است. وجود ذخایر کافی فولات و یُد در بدن بانوان پیش از بارداری و طی سه ماه اول آن جهت رشد و نمو جنین سالم، ضروری است. بنابراین با توجه به شیوع بارداری‌های برنامه‌ریزی‌نشده، طبق دستورالعمل کشوری، مصرف فولات و یُد به تمام بانوانی که قصد بارداری دارند، توصیه می‌شود. روُفولیک پریناتال (RevoFolic Prenatal) حاوی فولات (500 میکروگرم) با جذب بالا و یُد ( 150 میکروگرم) بوده و مصرف آن قبل و حین بارداری تا ماه سوم، برای پیشگیری از ناهنجاری‌های جنینی و رشد و نمو مغز ضرورت دارد. روُفولیک مکس (RevoFolic Max) حاوی فولات با جذب بالا (1000 میکروگرم) و ویتامین ب12 (50 میکروگرم) است که برای درمان بیماران مبتلا به کم خونی به کار می‌رود. کمبود فولات و ویتامین ب12 در بدن موجب بروز نشانه‌هایی همچون ضعف و تپش قلب، خستگی زودرس و عدم توانایی در انجام فعالیت‌های روزمره است. روفولیک رگولار (RevoFolic Regular) انتخابی مناسب برای تامین نیاز روزانه فولات (400 میکروگرم) بیماران و پیشگیری از انواع کم خونی است. برای اطلاعات بیشتر درباره این محصول به  وب‌سایت داروسازی دکتر عبیدی مراجعه کنید.  

درباره داروسازی دکتر عبیدی

داروسازی دکتر عبیدی، نخستین داروسازی ایران است که با هفتاد و پنج سال سابقه درخشان، میراث‌دار کیفیت و نوآوری در صنعت داروسازی کشور محسوب می‌شود. داروسازی دکتر عبیدی با رعایت دقیق عوامل موثر بر کیفیت دارو و ارائه راهکارهای درمانی موثر و مورد نیاز برای ارتقای سطح سلامتی جامعه، همواره و در هر شرایطی در کنار همه ایرانیان بوده و خواهد بود.  
نظرات: 0 مشاهده