از کجا یک مشاور خوب پیدا کنیم؟ راه‌هایی که احتمالا نمی‌دانید

بسیاری از افراد در طول زندگی شخصی خود با مشکلات و فراز و نشیب‌های بسیاری روبه‌رو خواهند شد. این مشکلات می‌تواند در زمینه‌های مختلفی چون خانواده، احساسی، روانی، بلوغ و... باشد. بهترین کسی که در این زمان می‌تواند در حل مشکلات شما کمک حالتان باشد، یک مشاور و راهنمای خوب است. در واقع مشاور با تکیه بر علمی که دارد می‌تواند مشکلات را حل کند و راه‌حل‌های بسیاری برای بهبود و حل مشکل در اختیار فرد قرار دهد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با نحوه انتخاب یک مشاور خوب و حرفه‌ای آشنا کنیم. از کجا یک مشاور خوب پیدا کنیم؟ راه‌هایی که احتمالا نمی‌دانید از کجا یک مشاور خوب پیدا کنیم؟ راه‌هایی که احتمالا نمی‌دانید

راه‌های انتخاب یک مشاور خوب چیست؟

برای اینکه بتوانید یک مشاور یا درمانگر خوب پیدا کنید، کافیست به چند نکته توجه داشته باشید:
  • بسیاری از ما برای درمان عارضه‌های دیگر به پزشک متخصص، دندانپزشک، پزشک داخلی و... مراجعه می‌کنیم. می‌توانید از طریق پزشکی که به آن اعتماد دارید، به دنبال یک متخصص باشید. معمولا پزشکان در حرفه‌ای که کار می‌کنند می‌توانند مشاوران خوبی را به شما پیشنهاد کنند.
  • بسیاری از دوستان و اطرافیان ما هستند که از مشاوره استفاده می‌کنند. این موضوعی نیست که فرد به راحتی در هر جمعی آن را بیان کند. به همین دلیل شاید دوست و آشنای شما مشاور خوب داشته باشد. پس بهتر است درباره‌ی پیدا کردن یک مشاور خوب با اطرافیان خود مشورت کنید، شاید کسی را بشناسند.
  • بسیاری از ادارات دولتی و سازمان‌ها بخشی به نام، کمک به کارمندان دارند. در این بخش شما هر سوالی داشته باشید می‌توانند به بهترین نحو ممکن کمکتان کنند. تنها کافیست به آن‌ها مراجعه کنید. معمولا این بخش از متخصصین، پزشکان، مشاوران و... حرفه‌ای برای حل مشکل منابع انسانی خود استفاده می‌کنند. نکته بعدی در این باره آن است که این متخصصین، پزشکان و.. همه از فیلتر سازمان رد شده‌اند. پس با خیال راحت به آن‌ها اعتماد کنید.
  • معمولا مدارس یک مشاور تحصیلی دارند که می‌تواند، یک منبع مهم و معتبر برای پیدا کردن یک مشاور خوب باشد. از طرفی دانشگاه‌ها هم دارای اساتیدی هستند که می‌توانند یک مشاور خوب را از بین اساتید و همکاران معرفی کنند. یک مشاور صرفا شغل آن کار در مطب نیست، بسیاری از مشاوران جزو اساتید دانشگاهی کشور هستند.
  • به هیچ عنوان در سایت‌های غیر معتبر و به اصطلاح صفحات زرد به دنبال مشاور نباشید. احتمال کلاهبرداری در این سایت‌ها وجود دارد.
  • خوشبختانه با پیشرفت علم و تکنولوژی اکنون می‌توانید، تنها با یک سرچ ساده در اینترنت نام، آدرس و شماره تماس مشاوران بسیاری را در سرتاسر کشور پیدا کنید. اینترنت کار را برای شما آسان کرده است. در حال حاضر وب‌سایت‌های بسیار معتبری وجود دارند که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها مشاوران قابل اطمینان و حرفه‌ای را پیدا کنید. برای مثال می‌توان وبسایت «پزشک خوب» ( PezeshkeKhoob.com) را نام برد. در این وب‌سایت علاوه بر آدرس و تلفن، آدرس وب‌سایت و پیج مجازی مشاور هم قرار دارد. به راحتی می‌توانید به پیج یا وب‌سایت مشاور سری بزنید و از امکانات آن استفاده کنید. همچنین امکان خواندن نظرات دیگران و رزو اینترنتی نیز در این وبسایت‌ها فراهم است.
برای مثال فرض کنیم شما به دنبال یک دکتر روانشناس خوب در تهران هستید. برای این کار کافیست وارد وبسایت پزشک خوب شده و از قسمت تخصص‌ها «روانشناس» را انتخاب کنید، سپس از فیلترها، «تهران» را انتخاب کنید و لیست هزاران روانشناس متبحر و معتبر را ملاحظه کنید.
نظرات: 0 مشاهده