خاطرات کودکانمان را کجا و چگونه ابدی کنیم؟

ثبت خاطرات شیرینِ کودکی تجربۀ دلچسبی است که توجه بسیاری از والدین را به خود جلب می‌کند. شاید شما هم از جمله کسانی باشید که وقتی آلبوم خود را ورق می‌زنید، تصاویر زیادی از کودکی‌تان یافت نکنید و همین امر، خاطرتان را مکدر کند. سالیان بعد اما این اتفاق کمتر رخ می‌دهد؛ چرا که توجه به ثبت خاطرات _به ویژه به شیوۀ تصویری_ تبدیل به امری مرسوم و متداول در زمانۀ ما شده است. ثبت خاطرات، امروزه، نه صرفا در زمان کودکی بلکه از زمان بارداری شروع می‌شود و بسیاری از مادران تمایل دارند تا از این تغییراتِ جسمیِ سخت و البته شیرینشان تصاویر زیبایی به یادگار داشته باشند. بدین ترتیب خوب است که برای ثبت بهترین تصاویر، تحقیقات لازم را انجام دهید و بهترین جایِ ممکن را برای ثبتِ لحظاتِ ناب خود و فرزندانتان انتخاب کنید. پیدا کردن بهترین آتلیه بارداری در تهران به ویژه به دلیل کلانشهر بودنِ این شهر کار آسانی نیست. پیدا کردن آتلیه کودک در تهران به عنوان شهری با انواع و اقسام مراکز عکس‌برداری از کودک، کار را برای ساکنان پایتخت دشوار می‌کند. بدین ترتیب لازم است پیش از انتخاب آتلیه کودک در تهران اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید. خاطرات کودکانمان را کجا و چگونه ابدی کنیم؟ خاطرات کودکانمان را کجا و چگونه ابدی کنیم؟

یک عکس خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

مهم‌ترین ویژگی برای یک عکس خوب چشم‌نواز بودن آن است. یک تصویر باید احساسات مخاطب را تحت تأثیر قرار دهد و توانایی داشته باشد تا بیشترین جذابیت بصری را برای افراد ایجاد کند. ممکن است حتی گاهی عکس‌هایی باشند که از لحاظ فنی چندان مطلوب به نظر نیایند اما از لحاظ احساسی چنان تأثیری را در مخاطب ایجاد کنند که تبدیل به یک عکس با کیفیت ‌شوند. برای عکس کودک و یا عکس یک زنِ باردار نیز همین موضوع صدق می‌کند. تصویری که شما از یک انسان ثبت می‌کنید باید علاوه بر داشتن کیفیت، احساس چشمان او را منعکس کند و علاوه بر واقعی بودن، قدرت ارتباط با مخاطب را درون خودش داشته باشد. توانایی ارتباط با مخاطب بدین معنا است که تصویر بتواند واکنش مخاطب را برانگیزد. یک تصویر خنثی و بدون احساس هرچند که کیفیت بالایی داشته باشد اما تصویر مناسبی نیست. پس در انتخاب یک آتلیه نمونه‌کارهای آن‌ها را با دقت رصد کنید و ببینید عکس‌های گرفته‌شده چه میزان قدرت برانگیختن احساس شما را دارند. در یک آتلیه کودک در تهران یا هر شهر دیگری، انتخاب لوکیشن باید به صورتی باشد که بهترین و مناسب‌ترین نور را در تصویر منعکس کند. برای انتخاب آتلیۀ مناسب در زمان بارداری لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟ مورد بعدی که در یک عکس برای مخاطب می‌تواند اهمیت داشته باشد، نور عکس است. نوری که در عکس از آن استفاده شده بر میزان وضوح و تأثیرگذاری آن موثر بوده و این موردی است که باید در سنجشِ کیفیت یک عکس لحاظ شود. در نهایت عکسِ خوب مفهومی را روایت می‌کند. مفهوم می‌تواند به تصویرکشیدنِ شیطنت یک کودک و یا سرسبزیِ یک منظره باشد. عکس خوب همچنین می‌تواند روایت رشد یک جنین در شکم مادرش باشد؛ و این هنگامی رخ می‌دهد که مادر در زمان بارداری اقدام به ثبت لحظاتش می‌کند. بنابراین اگر مثلا به دنبال یافتن بهترین آتلیه بارداری در تهران هستید و انتخاب برایتان دشوار شده، به نمونه عکس‌های‌گرفته شده نگاه کنید و ببینید چقدر امکان برقراری ارتباط با سوژۀ تصویر را دارید. چقدر احساساتتان تحت تأثیر قرار می‌گیرد و چه میزان مفهومی از عکس را دریافت می‌کنید.

برای انتخاب آتلیۀ مناسب در زمان بارداری لازم است به چه نکاتی توجه کنیم؟

بارداری، تغییرات بدنی و خلقیِ منحصربه‌فردی را برای زنان رقم می‌زند و ثبت آن برای بسیاری از مادران تبدیل به چالشی اساسی می‌شود. اگر در دوران بارداری هستید و قصد دارید از این لحظات تصاویری به‌یادماندنی داشته باشید لازم است با در نظر گرفتن شرایط ویژه‌ای که در آن به سر می‌برید، دست به انتخاب بزنید. اگر ساکن تهران هستید باید این نکته را در نظر داشته باشید که برای انتخاب بهترین آتلیه بارداری در شرق تهران باید به مسیری که برای رسیدن به آتلیه باید طی کنید نیز توجه داشته باشید. در واقع خوش‌مسیر بودن مسیر آتلیه در این‌جا برای شما به عنوان یک زنِ باردار بسیار تعیین‌کننده است. نکته دیگر در انتخاب بهترین آتلیه بارداری در تهران یا در هر شهر دیگری این است که آتلیه محیط مناسبی برای عکاسی داشته باشد تا مادر مورد آزار قرار نگیرد؛ محیط مناسب از لحاظ نظافت، آب و هوا و... . آتلیۀ ترمه در شرق تهران ویژۀ عکاسی از زنان باردار، کودکان و نوزادان شرایط مناسبی برای عکاسی از مادران و فرزندان دارد. این آتلیه که جنب متروی پیروزی قرار دارد، از لحاظ دسترسی و نزدیکی به وسایل نقلیۀ عمومی نیز در وضعیت مطلوبی به سر می‌برد. شما می‌توانید در این آتلیه از لباس رایگانِ بارداری نیز برای عکس‌های خود استفاده کرده و از این طریق در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

برای پیدا کردن بهترین آتلیه کودک در تهران به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

اگر شما هم از آن دسته والدینی هستید که ذوقِ گرفتن تصاویر درجه یک و باکیفیت را از کودکان خود دارید، یا می‌خواهید خاطرات گوناگون کودکتان را در موقعیت‎های متعددی مانند تولدِ او ثبت وضبط کنید، بهتر است به نکاتی توجه کنید تا بتوانید یک آتلیۀ مناسب برای عکاسی از فرزندتان بیابید. اولین نکته این است که بهتر است شما فرزندتان را به یک آتلیۀ تخصصی ببرید. مواجهه با کودکان به هر منظوری نیازمند حوصله، دقت و مهارت‌های خاصی است که از این بابت آتلیه‌ تخصصیِ ویژۀ کودکان گزینه بهتری است. شیطنت‌های کودکان، بدقلقی آنان زمان عکس گرفتن، حتی لباسی که مناسب پوشیدن آن‌ها زمان انداختن عکس است، همه و همه بنابر اقتضای سن آن‌ها نیازمند برخورد مناسبی است تا عکاسی از آن‌ها تبدیل به عملی آزاردهنده و مصداق کودک‌آزاری نشود! آتلیۀ عکاسی نوزاد، کودک و بارداری ترمه در شرق تهران یک آتلیۀ تخصصی برای کودکان محسوب می‌شود که اقتضائات مربوط به عکاسی کودکان را خوب بلد است و در این زمینه تجربه دارد. این آتلیه دارای لباس های متنوع برای سلایق و سنین مختلف می باشد همچنین ست لباس مادر و دختر ، ست لباس مادر و پسر ، ست لباس خواهری ، ست لباس برادری ، ست لباس خواهر برادری ، ست لباس دو قلویی می باشد و با شفافیت تمام امکاناتی که در خدمت کودک شما برای عکاسی ارائه می‌دهد را در سایت اختصاصی‌اش عنوان کرده و خیال شما را به عنوان والدین از گرفتن تصاویر مطلوب و با شرایطِ مناسبِ کودک شما در هر گروه سنی، راحت کرده است. موقعیت مکانیِ این آتلیه نیز در کلانشهر تهران اولویتی انکارنشدنی محسوب می‌شود. بنابراین اگر در حال بررسی یک آتلیه به عنوان بهترین آتلیه کودک در تهران هستید، دور از انتظار نیست که بارها نام آتلیۀ ترمه را بشنوید.

استودیو ترمه، پذیرای عکاسی از دلبندتان با دکورهایی خاص و متنوع  استودیو ترمه، پذیرای عکاسی از دلبندتان با دکورهایی خاص و متنوع

بچه‌های ما با به دنیا آمدنشان اولین‌های زیادی را تجربه می‌کنند؛ از تجربۀ اولین نوروز گرفته تا تجربۀ اولین شب یلدا، اولین برف و یا اولین باری که دندانشان در می‌آید. اگر خیلی از این اتفاقات برای ما به عنوان بزرگسال مفهوم خود را از دست داده باشد اما همچنان هرکدام از این‌ها اتفاقی نو برای پرکردن اوقات خوشِ کودکی است. یلدای کودکان، نوروزشان، حتی تجربۀ تغییرات آب‌وهوایی برای آن‌ها اتفاقات جذابی است که می‌توان ثبتشان کرد! از این جهت بهترین آتلیه کودک در تهران و یا هر شهر دیگری آتلیه‌ای است که برای هرکدام از این لحظات، شرایطی را در نظر گرفته باشد. استودیو ترمه به عنوان بهترین آتلیه کودک شرق تهران برای هر کدام از این دل‌خوشی‌های کوچک، دکوری خاص تدارک دیده که با قراردادن فرزندان در آن، تجربۀ آنان را از وضعیتِ دلچسبی که دارند، ثبت و ضبط می‌کند. انواع دکورهایی که هرکدام روایت‌گر اتفاقی معنادار است و ثبتشان گویی شیرینیِ آن لحظه را ابدی می‌کند. قرار دادن کودکان در هرکدام از این دکورها، نه صرفا به عنوان عکاسی بلکه به عنوانِ فرایندی جذاب برای بچه‌ها تلقی می‌شود. کودکان شما در دکورهای متنوع استودیو ترمه و لباس‌های رنگارنگی که این آتلیه به رایگان در اختیارشان قرار می‌دهد، اوقات خوشی را در این مکان سپری می‌کنند که دستاوردش، عکس‌هایی‌ست که در آن‌ها شور زندگی و شیطنت کودکی جریان دارد. ارمغانی برای آینده ما تصاویر را در لحظات خاصی که میگذرانیم، ثبت و ضبط می‌کنیم تا ارمغانی از آن به آینده ببریم. آینده‌ای که در آن زنان و مردانی بالغ، تصاویری جذاب از کودکی‌شان در دست دارند و قدردانِ والدین خود برای ثبت این لحظات هستند. تصویری که آن را در یک آتلیه کودک در تهران یا هر جای دیگر این سرزمین پهناور گرفته‌ایم، تصویری‌ست که یادمان می‌آورد که روزی چقدر شوق زندگی داشته‌ایم، برای یک اتفاق به ظاهر کوچک جشن می‌گرفته‌ایم و تا چه اندازه لبخندهایمان برای والدینمان اهمیت داشته است. تصاویری که ما را برگردانند به گذشته‌ای شیرین با کیفیتی عالی تا خیالمان را رنگی کنند و یادمان بیاورند که چقدر کودکی و لحظاتش بر اکنونِ ما تأثیر داشته است. سال‌ها بعد که زنی سالمند تصویر دوران بارداری‌اش را که مثلا در بهترین آتلیه بارداری در تهران گرفته شده در دست دارد و به تصویر خودش لبخندی از سر رضایت می‌زند، به یاد می‌آورد که چقدر زمان کوتاهی طی شده تا فرزندش انسانی بالغ شود و چقدر لحظات زندگی ارزشمندند. به تصویر خودش در جوانی و با شکمی برآمده نگاه می‌کند، چشمانش را می‌بندند و دوباره خودش را زنی جوان با کودکی در زهدانش تصور می‌کند. اهمیت عکس‌هایی که می‌گیریم را نباید دست کم گرفت چرا که این تصاویر، گذشته‌ای هستند که قرار است به عنوان ارمغانی در آینده در دستانمان باشد.
نظرات: 0 مشاهده